Ігри з елементами загальнорозвиваючих вправ 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ігри з елементами загальнорозвиваючих вправ



«Заборонений рух»

Підготовка. Гравці шикуються у шеренгу. Керівник стає у 5-6 кроках перед ними.

Хід гри. Керівник пропонує гравцям виконувати за ними усі рухи, за виключенням «забороненого. Наприклад, заборонено виконувати рух «руки на пояс». Керівник під рахунок починає виконувати різні рухи, а гравці повторюють їх. Без попередження керівник виконує заборонений рух. Учасник гри який виконав його, робить крок у перед, а потім продовжує грати.

Гра триває 3-5 хв. Наприкінці відмічають гравців які не допустили помилки, а також неуважних гравців.

Правила. Чітко виконувати усі рухи.

Варіанти. Гру можна проводити під музичний супровід.

«Бій півнів»

Підготовка. Креслять коло діаметром 3-4 м. Гравців розподіляють на дві команди. Вишиковують у шеренгах, одна команда напроти другої.

Хід гри. З кожної команди виходять по одному гравцю.Вони підходять до кола, стають на одну ногу, другу ногу підгинають назад, руки тримають за спиною. По сигналу півні стрибають на одній нозі і плечем намагаються виштовхнути супротивника з кола або зробити так щоб він втратив рівновагу і відпустив ногу або став на дві ноги. Переможець отримує очко для своєї команди. Далі наступна пара. Гра триває поки всі гравці не побувають у ролі півнів. Перемагає команда яка набрала більшу кількість очок.

Правила. «Бій» починається тільки по сигналу. Руки тримати за спиною. Якщо за 10 с немає переможця, то зараховується нічия.

Варіанти. Бій качок. Гравці стрибають навприсядки і намагаються або виштовхнути супротивника з кола, або зробити так, щоб він впав на коліно.

 

«Перетягування через лінію»

Підготовка. Гравці розподіляються на дві команди. Стають у шеренгу одна напроти другої. Між ними креслять лінію.

Хід гри. Виходять по одному гравцю з кожної команди. Стають біля лінії обличчям один до одного, беруться за руки. По сигналу керівника починають перетягувати гравця кожний у бік своєї команди. Якщо один з гравців переступив за лінію то він програє. Той хто виграв приносить команді переможне очко. Далі наступна пара гравців. Гра продовжується поки всі гравці з команди не візьмуть участь у перетягуванні. Перемагає команда яка набрала більшу кількість очок.

Правила. Не можна тягнути за одяг, за ноги. Якщо за 10-15 с ніхто не заступив за лінію, призначається нічия.

Варіанти. Перетягувати можна однією рукою, по одному гравцю, парами, всім гравцям одразу.

 

«Придумай сам»

Підготовка. Групу ділять на дві команди. Команди шикуються у шеренгах одна напроти другої.

Хід гри. По сигналу керівника з однієї команди виходить на середину гравець і показує два різних рухи. Повертається у свою команду. Виходить гравець з другої команди показує два нові рухи, які не похожі на попередні. І так по черзі всі наступні гравці. Якщо одна з вправ схожа, то команді нараховують штрафне очко.

Гра триває 5-6 хв. Перемагає команда яка набрала меншу кількість штрафних очок.

Правила. Гра проводиться у швидкому темпі. Якщо гравець затримує час (не може швидко придумати вправу), то команді нараховують штрафне очко. Рухи не можна повторювати.

 

«Два табори (Вартові і розвідники)»

Підготовка. Групу ділять на дві команди (вартові та розвідники). Команди стають у шеренги, на протилежних сторонах майданчика (за лініями «дому»), обличчям одна до другої. Посередині креслять коло. У центр кола кладуть м’яч або інший предмет.

Хід гри. По сигналу керівника два гравця з кожної команди – розвідник та вартовий – вибігають на середину майданчика до м’яча. Розвідник робить різні рухи щоб відвернути увагу вартового й унести м’яч у свій табір. Вартовий повторює усі рухи розвідника і слідкує за м’ячем. Якщо розвідник схопив м’яч, вартовий намагається піймати його і взяти у полон. Якщо вартовий не спіймав розвідника до лінії його «дома», то сам йде у полон. Гра продовжується поки не переграють усі вартові і розвідники. Наприкінці гри підраховують кількість полонених.

Команди міняються ролями, тобто ті гравці що були розвідниками стають вартовими і навпаки. Теж підраховують кількість полонених. Перемагає команда у якої було більше полонених.

Правила. Вибігати до м’яча можна тільки після сигналу. Вартовий який не повторює усіх рухів розвідника, програє. Ловити можна тільки до лінії «дому». Якщо гравець який тікає втратив м’яча до лінії дому, то він програє.

«Падаюча палка»

Підготовка. Вибирають водячого. Водячий отримує гімнастичну палку один кінець якої ставить на підлогу інший притримує рукою. Гравці стають по колу і розраховуються по черзі номерів.

Хід гри. Водячий тримає за кінець палку, голосно називає який-небудь номер і відпускає палку. Гравець номер якого назвали, повинен швидко підскочити і схопити палку поки вона не впала на підлогу. Якщо гравець впіймав палку, то вертається на своє місце, якщо ні – то стає водячим, а водячий стає тим номером гравця якого він називав. Гра продовжується.

Гра проводиться за визначеним часом. Відмічають гравців які не разу не були водячими (за виключенням першого разу).

Правила. Водячий не має права відпускати палку поки не назве номер гравця. Палку не можна кидати навмисно.

Варіанти. Замість гімнастичної палиці можна використовувати м’яч. М’яч підкидають у гору і називають номер.

Ігри з бігом

«Невід»

Підготовка. Креслять майданчик (вибирається баскетбольний майданчик). Вибирають двох водячих – «невід». Інші гравці вільно розміщуються по майданчику.

Хід гри. По сигналу водячі починають наздоганяти гравців. Гравець, якого вони торкнулися, стає між ними. Гра продовжується. Всі інші спіймані гравці також стають між водячими. Невід поступово збільшується. Гра триває поки не залишиться 2-3 гравців – переможці.

Правила. За межи майданчика не вибігати. Гравець вважається спійманим, якщо його торкнулися. Якщо «невід» розірвався, гравець, якого торкнулися, не вважається спійманим. Коли спіймали 4-5 гравців, то дозволяється гравцям пробігати під руками, тобто між «неводом».

Методичні вказівки. Звернути увагу на можливість використання постійної розмітки.

 

«Виклик номерів»

Підготовка. Група ділиться на 2-3 команди, вишиковуються в колонах на лінії старту. Кожна команда розраховується по черзі від направляючого. На відстані 15-20 метрів ставлять фішки або стійки.

Хід гри. Керівник за своїм вибором називає номер, наприклад п’ять. Гравці під номером п’ять вибігають з колони, оббігають фішки і вертаються на своє місце. Гравець який перший став на своє місце приносить команді очко. Гра проводиться або з встановленої кількості спроб, або до визначеного результату. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість очок.

Правила. Перемога зараховується тільки коли гравець став на своє місце. Обов’язково оббігати фішки.

Варіанти. Стрибати на одній нозі. Виконувати задане завдання (кидок м’яча у баскетбольний кошик, пробігти по лаві та ін.).

 

«Квач зі стрічками»

Підготовка. Вибирають майданчик. Вибирають водячого. Гравці вільно розмішуються по майданчику, їм роздають стрічки, які вони заправляють у шорти.

Хід гри. По сигналу водячий намагається наздогнати гравців і забрати у кого-небудь стрічку. Гравець, який залишився без стрічки стає водячим. Гра продовжується.

Правила. За межі майданчика не вибігати. Хапати тільки за стрічку. Не можна відвертати від водячого спину зі стрічкою.

Варіанти. По сигналу гравці забирають один в одного стрічки. Гра проводиться 30-40 с. Виграє той учасник, якій зібрав більше стрічок.

 

«Біг командами»

Підготовка. Гравці діляться на дві команди. Стають на лінії старту у колонах. Кладуть руки на пояс гравцю який стоїть попереду. Напроти кожної команди ставлять стійку.

Хід гри. По сигналу керівника всі гравці які стоять у колонах біжать у перед, оббігають стійку і повертаються назад і перебігають лінію старту. Команда яка не розірвалась і прибігла першою перемагає.

Правила. Вибігати по сигналу. Не розривати руки. Не торкатися стійки.

Варіанти. По сигналу вибігає перший гравець, оббігає стійку, вертається за другим гравцем, удвох оббігають стійку, вертаються за третім гравцем і так поки не зберуть всю свою команду.

 

«Колесо»

Підготовка. Вибирають водячого. Інших гравців ділять на 4-6 рівних команд. Команди вишиковуються у колони і стають по колу, обличчям до центру (як спиці у колесі).

Хід гри. Водячий біжить по колу, за своїм вибором торкається до останнього гравця. Гравець, до якого доторкнувся водячий, передає естафету наступному гравцю у своїй колоні, той гравець теж наступному і так до першого гравця у колоні. Перший гравець, коли до нього доторкнулися, підіймає руку у гору і голосно каже «Гоп!». Він біжить вправо або вліво уздовж своєї колони, вибігає за колесо і оббігає його по колу, намагається повернутися на своє місце як змога швидше. Усі гравці у колоні, разом з водячим, біжать за першим гравцем і намагаються обігнати один одного так щоб не залишитись останнім. Гравець, який залишився останнім у колоні (спиці), стає водячим. Гра продовжується.

Правила. Не можна: вибігати раніш команди «Гоп!»; пробігати через колони інших команд; міняти напрямок руху; торкатися гравців інших команди; гравцям, які стоять у колонах, заважати гравцям команди які біжать; штовхати один одного.

 

«Виклик»

Підготовка. Групу ділять на дві команди. Команди стають у шеренги, на протилежних сторонах майданчика (за лініями «дому»), обличчям одна до другої. Вибирають капітанів. Жеребкуванням визначають кому починати першим.

Хід гри. Капітан команди яка починає гру, посилає гравця до команди супротивників учасники якої витягують руки у перед долонями до гори. Гравець якого послали, торкається долонями гравців протилежної команди при цьому рахуючи до трьох. Той гравець якого він торкнувся третій раз – викликав їм. Після третього торкання гравець біжить до лінії свого «дому», гравець протилежної команди наздоганяє. Якщо гравця спіймали, він йде у полон і стає за спину гравця який його спіймав. Якщо гравець зміг добігти до лінії дому, то той гравець який не зміг його наздогнати стає за його спиною. Потім капітан другої команди посилає гравця на виклик.

Можна виручати гравців. Якщо гравець за спиною якого стоять полонені не наздожене гравця протилежної команди, то він сам йде у полон, а його полонені гравці вертаються на свої місця. Таким чином кількість гравців постійно змінюється. Гра проводиться за визначеним часом. Перемагає команда у якої буде більше полонених.

Правила. Обов’язково рахувати у голос. Тікати тільки на своє місце. Якщо капітана взяли у полон, його замінює інший гравець.

 

«Третій зайвий»

Підготовка. Гравці стають по колу парами (один за одним). Вибирають пару водячих (один тікає, другий наздоганяє).

Хід гри. По сигналу один гравець тікає другий його наздоганяє. Гравець який тікає має право забігти у коло і стати попереду у обраної пари гравців. Гравець який стоїть по заду, стає третім зайвим і починає тікати. Якщо гравець який наздоганяє торкнувся спіни гравця який тікав, то вони міняються місцями.

Правила. Не можна бігати через коло. Гравці які стоять по колу не заважають водячим.

«Ворон, курчата та насідка»

Підготовка. Гравці шикуються у колону. Вихідне положення: руки на пояс гравцю що стоїть попереду. Вибирається водячий – «ворон».

Хід гри. «Ворон» стає обличчям до колони гравців. Перший гравець у колоні – «насідка», всі інші – «курчата». Завдання «ворона» – спіймати останнього гравця у колоні, завдання насідки – захищати курчат. Якщо «ворон» наздоганяє останнього гравця, то він йде у кінець колони. «Насідка» стає «вороном», а наступний гравець стає «насідкою». Гра продовжується поки всі гравці не побули у ролі «ворона» та «насідки».

Правила. «Насідка» не може впливати на «ворона» фізично. Якщо колона гравців розірвалася, то вважається, що «ворон» виграв.

 

«Лабіринт»

Підготовка. Гравці вишиковуються у 3-4 шеренги на відстані витягнутих рук, беруться за руки. Відстань у колонах (при команді праворуч або ліворуч) до попереду стоячого гравця на дві витягнутих перед собою руки. Вибирають двоє водячих.

Хід гри. По сигналу один гравець тікає другий наздоганяє. Водячі бігають між шеренгами гравців. Керівник подає команди: «Праворуч!», «Ліворуч!». Коли подається команда, гравці, які стоять у шеренгах взявшись за руки, опускають руки, виконують команду і знову беруться за руки, тобто змінюється напрямок для бігу водячим. Якщо один гравець наздогнав другого. То вони міняються ролями. Гра триває 8-10 хв. Керівник змінює водячих через 1-2 хв.

Правила. Водячі бігають тільки між шеренгами. Водячим під руками пробігати не можна. При команді «Праворуч!» або «Ліворуч!» водячим можна бігати у любому напрямку.

Методичні рекомендації. Гра пояснюється з показом. Звернути увагу на правильність виконання строєних команд.

«Комбінована естафета»

Підготовка. Гравці діляться на команди. До початку естафети готується полоса перепон: на відстані 15-20 метрів кладуть гімнастичну скакалку та фішку з тенісним м’ячем, напроти кожної команди на стіні малюють коло на відстані 5-7 метрів. Гравцям видають баскетбольні м’ячі.

Хід гри. По сигналу гравці, з веденням м’яча біжать до фішок, кладуть баскетбольний м’яч, беруть скакалку, роблять 10 стрибків через скакалку, кладуть скакалку, беруть тенісний м’яч і намагаються влучити у намальоване коло. Якщо влучили, кладуть м’яч на місце, беруть баскетбольний м’яч і з веденням м’яча повертаються назад і передають естафету наступним гравцям. Гра закінчується коли останній гравець у команді пересіче лінію фінішу. Перемагає команда, яка швидше і без порушень правил закінчила естафету.

Правила. Не можна вертатися назад поки не влучиш у намальоване коло. Обов’язково робити 10 стрибків.

 

Ігри з м’ячем

«Десять передач»

Підготовка. Вибирають баскетбольний або волейбольний майданчик. Гравці діляться на дві команди, вільно розміщуються по майданчику. Одному з гравців дають м’яч (м’яч може вводити у гру керівник, як у баскетболі).

Хід гри. По сигналу гравці намагаються зробити 10 передач між гравцями своєї команди. За це вона отримує очко. Рахунок веде вчитель. Гра триває 10 хв. Перемагає команда яка набрала більшу кількість очок.

Правила гри. М’яч можна тільки перехопити, а не виривати з рук. Якщо команда втратила м’яч на підлогу, рахунок починається спочатку. Якщо м’яч вийшов за межі майданчика, то вводить в гру м’яч протилежна команда. Не можна передавати м’яч тільки між двома гравцями. Більше двох кроків з м’ячем бігти не можна.

 

«Квач з м’ячем»

Підготовка. Вибирають майданчик (волейбольний). Вибирають двох водячих. Їм дають м’яч (волейбольний, баскетбольний, гандбольний). Гравці вільно розміщуються по майданчику.

Хід гри. По сигналу пара водячих починають передавати м’яч один одному і намагаються торкнутися м’ячем кого-небудь з гравців. Гравець, якого торкнувся м’яч стає водячим. Гра продовжується.

Правила гри. За межі майданчику не вибігати. З м’ячем більш двох кроків робити не можна. Гравець міняє водячого, який його торкнувся м’ячем.

«Передав – сідай»

Підготовка. Групу ділять на дві-три команди. Команди стають у колони на лінії старту. В кожній команді вибирають капітана, який стає напроти своєї команди, на відстані 3-6 метрів. У капітанів в руках м’яч.

Хід гри. По сигналу керівника, капітани передають м’яч (двома руками від грудей або іншим зазначеним способом) першому гравцю у колоні той повертає м’яч капітану і відразу приймає упор сидячі. Капітан знов обмінюється передачами з другим номером, третім і так з усіма гравцями у команді. Коли останній гравець повернув м’яч капітану, то капітан підіймає м’яч угору, і уся команда швидко встає. Перемагає команда яка закінчила передачі м’яча першою та не порушила правил.

Правила. Ніхто не повинен пропускати своєї черги. Якщо гравець втратив м’яча, то він повинен його підняти, стати на своє місце і продовжувати далі передачі.

«Ящірка»

Підготовка. Вибирають майданчик. Групу ділить на дві команди. Одна команда стає по периметру майданчика, в руках – волейбольний м’яч. Інша команда стає в середину майданчика у колону – «ящірку», поклавши руки на пояс гравця, що стоїть попереду.

Хід гри. По сигналу гравці, які стоять по периметру, починають вибивати «ящірку» намагаючись влучити у «хвіст ящірки», тобто в останнього гравця. Якщо в гравця влучили, то він виходить і сідає на лаву. Гра проводиться за відведеним часом. Підраховують гравців, які залишилися на вибиті. Команди міняються місцями. Перемагає команда, яка вибила більшу кількість гравців за відведений час.

Правила. Попадання в голову не зараховується, попадання з майданчика не зараховується. «Хвіст ящірки» не можна ховати у середину колони. Перший гравець у колоні може відбивати м’яч.

 

«Сильний кидок»

Підготовка. Креслять майданчик. Гравці діляться на дві команди і стають на протилежні сторони. Посередині майданчика кладуть баскетбольний або набивний м’яч. В руках гравців невеликі м’ячі.

Хід гри. По сигналу гравці двох команд одночасно починають кидати м’ячі і намагаються влучити у баскетбольний м’яч так, щоб він перекотився за лінію команди супротивника. Команда яка перекотила м’яч отримує очко. М’яч знов кладуть на середину майданчика. Гра проводиться за визначений час або до визначеної кількості очок. Перемагає команда яка набрала більшу кількість очок.

Правила. Не заступати за лінію. М’яч не можна котити по підлозі.

Методичні вказівки. Гру можна використовувати як підготовчу до спортивних, при цьому обов’язково визначати способи кидання м’яча (двома руками від грудей, однією рукою та ін.).

«М’яч середньому»

Підготовка. Гравці розподіляються на 2-3 команди, стають по колам. Кожна команда від направляючого гравця розподіляється по черзі. Перший номер стає у центр кола (водячий), в руках у нього м’яч.

Хід гри. По сигналу перший номер передає м’яч другому, другий номер повертає м’яч. Потім перший номер передає м’яч третьому, третій – повертає м’яч. І так по колу до останнього номера. Коли останній номер повернув м’яч першому, перший підіймає м’яч угору, команда виграла. При повторенні гри водячий змінюється.

Правила. М’яч передавати всім гравцям по черзі, вказаним способом. Якщо гравець втратив м’яч, він його підіймає і гра продовжується з того ж місця.

Варіанти. М’яч можна передавати і у зворотному напрямку (наприклад від другого номера до восьмого, з восьмим передача два рази і повертаємось в зворотному напрямку: з сьомим номером, з шостим і т.д.).

«Не давай м’яча водячому»

Підготовка. Гравці стають по колу на відстані витягнутих рук. Вибирають 2-4 водячих. Гравцям дають м’яч.

Хід гри. По сигналу гравці передають м’яч у повітрі або з ударом о підлогу так, щоб водячі не змогли його спіймати. Якщо хтось з водячих торкнеться м’яча або спіймає його, то він міняється місцями з гравцем від якого спіймав м’яч. Гра проводиться визначений час. По закінченню гри відмічають гравців які не разу не були водячими.

Правила. Не можна довго тримати м’яч. Водячий може торкатися м’яча навіть коли він в руках у гравців.

 

«Захист-укріплення»

Підготовка. Гравці стають по колу. Креслять лінію кола. В центрі кола ставлять укріплення (три зв’язані гімнастичні палиці або три фішки). Вибирають водячого який буде захищати укріплення. В руках у гравців волейбольний м’яч.

Хід гри. По сигналу гравці починають збивати укріплення. Захисник закриває укріплення, захищає його руками та ногами. Гравець якому вдасться збити укріплення, стає на місце захисника. Грають встановлений час. Наприкінці гри відмічають гравців які краще проявили себе у метанні м’яча та кращих захисників.

Правила. Гравцям не можна заходити за лінію кола. Захисник не має права тримати укріплення руками. Не можна навмисно влучати у захисника.

 

«Незручний кидок»

Підготовка. Гравці вишиковуються у шеренгу. Два баскетбольних або волейбольних м’яча.

Хід гри. Гравці по черзі кидають м’яча з положення присівши, руки за спиною з м’ячем. М’яч кидають з-під ніг. Кожна спроба фіксується. Поступово гравці, що кинули не далеко виходять з гри. Наприкінці залишається гравець, що кинув дальше за всіх.

Варіанти. Гру можна проводити розподіливши гравців на команди.

 

Ігри зі стрибками

«Човник»

Підготовка. Гравці діляться на дві команди. Команди стають одна напроти другої. Посередині, між ними, креслять лінію старту.

Хід гри. З кожної команди виходять по одному гравцю. Від лінії старту стрибає гравець з першої команди. Після стрибка першого номеру по п’ятам відмічають місце його приземлення. Гравець повертається у свою команду. З місця його приземлення стрибає гравець команди супротивника. Його завдання перестрибнути лінію старту. Якщо гравець перестрибує лінію старту, то його команда отримує переможне очко, якщо ні – то очко отримує перша команда. Гра триває поки усі гравці з обох команд не виконають стрибки. Перемагає команда яка набрала більшу кількість очок.

Правила. Перед стрибком заступати за лінію не можна. Місце приземлення відмічають по останньому торканню.

Варіанти. Гру можна проводити трійними стрибками з місця.

 

«Переміна місць»

Підготовка. Групу ділять на дві команди. Команди стають у шеренги, на протилежних сторонах майданчика (за лініями «дому»).

Хід гри. По сигналу керівника всі гравці, стрибають з повного присяду, рухаючись у перед, намагаються як найшвидше пересікти лінію протилежного дому. Перемагає команда, гравці якої швидше зберуться за лінією дома (закінчать стрибки). Можна проводити гру з декількох спроб (за перемогу у спробі – очко). В кінці гри перемагає команда, яка отримала більшу кількість очок.

Правила. Гравець який порушив спосіб пересування вибуває.

Варіанти. В гру можна включати різні способи пересування: в упорі лежачі, перебираючи руками; В упорі лежачі на спині, перебираючи руками та ногами.

 

«Мотузочка під ногами»

Підготовка. Групу ділять на дві-три команди. Команди стають у колони на лінії старту. Гравці які стоять першими у колонах отримують по мотузочці (скакалці).

Хід гри. По сигналу керівника перші гравці віддають один кінець мотузочки другим номерам і вони удвох проводять її під ногами усієї колони (мотузка майже торкається підлоги). Гравці, що стоять у колоні стрибають через мотузку. Коли усі гравці перестрибнули перший гравець залишається позаду колони, а другий біжить у перед і передає кінець мотузки третьому номеру, мотузочка знову проводиться під ногами гравців. Другий номер залишається позаду, а третій біжить у перед і передає кінець четвертому номеру і т.д.

Гра закінчується коли усі гравці з команди пробіжать з мотузочкою, а перший номер знову стане попереду колони. Перемагає команда яка швидше закінчила гру.

Правила. Після стрибка кожний гравець робить півкроку у перед. Якщо мотузочку втратили, то її підіймають і продовжують з того ж місця.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 486; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.218.127.141 (0.075 с.)