Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ігри на орієнтування у просторіСодержание книги
Поиск на нашем сайте
«Де дзвенить?» Діти сидять або стоять по одну сторону кімнати. Вихователь пропонує їм відвернутися до стіни і не повертатися. В цей час няня з дзвоником ховається за шафу в протилежній стороні кімнати. Вихователь пропонує послухати, де дзвенить дзвоник. Діти йдуть на звук дзвоника, знаходять його і знову збираються біля вихователя. Няня ховається в інше місце. Гра повторюється. Методичні вказівки. Вихователь відволікає дітей, щоб вони не дивилися, куди ховається няня. Дзвонити у дзвоник треба спочатку тихо, потім голосніше. При неодноразовому повторенні гри дзвонити в дзвоник замість няні може хто-небудь з дітей.
Друга молодша група (4-й рік життя) У цьому віці дитина вже володіє порівняно великим запасом рухів, але не звертає уваги на результат своїх дій – віна має задоволення від самих рухів, їх емоційного впливу. Підвищується прагнення діяти самостійно. У той же час увага нестійка. Формування рухових навичок і вмінь продовжується на основі імітаційних дій знайомих образів. Рухливі ігри проводяться щоденно (6-10 хв.) у різний час дня: уранці ігри спокійного характеру (але не одразу після сніданку); удень – з великим навантаженням; увечері краще проводити ігри з музичним супроводом. Слід пам'ятати, що діти 4-го року життя прагнуть до колективних форм спілкування. Їм подобається показувати вихователю свої успіхи у рухах. Більше сюжетних рухливих ігор, основним змістом яких залишаються відтворювання дій тварин, птахів, людей. Ігри з бігом, з підскоками і стрибками, з підлазінням і лазінням, з кидками і ловлею, на орієнтування у просторі. Ігри з бігом і стрибками «Принеси іграшку» Іграшки розкладають на протилежній стороні кімнати. Вихователь кличе до себе дітей і просить принести іграшки. По його вказівці діти йдуть або біжать за іграшками і приносять їх вихователеві. Похваливши дітей, він просить віднести іграшки на місце. Методичні вказівки. Гру можна ускладнити, додавши завдання: дійти до іграшки по вузькій доріжці або переступаючи через невисокі предмети.
«Не запізнися» На підлозі по колу розкладають кубики або іграшки. Діти стають біля іграшок (кожний біля своєї). По сигналу вихователя вони бігають по всій кімнаті, намагаючись не зачепити один одного і не збити іграшки. По сигналу «Не запізнися!» діти біжать до своїх іграшок. Методичні вказівки. Слідкувати щоб діти бігли до своєї іграшки.
«Злови комара» Діти стоять по колу обличчям до центру, на відстані витягнутих рук. Вихователь знаходиться у середині кола. В руках у нього палиця (довжина 1,5-2 м) з прив'язаним на мотузці комаром з паперу або матерії. Вихователь кружляє мотузку трохи вище за голови дітей. Коли комар пролітає над головою, діти підстрибують, прагнучи зловити його обома руками. Той, хто зловить комара, говорить: «Я зловив!». Гра продовжується. Методичні вказівки. Слідкувати щоб діти не зменшували коло під час підстрибувань. Обертаючи палицю з комаром, вихователь то опускає, то підіймає її.
Ігри з лазінням «Квочка та курчата» Граючі діти зображають курчат, а вихователь – квочку. Курчата з квочкою знаходяться в будинку (місце яке обгороджене натягнутою між стійками або стільцями мотузком на висоті 35-40 см). Осторонь живе уявний великий птах. Квочка підлазить під мотузку і вирушає на пошуки корму. Вона кличе курчат: «Ко-ко-ко!». По її заклику курчата підлазять під мотузку, біжать до квочки і разом з нею гуляють, нахиляються, присідають, шукають корм. За словами вихователя «Великий птах летить!» всі курчата швидко тікають і ховаються в будинку. Іра повторюється 3-4 рази. Методичні вказівки. Коли курчата повертаються додому, тікають від великого птаха, вихователь може підняти мотузку вище, щоб діти не зачепили її. Роль квочки можуть згодом виконувати і самі діти. «Мавпочки» Вихователь пропонує дітям поодинці або по двоє підійти до гімнастичної стінки, встати обличчям до неї і підійнятися до 3-4 рейки – це мавпочки. Решта дітей сидять або стоять і дивляться, як мавпочки збирають на деревах фрукти. Потім на дерева підіймаються інші мавпочки. Методичні вказівки. Коли діти навчаться упевнено підійматися на драбинку і спускатися з неї, треба ускладнити завдання, запропонувавши їм перебратися з прольоту на проліт стінки – з дерева на дерево.
Ігри з м’ячем «Підкинь вище» Дитина підкидає м'яч як можна вище, стараючись кидати його прямо над головою і ловити його. Якщо дитина не зможе зловити м'яч, то піднімає його з підлоги і знову підкидає як можна вище. Методичні вказівки. Дитина може підкидати м'яч однією та двома руками.
«Злови м'яч» Напроти дитини, на відстані 1,5-2 м від неї, стає вихователь. Він кидає м'яч дитині, а та повертає його. В цей час вихователь вимовляє слова: «Лови, кидай, впасти не давай!». Кожне слово супроводжується кидком м'яча. Слова потрібно вимовляти повільно, щоб малюк встиг зловити м'яч і кинути його. Методичні вказівки. По мірі оволодіння навичками ловіння і кидання м'яча відстань між дитиною і вихователем можна збільшити.
Ігри на орієнтування в просторі «Вгадай, хто кричить» Діти стають по колу спиною до центру. Вихователь стоїть у колі. Він призначає водячого, який також стає в середину кола і відтворює звуки якої-небудь хатньої тварини або птаха. Після цього всі діти повертаються обличчям у коло. Той, кому запропонує вихователь, відгадує, звук якої тварини він чув. Призначається новий водячий. Гра повторюється 5-6 разів. Методичні вказівки. Якщо дитині важко і вона не знає звук якої тварини або птаха відтворити, вихователь допомагає їй, підказує.
«Йди тихо» Вихователь стоїть спиною біля виходу із залу, із закритими очима. Діти, один за одним у колоні, намагаються тихо, навшпиньки пройти повз нього. Якщо вихователь почув когось з дітей, він опускає руку, торкається дитини. Дитина повертається у кінець колони. Гра продовжується поки всі діти не пройдуть мимо вихователя. Останній в колоні говорить вихователю: «Всі пройшли!».
Середня група (5-й рік життя) Продовжується психічний і фізичний розвиток дитини. На розгортання усіх видів дитячої діяльності, їх ускладнення починають чинити великий вплив власні задуми дітей. Але їх повна реалізація поки що можлива тільки за допомогою дорослих. Увага дітей середнього дошкільного віку набуває більш стійкого характеру, удосконалюється зорове, слухове сприймання. Діти починають розрізняти види рухів, частково навчаються виділяти деякі їх елементи. Виникає інтерес до результатів рухів, правильності його виконання, виконанню руху відповідно до зразку. Збільшення рухових вмінь дає змогу проводити різноманітні ігри з ігри з метанням у ціль, перестрибуваннями через "струмок", пролізанням в обруч. Протягом року зміст ігор, рухові завдання, правила і взаємодіє дітей поступово ускладнюються. Якщо гра становить певні труднощі, під час прогулянок її краще проводити з меншою кількістю учасників. Коли правила засвоюють усі діти, гра проводиться з усією групою. Надмірна рухливість дітей цього віку та їхнє невміння раціонально використовувати свої сили вимагають особливого підходу в дозуванні ігор. Вихователь стежить, щоб рухи чергувалися з короткочасним відпочинком. Вихователь намагається не порушувати ігрові задуми дітей. Для гри краще всього об'єднувати дітей групами по 5-6 чоловік. Ігри з бігом, стрибками, з повзанням і лазінням, кидками і ловлею, на орієнтування у просторі. Загальна тривалість рухливої гри дошкільнят цієї групи 8 – 10 хвилин, кількість повторень 3 – 5 раз. Ігри з ходьбою і бігом «Літаки» Діти зображають льотчиків на літаках. Вони стоять в різних місцях майданчика. За словами вихователя: «До польоту готуйся!», діти роблять кругові оберти перед собою зігнутими у ліктях руками – заводять мотори. По сигналу «Летить!», вони піднімають руки у сторони і бігають в розсипну по майданчику. По команді «На посадку!», літаки зупиняються і приземлюються (діти опускаються на одне коліно). Гра повторюється 5-6 разів. Методичні вказівки. Можна розділити дітей на 3-4 ланки. Тоді по команді «На посадку!» діти знаходять свої місця в ланках. Вихователь відзначає, чия ланка зібралася першою.
«У ведмедя в бору» На одній стороні майданчика обкреслюється барліг ведмедя. На іншій – позначається дім, в якому живуть діти. Вихователь вибирає ведмедя, який сидить у барлогу. Коли вихователь каже: «Йдіть, діти гуляти!» – діти виходять із дому і йдуть у ліс, збирають гриби, ловлять метеликів та інше (нахиляються, випрямляються, роблять інші імітаційні рухи). Вони вимовляють хором: У ведмедя в бору Гриби, ягоди беру А ведмідь сидить І на нас гарчить. Після слова «гарчить» ведмідь вибігає і починає ловити дітей. Той, кого ведмідь торкнеться вважається за спійманий: ведмідь відводить його до себе у барліг. За лінією дому дітей ловити не можна. Після того, як ведмідь зловить декілька гравців, гра поновлюється. На роль ведмедя призначається інша дитина. Гра повторюється 3-4 рази. Методичні вказівки. Може бути інший варіант гри – з двома ведмедями.
«Переліт птахів» Зграя птахів збирається на одному краю майданчика (діти вільно розміщуються), напроти гімнастичної стінки з декількома прольотами. По сигналу вихователя «Полетіли!», птахи розлітаються по майданчику, розпрямляють крила і розмахують ними. По сигналу «Буря!», птахи летять до дерев (залізають на гімнастичну стінку). Коли вихователь говорить: «Буря минула!», птахи спокійно спускаються з дерев, продовжують літати. Гра повторюється 3-4 рази. Методичні вказівки. При спуску з гімнастичної стінки не можна зістрибувати. Якщо стінка має мало прольотів, треба включати у гру не всіх дітей відразу. Замість стінки можна використовувати лавки, стільці та інші предмети.
«Підкинь-злови» Діти вільно розміщуються у приміщенні або на майданчику, кожен тримає м'яч у руках. По сигналу вихователя: «Починай!», діти підкидають м'яч угору і ловлять його. Кожен рахує, скільки разів зуміє зловити м'яч і не впустити його. Методичні вказівки. Дітей можна розділити на пари. Одні підкидають і ловлять м'ячі, інші рахують; або всі стають по колу, а один або двоє з тих, хто грають виходять у середину кола і підкидають м'яч. Всі спостерігають за правильністю виконання завдання. Варіанти: підкинути м'яч угору, почекати, доки він удариться о землю, а потім вже зловити; підкинути м'яч, плеснути у долоні, зловити м'яч; підкинути м'яч, швидко обернутися довкруги і після відскоку м'яча від землі зловити його.
«Збий булаву» Гравці стають за лінію, за 2-3 м від якої, напроти кожного поставлені булави. Діти тримають м'ячі у руках. По сигналу гравці прокочують м'ячі у напрямку до булав, прагнучи збити їх. По наступному сигналу діти йдуть за м'ячами і підіймають булави, що впали. Гра повторюється. Кожен гравець запам'ятовує, скільки разів булава була їм збита. Методичні вказівки. Треба різноманітити ігрове завдання, прокочувати м'ячі правою, лівою і двома руками, можна прокочувати м'яч ногою. «Школа м'яча» Підкинути м'яч угору і зловити двома руками. Ударити м'яч о землю і зловити двома руками. Ударити м'яч о землю, плеснути у долоні і зловити двома руками. Ударити м'яч об стіну і зловити його двома руками. Ударити м'яч об стіну, дати йому відскочити від підлоги і зловити двома руками. Ударити м'яч об стіну, плеснути у долоні і зловити двома руками. Удвох: один ударяє м'яч об стіну так, щоб він відскочив під кутом у бік товариша, той після падіння м'яча на підлогу і відскоку ловить його. Методичні вказівки. Стежити за дітьми щоб ловили м’яч двома руками.
«Знайти, де заховано» Діти стоять вздовж стіни кімнати. Вихователь показує їм прапорець і говорить, що заховає його. Діти повертаються обличчям до стіни. Вихователь ховає прапорець і каже: «Можна!». Діти шукають захований прапорець. Хто першим знайде прапорець, той ховає його при повторенні гри. Гра повторюється 3-4 рази. Методичні вказівки. Якщо діти не можуть довго знайти прапорець, вихователь підходить до місця, де він захований, і пропонує пошукати там. Коли прапорець ховає дитина, йому треба допомогти знайти відповідне місце.
«Знайди і промовчи» Діти стоять вздовж однієї сторони майданчика обличчям до вихователя. По сигналу вихователя вони повертаються обличчям до стіни. Вихователь у цей час ховає хусточку. Потім по сигналу діти розплющують очі, обертаються і починають шукати хусточку. Дитина, що знайшла, не подає виду, підходить до вихователя і тихо говорить йому де побачила хусточку, і стає на своє місце у шерензі (або сідає на лавку, стілець). Гра триває до тих пір, поки більшість дітей не знайдуть хусточку. Гра повторюється 3-4 рази. Методичні вказівки. Треба пояснити дітям, що та дитина, яка знайде хусточку, не повинна не лише її брати, але і подавати виду, що вона знайшла хусточку.
«Хто пішов?» Діти стоять по колу або півколом. Вихователь пропонує одному з тих, що грають запам'ятати дітей, що стоять поряд (5-6 дітей), а потім вийти з кімнати або відвернутися, або закрити очі. Одна дитина ховається. Потім вихователь говорить: «Відгадай, хто пішов?», якщо дитина вгадає, то вибирає кого-небудь замість себе. Якщо не вгадає, то знову відвертається або закриває очі, а той, хто ховався, стає на своє місце. Дитина, що відгадує повинна її назвати. Гра повторюється 4-5 разів. Методичні вказівки. Діти не повинні підказувати, хто пішов. Можна нікому не ховатися, тоді гравець відмітить, що всі на місці.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 646; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.180.152 (0.01 с.) |