NOTE: THIS FORM AND THE APPROVED COPY OF THE SUBMISSION MUST BE PRESENTED



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

NOTE: THIS FORM AND THE APPROVED COPY OF THE SUBMISSION MUST BE PRESENTED



AT TECHNICAL INSPECTION AT EVERY FORMULA SAE EVENT ENTERED

Примечание: данная форма и утвержденная копия заявки должна быть представлена технической инспекции по каждому из заявленных мероприятий.

© 2010 SAE International. All Rights Reserved. Printed in USA. 2011 Formula SAE Rules

APPENDIX B-1 (Приложение B-1)

2011 FSAE™ STRUCTURAL EQUIVALENCY FORM Page 2 of 2(Анкета структурного соответствия страница 2 из 2)

University Name (название университета)_____________Car Number(s) & Event(s)(номер/а машины и мероприятие)__________________

Please attach pictures of the frame and/or monocoque below for review during the SEF process. Please label all tubes to show outer diameter and wall thickness. Three view drawings and isometric views of the structure (CAD, FEA models, etc) are acceptable. Note: The final decision about all designs will be made at technical inspection. Approval of an SEF does not guarantee passing Technical Inspection.

На SEF следует также представить фото каркаса и/или монокока. Просьба промаркировать все трубы (указать внешний диаметр и толщину стенок). Достаточно трех чертежей и изометрических проекций конструкции (Компьютерное проектирование, модели с использованием анализа методом конечных элементов, т.д.). Примечание: конечное решение по чертежам будет вынесено на технической инспекции. Утверждение SEF не гарантирует прохождения технической инспекции.

© 2010 SAE International. All Rights Reserved. Printed in USA. 2011 Formula SAE Rules

APPENDIX B-2

2011 FSAE™ IMPACT ATTENTUATOR DATA REPORT – Page 1 of 3 (Информационный отчет Гаситель урона(кенгурин?))

This form must be completed and submitted by all teams no later than the date specified in the Action Deadlines on specific event website. The FSAE Technical Committee will review all submissions which deviate from the FSAE® rules and reply with a decision about the requested deviation. All requests will have a confirmation of receipt sent to the team. – эта анкета должна быть заполнена и представлена командами не позднее сроков оговоренных в разделе Action Deadlines на сайте соревнований. Технический совет FSAE ознакомится с анкетами ,имеющими отклонения от правил и вынесет свое решение согласно отклонениям. Все запросы получат подтверждение посредством подписки, которая будет выслана командам.

Impact Attenuator Data (IAD) and supporting calculations must be submitted electronically in Adobe Acrobat Format (*.pdf). The submissions must be named as follows: schoolname_IAD.pdf using the complete school name.

Отчет по гасителю урона и сопутствующая документация должна быть представлена путем электронной почты в формате pdf. Имя документа должно быть следующим: название_учебной_рганизации_sef.pdf. Название учебной организации должно быть полным.

Please submit to the person indicated in the Action Deadlines for each event. Документация должна быть представлена на имя человека, закрепленного за мероприятием в разделе сайта Action Deadline.

*In the event that the FSAE Technical Committee requests additional information or calculations, teams have one week from the date of the requestto submit the requested information or ask for a deadline extension.

В случае, если Технический совет FSAE запрашивает дополнительную информацию или вычисления, командам на то, чтобы представить нужную информацию, дается одна неделя.

 

University Name (название университета)_____________Car Number(s) & Event(s)(номер/а машины и мероприятие)__________________

Team Contact(контакты команды)____________E-mail Address(эл.адрес)_______________________________

Faculty Advisor E-mail Address(эл. Адрес эксперта(консультанта) факультета)__________________________

Is proof of equivalency for your design required for any of the rules?(нужно ли доказательство соответствия вашего дизайна какому-либо правилу?)

__Yes. Alternative material was used to that specified in B.3.3.1(Да, был использован алтернативный материал, описанный в пункте B.3.3.1)

__No. Impact attenuator did not deviate from baseline requirements (Нет, в проектировке гасителя урона не было отклонений от базовых требований)

Figure 1: Force-displacement curve of test (Рисунок 1: кривая распределения силы)

Convert force to “g: loading (Newtons of force / 9.81m/s^2) (Сила должна быть измерена в g (9.81м/см^2))

Distance measured in mm’s (Расстоеяние должно быть представлено в миллиметрах)

Figure 1: Force-Displacement Curve (Рисунок 1: кривая распределения силы)

ATTACH PROOF OF EQUIVALENCY (Приложение Доказательство Соответствия)

TECHNICAL COMMITTEE DECISION/COMMENTS (Решение/Комментарии технического совета)

_______________________________________________________________________________________

Approved by(утвержден)__________________________________________ Date(число)_____________

NOTE: THIS FORM AND THE APPROVED COPY OF THE SUBMISSION MUST BE PRESENTED

AT TECHNICAL INSPECTION AT EVERY FORMULA SAE EVENT ENTERED

Примечание: данная форма и утвержденная копия заявки должна быть представлена технической инспекции по каждому из заявленных мероприятий.

© 2010 SAE International. All Rights Reserved. Printed in USA. 2011 Formula SAE Rules

APPENDIX B-2 (Приложение В-2)

2011 FSAE™ IMPACT ATTENTUATOR DATA REPORT – Page 2 of 3 (Отчет по гасителю урона(кенгурин?))

University Name (название университета)_____________Car Number(s) & Event(s)(номер/а машины и мероприятие)__________________

Figure 2:Energy-Displacement Curve (Рисунок 2:кривая распределения энергии)

Show energy in kJ (энергия рассчитывается в килоджоулях)

Show distance in mm’s (дистанция рассчитывается в миллиметрах)

Figure 2: Energy-Displacement Curve (Рисунок 2: кривая распределения энергии)

Attenuator Picture Before Attenuator Picture After (Рисунок гасителя до Рисунок гасителя после)

Figure 3: Attenuator As Constructed Figure 4: Attenuator After Impact (рисунок 3: готовый гаситель) (гаситель после физического воздействия)

Max G Load: _______ g’s Value <= 40g’s: _______ (Yes or No) (Максимальная нагрузка: _______ g Значение <= 40g: _______ (Да/Нет))

Average G Load: _______ g’s Value <= 20g’s _______ (Yes or No) (Средняя нагрузка: _______ g Значение <= 20g _______ (Да/Нет )

Energy Absorbed: _______ kJ Value >= 7350 kJ: _______ (Yes or No) (погашенная энергия: _______ кДж Значение >= 7350 кДж: _______ (Да/Нет))

Vehicle includes front wing in front of front bulkhead ______(Yes or No) Перед передней перегородкой в машине находится крыло(?)(Да/Нет)

Wing structure included in test? _______ (Yes or No) If wing equipped it must be included in the test (Включена ли в тест структура крыла? ____(Да/Нет) Если крыло присутствует, оно должно быть включено в тест.)

Test type:_______________(e.g. barrier test, drop test, quasi-static crush) (Тип теста: _____(барьерный, ударное испытание, квазистатический тест) )

Test site:_______________(must be from approved test site list on website for dynamic tests) (Сайт, с которого тест взят _________(должен быть с утвержденного списка тестов с сайта с испытаниями на удар))

© 2010 SAE International. All Rights Reserved. Printed in USA. 2011 Formula SAE Rules

APPENDIX B-2 (Приложение В-2)

2011 FSAE™ IMPACT ATTENTUATOR DATA REPORT – Page 3 of 3(Отчет по гасителю урона(кенгурин?))

University Name (название университета)_____________Car Number(s) & Event(s)(номер/а машины и мероприятие)__________________

Figure 5: 3-View drawing of attenuator (Рисунок 5: рисунок кенгурина в 3-х ракурсах)

Figure 5: Design Drawings (Рисунок 5: чертежи)

Length (fore/aft direction): ________ (>=200mm)(длина(продольное направление))

Width (lateral direction): _________ (>=200mm)(ширина(поперечник))

Height (vertical direction): _________ (>=100mm)(высота(вертикаль))

Attenuator is at least 200mm wide by 100mm high for at least 200mm: _______ (Yes or No)(Кенгурин как минимум 200мм, шириной на 100 мм больше и в высоту минимум 200мм)

Attach additional information below this point and/or on additional sheets (Ниже приложите дополнительную информацию)

Анкеты без перевода:

APPENDIX B-1

2011 FSAE™ STRUCTURAL EQUIVALENCY FORM – Page 1 of 2

This form must be completed and submitted by all teams no later than the date specified in the Action Deadlines on

specific event website. The FSAE Technical Committee will review all submissions which deviate from the FSAE® rules

and reply with a decision about the requested deviation. All requests will have a confirmation of receipt sent to the team.

Structural Equivalency Forms (SEF) and supporting calculations must be submitted electronically in Adobe Acrobat

Format (*.pdf). The submissions must be named as follows: schoolname_sef.pdf using the complete school name. Please

submit to the person indicated in the Action Deadlines for each event.

*In the event that the FSAE Technical Committee requests additional information or calculations, teams have one week

from the date of the requestto submit the requested information.

University Name_____________________________Car Number(s) & Event(s)_______________________

Team Contact_______________________________E-mail Address________________________________

Faculty Advisor E-mail Address_______________________________

Is proof of equivalency for your design required for any of the rules?

__Yes. Alternative material was used to that specified in B.3.3.1

__No. Chassis did not deviate from baseline requirements

Baseline

Material

Used

Alternative

Material

Used

Rule No. Rule Description Design Description and/or

Material Used

B3.10 Main Roll Hoop Tubing

B3.11 Front Roll Hoop Tubing

B3.12 Main Roll Hoop Bracing Tubing

B3.13 Front Hoop Bracing – Tube Frames

B3.18 Front Bulkhead – Tube Frames

B3.19 Front Bulkhead Support – Tube Frames

B3.20.6 Impact Attenuator Anti-intrusion Plate

B3.24 Side Impact Systems – Tube Frames

B3.32 Main Hoop Attachment – Monocoque

B3.33 Front Hoop – Monocoque

B3.34 Main Hoop Bracing Attach – Monocoque

B3.33 Front Hoop Bracing – Monocoque

B3.29 Front Bulkhead – Monocoque

B3.30 Front Bulkhead Support – Monocoque

B3.31 Side Impact System – Monocoque

B3.20.3 Impact Attenuator Attach – Monocoque

B5.2.4 Safety Harness Attach – Monocoque

B5.4.1 Shoulder Harness Bar



Последнее изменение этой страницы: 2016-08-14; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.233.219.62 (0.011 с.)