Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Сучасні літературні угрупованняСодержание книги
Поиск на нашем сайте
У кінці 80-х – на початку 90-х pp. XX ст. процес оновлення української літератури набув значної сили. Зміни в суспільному житті країни, зокрема розпад СРСР, відбились і в розвитку літератури. Нове покоління письменни-ків і поетів прагнуло подивитись на навколишню дійсність по-новому, а не під кутом методу «соцреалізму». У літературі почали з'являтись нові теми, зрештою змінився і підхід до творчості. Отже, говорячи про українську літе-ратуру кінця XX ст., традиційно наголошують на світоглядно-мистецькому напрямі, що в останні десятиліття прийшов на зміну модернізмові, – постмо-дернізму як основному художньому напряму літератури 90-х років XX ст. І хоча стосовно постмодернізму і досі не припиняються дискусії, зупинимось на тому, що більшість дослідників вважає, що український постмодернізм зародився у 1980-х pp. і пов'язаний з іменами Ю. Андруховича, О. Ірванця, В. Неборака (літературне угрупування «Бу-Ба-Бу»), а пізніше і з представника-ми таких груп, як «Пропала грамота»: Ю. Позаяк, В. Недоступ; «Лу-Го-Сад»: І. Лучук, Н. Гончар; «Нова дегенерація»: І. Андрусяк, І. Ципердюк та інші. До визначальних рис постмодернізму слід віднести поєднання різних стильових тенденцій, часткову опозиційність до традиції, універсальність проблематики, позачасовість і позапросторовість зображення, епатажність, зміну функцій автора та героя, культ незалежної особистості, потяг до архаї-ки, міфу, колективного позасвідомого, прагнення поєднати істини різних на-цій, культур, релігій, філософій, іронічність, пародійність тощо. Сучасні літературні угруповання: БУ-БА-БУ «Бурлеск-Балаган-Буфонада». Літературне (насамперед) угрупування, що складається з Ю. Андруховича (Патріарх), В. Неборака (Прокуратор) та О. Ірванця (Підскарбій). Літугрупування засноване 17 квітня 1985р. у Льво-ві. Період найактивнішої діяльності Бу-Ба-Бу (23 концертні поетичні вечори) припав на 1987 – 1991 pp. Апофеозом Бу-Ба-Бу став фестиваль «Ви-вих-92», коли головну фестивальну акцію склали чотири постановки (1 – 4.10.1992) поезоопери Бу-Ба-Бу «Крайслер Імперіал» (режисер С. Проскурня). У 1996р. друкований проект «Крайслер Імперіал» («Четвер-6») практично завершив «динамічний період» існування Бу-Ба-Бу. В 1995р. у львівському видавниц-тві «Каменяр» вийшла книга «Бу-Ба-Бу». Літугрупування стало втіленням карнавального необарокового мислен-ня, притаманного метаісторичній карнавальній культурі людства. Соціаль-ним фундаментом метаісторичного карнавалу в Україні став підсвідомий ма-совий синдром зламу, що супроводжував розпад імперії і викликав дві метап-сихічні складові: суспільну депресію і масову карнавальну сміхову рефлек-сію на катаклізм системи. Творчість учасників Бу-Ба-Бу в межах самого лі-тугрупування стала ситуативно-концептуальним мистецьким відгуком на суспільну рефлексію. Бу-Ба-Бу заснувало свою Академію. «Музейний провулок, 8» Літературний «неокласичний гурт». Виник 1990р. з ініціативи В. Бо-риспольця, О. Бригинця та В. Жовнорука. 1992р. видано колективну збірку «Гуманітарна допомога/Humanitare Ніlfe» (українською та німецькою мова-ми). «Нова дегенерація» Поетичне літугрупування, існувало у 1991 – 1994 pp., складалось з трьох літераторів, вихідців з Івано-Франківської області – Івана Андрусяка, Степана Процюка та Івана Ципердюка. У 1992 р. літугрупування видало три перші збірки названих поетів під однією обкладинкою. Загальна назва цього проекту була також «Нова дегенерація». Передмову написав Ю. Андрухович. Тексти членів «Нової дегенерації» перебувають у дискурсивній сфері неомо-дерних літературних практик. Орден чину ідіотів (ОЧІ) Товариство літераторів, художників, культурологів, філософів. Входять зокрема: Назар Гончар, Роман Козицький, Володимир Костирко, Андрій Кра-маренко, Іван Лучук, Ігор Драк. Декларація ОЧІ прийнята 31 липня 1995 року у Львові. Слово «ідіот» трактується товариством в первісному грецькому зна-ченні цього слова: власник себе. Керівний орган: рада Двох (І. Лучук, Р. Ко-зицький). «Гімн Ідіотів» складено приблизно на мотив сучасного австрій-ського гімну (автори: І. Лучук, І. Драк). Кожен з членів Ордену має світське і дійове звання, титул. ЛуГоСад Поетичний гурт, заснований у 1984 р. львівськими поетами Іваном Лу-чуком, Назаром Гончаром, Романом Садловським. У 1986 р. вони видали (все в одному примірнику) альманах ЛуГоСад І і ЛуГоСад II, а також збірки Н. Гончара «Усміхнений Елегіон» та Р. Садловського «Антологія». «Методо-логічна основа» творчості ЛуГоСаду – теорія поетичного ар'єргарду (ідея і аргументування лугосадівсько-ар'єргардної теорії – Т. Лучук). У лютому 1994 р. відбулася академічна наукова конференція «Літературний ар'єргард», присвячена 10-літтю ЛуГоСаду (Інститут українознавства ім. І. Крип'якевича НАНУ). Окремі вірші лугосадівців перекладені німецькою, польською, біло-руською, словацькою, болгарською, англійською, італійською мовами. До 15-річчя гурту готується тритомник ЛуГоСаду. Пропала грамота Літературне угрупування трьох київських поетів: Юрка Поза-яка, Вік-тора Недоступа та Семена Либоня. Існувала в кінці 80-х – на початку 90-х pp. «Пропала грамота» була заявлена як авангардний проект. У 1991 р. «Пропала грамота» випустила книгу з однойменною назвою. Пси Святого Юра Літературна майстерня, неофіційне творче об'єднання із семи україн-ських письменників, які таким чином вирішили шукати не стільки естетичної (з цієї точки зору всі вони були й залишаються досить різними), скільки про-фесійно-цехової єдності (спільне обговорення рукописів, формування альма-нахів, взаємне редагування та коригування). Ідея такої спільноти виникла се-ред групи авторів (Ю. Покальчук, Ю. Андрухович, І. Римарук) під час міжна-родного круїзу «Хвилі Чорного моря» на борту корабля «World Renaissance» і остаточно сформувалась у вигляді маніфесту в стінах афінського готелю «Св. Юрій Ликаветський» (листопад 1994 р.). До літмайстерні увійшли, крім зга-даних, В. Герасим'юк, B. Медвідь, В. Неборак, О. Ірванець. Останній при-близно через рік із міркувань цілковитої творчої незалежності з майстерні ви-йшов, натомість до Псів приєднався Т.Федюк. Єдиний поки що альманах «Пси святого Юра» (Львів,1997р.) зафіксував первинний склад майстерні, ос-кільки формувався ще 1995 р. Альманах являє собою досить симптоматич-ний зразок «поєднання непоєднуваного» і досьогодні перебуває серед най-жвавіше обговорюваних новинок сучасного літературного процесу. Концеп-ційну добірку «псячих» творів також опубліковано «Сучасністю» (1997). Творча асоціація «500» Об'єднання авторів та літдіячів, за віком приналежних до постмодерніз-му 90-хр. Утворилась 1993р. в Києві. Разом з Державним музеєм літератури України Творча асоціація «500» організувала ряд поетичних вечорів під гас-лом «Молоде вино». Активними учасниками ТА в 1993 – 1994 pp. були М.Ро-зумний, C. Руденко, Р. Кухарук, В. Квітка, А. Кокотюха та інші. У 1993р. ТА упорядкувала і в 1994р. видала антологію поезії ІЮ-х pp. «Молоде вино». У 1995 р. була видана антологія прози 90-х «Тексти». У 1997р. під егі-дою ТА «500» був проведений Всеукраїнський фестиваль поезії «Молоде ви-но». Співробітництво з видавництвом «Смолоскип» та численні літературні вечори, проведені активістами ТА у великих містах України у 1994 – 1996pp., сприяли популяризації творчого доробку учасників ТА. «Червона Фіра» Літературна корпорація харківських поетів С. Жадана, Р. Мельникова та І. Пилипчука, створена у 1991 р. Як вважає І. Бондар-Терещенко, літугру-пування постало на хвилі «антисистемного» харківського андеграунду почат-ку 90-xp. (ArtLine 3'97). Літературною концепцією «Червоної Фіри» згідно із заявами її членів став неофутуризм. Провокативно-епатажні твори червоно-фірівців стали своєрідним східноукраїнським аналогом літературного карна-валу Бу-Ба-Бу. Поєднання пародій на публіцистичні штампи з естетикою по-бутової перверзизації створило своєрідний стиль «Червоної Фіри», у котрому гротеск здебільшего перемагає професійну роботу з текстом.
Утворення АУП (Асоціації українських письменників) Утворена 6 – 8 березня 1997 р. на установчих зборах АУП (118 учасни-ків). Організація АУП має за мету подолання структурно-ідеологічного змертвіння в письменницькому середовищі України, що виникло через не-спроможність керівництва Спілки письменників України (СПУ) реформувати структуру та концептуальні засади Спілки письменників до рівня відповід-ності вимогам сучасної ситуації (як соціальної, так і світоглядної). Ставши в опозицію до СПУ, АУП проголосила своїми критеріями фаховість, подолан-ня колоніального синдрому в українській літературі, відкритість світовим сві-тоглядним та стильовим надбанням XX ст. Вступ до АУП відбувається на підставі запрошення від Координаційної Ради АУП (23 особи). Президентом АУП було обрано Ю. Покальчука, віце-президентами Володимира Моренця, Ю. Андруховича, І. Римарука і Тараса Федюка. 4 – 5 лютого 2000 року від-бувся II конгрес АУП (68 учасників), на якому Президентом АУП було обра-но Т.Федюка, віце-президентами І.Римарука, В.Моренця, С.Жадана і О.Кри-венка. 3'їзд констатував наявність в Асоціації організаційної кризи, викли-каної відсутністю працівників офісного апарата і професійних менеджерів.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 1371; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.130.96 (0.009 с.) |