Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 5. Педагогічне спілкування та його особливостіСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
План
Ключові поняття: педагогічне спілкування, функціонально-рольове та особистісно орієнтоване спілкування, бар’єри спілкування, непродуктивні стилі спілкування, контакт у спілкуванні, позиція у спілкуванні Педагогічне спілкування – це _______________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Особливості педагогічного спілкування: · _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Функції педагогічного спілкування:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Основні етапи педагогічного спілкування: 1. Прогностичний – _________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2. «Комунікативна атака» – ___________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Управління спілкуванням – _________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Аналіз здійсненої системи спілкування – _____________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ На ефективність спілкування вчителя з учнями впливають так звані бар’єри спілкування, які наведено в таблиці.
Стиль педагогічного спілкування – це _______________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Стиль спілкування вчителя визначають його ставлення до дітей та вміння керувати учнівським колективом. Розглянемо кожен з цих факторів окремо. Ставлення вчителя до дітей буває:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Враховуючи різновиди ставлення вчителя до учнів та способи керівництва учнівським колективом, виділяють такі стилі педагогічного спілкування:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Але реальне життя та події, що відбуваються у навчальних закладах, демонструють наявність непродуктивних стилів педагогічного спілкування:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Контакт у спілкуванні – ____________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Ознаками того, що в учителя є контакт з учнями, їхніми батьками в процесі спілкування, слід вважати:
Досягнення контакту як психологічної згоди ___________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Позиція у спілкуванні – ____________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Звичайна позиція педагога – _________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ У процесі спілкування важливо враховувати і розміщення співрозмовників. _______________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Спосіб розміщення людей за столом під час спілкування має велике значення для налагодження продуктивних стосунків. Виділяють такі способи розміщення учасників комунікації за столом: · кутове розміщення - ____________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · позиція ділової взаємодії - _______________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · конкуруючо-захисна позиція за столом - ___________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · незалежна позиція - _____________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Питання для самоконтролю 1. Розкрийте сутність поняття педагогічного спілкування?
Тема 6. Майстерність вчителя у розв’язанні педагогічних конфліктів План
Ключові поняття: конфлікт, конфліктогенні ситуації, конфронтація, компроміс, пристосування, створення конфлікту Конфлікт – це _____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Причини виникнення конфліктних ситуацій у педагогічній діяльності. _____________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У реальному житті уникнути суперечностей між учителем і учнями неможливо. Ці суперечності існують і є рушійною силою розвитку. Але оскільки конфлікт зазвичай супроводжується негативними емоціями, то варто розглянути його негативні функції. Серед таких визначають: · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Від вчителя залежить те, як буде розгортатися конфліктна ситуація. При невмілому керівництві конфлікт може призвести до розриву стосунків, а при конструктивному розв’язанні забезпечить позитивні зміни у відносинах педагога та учнів. У зв’язку з цим є необхідність звернути увагу на позитивні функції конфліктів: · ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ · ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Будь-який варіант є ефективним лише у певних ситуаціях і за відповідних обставин. Педагог повинен враховувати усі нюанси під час вибору стратегії педагогічної взаємодії. Попередження конфлікту __________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Створення конфлікту ______________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Питання для самоконтролю 1. Що таке конфлікт?
Тема 7. Педагогічний такт і тактика вчителя План
Ключові поняття: етика ділового спілкування, професійні моральні цінності, морально-психологічний клімат, педагогічний такт, педагогічна тактика
Професійна етика – це _____________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Особливе місце займає етика ділового спілкування, оскільки вона виступає як у ролі самостійної професійної етики (для менеджерів, підприємців тощо), так і в якості елемента етики інших професій (педагога, юриста, інженера). Особливості професійних етик:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Етика педагога – __________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ У структурі етики педагога можна виділити чотири основних блоки:
Більш за все професійна етика необхідна педагогу у його спілкуванні «по вертикалі» (у системі «педагог – учень») та «по горизонталі» (у системі «педагог – педагог»). ____________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У чистому вигляді такі типи практично не зустрічаються: зазвичай людям притаманні у більшій чи меншій мірі деякі з перерахованих особливостей одного типу чи комбінації декількох «абстрактних типів». _______________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Стосунки у вчительському середовищі між педагогами визначаються обставинами та регулюються етичними нормами та принципами трьох видів: 1. Загальнолюдськими_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2. Нормами ділового спілкування та службового етикету __________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Етичними нормами та принципами, у яких виявляється специфіка саме педагогічної роботи ___________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Етичні норми і принципи ділового спілкування «по горизонталі» регулюють службові стосунки між колегами у кожному колективі. Вони орієнтовані на встановлення морально-психологічного клімату, ____________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Загальні норми і принципи моральної регуляції ______________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Формуються ці якості колективу на основі морально-психологічної спільності людей, яка передбачає: 1) наявність групових інтересів і потреб __________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-06; просмотров: 489; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.105.199 (0.014 с.) |