Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Особливості та характерні риси художнього стилю бароко. Рококо.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Бароко(від італ. barocco – примхливий, дивний) – епоха в історії образотворчого мистецтва, архітектурі, музиці і літературі країн Європи, колоніальної Центральної та Південної Америки кінця ХVІ – середини ХVІІІ ст. Прийшовши на зміну гуманістичній художній культурі Відродження і вишуканому гуманістичному мистецтві маньєризму, стиль бароко втілив у собі нові уявлення про єдність, безмежність і різноманітність світу, про його драматичну ускладненість і мінливість. Відмовившись від властивих класичній ренесансній культурі уявлень про гармонію і сувору закономірність буття, про безмежні можливості людини, її волі і розуму, естетика бароко будувалась на колізії людини і світу, ідеальних і чуттєвих началах, розуму влади ірраціональних сил. І не зважаючи на те, що соціальною основою бароко було дворянство епохи абсолютизму і стиль повинен був прославляти могутність влади та церкви через свою монументальність та патетичність, все ж в бароко відображається і погляд на людину, як на складну особистість, із глибоким внутрішнім світом переживань, захоплень. Характерні риси. - Стало розвитком принципів, закладених у добу Відродження, і було тісно пов’язане з його пізніми фазами: у творчості низки визначних діячів європейської культури, наприклад Сервантеса і Шекспіра, мали місце риси як стилю Відродження, так і бароко. - Історичним фоном розвитку бароко був розквіт абсолютних монархій у Європі. - Виникло у Риму у другій половині ХVІ ст. Пов’язане з розгортанням Контрреформації: однією з його визначальних рис став дух оновленої католицької релігійності. - В основі бароко було вже не творче наслідування природи, як за часів Відродження, а її вдосконалення на основі ідеальних норм краси. - Самостійні варіанти бароко сформувалися у Франції, Іспанії, Португалії, країнах Центральної і Східної Європи, іспанських і португальських колоніях Центральної та Південної Америки. Синтезу мистецтв в бароко, що має всебічний характер, притаманна урочиста і монументально-декоративна єдність. Міський ансамбль, вулиця, майдан, сквер, садиба в бароко стали усвідомлюватися як організоване, динамічне в просторі художнє ціле. Парадні інтер’єри будівель оздобили багатокольоровою скульптурою, ліпленням, різьбленням; дзеркала і розпис ілюзорно поширювали простір, а живопис плафонів створював враження розкритих склепінь. В образотворчому мистецтві бароко переважають декоративні композиції релігійного, міфологічного і алегоричного характеру, парадні портрети, що підкреслювали привілейований суспільний стан людини. Ідеалізація образів співвідносилась у них з бурною динамікою, неочікуваними композиційними і оптичними ефектами, реальність – з фантазією, релігійна афектація – з підкреслено чуттєвою, а часом і з гострою натуральністю і матеріальністю форм. У живописі великого значення набуває емоційна, ритмічна і колористична єдність цілого, інколи невимушена свобода мазка, в скульптурі – живописна пластичність форми, відчуття мінливості становлення образу, багатство аспектів і вражень. В Італії, на батьківщині бароко - М.Караваджіо, лідери академізму брати Каррачі, архітектор Дж. Віньола, видатний скульптор Джамболонья та ін. Пізніше італійське бароко еволюціонувало до фантастичних побудов Г.Гварніні, бравурності живопису С.Рози і А.Маньяско, запаморочливої легкості розписів Дж. Тьєполо. Життєстверджуюче, реалістичне починання притаманне бароко у Фландрії (живописці П.П.Рубенс, А.Ван Дейк, Ф.Снейдерс). В Іспанії у XVII ст. риси бароко виявились в аскетичній архітектурі X.Б.Еркери, в реалістичному живописі X. де Шібери, Ф.Сурбарана, скульптурі X.Монтаньєса. Стиль бароко отримав своєрідне тлумачення в Австрії, де він поєднувався з тенденціями рококо (архітектори Й.Б.Фішер фон Зрлах и І.Л.Хільдебрандт, живописець Ф.Маульберч), Німеччині (архітектори и скульптори Б.Нейман, А.Шлютер, М.Пьоппельман), у Польщі, Словаччині, Угорщині, Словенії, Хорватії, Західній Україні, Литві. У Франції - прикраси залів Версаля, живопис Ш.Лебрвна). В багатьох країнах Європи у XVII ст. сформувались і яскраві національні реалістичні школи -Д.Веласкеса в Іспанії, Я.Вермера Делфтського, Рембрандта в Голландії та ін., принципово відмінним, а інколи, протилежним художнім концепціям бароко. У Росії - Архітектори М.Земцов, В.Растреллі. Д.Ухтомський, С.Чевакінський; образотворче мистецтво звертається до світських, суспільних тем, отримує розвиток портретний жанр - скульптура Б.К.Растреллі та ін. До видатних пам’яток архітектури, побудованих у стилі бароко, відноситься Андріївська церква в Києві. Будівництво її здійснив архітектор І.Ф.Мічурін за проектом В.В.Растреллі. На ґрунті народних традицій в архітектурі стиль бароко в Україні набув особливої своєрідності, трансформувавшись в так зване козацьке бароко. Прикладом нового архітектурного стилю є Миколаївська церква у Ніжині, Покровська і Воскресенська церква в Сумах, Преображенський собор у Лебедині, Покровський собор у Харкові. Література. Дж. Маріно, П. Кальдерон, Т. Тассо, Дж. Мільтон. Музика. К. Монтеверді, А. Вівальді, А. Альбіоні, Й.-С. Бах, Г. Гендель. В першій половині XVIII ст. бароко еволюціонує до граціозної легкості стилю рококо, співіснує і переплітається з ним, а з 1770-х рр. повсюдно витісняється класицизмом.
Рококо("вигадливий", "примхливий", фр. rococo, від rocaille – осколки каменів, раковини) – стильовий напрямок, що панував у європейському мистецтві протягом перших трьох чвертей XVІІІ ст. Рококо являв собою не стільки самостійне художнє явище, скільки фазу, певний етап загальноєвропейського стилю бароко. Стиль рококо створений для жінки й пристосований до її смаків і примх. Майже головним словом доби рококо було слово «примха» (каприз). У мистецтві визначається легкими, нервовими, ніжними та химерними формами («грайливе» рококо). Він виявився насамперед у розплануванні і декорації інтер'єру (палаців, церков, костьолів). В добу рококо скульптура (переважно поліхромна) стала істотною частиною архітектурної композиції, а орнамент (зокрема у різьбі) набрав форм мушлі («rocaille»). У добу рококо широко розвинулося мист. ремесло — ткацтво, ювелірство, порцеляна, меблі, гобелени. Найпоширенішою формою живопису стало декоративне панно, здебільшого овальної, круглої або вигнутої форми; основу композиції становить м’яка вигнута лінія, що надає твору обов’язкову для стилю примхливість та нарядність. Одним з основоположників "рококо" був талановитий Антуан Ватто - послідовники Ланкре, Патер та ін. Найбільшим майстром мистецтва рококо вважається учень Франсуа Лемуана Франсуа Буше, чудовий колорист, майстер любовних сюжетів. Живопис Буше стала взірцем для цілої плеяди майстрів (Натуар, брати Ванло, Антуан Куапель та ін. Останнім великим живописцем рококо вважається Жан Оноре Фрагонар, тонкий портретист і пейзажист. Скульптура рококо менш значна й своєрідна, аніж живопис. Велике поширення в мистецтві рококо одержали портретні погруддя та маленькі скульптурні групи або статуї купальниць, німф, амурів. Найвидатніші скульптори рококо: Лемуан, Пігаль, Пажу, Фальконе, Клодіон. Для архітектури рококо характерне зосередження уваги зодчого на інтер’єрі. Скульптурна деталь, застосовувана для прикраси фасаду, робиться більш опуклою, здобуває самодостатнє значення, не підкоряючись основним архітектурним лініям. Плоскі пілястри великого ордера змінюються опуклими напівколонами, що надають стіні мальовничого виду. Найвідоміші французькі зодчі рококо: Робер Декотт, Габріель, Боффран, Оппенор, Дельмер, Мейссоньє. Франція стала законодавицею естетики рококо; У Нім. - архітектор Кнобельсдорф створив у Потсдамі один з найуставленіших ансамблів у стилі рококо (Сан-Сусі). Найвідоміші представники рококо в Німеччині – архітектори Нейман і Кнобельсдорф, живописці Цик, Маульберч, Дитріх, скульптор Доннер. У Росії та Україні під сильним впливом таких французьких і німецьких майстрів, як Токке, Рослій, Фальконе, працювали Растреллі, Рінальді, Ухтомський, Рокотов, Левицький та ін. В епоху рококо розквітає графіка. Майже всі великі живописці XVIII ст. були також блискучими малювальниками (Ватто, Фрагонар), багато майстрів повністю присвятили себе графічному мистецтву (Сент-Обен, Кошен, Дебюкур у Франції, Ходовецький у Німеччині).
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 1414; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.15.173.197 (0.007 с.) |