Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Падіння константинополя та його вплив на церковне життя київської митрополіїСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Після Флорентійської унії, а особливо з часу падіння Константинополя, ієрархічна залежність Київської митрополії від Царгорода значно ослабла. Вона проявлялась лише в затвердженні патріархом нового Київського митрополита, який, залежно від обставин, або обирався собором, або ж призначався королем. Становище Української православної церкви ускладнювалося, адже із кожним роком дедалі потужнішою ставала Московська митрополія, яка прагнула перебрати славу згаслого Константинополя. Проголошення 1589 р. самостійності Московського патріархату і надання його главі титулу патріарха московського та всієї Русі занепокоїло укр. церковних діячів, оскільки все свідчило про наміри Московського царства щодо укр. земель. Розуміючи про складну ситуацію, в якій опинилася рідна церква, представники вищого духівництва, укр. магнати і шляхта дедалі більше схилялися до об’єднання з римо-католицькою церквою.
66. Реформи константинопольського патріарха Ієремії та спроби їх реалізації у Київській митрополії У кінці 16 ст. нестабільність патріархату, немічність його перед лицем серйозних проблем стали цілком очевидними. За винятком Ієремії ІІ, що між 1572 і 1595 рр. тричі посідав престол і залишив яскравий слід в історії. У травні 1572 р. Ієремія ІІ Транс зійшов на престол і відразу повів боротьбу з симонією (купівля ієрархічних посад), що роздроблювала грецьку православну Церкву. Він виступав не лише проти симонії, а й проти зловживань серед вищого духовенства, зокрема, проти скандальних поборів за сповідь і причастя. Патріарх хотів заснувати нові освітні установи, де б вдосконалювали свої знання духовні особи. Але зусилля його наштовхувалися на опозицію малоосвідченого духовенства. Реформаторські спроби Ієремії знаходили відгук у православних громадах і поза межами османських володінь. Східні слов’яни по-різному оцінювали сильні і слабкі сторони діяльності патріарха. З одного боку, бажання Ієремії провести реформу в Царгороді вилилось згодом у його реформаторську діяльність в Київській митрополії. З іншого боку, брак такої діяльності в самому патріархаті відкинув від нього тих українців та білорусів, які в добу великих перемін з надією дивилися на Царгород, як на найвищий авторитет, чекаючи звідти керівництва до дії. Початок революційних подій, що мали місце в українському православ’ї в останнє десятиліття 16 ст., пов’язують із візитами в Україну константинопольського патріарха Ієремії. Він двічі відвідав Київську митрополію. Вперше в 1588 р., на своєму шляху до Москви; вдруге – 1589 р., повертаючись до Константинополя. Реформи патріарха щодо української церкви дали поштовх двом процесам у середовищі православної ієрархії: - здійсненню внутрішньої реформи церковного життя; - пошуку, спочатку незначною частиною єпископату, а потім і його більшістю, шляхів до розриву зв’язків із Константинополем і підпорядкування митрополичої кафедри Римові. Якщо перші відвідини патріарха були короткими, то за других він встиг багато зробити. Ієремія відбув чотири собори з представниками місцевої ієрархії, духівництва та мирян (у Вільні, Супраслі, Бересті, Тернополі), наслідком яких стали відчутні зміни в ієрархії. Патріарх змістив із кафедри митрополита Онисифора Дівочку, як «двоєженця», тобто людину, яка двічі була в шлюбі до чернечої висвяти; настановив нового Київського митрополита – Михайла Рагозу. Важливим рішенням Ієремії було надання ставропігії (незалежності від місцевої церковної влади й прямого підпорядкування патріарху) Віленському та Львівському братствам. Згідно з уставом цих братств Ієремія надав їм право контролю за відповідністю церковним канонам учинків духівництва, включаючи єпископів, зобов’язавши їх сповіщати про це Константинополь. Візит Ієремії в Україну може бути поставлений в один ряд з усіма попередніми та наступними візитами східних патріархів та їхніх представників на території Київської митрополії. Здебільшого метою цих візитів було жебрання бо видурювання коштів.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-27; просмотров: 11; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.240.127 (0.009 с.) |