Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
в) Теологічний (богословський) підхід.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
б) Психологічні теорії.
Одним із найвпливовіших напрямків сучасної психології є психоаналіз, засновником якого був Зиґмунд Фрейд (1856-1939). Аналізу релігійних проблем З. Фрейд присвятив такі праці, як «Тотем і табу», «Людина Мойсей та монотеїстична релігія», «Майбутнє однієї ілюзії» та ін. Фрейд розглядав релігію як своєрідний колективний невроз (психічну хворобу), що виникає внаслідок конфлікту первісних життєвих потягів людини з культурними нормами, що насаджувались суспільством, з метою витіснення перших у підсвідомість людини. В іншого психоаналітика Карла-Густава Юнга (1875-1961) несвідоме виступало як вмістище колективного загальнолюдського досвіду, джерело мудрості, яке через посередництво релігії поєднується зі свідомим життям людини. На його думку, релігія надає людині сили для протистояння уніфікуючому тиску суспільства і можливість зберегти свою неповторну індивідуальність. Релігія і наука, на його думку, взаємно доповнюють одна одну як знання і мудрість та створюють можливості гармонійного розвитку людства. Американський психолог Дж. Леуба (1868-1946) у праці «Психологічне дослідження релігії» дав натуралістичне пояснення релігійним феноменам, звернувши увагу на подібність містичного та релігійного досвіду до психічного стану людини, котра перебуває під дією наркотичних засобів. Німецький психолог Еріх Фромм (1900-1980), будучи одним із провідних теоретиків неофрейдизму, вважав релігію способом ціннісної координації людського буття. На відміну від тварин, всю поведінку яких від народження до смерті генетично запрограмовану, вказував Е. Фромм, людина наділена свободою. Між тваринною природою та духовною сутністю людини виникає конфлікт: наділена життям, вона не знає його мети. Необхідні орієнтири людському існуванню дає релігія. Е. Фромм ототожнював релігію зі світоглядом, включивши в нього філософські та етичні ідеї, а також ідеологічні та політичні доктрини. Теологія( tеоs — Бог, 1оgоs — вчення) — вчення про Бога і богослов'я — наука про уславлення Бога є історично першими формами вчення про релігію. Теологія (богослов'я) — система обґрунтування і захисту релігійних вчень, сукупність доказів істинності конкретної релігії, її моралі, правил і норм життя служителів культу та віруючих. Вони сформувалися внаслідок намагання пояснити релігію, зробити доступними для віруючих загальні положення певної релігії та образи і догматичні формули, що були втілені у священних книгах. До них належать: догматика — системний виклад положень, які згідно з конкретною релігією вважаються істинними, екзегетика — тлумачення релігійних текстів та каноніка — теорія церковного права та ін. Теологія безпосередньо пов'язана з конкретним віросповіданням, вивчає релігію, різні форми релігійного життя з погляду їх практичного використання. Богословсько-теологічний підхід до релігії — це погляд на неї зсередини, з позиції самої релігії, відповідного релігійного досвіду. Основою його є релігійна віра. Збагнути релігію, вважають теологи, може тільки релігійна людина, а невіруючим релігія недоступна. Віруючим властивий особливий вид духовного пізнання — релігійний досвід — переживання, пов'язані з відчуттям присутності у житті Вищого начала. Реалізується він на основі визнання абсолютності релігійного віровчення. Головне в богословсько-теологічному підході — обґрунтування та захист релігійного віровчення, визнання вічної цінності релігії для кожної людини і людства загалом. Теологічні пояснення релігії наскрізь пронизані ідеями, які відображають конфесійну належність їх авторів. Єднає їх визнання того, що релігія є особливим феноменом, результатом взаємозв’язку надприродних сил і людини.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-27; просмотров: 6; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.47.239 (0.012 с.) |