Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Питання 3. Зародження і розвиток релігієзнавчих ідейСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Перші міркування про природу й сутність релігії ми знаходимо ще в давньогрецьких філософів. Саме вони сформували нову для греків релігійну орієнтацію — монотеїзм (єдинобожжя, віру в одного Бога). З цих позицій вони піддали критиці традиційні релігійні уявлення. Засновник елейської школи Ксенофан з Колофона (бл. 570-478 до н. е.) звернув увагу на антропоморфізм, властивий міфологічним релігійним віруванням. На думку стародавніх філософів, люди схильні творити собі богів за власними образом і подобою, тоді як справжній все єдиний Бог ні тілом, ні розумом не схожий на смертних. Демокрит (бл. 460-360. до н. е.) вважав численних грецьких богів або персоніфікаціями природних явищ, або похідними тих образів, які людина бачить у своїх мареннях. Демокрит першим вказав на психологічні корені релігії — страх і здивування людини. Наприкінці V ст. до н. е: представники шкоди софістів намагалися пояснити виникнення релігії природними причинами. У такий спосіб, на їхню думку, певна людська спільнота «освячує» ті риси та способи поведінки людей, які вважає найбільш корисними для себе. Платон (427-347 до н. е.) стверджував, що порядок, який панує у світі, свідчить про наявність вищого божественного розуму. Аристотель(384-322 до н. е.) сформулював теорію, згідно з якою уявлення про бога походить з спостереження за красою зоряного неба та визнання космічного порядку. На противагу грецьким філософам, римські мислителі мало цікавилися сутністю релігії. В їх творах релігієзнавчу тематику представлено численними описами існувавших релігійних уявлень. Наприклад, Цицерон у творі «Про богів» змальовував сучасні йому вірування і ритуали жителів метрополії. Тацит описував релігійні звичаї германців, а Плутарх залишив цікаві відомості про єгипетську міфологію та зороастризм. Загальний релігійний настрій того часу висловив Варрон: «Справи людські, — писав він, — важливіші за справи божі, а існування релігійних (священних) інститутів має бути соціально й політично виправданим». Середньовіччя - це період активного поширення християнства в Європі, який супроводжувався витисненням і нищенням традиційних язичницьких вірувань і культів. Ставлення християн до представників інших релігійних вірувань визначалося концепцією, згідно з якою, політеїзм був наслідком гріхопадіння людини. Особливе місце серед письменників цієї доби займає скандинавський історик Сноррі Стурлусон (1179-1241), який занотував і навіть частково систематизував ісландські героїчні пісні-саги. Його книга «Молодша Едда» і сьогодні залишається унікальним джерелом знань про міфологічні уявлення північних європейців дохристиянської доби.
Основним змістом епохи Відродження було піднесення європейської культури, яке здійснювалось на основі засвоєння античних культурних цінностей. Пов'язану з цим ідеологічну колізію — елліністичне язичництво треба було якось виправдати в очах християнства. Італійський гуманіст Джованні Боккаччо (1313-1375) вирішував цю проблему через алегоризацією античної міфології, а Еразм Роттердамський виголосив, що людину наділено здатністю безпосередньо осягнути божественну істину. Великі географічні відкриття сприяли ознайомленню європейців з незнаними доти формами релігійного життя різних народів. Величезна кількість нових знань про нехристиянські культури вимагала теоретичного осмислення. З огляду на це, мислителі ХVІ-ХVІІІ ст. створили різноманітні еволюційні схеми розвитку релігій, де вищий щабель займало християнство як релігія найбільш досконала чи така, що найбільше відповідала природі людини. Найбільш відомі схеми розвитку релігії були запропоновані Д. Юмом (1711-1776), Д. Віко (1668-1744), Ф. Вольтером (1694-1778). Кульмінацією просвітницького раціоналізму була творчість німецького мислителя І. Канта (1724-1804). Згідно з його вченням, усі релігії були ступенями усвідомлення людством морального ідеалу, який знайшов свій найповніший вияв у житті та діяльності Ісуса Христа. Теоретичним виразом цього морального ідеалу був сформульований І. Кантом категоричний імператив. Зауважимо, що на відміну від інших мислителів, які намагалися вивести етичні норми з релігійних настанов, І. Кант джерело самої релігійної ідеї вбачав у формальному етичному принципі.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-27; просмотров: 5; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.104.118 (0.007 с.) |