Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Філософські і соціально-політичні ідеї Й.Шада.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
(1758 -1834) Освіта: в єзуїтській школі. У Харківському університеті читав курс логіки. Твори: підручник з логіки («Institutiones …»), курс природного права. У 1816 р. за пропаганду шеллінгіанства був висланий з Росії. Філ погляди змінювалися впродовж діяльності. Деякий час він спирався на твори Канта. З одного боку, кантівська філософія приваблювала Його ідеєю свободи та гідності люд, а з другого — відштовхувала приниженням розуму, підпорядкуванням розуму вірі, що, вело до "дух рабства". Від Канта Шад переходить до філософії Фіхте. В подальшому відходить від фіхтеанства, стає послідовником Шеллінга, зводячи філософію до абсолютної тотожності суб'єкта та об'єкта. // У поглядах на природу переважає пантеїзм. Природа матеріальна, а вся матерія наділена двома силами, які і є її джерелом розвитку. Це позитивні і нег сили, що існують як в неорганічній, так і в орг природі, а також у люд суспільстві, тільки по-різному виявляються. В неорганічній природі вони проявляються у вигляді притягування і відштовхування, в орг — подразливості і відчуття, а у сусп — як бажання і здатність мислити. Спосіб прояву і продукування, який ми спостерігаємо в орг царстві, має місце в усій природі, бо ніщо не відбувається без сутичок і безперервної боротьби двох видів, протилежних один одному. Завдяки цьому все в природі поєднується, зв'язується, вона стає одним організмом, не перестаючи народжувати нові і нові покоління, знаходячи в цьому задоволення, ніколи не старіє і не буває безплідною. Із старості тут народжується юність, із самої смерті б'є ключем нове життя. Не сприймав гносеологічних установок Канта, вважаючи, що вони приводять до антиномій, в яких все зводиться до взаємовиключення, тоді як протилежності мають бути в єдності. Існує тільки один розум, а різним він здається через те, що виявляє себе у різних функціях — як теоретичний і практичний, між якими не існує абсолютної протилежності. Сам І. Б. Шад розглядав розум дещо теологічно, як відображення "абсолютного розуму", що є творцем світу. Однак, долаючи кантівський апріоризм, закони і принципи логіки, він виходив не безпосередньо з розуму, а з дійсності, доводячи здатність розуму пізнавати речі в собі, абсолютне.Пізнання:єдність чуттєвого і раціонального. Чуття —канал, яким здійснюється зв'язок з дійсністю і саме за їх допомогою формуються категорії як для діяльності розсудку, так і для діяльності розуму. Перший має справу з досвідом, об'єднує протилежності лише формально, другий — з ідеями, які вносять у світ єдність. Розум є і в функціях мислення, І в функціях хотіння, бо у першому випадку він робить реальне ідеальним (розумне реальне), а в другому — перетворює ідеальне в реальне (здійснює ідеальне). З-н розвитку як основний закон природи, лежить в основі походження люд, соціальних процесів. У своєму розвитку люд. проходить три етапи: тваринний, природний та моральний. Критично ставлячись до договірної теорії походження держ, обстоював ідею природного права. Вищим законом в суспільстві він вважав закон абсолютної свободи: «люд. володіє абсолютною свободою в тому розумінні, що вона здатна панувати над собою, спонукати себе до таких дій, до яких не може бути примушена зовнішніми силами».Природне право є вічним. Якщо з-нодавство в суспільстві суперечить розуму або людина обирає його не за своєю волею, вона потрапляє в рабство. Рабство —вища форма насильства, люд починають розглядати як річ, а це суперечить природ праву. Ліквідувати такий стан можна через пропаганду правових ідей, самовдосконаленням людини, бо природа людини і визначає закони сусп. Звідси засудження Шадом усіх форм деспотизму, вимоги свободи совісті, думки, свободи університетської освіти, заборона рабства.Основу прогресивного розвитку людства вбачав в його різноманітності, де умовою нормального життя кожного організму є протилежність між його частинами, вільне діяння і протидіяння націй, їх протилежність, що залежить від клімату, культури, звичаїв, різних тілесних та духовних здібностей. Будь-яке прагнення до вдосконалення згасає, коли знищується різниця між народами. Нація, яка підкоряється іншій навіть з прагнення вічного миру, виявляє своє падіння і заслуговує всі ті нещастя, які на неї можуть впасти.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-07; просмотров: 88; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.140.185.250 (0.01 с.) |