Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Романтизм як світоглядна основа нового українського письменства(І.Котляревський,М.Максимович)
"Енеїда" І. Котляревського в Укр стала вихідним пунктом для подальшого розвитку нац. життя, ствердження духу демократизму і людяності, боротьби за право людини і нації. Іван Котляревський.Думка, що укр. К-ра живе тільки серед селян, малоосвічених кіл, є синонімом "мужицтва","некультурності" була спростована К., який довів, що укр нар має свою історію і к-ру, надав філософ абстракціям Г. Сковороди конкретної форми літературної діяльності мовою рідного народу. Отримавши визнання як письменник, І. Котляревський поряд з літературною діяльністю цікавиться мовознавством, етнографією, вивчав усну нар творчість, Історію Укр. І. Котляревський, звернувшись до класичної спадщини — поеми Вергілія, наповнив її описом спостережень у зображенні українського побуту другої половини XVIII ст., відтворив сучасність, зобразив представників різних станів, намалював картину укр дійсності. Засудження хижацтва, здирства, розпусти, паразитизму, цілковитої байдужості до життя простого народу поєдналися у нього з глибоким гуманізмом, любов'ю до свого народу, повагою до нього, вболіванням за його стражданнями, моральним осудом кріпацтва, пишанням героїчною Історією свого народу.Симпатії К. на боці народу з патріотизмом, людською гідністю та чесністю. Змальовує духвелич народу, моральну перевагу його над привілейованими верствами суспільства, постійно підтверджуючи, що героїчні діяння, дух патріотизму є прикметою простих людей. Такою постає "козацька вдача" троянців. Ріднить К. з романтизмом сміх, політична сатира, особливо тоді, коли йдеться про викриття ворожого народові. Ідеями народності, демократизму, елементами романтизму, антикріпацькими тенденціями наповнені й інші твори К. "Наталка-Полтавка", "Москаль-чарівник. Ідеї романтизму і народності стають вихідними і в творчості П. Гулака-Артемовського, Г. Квітки-Основ'яненка. В поезії нар. Укр. звичаїв вбачали "нар. душу", правду народну, а їх носіїв вважали головними носіями культури. Все це знімало мову про другорядність укр. народу, показувало, що він займає визначне місце, ставило укр. Літ. на один рівень з великими світовими літ.Михайло Максимович. Перший ректор КНУ займає чільне місце серед укр.. романтиків. У своїх збірках народних пісень та інших дослідженнях він показав, що народне мистецтво є найвищим типом мистецтва, яке має стати зразком для письменства, і укр. народ є носієм такого мистецтва, яке по силі і красі можна поставити поряд з кращими зразками культури Європи. Творцем цієї культури є маса покріпаченого народу простого, з погордою на який дивиться українське панство з. Його мова — це справжня самостійна мова. Знімалось почуття вторинності і залежності укрнароду, доводилась його самостійність, рівність з ін нар. Працюючи в різних галузях науки (мовознавства, фольклору, етнографії, історії), М. робив спробу їх теоретичного узагальнення фактів з позицій новітніх на той час філ. поглядів, зокрема натурфілософських ідей Шеллінга, які, поєднуючись з елементами романтизму, обстоювали ідею розвитку, єдності світу, ідеального і реального, суб'єктивного і об'єктивного. Стверджував, що як любов до мудрості вона не може бути побудована лише на розрахунках розуму. Завдання ф-ії- в проникненні у внутр. знання і єдність предметів, а філософом є той, хто зводить головні галузі знання до загального начала і розвиває їх в струнку систему. Предметом філософії є всі предмети кінцевого пізнання, відповідно до чого фі-ія повинна бути історичною наукою, цінувати дійсність. Обстоюючи ідею розвитку, єдності природи, філософське розуміння світу М. еволюціонувало в бік матеріалізму. Обстоював матеріальну єдність світу, доводячи, що все в природі складається з єдиної всезагальної речовини. Наші знання про природу є відображенням предметів і явищ, які існують реально, постають об'єктивною реальністю. Прогрес науки, як і природи, не має меж. Виступаючи як проти вузького емпіризму, так і абсолютизації раціональних форм осмислення дійсності, обстоював зв'язок, єдність теорії і практики.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-07; просмотров: 39; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.39.74 (0.004 с.) |