Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Сравнительные конструкции с прилагательнымиСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
I. Сравниваемые объекты обладают одинаковой степенью признака: as…as - такой как (прилагательное в положительной степени). She was as poor as a church mouse. – Она была бедна как церковная мышь. Was the exam as difficult as you thought? – Экзамен был таким трудным, как ты думал?
II. Сравниваемые объекты обладают признаком в разной степени: а) прилагательное в сравнительной степени + than (см. таблицу 3.3); в) not so … as – не такой …, как (прилагательное в положительной степени). Civil law is more difficult than criminal law. Criminal law is not so difficult as civil law.
III. Конструкция “the + сравнительное придаточное предложение”, “the + сравнительное придаточное предложение”. - the more … the more - чем больше …, тем больше …; - the less … the less – чем меньше …, тем меньше …; - the better … the worse – чем лучше …, тем хуже …. The smaller a car is, the easier it is to park. – Чем меньше машина, тем легче ее припарковать.
*** The more we study, the more we know. The more we know, the more we forget. The more we forget, the less we know. The more we study, the less we know. Why study?
Exercises. I. Закончите предложения, используя сравнительную конструкцию “as … as” и прилагательные в скобках. 1. Jill is almost … her father (tall). 2. I am not … my brother. He’s very intelligent (smart). 3. “The End of the Days” was not … I thought (interesting). 4. My salary is not … yours is (high). 5. I don’t feel … I felt yesterday (tired).
II. Перефразируйте предложения, используя сравнительные конструкции. Model: Jack is younger than he looks. - Jack isn’t as old as he looks. 1. It’s warmer today than yesterday. It isn’t …. 2. The station was nearer than I thought. The station wasn’t …. 3. The exam was easier than we expected. The exam wasn’t …. 4. The punishment was milder than we thought. The punishment wasn’t …. 5. The Amur is wider than foreign tourists expect. The Amur isn’t ….
III. Сравните вещи, как показано в образце. Model: A lamb and a sheep (old / small). A sheep is older than a lamb. A lamb is smaller than a sheep. – wood and steel (light / hard / strong); – a bus and a train (slow / comfortable); – milk and cream (thick / healthy); – windsurfing and swimming (cheap / exciting); – boys and girls (sentimental / hard). American cartoons and Russian cartoons (dynamic / gentle).
IV. Закончите предложения, используя сравнительную степень сравнения прилагательного в скобках. 1. Sorry I’m late. It took me … to get here … I expected (long). 2. My toothache is … … it was yesterday (painful). 3. She looks about 20, but in fact she’s much … … she looks (old). 4. The problem is not so complicated. It’s … … you think (simple). 5. Health and happiness are … … money (important). 6. I like the countryside. It’s … and … … living in a town (healthy / peaceful).
V. Составьте предложения по образцу. Model: Japan / India (large / industrialised). Japan isn’t as large as India. India isn’t as industrialised as Japan. 1. A giraffe / an elephant (tall / strong / fast). 2. Iron / gold (strong / valuable). 3. A gorilla / a human being (intelligent / strong). 4. A car / a bicycle (expensive / fast / easy to park).
VI. Заполните пропуски формой сравнительной степени прилагательного в скобках +than, где необходимо. Maria is a foreign student in London. She is speaking about the problems of learning English: “Oh, why is English such a difficult language! I think it’s … (much / difficult) French. Sometimes I feel that my English is getting … (bad), not … (good)! When you first start learning English, it seems … (a lot / easy) other languages and the grammar looks … (much / simple). Later it becomes … (much / difficult). There are also so many words in English!”
VII. Переведите предложения на русский язык. 1. The earlier we leave, the sooner we will arrive. 2. The more expensive the hotel is, the better the service is there. 3. The more electricity you use, the higher your bill will be. 4. The more you have, the more you want. 5. The better preventing work is organized, the less crimes are committed. 6. The more serious the crime is, the tougher the punishment will be.
VIII. Составьте предложения, используя конструкцию “the … the”. Переведите их на русский язык. Model: (small) a house is / (easy) it is to look after. The smaller a house is, the easier it is to look after. – Чем меньше дом, тем легче его содержать. 1. (Big) a car is / (expensive) it its to run. 2. (Bad) the weather / (dangerous) it is to drive on the roads. 3. (Old) he gets / (thoughtful) he becomes. 4. (Difficult) task is / (hard) it is to find a solution.
IX. Переведите предложения на английский язык. 1. Чем лучше вы учитесь, тем легче вы сдадите экзамены. 2. Уровень преступности (crime rate) выше в больших городах. 3. Вышестоящий суд рассматривает апелляции (to consider appeals). 4. Верховный Суд (The Supreme Court) рассматривает самые важные дела. 5. Многие семьи сегодня имеют меньше детей, чем раньше.
Повторение (Revision) Закончите предложения, используя правильную форму прилагательных в скобках. 1. A mile is … a kilometre (a long). 2. Today isn’t … yesterday (sunny). 3. Baseball is … sport in the USA (popular). 4. He wasn’t as … he usually is (friendly). 5. You aren’t as … you think you are (clever). 6. Where’s … place in the world (hot)? 7. My brother is one of … people I know (strange). 8. Our holiday was much … we expected (cheap). 9. Countries much … the USA have … crime (poor, little). 10. What is … thing you have ever done (harmful)?
3.5. Наречия (the Adverb) I. Образование наречий. 1. Простые: often – часто, seldom – редко, never – никогда, still – все еще, yet – пока, near – близко, late – поздно, fast – быстро. 2. Производные: 1) прилагательное + ly: happily – счастливо, busily – деловито, easily – легко, quietly – спокойно, rarely– редко, nervously – нервно, lately – недавно; 2) существительное + ly: daily – ежедневно, weekly – еженедельно, monthly – ежемесячно; 3) другие способы: - ways: sideways – в сторону, боком; - wise: otherwise – иначе; crosswise – перекрестно; clockwise – по часовой стрелке; - ward(s): forward – вперед; backward – назад; afterwards – потом; - like: warlike – воинственно; - fold: twofold – вдвое; manifold – разнообразно. 3. Сложные наречия (образованы от двух и более основ): inside – внутри, outside – снаружи, sometimes – иногда, somewhere – где-нибудь, nowhere – нигде, elsewhere – где-нибудь, at last – наконец, at least – по крайней мере, moreover – более того, др. Примечание. 1. Для соединения простых предложений используются наречия: 1) so – поэтому, таким образом, итак; 2) then – затем, тогда; 3) however – однако; 4) besides – кроме того; 2) наречие от прилагательного good - well – хорошо; 3) наречие hard – усердно, упорно (ср. hardly – едва ли). Пример: He works hard. – Он работает упорно. I can hardly hear you. – Я вас едва могу слышать.
Exercises. I. Образуйте наречия от следующих прилагательных, найдите их русские эквиваленты: recent, merry, quick, slow, clever, sudden, bad, good, hard, fast, bright.
II.Заполните пропуски соответствующими наречиями из упражнения I. 1. The boy wrote …. 2. You are working too …. 3. I will do the work …. 4. Open the door …. 5. I spoke with Jane …. 6. John drove the car … along the wide road but … in the crowded street. 7. It was a beautiful day, the sun was shining …, the birds were singing ….
III. Образуйте наречия от данных прилагательных. Переведите предложения. 1. We lost the match because we didn’t play very (good). 2. Ann works very (hard). 3. I (hard) could hear his speech. He spoke so (quiet). 4. Don’t walk so (fast)! 5. He is (probable) at home now. IV. Закончите предложения, употребив по смыслу следующие словосочетания из групп а) б): fully planned, slightly changed, т.д. a) absolutely, badly, completely, extremely, seriously, fully, unusually, slightly; b) changed, damaged, enormous, ill, insured, planned, quiet, sorry. 1. George’s mother is … in hospital. 2. The fire destroyed our house, but luckily we were …. 3. What a big house! It’s …. 4. It was a serious accident. Only the car was …. 5. A lot of things went wrong during our holiday because it was …. 6. The children are normally very lively but they’re … today. 7. When I returned home after 20 years, everything had …. 8. I’m … about losing your book. I’ll buy you another one. Unit 4
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-16; просмотров: 1414; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.156.58 (0.01 с.) |