Human resources in Customs Management. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Human resources in Customs Management.



Good management of human resources is probably the single most important issue that affects the efficiency and effectiveness of customs, irrespective of its organizational structure.

This cannot be overemphasized as all aspects of customs management and customs clearance, including the application and maintenance of modern information technology (IT), will require that staff is qualified to operate the existing systems efficiently and to prepare the existing services for the introduction of new processes and techniques. In doing so, staff must be attuned to developments in international trade logistics and must adjust to shifts in emphasis with respect to customs mandate.

Historically, customs work consisted of the manual labor of inspecting cargo, vessels, and passengers, and patrolling long stretches of border between ports of entry. Customs management was close to higher ranking government officials, while its staff was often poorly educated, trained, and compensated. This arrangement undermined professionalism and integrity in customs.

Increasingly, government services are being held to higher standards. The imperatives of a globalized economy on customs have become clear. A modern customs administration, responsible for protecting and representing the government at its country’s borders and points, must use a professional workforce and an enabling technology to accomplish its mission. Managing human resources at customs can be broken down into several phases:

* Defining the desired staff profile.

Some of the major services required of customs, and the professional qualifications essential to fulfilling these requirements, include (a) enforcement of domestic laws and regulations at borders; (b) implementation of modern customs clearance processes; (c) maintenance of open communications with the trading community; (d) enforcement of laws relating to intellectual property rights, security, drug trafficking, and, eventually, labor and human rights; (e) collection and dissemination of international trade statistics; (f) management of customs’ human resources

* Establishing a recruitment process that ensures that customs has the desired staff on board.

* Training incumbent staff to maintain skill levels

* Ensuring that the compensation package enables customs to motivate and retain staff

* Ensuring that poor performance and integrity failures are promptly sanctioned

Words to be memorized:

 

To overemphasize – придавать чрезмерное значение

Application – применение, использование

Attuned to – подготовленный, приспособленный

Adjust – улаживать, приспосабливаться

Manual – ручной, физический

Vessel – корабль, судно

Stretch – участок, отрезок, пространство; период

Rank – to rank – высокое социальное положение; – занимать высокое социальное положение

Integrity – честность

Increasingly – все более и более

Imperatives – задачи, обязательства

To enable – enabling – давать возможность – облекающий правом, уполномачивающий

To accomplish – совершать, выполнять, достигать

Profile – характеристика, облик, совокупность параметров

Drug trafficking – контрабанда наркотиков

Eventually – в конце концов, в конечном итоге

Dissemination – рассеивание, распространение

Recruitment – набор, наем, вербовка

Incumbent – занимающий должность

Failure – неспособность, неудача, провал

Promptly – быстро, сразу, прямо

Tasks:

 

I. Questions:

1) What does effective customs management require from its staff?

2) What did customs work involve in the past?

3) What factors undermined professionalism and integrity of customs workers?

4) What is a customs administration responsible for?

5) What phases can managing human resources at customs be broken into?

 

III. Translate from Russian into English:

1) Управление персоналом влияет на эффективность работы таможни, независимо от ее организационной структуры.

2) Использование и поддержание современных информационных технологий требует от таможенных служащих умения эффективно использовать эти технологии.

3) Таможенные служащие должны соответствовать требованиям, которые предъявляют к ним изменения в международной логистике.

4) В прошлом работа таможенника заключалась в физическом досмотре грузов и патрулировании тех участков границы, где возможно проникновение.

5) По своему социальному положению начальники таможенной службы были равны высокопоставленным правительственным чиновникам.

6) Однако, таможенные служащие были плохо образованы, плохо обучены и низко оплачиваемы.

7) Необходимо обучать персонал тем навыкам, которые от них требует занимаемая должность.

8) Бесчестность и нерадивое исполнение своих обязанностей должны немедленно подвергаться наказаниям.

9) Выполнение профессиональных обязательств требует от таможенников защиты интеллектуальных прав, безопасности, трудовых прав и прав личности.

10) Препятствование контрабанды наркотиков представляет одну из самых важных задач таможни сегодня.

 

 

Text 4.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-15; просмотров: 243; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.172.115 (0.006 с.)