Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Слухання твору Д. Кабалевського «Три варіанти маршу»Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
·Послухайте ще раз твір Д. Кабалевського та рухами покажіть, хто крокує під цю музику: військові — тупотіть ногами, діти — плескайте долонями по колінах, іграшки — тарабаньте пальцями по парті. Повторне слухання твору Д. Кабалевського «Три варіанти маршу» (із пластичним інтонуванням) · У виконанні якого інструмента ви слухали «Три варіанти маршу»? · Як ви вважаєте, під час військового чи спортивного параду може звучати марш у виконанні цього інструмента? Обґрунтуйте свою відповідь. Вправа «Незавершене речення» Учитель починає фразу, а учні мають її завершити. ·Інструментальний чи вокальний музичний твір, що має енергійний чіткий ритм, помірний темп, дводольний розмір, називають... (маршем). ·Марші бувають... (похідними, урочистими, спортивними, казковими, траурними, святковими). ·Основою всіх видів вокальної та інструментальної музики є... (пісня, танець, марш). Вокально-хорова робота Учитель. Пригадайте українську народну лічилку «Раз, два, три, чотири». ·Як потрібно проспівати її, щоб надати пісенного характеру? танцювального? маршового? Виконання поспівки «Раз, два, три, чотири» (у пісенному, танцювальному, маршовому характері — з плавними рухами рук, оплесками та крокуванням відповідно) Серед багатьох музичних інструментів є інструмент, який зручно взяти у похід, який допомагає чітко крокувати. Про який інструмент ідеться? (На дошці — зображення музичних інструментів: барабана, рояля, гобоя, віолончелі.) ·Саме про барабан ідеться у творі Р. Рустамова «Пісня про барабанщика» (с. 120 121 підручника). Послухайте її. Якою є головна думка цієї пісні?
Слухання «Пісні про барабанщика» Р. Рустамова ·У якому характері написано цю пісню? ·Чому для цієї пісні обрано саме маршовий характер? Розучування «Пісні про барабанщика» Р. Рустамова (із проплескуванням ритму) Як ви помітили, особливістю маршової музики є ритм, що називають пунктирним.
Пунктирний ритм — поєднання подовженої сильної та скороченої слабкої долі. Проплескування ритму «Пісні про барабанщика» Р. Рустамова (виконання з Крокуванням)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учні виходять із класу під музику (Р. Рустамов «Пісня про барабанщика»).
Урок 28. МУЗИКА МУЖНІХ ЛЮДЕЙ Мета (формувати компетентності): · ключові: уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя, переключатися з одного виду діяльності на інший); загальнокультурну (формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності); здоров'язбережувальну (формувати правильну поставу; підтримувати сприятливий емоційний настрій; усвідомлювати необхідність безпечної поведінки для збереження здоров'я); соціальну (співпрацювати з однокласниками й учителем); громадянську (усвідомлювати свою приналежність до певного соціально-культурного середовища); інформаційно-комунікативну (оперувати інформацією, отриманою на уроці); · предметні: розширити уявлення про емоційний зміст музики, засоби її виразності; розвивати уяву, уміння імпровізувати, сприймати музику; удосконалювати вокальні навички; прищеплювати музичну культуру та кращі моральні якості (співчуття, людяність, любов до рідного краю), інтерес до музики та співу, до вивчення світової музичної творчості. Музичний матеріал: Ф. Шуберт «Воєнний марш», О. Александров «Священна війна», С. Чарнецький «Ой у лузі червона калина», українська народна пісня «Гей, розвивайся, дуб зелененький», Р. Рустамов «Пісня про барабанщика». Обладнання: фонохрестоматія; музичні інструменти; ТЗН. Наочні посібники: підручник; портрети Ф.Шуберта, О. Александрова, С. Чарнецького. Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ Учні входять до класу під музику (Р. Рустамов «Пісня про барабанщика»).
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Упродовж навчального року ми дізналися про «трьох китів» у музиці — пісню, танець і марш. Також ми дізналися, що Пісенний і Танцювальний кити іноді товаришують, тобто пісня набуває танцювальності, а танець — пісенності. А чи можуть потоваришувати пісня та марш? Саме на це запитання ми відповімо сьогодні на уроці. ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики Учитель. Музику створювали завжди, адже вона виражає думки й переживання людини. І війна, якою б страшною вона не була, не може викреслити з людського життя музику. У воєнній музиці марш є основним жанром: під його звуки воїни долають труднощі походів, крокують на парадах, ушановують пам’ять загиблих товаришів. Саме марш об’єднує військових у стрункий стрій. Існують різні види воєнних маршів: парадний, похідний, зустрічний, прощальний, і відповідно у кожного з них — свій характер. · Поміркуйте: чому марш називають музикою мужніх людей? · Послухайте «Воєнний марш» Ф. Шуберта та визначте: до якого виду маршів він належить? Слухання твору Ф. Шуберта «Воєнний марш» · Завдяки чому ви визначили маршовий характер прослуханого твору? (Завдяки мелодії, ритму, темпу, динаміці) Є воєнні марші, що стали символами боротьби. На початку Великої Вітчизняної війни був опублікований вірш Василя Лебедєва-Кумача, що починався словами: «Вставай, страна огромная, // Вставай на смертный бой». Під сильним враженням від рядків цієї поезії керівник Ансамблю пісні і танцю Червоної Армії Олександр Александров написав пісню, що ввійшла в історію як одна з кращих пісень років війни. Наступного дня на репетиції ансамблю композитор оголосив про розучування нової пісні — «Священна війна». Після напруженої репетиції колектив виїхав на вокзал для виступу перед бійцями, які від’їжджали на фронт. У залі очікування вокзалу було гамірно. Оголошення про перше виконання пісні «Священна війна» потонуло в загальному гулі. Але ось здійнялася рука диригента — і зала поступово затихла... А коли зазвучав другий куплет, запанувала цілковита тиша. П’ять разів поспіль співав ансамбль «Священну війну» на прохання бійців! Так почався шлях цієї пісні, славетний і довгий. Ця пісня неймовірно впливала на солдатів. Один із захисників Батьківщини згадував: «Коли зазвучала написана Александровим пісня «Священна війна», що стала справді народною, трепет душевного хвилювання охопив усіх солдатів і офіцерів... Кожен із них міцніше стискав свою зброю. Обличчя посуворішали. Я дивився на солдатів і офіцерів — моїх бойових друзів-воїнів — і відчував серцем їхню готовність до суворих боїв». · Послухайте пісню «Священна війна» О. Александрова. Як впливає ця пісня на ваші почуття? Слухання пісні «Священна війна» О. Александрова Як і «Священна війна», так і українська народна пісня «Ой у лузі червона калина» символізує боротьбу за свободу й незалежність рідного краю. «Ой у лузі червона калина» — це одна з найвідоміших і в наш час пісень січових стрільців. Її наспів можна почути на концертах, громадських зборах, урочистих святах і просто в побуті. Українські січові стрільці були першими українськими частинами на бойовищах Східної Європи. їхня боротьба мала велике значення для збереження військових традицій, для зростання українського патріотизму. Пам’ять про українських січових стрільців і досі жива в народі. Пісня «Ой у лузі червона калина» — стрілецька за змістом і духом, проте народилася вона поза стрілецьким військом. Слова цієї пісні належать Степану Чарнецькому — українському поетові й театральному діячеві, режисерові та художньому керівникові Руського народного театру у Львові. Саме з театральної сцени вперше пролунала пісня «Ой у лузі червона калина». Сталося це 1913 року, і відтоді пісня вже ніколи не змовкала. Життя і людська воля зробили пісню народною, збагатили її варіантами, різними емоційними відтінками й настроями. Невипадково пісню «Ой у лузі червона калина» інколи вважають другим гімном вільної України. · Послухайте пісню «Ой у лузі червона калина». Яке враження вона на вас справила? Оберіть слова для її характеристики: могутня, волелюбна, дужа, заклична, нездоланна, незламна, полум’яна, непохитна, сувора, рішуча, переможна, героїчна, вольова, стійка, богатирська. Слухання пісні С. Чарнецького «Ой у лузі червона калина» · Чому ця пісня має велике значення для духовності українського народу? Вокально-хорова робота Учитель. Відвагу, мужність, незламність ми можемо відчути ще в одній українській народній пісні — «Гей, розвивайся, дуб зелененький» (с. 124 підручника). · Послухайте її. Чи може ця пісня бути музикою мужніх людей? Якщо так, то чому?
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-19; просмотров: 543; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.57.145 (0.012 с.) |