Слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського



♦ Чим різняться ці марші?

♦ Під який із цих маршів можуть крокувати військові, діти, іграшки? Об­ґрунтуйте свою відповідь.

Послухайте ще раз та своїми рухами покажіть, хто крокує під цю музику: військові — тупотіння ногами, діти — ударами долоней по колінах, іграшки — пальцями по парті.

Повторне слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського з пластичним інтонуванням

♦ У виконанні якого інструмента ви слухали «Три варіанта маршу»?

♦ Як ви вважаєте, під час військового або спортивного параду може марш звучати у виконанні саме цього іпструмента? Обґрунтуйте свою відповідь.

♦ Хто потрібен для того, щоб ця музика зазвучала на майдані під час урочистостей?

Так, для цього потрібна велика кількість музикантів — тобто оркестр, до складу якого входить багато інструментів. Послухайте «Запорізький марш», який склав бандурист Євген Адамцевич, і вказівним пальцем руки відбийте пульс цієї музики.

Слухання «Запорізького маршу» Є. Адамцевича

У музиці «Запорізького маршу» ми чуємо героїчне минуле нашої країнл. В уяві постають образи славного козацького минулого нашої Батьківщини.

♦ Опишіть свої враження від прослуховування «Запорізького маршу» Є. Адамцевича.

Вокально-хорова робота Розспівування

Повторення поспівки «Ой, ру-ду-ду»

Продовження роботи над піснею «Ой, заграйте, дударики» А. Філіпенка, вико­нання з танцювальними рухами (після кожного куплету під музику програшу учні виконують танцювальні рухи під час програшу: після першого куплету — «пружинка», після другого — «колупалочка», після третього — «приставний крок в обидва боки». На останній акорд підносять руки вгору з вигуком «Гей!~

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Які види маршу лунали на уроці?

♦ Хто потрібен для того, щоб зазвучав військовий марш?

♦ Чи відрізняються марші за характером?

♦ Де можна почути музику маршу?

Учитель. Марш звучить усюди, де живе і діє людина. Звуки маршу згур­товують людей, змушують розправити плечі. Музика маршу дарує не тільки піднесений настрій, а й сповнює нас відвагою та гордістю за Батьківщину.

Учні виходять із класу під музичний супровід («Запорізький марш»

Є. Адамцевича).

 

Урок № 7. МАРШІ... ДЛЯ ІГРАШОК

Мета:

навчальна: розкрити життєві зв'язки музики; забезпечити усвідомлення учнями особливостей музики образно-сюжетного напряму;

розвивальна: розвивати творчу уяву учнів, фантазію, спостережливість;

виховна: прищеплювати учням зацікавленість музикою, культуру слухання.

Музичний матеріал: П. Чайковський «Марш дерев'яних солдатиків», М. Блантер «Фут­больний марш», А. Філіпенко «Веселий музикант», поспівка «Ля-ля-ля».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети П. Чайковського, М. Блантера, А. Філіпенка.

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія; роздавальний мате­ріал (картки); іграшкові солдатики (чи їх зображення); ілюстрації із зображеннями скрипки,балалайки, барабана.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Футбольний марш»

М. Блантера).

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

♦ Які «кити» музики вам відомі?

♦ Що таке марш? Де можна почути марш?

♦ Які види маршу ви слухали на попередньому уроці?

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні на урок до нас знову завітав музичний «кит». Цікаво, про що він розповість нам цього разу? Попливемо разом із ним океаном музики!

ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики

Учитель. Погляньте на ці маленькі іграшки. Хто це? (Розглядання іграшки чи малюнка.) Так, це іграшкові солдатики. Мабуть, вони вирушили на парад. А на параді обов’язково звучить музика! Якщо ви уважно слухатиме­те цю музику, то зможете відповісти на запитання.

♦ Під яку музику крокують іграшкові солдатики?

Слухання «Маршу дерев'яних солдатиків» П. Чайковського

♦ Як музика підказує нам, що солдатики не крокують на місці, а рухаються? Спочатку музика звучить тихо, нібито солдатики йдуть здалеку, потім стає гучнішою — солдатики наближаються, згодом стихає — солдатики пішли да­лі. Що допомагало крокувати солдатикам? Так, особлива музика — марш.

♦ Чи може така музика супроводжувати парад військових?

♦ Чим відрізняється цей марш від «Запорізького маршу» Є. Адамцевича?

Ця п’єса має назву «Марш дерев’яних солдатиків», а написав її Петро Чай­ковський. Приєднаймося до цих солдатиків, разом із ними покрокуймо.

Повторне слухання «Маршу дерев'яних солдатиків» П. Чайковського з виконанням рухів

Наша подорож триває... Разом із «китом» ми потрапили на футбольне поле. Але футболісти скаржаться: бракує музики, щоб підбадьорить їх та налаштує на перемогу у футбольному матчі.

Гра «Композитор»

Учитель. Яку б музику ви створили, щоб супроводити футбол: на футбольне поле? Послухайте «Футбольний марш», що написав радянський композитор Матвій Блантер, та дайте відповідь на запитання.

♦ Чи такою ви уявляли музику для футболістів?

Слухання «Футбольного маршу» М. Блантера

♦ Який характер музики ви відчули? Чи налаштовує він на перемогу?

♦ Як з’являються футболісти на полі: спокійним кроком чи легко вибігають?

Гра «Футбол»

Учитель. Об’єднайтеся у дві групи, послухайте музику ще раз та уявіть себе спортсменами-футболістами, які легко вибігають на поле (біг на місті), та вболівальниками, які вітають спортсменів (плескання пульсу маршу).

Повторне слухання «Футбольного маршу» М. Блантера

Завдання. Учитель роздає учням картки із завданням. Учні мають заповнити таблицю, записати словами настрій кожного музичного твору.

М. Блантер «Футбольний марш» Є. Адамцевич «Запорізький марш» П. Чайковський «Мари дерев'яних солдатиків»
     

 

Вокально-хорова робота

Учитель. Виконаймо поспівку «Ля-ля-ля» так, немовби сопілочка запрошує до веселого танцю.

 

Як і будь-який музичний інструмент, сопілка може передавати різні настрої та почуття. Вона може запросити до танцю, а може співати ласкаво, ніжно, немов заколисуючи. Виконайте поспівку так ніжно, як колискову.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 451; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.126.241 (0.01 с.)