Повторне слухання «Італійської польки» С. Рахманінова з пластичним інтонуванням 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Повторне слухання «Італійської польки» С. Рахманінова з пластичним інтонуванням



♦ Чим різняться між собою ці танці?

♦ З'єднайте лініями назву танцю з її характером.

Вальс Полька

Спокійний Вишуканий Енергійний

Плавний Веселий Жвавий

Вокально-хорова робота

Учитель. Багато пісень розповідають про танці та мають танцювальниі характер. Навіть наша поспівка — про дітей, які дуже люблять танцювати.

Розучування поспівки «Ми співали» з показом рукою руху мелодії. Виконання з танцювальними рухами

Повторення пісні «Школяр» Ф. Колесси

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Музику яких танців ми почули на уроці?

♦ Назвіть характерні ознаки вальсу та польки.

Учитель. Танець споконвіку допомагав людям спілкуватися, весело проводити час із друзями на майданах, на балах, на вечірках, святах. Сподіваюся, що сьогодні ви захотіли навчитися красиво танцювати!

Учні виходять із класу під музичний супровід («Італійська полька» С. Рахманінова).

 

Урок № 5. ТАНЦІ ЖАРТУЮТЬ

Мета:

навчальна: навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музич­ної виразності;

розвивальна: продовжити формувати зорово-слухове сприйняття; розвивати твор­чі здібності, емоційну сферу учнів;

♦ виховна: виховувати любов до музики, народної творчості; прищеплювати бажан­ня навчатися.

Музичний матеріал: Д. Шостакович «Вальс-жарт», Д. Кабалевський «Танець молодого бегемота», поспівка «Ой, ру-ду-ду», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики».

Наочні посібники: нотнахрестоматія; портрети Д. Кабалевського,Д. Шостаковича, А. Філіпенка; намальована дудочка.

Обладнання: ТЗІН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Валъс-жарт» Д. Шоста­ковича).

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. У житті кожній людині час від часу доводиться вирішувати складні питання, що потребують зосередженості та відповідальності. Але на­ше життя не було б таким цікавим, яскравим, якби було позбавлено доброго гумору, жарту, адже саме вони інколи допомагають розв’язувати найскладні­ші проблеми. Як ви гадаєте, чи є жарт у музиці? Отже, саме музика відповість нам на це запитання.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель. Сьогодні на урок до нас завітала музика геніального російсько­го композитора. Він створив багато серйозної глибокої музики, з якою ми зу­стрінемось у старших класах. Як і кожна людина, цей композитор любив жар­тувати. Але його жарти не звичайні, а музичні. Послухайте його п’єсу та дайте відповідь на запитання.

♦ Якого музичного «кита» ми зустрічаємо у цій музиці?

Слухання твору «Вальс-жарт»Д. Шостаковича

♦ Який настрій викликав цей танець?

♦ Як можна було б назвати цей танець?

Композитор Дмитро Шостакович назвав цей твір «Вальс-жарт». Мелодія твору лунає високо, прозоро, легко, вишукано, чарівно. Він дуже гарний. Дзвінкі та ніжні звуки створюють враження ляльки, що танцює. Перша части­на була легкою, м’якою, тихою. Друга — гучнішою та ритмічнішою. Цей вальс неможливо слухати без усмішки!

Послухайте ще раз цей твір та рухом руки передайте жартівливість його звучання.

Повторне слухання з пластичним інтонуванням.

Із творами Д. Кабалевського ми вже неодноразово мали справу на уроках музичного мистецтва.

♦ Пригадайте відому вам пісню цього композитора.

♦ Які інструментальні твори цього композитора ми слухали на уроках?

У музичній творчості Д. Кабалевського ми також можемо зустрітися з жартом. Послухайте його п’єсу та дайте відповідь на запитання.

♦ Хто, на вашу думку, може виконувати цей танок?

Слухання твору «Танець молодого бегемота» Д. Кабалевського

♦ Яким є характер прослуханої музики?

♦ Чим відрізняється музика цього твору від попереднього?

Цю п’єсу Д. Кабаленський назвав «Танець молодого бегемота». І справді низькі важкі звуки змальовують неповороткого молодого бегемота, який намагається бути гарним танцюристом, адже він дуже хоче танцювати. Тож паслухайте ще раз цю музику та спробуйте рухами передати танець молодого бегемота.

Повторне слухання твору «Танець молодого бегемота» Д. Кабалевського

З танцювальною імпровізацією

Вокально-хорова робота

Учитель. Чи існують пісні, що також запрошують до танцю? Так, звісно. Сьогодні ми познайомимося з такою піснею.

♦ На якому інструменті грають ці веселі хлопчики? (Розглядання малюнка)..

Так, це дудочки. Про цей музичний інструмент наша поспівка «Ой, ру-ду-г

Ой, ру-ду-ду, ру-ду-ду, ру-ду-ду,

Танцювати я піду!

Спів із показом напряму руху мелодіїта плескання ритму

Гра «Композитор»

Учитель. Складіть закінчення поспівки своєю мелодією зі словами:

Веселіше, дудочко моя, грай,

Танцювати діточкам помагай!

Відстукування ритму ребром долоні по партах, спів поспівки повністю

Весела дудочка творить дива! Узяли хлопчики дудочки, заграли на них так і захотілося танцювати. Композитор Аркадій Філіпенко написав про хлопчиків-дудариків пісеньку, яку так і назвав — «Ой, заграйте, дударики» Послухайте її та дайте відповідь на запитання.

♦ Про що йдеться в цій пісні?

Слухання та розучування пісні «Ой, заграйте, дударики» А. Філіпенка

Коментар. Звернути увагу на особливість ритмічного рисунка, поясннї значення слів кептарик, гуцули, полонина, увиванець.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда

♦ Назвіть танці, мелодії яких пролунали на уроці.

♦ Чим вони різняться між собою?

♦ Які танці вам ще відомі?

Учитель. Отже, танцювальна музика може дарувати радість не тільки від самого танцювання, вона примушує нас посміхатися. А добрий жарт здаатний підвищити настрій будь-якої людини і допомогти у будь-якій справі.

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс-жарт» Д. Шо- стаковича).

Урок № 6. КРОКУЄМО РАЗОМ...

Мета:

навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «марш» та «маршова музика»;

розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;

виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички; прищеплювати учням зацікавленість музикою.

Музичний матеріал: Є. Адамцевич «Запорізький марш», Д. Кабалевський «Три варіан­ти маршу», поспівка «Ой, ру-ду-ду», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Д. Кабалевського, Є. Адамцевича, А. Філіпенка.

Обладнання:. ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Запорізький марш»

Є. Адамцевича).

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

♦ Які якості музичного звука вам відомі?

♦ Пригадайте, як позначають довгі та короткі звуки.

Гра «Телевізор»

Учитель. Що потрібно знати виконавцеві, щоб прочитати музику? Звіс­но, ноти й ритм — тривалості звуків. Чи пам’ятаєте ви тривалості звуків?

Уявіть, що повернулися додому та ввімкнули телевізор, а на екрані — зна­ки. Уважно розгляньте їх і запам’ятайте!

♦ Що це за знаки? Назвіть їх і проплескайте (групою, індивідуально).

ІПІП ППІІ

♦ Якими звуки бувають за висотою?

♦ 3 якою гучністю може звучати музика?

♦ Оберіть звуки для пісеньки мишки та пісні слона.

Низькі Високі
Тихі Гучні
Довгі Короткі

 

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Державні свята у Києві — столиці нашої Батьківщини — та в інших великих містах відзначають військовими парадами: проїжджають військові машини, чітко крокують стрункими рядами солдати.

♦ Чи відома вам музика, яка допомагає їм так гарно та злагоджено крокувати? Сьогодні ми дізнаємося більше про таку музику.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА 4

♦ Пригадайте, під яку музику ви заходили до класу.

Так, це був марш.

Робота з поняттями

Слово марш у перекладі з французької означає «рух, хода».

Слухання музики

Учитель. Музика, що супроводжує рухи людей у темпі крокування, ви­никла дуже давно. Під цю музику воїни вирушали у похід та поверталися додому. Цією музикою починаються циркові вистави. Її ми можемо'почути на урочистих зустрічах, на спортивних парадах, у концертних залах, театрах, кіно. Як і будь-який музичний «кит», марші також мають різний характер та настрій. Д. Кабалевський, із музикою якого ми неодноразово зустрічалися, ство­рив твір «Три варіанти маршу». Сама назва підказує нам, що ми почуємо тр різновиди цієї музики. Послухайте та дайте відповідь на запитання.

♦ Хто крокує у цих трьох варіантах маршу?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 451; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.134.78.106 (0.014 с.)