Алгоритмізація та програмування 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Алгоритмізація та програмування



Лабораторна робота 7

«Алгоритмізація як модель розв’язання практичних задач в фізичному вихованні і спорті»

1. Базові структури алгоритмів.

2. Представлення алгоритму у вигляді блок-схеми.

3. Мови програмування.

4. Контрольні питання до лабораторної роботи.

Література:

1. Ашанин В.С. и др. Алгоритмические основы компьютерных технологий./ Серия «Спортивная информатика», Вып.2.- Харьков, ХаГИФК, 1998.- 117 с.

2. Илюшин С. А., Собкин Б. Л. Персональные ЭВМ в учебном процессе. М.,1992.

3. Леонтьев В.П. Новейшая энциклопедия персонального компьютера 2003. – М.: ОЛМА-ПРЕСС, 2003. – 920 с.: ил.

 

Хід лабораторної роботи:

Теоретичний матеріал

 

Базові структури алгоритмів.

 

Виділяють три базові структури: слідування, розгалуження і цикл. Логічна структура будь-якого алгоритму може бути представлена комбінацією перерахованих трьох базових структур.

1. Структура слідування означає, що два або більш дії (оператора) повинні бути виконані послідовно один за одним. Сукупність базових структур “слідування”, що виконують обчислювальні операції, називається лінійним алгоритмом, або лінійним обчислювальним процесом.

2. Структура розгалуження забезпечує залежно від результату перевірки умови (правда чи неправда) вибір одного з альтернативних шляхів роботи алгоритму. Кожний з шляхів веде до загального виходу, так що робота алгоритму продовжується незалежно від того, який шлях буде вибраний.

Алгоритм, до складу якого входить базова структура “розгалуження”, називається алгоритмом, що розгалужується, а реалізовуваний таким алгоритмом обчислювальний процес – обчислювальним процесом, що розгалужується.

3. Структура циклу забезпечує повторення певної послідовності дій задане число раз із змінними параметрами.

Структура циклу визначається значенням своїх чотирьох параметрів і тілом циклу.

I – змінною циклу, що є аргументом обчислюваної в циклі функції;

I нач. – початковим значенням змінної циклу;

I кон. – кінцевим значенням змінної циклу;

I ш. кроком циклу, визначаючим величину приросту аргументу при черговому повторенні обчислень.

 

Представлення алгоритму у вигляді блок-схеми.

 

Графічна форма представлення алгоритмів є компактнішою і наочнішою в порівнянні з текстуальною формою, особливо на перших етапах розробки алгоритму.

Блок - схемою алгоритму називається таке графічне зображення алгоритму, в якому етапи рішення задачі зображаються блоковими символами (блоками), що з’єднуються лініями передач управління.

 


Таблиця 11

Блокові символи алгоритмів

Назва Графічне уявлення Відображення функції
Пуск-зупинка   Почало, кінець виконання програми  
Введення-виведення   Перетворення даних у форму, придатну для обробки (введення) або реєстрації результатів обробки (виведення)
Привласнити, обчислити   Виконання операції або групи операцій, в результаті яких змінюється значення, форма представлення або розташування даних
Перевірка умови   Вибір напряму обчислення алгоритму або програми залежно від деяких умов
Модифікація   Циклічний процес    

 

Мови програмування

 

Мови програмування прийнято ділити на дві основні групи, у міру їх близькості або віддаленості від мови машинних команд.

Мови низького рівня — наприклад, мова асемблера — мало схожі на нормальну, звичну людині мову. Вони надзвичайно лаконічні і оперують не буквами або словами, а цифрами.

Мови високого рівня — наприклад, відомі мови програмування BASIC, PASCAL, С, Delphi — викоритсовують англійські слова (goto, rem, list, if). Знаряддям програмістів сьогодні є саме мови високого рівня, такі як C++, Delphi (створений на основі мови Pascal) або Visual Basic.

Програма на мові Бейсік складається з послідовності рядків. Кожен рядок починається номером. Для нумерації використовуються цілі числа без знаку від 1 до 65529. Рядки розташовуються в програмі у порядку зростання номерів. Крок нумерації може бути довільним. При первинному записі програми звичайно рекомендується нумерувати рядки не підряд, а з кроком 5 або 10. Це дозволяє легко вносити виправлення в програму, вставляючи рядки з проміжними номерами.

За номером рядка розташовується оператор. Номери рядків визначають послідовність виконання операторів програми. Крім того, номер рядка виконує роль мітки оператора, по якій можна в програмі послатися на оператора. Рядки програми вводяться з клавіатури ПК. Введення кожного рядка завершується натисненням клавіші ENTER.

Таблиця 12.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 173; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.238.79.169 (0.018 с.)