Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Лабораторно - практична робота №1

Поиск

Лабораторно - практична робота №1

Тема: Робота з головним меню, вікном та панелями інструментів

Мета: навчитися запускати програму MS Publisher та використовувати панелі інструментів для роботи з об’єктами

Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення

 

Хід роботи

Завдання

1. Завантажте одним із відомих вам способів програму Microsoft Publisher.

2. Розгляньте головне меню програми.

3. Ознайомтеся з панелями інструментів, які розташовані під меню.

4. Додайте або скрийте панель інструментів ( Вид → Панелі інструментів → Додати або ж забрати галочку; За допомогою контекстного меню).

5. Спробуйте додати або видалити кнопку на панелі інструментів за допомогою вікна Настройка (Вид → Панели инструментов →Настройка; Сервис → Настройка).

 

Висновок запишіть в зошит

Лабораторно - практична робота №2

Тема: Робота з головним меню, вікном та панелями інструментів

Мета: закріпити поняття про меню програми MS Publisher, основні кнопки на панелі інструментів, навчитися застосовувати їх для роботи

 

Хід роботи

Завдання

1. Додайте область задач (якщо вона відсутня) ( Вид → Область задач).

2. В області задач Новая публикация клацніть на стрілці Начать с макета. Ви побачите різні макети публікацій.

3. У вкладці Публикации для печати виберіть Бюллетени. У вікні попереднього перегляду відобразяться макети публікацій.

4. Перегляньте наявні макети публікацій та виберіть один для роботи.

5. Змініть макет публікації. Для цього в області задач виберіть вкладку Макеты публикаций, далі у вікні Применить макет виберіть необхідний макет.

6. Збережіть публікацію у свою папку під іменем LPR_1.

7. У рядку стану здійсніть перегляд сторінок вашої публікації.

8. Видаліть дві сторінки публікації. Для цього необхідно виділити 2 і 3 сторінки, далі вибрати меню Правка → Удалить страницу → вибрати певну сторінку, або за допомогою контекстного меню.

9. Аналогічно ви можете перемістити будь-яку сторінку.

10. Спробуйте додати нову сторінку Вставка → Страница, або за допомогою контекстного меню.

11. На першій сторінці публікації у поле надпису Название бюлетеня введіть назву У пошуках знань. У полі дати і номера введіть дату і номер випуску вашого бюлетеня.

12. Усі дані в публікації вводяться у поле Надпис. Це поле можна додати за допомоги меню Вставка → Надпись, або піктограми Надпись на

панелі інструментів Рисование.

13. Змініть кольорову гаму публікації Формат → Цветовые схемы. Далі у вкладці Применить цветовую схему виберіть певну кольорову схему.

14. Аналогічно спробуйте змінити шрифтову схему.

15. Задайте фонову заливку до сторінок публікації Формат → Фон,.

16. Збережіть зміни.

Висновок запишіть в зошит

Лабораторно - практична робота№3

Тема: Робота з графічними примітивами

Мета: ознайомитися з поняттям графічні примітиви, їх призначенням. Навчитися застосовувати для оформлення сторінок

Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Примітивами в машинній графіці прийнято вважати найменші, неподільні з точки зору прикладних програм, графічні елементи, що використовуються в якості базових для побудови більш складних зображень. В апаратних засобах машинної графіки генерація графічних примітивів здійснюється спеціальними блоками, які попіксельно формують зображення графічного елемента.

Графічними примітивами можливо вважають такі елементи, для генерації яких в апаратних чи програмних засобах вводять команди, що їх ідентифікують.

В залежності від області застосування визначають набір примітивів, які найбільш доцільно застосувати для формування графічних зображень. Так, наприклад, в машинобудівних кресленнях найбільш поширеними є відрізки прямих, дуги кіл та алфавітно-цифрові символи.

В деяких застосуваннях в якості графічних примітивів застосовують цілу множину зв’язаних між собою графічних елементів, які визначають об’єкт для ідентифікації.

Примітиви поділяються на геометричні (точки, відрізки прямих, ламані, дуги кривих, частини поверхонь); текстові і символьні (маркери).

Розрізняють апаратний, програмний та програмно-апаратний рівні формування примітивів.

Фізичним примітивом називають графічний елемент, для генерації якого в графічному пристрої є відповідний апаратний блок. В більшості систем машинної графіки апаратно реалізують такі примітиви, як точка, відрізок прямої, ламана лінія, рядок тексту, дуга та ін.

Логічним примітивом називають графічний елемент, що є елементарним об'єктом конкретної програми. Прикладами логічних примітивів можуть служити найпростіші геометричні фігури: трикутник, квадрат, багатокутник, паралелепіпед, конус, куля, циліндр, частина довільної поверхні і ін.

При програмно-апаратній реалізації примітивів на програмному рівні виконуються підготовчі розрахунки, після яких передається керування відповідному апаратному вузлу, який завершує генерацію необхідного графічного елемента. Так, наприклад, при заповнені області, обмеженої полігоном, програмним шляхом визначають границі контуру, а апаратним заповнення між ними.

 

 

Завдання

Оформіть фон сторінки використовуючи графічні примітиви. Наприклад:

 

 

 

Висновок запишіть в зошит

 

Лабораторно - практична робота№4

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Примітив задається:

· параметрами, які визначають його форму, розміри і місце розташування;

· візуальними властивостями, які визначають його видимість, колір, яскравість, динамічні властивості, тип і товщину ліній;

· статусом, який визначає відношення до різних операцій, таких як вилучення, перетворення, вказівки світловим пером.

· режимом занесення в відеопам'ять (режими заміщення, накладання, зворотне читання та ін.).

Графічна система включає засоби для об’єднання примітивів. Наявність структурованих даних дозволяє отримати із обмеженого набору базових елементів достатньо велику кількість видів та проекцій зображень. Спрощується заміна, поворот та переміщення як окремих фрагментів, так і всього зображення. Структурні зв'язки між графічними даними значно полегшують процес пошуку та ідентифікації інформації, а також формування динамічних зображень. Останнє пояснюється тим, що при формуванні зображень, що відтворюють рух, на екрані появляються тільки декілька нових елементів, а повна зміна відбудеться через деякий інтервал часу, який визначається швидкістю руху зображення та розмірами поля виводу. Тому імітацію руху здійснюють шляхом формування нових фрагментів при зберіганні статичних фрагментів без змін.

Розрізняють такі структурні одиниці, як примітив, графічний елемент, графічний об’єкт, графічний сегмент.

Графічним елементом називається упорядкована сукупність примітивів одного й того же типу. Зрозуміло, що графічний елемент може складатись всього з одного примітива.

Графічним об’єктом називається сукупність примітивів, які мають однакові візуальні властивості та статус і ідентифікуються одним іменем. При формуванні графічного об’єкта відпадає необхідність в зміні режимів роботи графічного контролера (апаратних блоків), які відповідають за візуальні властивості.

Оскільки зображення може складатись з примітивів різного типу, то вводять поняття сегмента, який визначається як сукупність графічних елементів. Рівню сегмента в мовах програмування відповідає така конструкція, як процедура.

Виконуючи групування примітивів в пойменовані сегменти, програміст може змінювати окремі частини повного зображення шляхом вилучення чи модифікації сегменту

 

Графічні елементи є синтаксичними об’єктами (опис графічних даних), в той час, як сегменти - семантичними (зв’язок графічних даних), наприклад, будівля, креслення.

Контрольні запитання.

1. Які структурні елементи зображень можливо вважати графічними примітивами?

2. Чим відрізняються логічні примітиви від фізичних?

3. Якими атрибутами задаються графічні примітиви?

4. Чим обумовлено введення структурних одиниць типу графічний об’єкт, графічний сегмент?

Завдання

Чи можна в MS Publisher намалювати даний примітив, якщо можна то намалюйте, а якщо ні то намалюйте у відповідному редакторі.

За поданим зразком зобразити малюнок, використовуючи інструменти графічного редактора. Розфарбувати самостійно. Роботу збережіть в своїй папці

 

 

 

Висновок запишіть в зошит

 

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Графічні примітиви — це геометричні фігури, що їх можна відобразити на екрані за допомогою окремих процедур.

 

МОДУЛЬНА СІТКА Велику допомогу в підготовці макета може зробити модульна сітка. Модульна сітка визначає дизайн майбутнього макета і задає місця розміщення колонцифр, тексту, ілюстрацій, заголовків і рядків із прізвищем автора на початку чи кінці статті і т.д. Сітка розробляється художником. Сітки іноді називають шаблонами чи трафаретами. Вона служить каркасом, що визначає, де на сторінці будуть розміщені елементи. Сітка являє собою систему недрукованих вертикальних і горизонтальних ліній, що розділяють сторінку.

 

Завдання

За допомогою сітки побудувати малюнок. Зберегти його під назвою Дельфін.bmp

 

Дайте відповідь на запитання

1.Які графічні примітиви ви використовували під час роботи на уроці?

2.Які інструменти для малювання геометричних фігур із замкнутим контурами є у редакторі?

3. Що називають основним та фоновим кольором?

4. Як змінити масштаб малюнка?Як виконати поворот фігури?

 

Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Введення тексту здійснюється в спеціальні рамки, які ще називають текстовими. Для того, щоб ввести текст, необхідно клацнути в будь якому місці текстової рамки Заголовок основной статьи і почати вводити свій текст із клавіатури або вставити готовий фрагмент тексту.

Для створення текстових рамок потрібно скористатися кнопкою Надпись із панелі інструментів Обьєкты. Утримуючи ліву клавішу миші можна намалювати додаткову рамку. Із текстовими рамками можна виконувати ті ж операції, що із іншими об’єктами пакету MS Office – масштабувати, змінювати порядок, повертати, копіювати, знищувати і т.д.

 

Завдання

Відкрийте пусту публікацію та надрукуйте інформацію запропоновану викладачем, а саме: «Поради по макетуванню» відповідно до зразка:

 

ПОРАДИ ПО МАКЕТУВАННЮ


Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

Теоретичний матеріал

 

Якщо текст в існуючу текстову рамку, то він автоматично переходить до з’єднаної з нею рамки. У верхньому лівому або нижньому правому куті області, що охоплює ці рамки відображаються кнопки Перейти к предыдущему текстовому полю та Перейти к следующему текстовому полю. Ланцюжок з’єднаних текстових рамок може розтягнутися на декілька сторінок і складатися з багатьох сторінок.

Роз’єднання текстових рамок призводить до порушення зв’язку в ланцюжку. Щоб з’єднати текстові рамки,клацніть на першій рамці ланцюжка, а потім на панелі інструментів Связать текстове поля клацніть на кнопці Разорвать связь со следующей

Тексат із з’єднаної рамки переміститься до спеціальної області Текст в области переполнения

Для того, щоб текст продовжився в іншій текстовій рамці, спочатку клацніть на рамці, в якій є надлишковий текст, а потім - на кнопці Создать текст с надписью на панелі інструментів Связать текстове поля. курсор буде мати вигляд глечика з текстом. Щоб «вилити» надлишковий текст у порожню текстову рамку, клацніть у довільному місці у рамці з текстовим заповнювачем.

 

Завдання

Виберіть текст на пів сторінки та заповніть ним один з блоків для надпису. Для цього виберіть Бюлетень. А в Інтернеті знайдіть текст на тему: «Мова українська, рідна, солов’їна» При необхідності з’єднуйте або роз’єднуйте блоки для надпису.

Роботу збережіть в своїй папці

Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

Теоретичний матеріал

 

Причини для упорядкованого розміщення інформації на сторінках видання:

· завдяки вдалому дизайну сторінки значно легше організувати зміст таким чином, щоб читач міг легко його знаходити і сприймати;

· повна інформація, викладена у виданні, повинна бути представлена і в стислому вигляді з метою її швидкого пошуку;

· оригінальний дизайн повинен не тільки привертати увагу читача, але і сприяти тому, щоб видання могло достойно конкурувати з іншими

ЕСКІЗ МАКЕТУ Щоб одержати гарний макет, почніть з ескізу, що приблизно відбиває остаточний вид документа. Час, що ви при цьому витратите, повернеться вам сторицею, дозволивши уникнути нескінченних переробок. З чого почати? Насамперед представте, як буде виглядати документ у готовому виді, і зробіть кілька начерків на папері. Допустимо, ви хочете створити 8-сторінковий інформаційний бюлетень зі стандартними смугами розміром 210 х 297 мм (формат А4). Для начерку візьміть 2 листки чистого паперу розміром 210 х 297 мм, покладіть їх один на один і зігніть по ширині листа - так ви одержите зменшену подобу вашого 8-сторінкового бюлетеня. Потім візьміть олівець і накидайте шапку, оформлення обкладинки, малюнки і/чи тексти, верхні і нижні колонтитули. Прикиньте, якої ширини варто задати верхні, бічні і нижні поля, і відзначте це на смугах. Позначте на кожній смузі малюнки і текст. Зміни можна вносити на будь-коли, навіть до самої останньої стадії підготовки документа. Якщо ви вже небагато знайомі з якою-небудь програмою MS Publisher, то можете обійтися і без олівця, зробивши начерк прямо на екрані монітора.

Завдання

У вкладці Публикации для печати виберіть Вітальна листівка. Підберіть текст для привітання та оформіть використовуючи шрифти та кольорову гаму.

Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Програма Microsoft Publisher 2010 містить знаряддя, що допомагають оформити звичайний текст на вищому друкарському рівні. Ви можете використовувати стилістичні набори, стилістичні чергування, зменшені великі літери, лігатури (Лігатури – це зв'язані символи, наприклад ß або æ, що утворюють по суті один символ із двох. Стандартні лігатури використовують лише загальновживані сполучення букв. Якщо розробник шрифту створив розширений набір лігатур, щоб скористатися ними, слід вибрати пункт Стандартні та дискреційні або Історичні та стандартні), стилі нумерації та інші можливості, доступні для шрифтів OpenType, зокрема Calibri й Gabriola. Крім цього, можна скористатися додатковими шрифтами OpenType, які надають інші компанії. Чи підтримує шрифт розширені функції оформлення (і які саме функції), визначає розробник шрифту. Наразі більшість шрифтів не підтримують розширені функції OpenType.

Коли ви створюєте текстове поле, на стрічці відображається вкладка Знаряддя для текстових полів. Якщо вибраний шрифт підтримує OpenType, на вкладці активується група Оформлення, де надаються функції та знаряддя форматування, включно з новими можливостями оформлення.

Завдання

 

Використовуючи певний стиль оформіть Запрошення на конференцію, яка буде проходити на тему: «Інформаційні технології в житті молоді».

Роботу збережіть в своїй папці

 

Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

Теоретичний матеріал

 

Для оформлення документа і його об’єктів зручно використовувати стилі. Стиль — це набір значень властивостей об’єктів певного типу, який має ім’я.

 

Стилі призначені для зовнішнього оформлення документа і його абзаців, тобто стилі використовуються для форматування документа. Стиль — це набір команд, що зберігається під унікальним ім'ям для багаторазового використання. Форматування тексту за допомогою стилю значно швидше, ніж форматувати вручну кожен елемент тексту, так як одна команда (стиль) автоматично форматує групу параметрів тексту.

 

Завдання

Використовуючи певний стиль оформіть Запрошення на весілля. Порівняйте його із запрошенням на конференцію. Опишіть чи мають вони якісь відмінності.

 

Роботу збережіть в своїй папці

Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

Теоретичний матеріал

 

Існує три основних типи стилів:

 

• Стиль символу містить параметри форматування символів, включаючи шрифт, розмір, накреслення, положення та інтервали.

 

• Стиль абзацу містить параметри форматування абзаців, такі як міжрядкові інтервали, відступи, вирівнювання і позиції табуляції. Стилі абзаців також можуть містити стилі або форматування символів. Більшість стилів, що використовуються в Word, є стилями абзаців.

 

• Стиль таблиці містить параметри форматування таблиць (при вставці таблиці, їй за замовчуванням призначається стиль-сітка таблиці).

 

Завдання

Створіть прас лист продукції, яку випускає ваше підприємство використовуючи стилі описані в теоретичному матеріалі (введіть 5 видів продукції)

Роботу збережіть в своїй папці

 

 

Висновок запишіть в зошит

 

 

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Для взаємного розташування тексту й малюнка існують такі можливості:

 

· Навколо рамки - · По контуру - · За текстом - · Перед текстом - · У тексті · Текст обтікає -     малюнок навколопрямокутної рамки · текст обтікає малюнок по контуру · малюнок використовується в якості тла для тексту · малюнок розміщається поверх тексту, перериваючи його · малюнок міститься в тексті · малюнок міститься в тексті як великий символ  

Завдання

Виберіть текст на одну сторінку та малюнок, який буде відповідати змісту тексту. Розташуйте текст і малюнок:

1. Навколо рамки;

2. По контуру;

3. За текстом;

4. Перед текстом;

5. У тексті;

6. Текст обтікає

1) Виділите малюнок або графічний об’єкт

 

2) У меню Формат виберіть команду, що відповідає типу виділеного об’єкта (Автофигура, Малюнок), а потім – вкладку Положення.

 

3) Виберіть потрібний тип обтікання.

Роботу збережіть в своїй папці

Висновок запишіть в зошит

Хід роботи

 

Завдання

Перша картинка є растровим зображенням кукурудзи (JPEG-формат) тобто оригіналом, друга картинка є взяттям градієнта першої після деякого згладжування. Створіть згідно зразка.

 

Зразок

 

 

Висновок запишіть в зошит

 

Хід роботи

Теоретичний матеріал

 

Графічні об’єкти можуть бути розташовані в певнім місці сторінки або переміщатися разом с текстом. За замовчуванням графіка переміщається разом з текстом. Якщо необхідно, щоб графіка була нерухлива, на вкладці Положення вікна Формат натисніть кнопку Додатково й на вкладці Положення малюнка зніміть прапорець переміщати разом з текстом.

При виділенні графічного об’єкта (якщо тип обтікання не в тексті), на екрані з’являється "якір", що вказує до якого абзацу або до якого місця сторінки прикріплений об’єкт. Цей символ можна переміщати, установлюючи поруч із потрібним абзацом.

Для того щоб зафіксувати положення об’єкта стосовно обраному елементу документа необхідно поставити на вкладці Положення малюнка прапорець установити прив’язку. Про те, що графіка прив’язано, свідчить "якір на замку".

 

Завдання

Виберіть чисту публікацію. На ній розмістіть чотири об’єкти у чотирьох кутах сторінки та зв’яжіть їх між собою.

 

Роботу збережіть в своїй папці

Висновок запишіть в зошит

 

Тема: Створення фреймів

Мета: навчитися створювати фрейми засобами MS WORD

Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення

 

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Потужним засобом представлення інформації в Web- вузлах є фрейми, що дозволяють розбивати Web- сторінки на прямокутні області, в кожній з яких відображуються окремі сторінки.

Інколи фрейми називають рамками. Ми дотримуватимемося поширенішого серед користувачів, а відповідно, і звичнішого терміну фрейми.

Розглянемо такий приклад використання фреймів. Ви створюєте фрейм, що містить дві області. У лівої області розміщуєте зміст із засланнями на сторінки вашого Web- вузла. У правої області відображуєте вибрану по засланню Web- сторінку.

Використання фреймів виправдане в тому випадку, якщо вам необхідно, аби при зміні частині екрану (Web- сторінки фрейма), остання частина екрану залишалася без зміни. Це може бути зміст Web- вузла, вбудований розділ, список рекламованої продукції і інформація про вибраний товар, порядок денний зборів акціонерів, вибираючи значення якої, ви переглядаєте список доповідачів з того або іншого питання і регламент. Все залежить від вашої фантазії.

 

Завдання

Створити сторінку з фреймами у MS WORD згідно зразка. На назви міст зробіть гіперсилки. Назви міст у лівому фреймі, інформація про місто відкривається у правому фреймі

Ужгород Київ Львів … Парож   Ужгород - це … (знайдіть в мережі Інтернет цікаву інформацію про Ужгород та інші міста України або світу) …

 

Висновок запишіть в зошит

Тема: Створення фреймів

Мета: навчитися створювати фрейми засобами мови HTML

Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення

 

Теоретичний матеріал

 

Фрейм (англ. frame — «каркас», «рамка») — це структура, що описує деякий складний об'єкт або абстрактний образ або модель для представлення деякої концепції (стереотип сприйняття). Загальну ідею фреймового способу подання знань сформулював Марвін Мінський (англ. Marvin Minsky) стосовно зорового сприйняття об'єктів. За визначенням М. Мінського, фреймом є один з перспективних видів об'єкта сприйняття, який можна формально представити деякою структурою у вигляді графа. Верхня вершина такого графа відповідає найменуванню об'єкта, а підпорядковані вершини — елементам цього об'єкта, що їх видно спостерігачеві з певної точки. Зміна положення об'єкта відносно спостерігача призводить до формування інших фреймів, оскільки видимими тут можуть бути інші елементи. За думкою автора, елементи, які стають при цьому невидимими, не зникають з пам'яті, а запам'ятовуються, що відображається і в формальному записі нових фреймів. Це має вираз в тому, що між такими елементами та найменуваннями нових фреймів встановлюється зв'язок з поміткою про те, він є неявним. В результаті ті самі елементи можуть повторюватися в різних фреймах. Запропонована автором форма запису фреймів дозволяє не дублювати такі елементи, а використовувати їх як спільні термінали для певної групи фреймів. Група фреймів, що пов'язані між собою, утворює систему.

За уявленням М. Мінського, у довгостроковій пам'яті людини зберігається великий набір систем фреймів, що використовуються, наприклад, під час розпізнання людиною зорових образів. З цією метою в пам'яті активується такий фрейм (або система), який найбільше відповідає гіпотезі про об'єкт сприйняття, що й забезпечує високу швидкість його розпізнання та осмислення.

Така уява про фрейми отримала в подальший розвиток та інтерпретацію. Фрейм зараз, як правило, ототожнюється зі стандартною, стереотипною ситуацією, що включає деяку множину конкретних однорідних ситуацій. Залежно від класу ситуацій розрізняють фрейми візуальних образів, фрейми-сценарії, семантичні фрейми і т. ін.

У якомусь змісті фрейм - це саме те, що означає дане слово: рамка навколо картинки, віконце або сторінка. Вводячи тег <FRAME>, дизайнер HTML-сторінки розділяє екран браузера на частини. У результаті людина, що переглядає сторінку, може вивчати одну частину сторінки незалежно від іншої частини. Фактично браузер, що розпізнає фрейми, завантажує різні сторінки в різні секції, або фрейми, екрана. Наприклад, ви можете побудувати сторінку таким чином, що фірмовий знак буде зафіксований у верхній частині екрана, у той час як іншу частину сторінки користувач переглядає звичайним способом. Можна розташувати збоку кнопки навігації, що не переміщаються, коли читач клацає їх мишкою, так що змінюється тільки частина екрана, а сама смужка навігації залишається нерухомою. Хоча фіксація фірмового знака або засобів навігації – найбільше очевидні засоби використання фреймів, їхні можливості тим і вичерпуються. Але щораз, коли в екран браузера вставляється фрейм, ви урізуєте територію, на якій можна було б розмістити дані. Чим більше ви вводите фреймів, тим менше залишається корисного простору і тем скоріше ви заплутаєте своїх читачів, незнайомих із навігацією на Web-сторінці і фреймами. Наприклад, розумно берегти у фреймі логотип компанії тільки на перших декількох рівнях найважливіших сторінок, а основні дані показувати без фреймів.

 

Завдання 1

Перегляньте структуру сайту Перечинського професійного ліцею. Схематично замалюйте які і скільки фреймів використано на головній сторінці сайту

 

 

 

Завдання2

Приклад

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>Приклад фреймів</ТІТLЕ>

</HEAD>

<FRAMESET COLS="25%, 75%"

<FRAME SRC="a.html">

<FRAME SRC="b.html" NAME="main">

</FRAMESET>

<N0FRAMES>

Ви бачите цю сторінку браузером не підтримуючим фрейми.

</NOFRAMES>

</HTML>

 

От і весь код, необхідний для задання фреймової структури. Зверніть увагу на відсутність тега <BODY>, тег <FRAMESET> може заміняти собою тіло документа.

У результаті ми одержали екран, розділений на два вікна. Ліве вікно займає 25 відсотків екрана і містить сторінку з назвою a.html. Вікно справа займе 75 відсотків і спочатку покаже файл b.html. Поки в нас їх немає, так що ви побачите сторінку з двома порожніми фреймами. Перед тим, як вона з'явиться, нам доведеться пару разів клацнути мишкою у відповідь на повідомлення про помилки, тому що браузер буде намагатися знайти неіснуючі сторінки. Зауважте, що праву сторінку ми назвали <main> (<головна>) за допомогою рядка:

<FRAME SRC="b. html" NAME="main">

Це означає, що фрейм під ім'ям main буде містити сторінку b.html.

Зауважимо, що оскільки ми не збираємося показувати в лівому фреймі ніяких сторінок, крім menu.html, нам не потрібно його називати.

 

Роботу збережіть в своїй папці

 

Висновок запишіть в зошит

 

 

Тема: Створення фреймів

Мета: навчитися створювати фрейми та задавати фон фреймів.

Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення

 

Завдання

Створити Web- сторінку з використанням фреймів одним із відомих вам способів згідно зразка (за допомогою MS WORD, MS Publisher або мовою HTML)

 

     

 

Роботу збережіть в своїй папці

 

Висновок запишіть в зошит

 

Тема: Створення фреймів

 

Мета: навчитися створювати фрейми, оформляти використовуючи кольорову гаму, шрифти та об’єкти

Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення

Завдання

Створити Web- сторінку з використанням фреймів одним із відомих вам способів (у програмах MS WORD, MS Publisher або мовою HTML). Наповніть Web сторінку інформацією. Оформіть, використовуючи кольорову гаму, шрифти та рисунки.

 

 

  Назва сайту  
Основні розділи сайту     Головна сторінка АНОНС

 

Роботу збережіть в своїй папці

 

Висновок запишіть в зошит

 

Хід роботи

Теоретичний матеріал

Таблиця – це простий і зручний спосіб розміщення тексту у вигляді рядків і стовбців. Таблиці дозволяють надавати великим об’ємам інформації стиснену і впорядковану форму. Вони дуже зручні тоді, коли треба привернути увагу читача до самих даних, а не до їх представлення. Наприклад, прайс-листи і меню – це саме табличні форми, які містять текст і числові значення. Цей вид оформлення матеріалу дуже часто можна зустріти в ділових проектах і звітах, де таблиці використовуються для підтвердження певних аргументів і висновків.

Розміщуючи інформацію в таблиці слідкуйте за тим, щоб навколо тексту і числових значень було достатньо вільного місця. Заголовки рядків колонок набирайте більш крупним і жирним шрифтом, порівняно з основними даними.

Хоч заголовки колонок прийнято вирівнювати по центру, заголовки рядків можна виключати в правий край. Якщо таблиця містить дроби, використовуйте вирівнювання по десятковій комі – тоді всі числа будуть стояти рівно, не залежно від кількості знаків після коми.

Не робіть лінії надто товстими – це затемнює таблицю і відвертає увагу від представлених у ній даних.

Microsoft Publisher має десяток форматів таблиць, які можна вставити в публікацію. Переміщення таблиці, зміна її розмірів і форматування тексту здійснюється у Publisher так само як і інших рамок.

Вкладка «Макет»

 

Вкладка «Макет» використовується для визначення точного розташування таблиці на сторінці. Ви також можете вибрати параметри для обтікання текстом таблиці, розташованої над текстовим полем або автофігурою, яка містить текст.

 

Розташування об’єкта. Якщо таблицю розташовано над текстовим полем або автофігурою, виберіть для неї положення У тексті або Точно.

 

Обтікання. Якщо таблиця розташована над текстовим полем або автофігурою з текстом, ви можете вибрати потрібний спосіб обтікання таблиці текстом.

Завдання

У цій лабораторній роботі Ви виберете формат таблиці, вставите її в публікацію, введете дані, перемістите таблицю, а потім зміните її розмір і форматування.

Створити таблицю в Быстрые публткации. Підберіть текст про продаж книг, до них ілюстрацію. Створіть таблицю з переліком книг та авторів. Користуючись вкладкою «Макет» поекспериментуйте з положенням таблиці в публікації

 

Висновок запишіть в зошит

 

Хід роботи

Теоретичний матеріал

 

Обтікання текстом. Якщо таблицю розташовано над текстовим полем або автофігурою і в розділі Обтікання, ви можете вибрати спосіб розташування тексту:

Навколо. Виберіть цей параметр для розміщення тексту по обох боках таблиці.

Зліва. Виберіть цей параметр для розміщення тексту зліва від таблиці.

Справа. Виберіть цей параметр для розміщення тексту справа від таблиці.

На всій доступній ділянці. Виберіть цей параметр для розміщення тексту з того боку таблиці, де найбільше місця.

Відстань від тексту. Якщо об’єкт розташовано над текстовим полем або автофігурою, і він міститься в тексті або має тип обтікання Квадрат, установлений у розділі Обтікання, ви можете визначити відстань між прямокутником виділення об’єкта та текстом, який його обтікає.

Автоматично. Якщо цей прапорець установлено, програма Publisher автоматично розмістить текст на відстань за замовчуванням (0,04 дюйма) від об'єкта. Щоб змінити ці параметри, зніміть прапорець Автоматично та введіть потрібні значення в полях Згори, Знизу, Праворуч і Ліворуч.

Завдання

Створити за допомогою таблиці Словник поліграфічних термінів з 10 - 20 слів,використовуючи ілюстрації до слів.

 

Словник поліграфічних термінів

Авантитул – перша, яка називається вихідною, сторінка, що передує титульному листу. На авантитулі розміщують деякі вихідні дані: назва видавництва, місто та рік видання, назва серії, організації, від імені якої випустили видання, або друкують якийсь текст (лозунг, крилату фразу і т. д.) або зображення (в основному вид, марку).

 

Анотація – коротка характеристика твору чи видання, що дає уяву про його тематичний зміст, читацьке призначення або інші особливості. Друкується анотація на звороті титульного листа або на суперобкладинці.

 

З акладка представляє собою стрічку (у більшості випадків шовкову сплетену), що наклеюється на верхню частину корінця книжкового блока. Це, так званий, допоміжний елемент книги. Закладка повинна трішки виглядати з книжки (знизу). Вона відіграє службову роль в період читання книги. Закладку, як правило, мають книги, що видані до ювілею. Вони присутні в ділових щоденниках або записних книжках.

 

Зміст – перелік розділів, частин, параграфів твору із вказаними початковими сторінками. Зміст полегшує користування виданням. Допомагає ознайомитись зі змістом твору перед читанням. У наших вітчизняних книгах, як правило, зміст друкують у кінці, але зручніше для читача розміщувати його на початку, перед текстом, після титульного листа.

 

Зноска – розміщена у кінці смуги підрядкова примітка або підрядкове бібліографічне посилання.

 

Індекс класифікації являє собою буквене або цифрове позначення відділу, підвідділу, групи, до яких повинна відноситися за своїм змістом книга у книжковому магазині або в бібліотеці. Цифри та знаки, що знаходяться зверху і знизу на звороті титульного листа – це і є класифікаційні індекси. Зверху бібліотечно-бібліографічний, знизу – книготорговий. Індекс класифікації полегшує класифікацію і розстановку книжок на полицях книгарень чи бібліотек. Проставлений читачем на бланку індекс класифікації допомагає бібліотекарю швидше знайти замовлену книгу.

 

Колон лінійка - являє собою лінійку того чи іншого малюнку (тонку, подвійну, орнаментовану), що розміщується зверху смуги.

 

Колонтитул – розташований зверху смуги й представляє собою рядок тексту з прізвищем автора або назвою книги, або назвою окремих частин або розділів книги. Призначення колонтитула – по



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 592; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.253.198 (0.016 с.)