Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Громадянська лірика поетів др полов 20 стСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Громад лірика наявна у творчості Стуса, костенко, шістдесятників. У Стуса - Талант поета, його трагічна доля, боротьба з тоталітарним режимом за національну незалежність України, відродження духовності та історичної пам’яті – все це викликало і продовжує викликати інтерес до творчості поета. Його вірші позначені глибиною почуття і думки, самобутністю творчого почерку. Вони свідчать про могутнє обдарування митця, глибокий філософський розум, безмежну любов до рідного краю і незламність духу. У зошитах Стуса є запис про те, що за ним завжди стоїть Україна, її пригноблений народ. Ця думка, висловлена поетом на чужині, у каторзі, стала життєвим і творчим кредо митця. Рідна Україна була його поетичною музою і його постійним нестерпним болем. Поета хвилювала проблема добра і зла у суспільстві, яке живе за несправедливими законами. Кожен його вірш – це роздум над місцем людини у такому суспільстві («Не можу я без посмішки Івана»): Сидять по шпарах всі мужі хоробрі, Як добре те, що смерті не боюсь я Вистояти. Вистояти. Ні – стояти. Любов’ю до України, смутком і журбою за нею пройняті і багато інших поезій Василя Стуса («За мною Київ тягнеться у снах», «Посоловів од співу сад»). У вірші «На полимськім морозі калина» побачена на далекій чужинській півночі калина, що «зацвітає рудими слізьми», викликає спогад про рідну землю. Знову в основі вірша прийом контрасту: протиставлення волі й неволі, рідного краю і чужини. Звичайні образи насправді багатозначні, викликають складні асоціації. Поезія підноситься на новий рівень філософського узагальнення, поет сприймає свій життєвий шлях з громадянською мужністю і гордістю вірного сина свого народу. Звертаючись до нього, ніби передбачаючи свою долю, Стус написав: Народе мій, до тебе я ще верну, Україна була музою митця, яка надихала його у найтяжчі хвилини на творчість, додавала віри у справедливість тієї справи, якій він присвятив свое життя: У Костенко – це не провідний мотив! в Лiни Костенко нема плакатних патрiотичних вiршiв, нема гасел, не часто вживається навiть слово «Украïна». I в той же час у пiдтекстi майже кожна поезiя
Як ти зжилася з тугою чаïною! Проблема мови у творчостi Лiни Костенко звучить на особливих регiстрах. Про мову: " Я на сторожі коло їх поставлю слово" Я скоро буду виходити на вулиці Києва Костенко вважає, що якщо вирішити проблему мови, то багато інших нац проблем самі собою розвяжуться. «Двомовність – як роздвоєне жало», «змія, яка вжалила серце нації». «Нації не помирають від інфаркту, але відбирають у неї мову». У шістдесятників - еред світоглядних засад шістдесятників слід виділити: У Симоненка - Але у віршах на патріотичну тематику найчастіше присутні звичайні епітети і слова у прямому значенні. Тема національного самоусвідомлення і тема свободи тісно взаємопов’язані у творчості Симоненка. Він висміює і придавлює тих, хто забрав волю в його народу, хто в різні часи збиткувався і глумився над Україною. Це видно у віршах “Де зараз ви, кати мого народу?”, “Монархи”, “Земля кричить. Шинкують кров’ю війни”, “Русь”, “Ні, не вмерла Україна”, “Варвари” і багато інших. Як справедливо зазначала народжена хрущовською “відлигою” критика, Симоненко вразив читача не запаморочливими формалістичними новаціями, не вишуканими мереживом слів, а осяянням краси власної душі, справжністю почуттів, інтелектуальною вишуканістю і молодечим завзяттям. Громом із тиші прийшов до нас Василь Симоненко, в кожному вірші демонструючи свою скромну і величну синівську любов до України: Я закоханий палко без міри У небачену вроду твою. Все, що в серці натхненне і щире, Я тобі віддаю [1] . Україна для Симоненка – це мати, святиня, вона йому дає крила й снагу, глибінь роздумів і художні барви, відданість Їй для поета – синівське щастя, і сила, і честь. Нещадний він до її ворогів, глушителів та відступників, проти яких спрямована його спопеляюча ненависть”[2]: Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ! Пощезнуть всі перевертні й приблуди, І орди завойовників-заброд! Вірш Симоненка “Україні” – це чергове признання Батьківщині в своїй вірності, незламності в будь-якій ситуації, при будь-яких випробуваннях. Василь Симоненко мав повне моральне право бути суворим, нещадно вимогливим до себе і до інших, бути тим, чиє слово може судити і висміювати, обурюватись і таврувати. І мужність, і гнів, і любов присутні у вірші “Україні”. Які б не були труднощі в житті автора, які б не були щасливі миті, він постійно їх сприймає через щастя чи нещастя самої України: Я тоді твоїм ім’ям радію І сумую іменем твоїм [3] . Є у цьому вірші рядки, які важко переказати, повторити чи пояснити. Вони сказані твердо, коротко, ясно і переконливо: Я тоді з твоїм ім’ям вмираю І в твоєму імені живу! [4] Симоненко знав, що він може саме так сказати, оскільки ці слова щирі, правдиві. І це не просто слова. Ці рядки підтвердило саме життя поета. В Симоненка забрали життя, бо в його серці було забагато любові до України. Сама Україна закрила очі своєму молодому синові, і сама Україна благословила Василя Симоненка на безсмертя, на вічність. Він дійсно живе в іменні Україна. Далеко не кожному випадає така честь. Василь Симоненко був одним із перших, що згоріли від любові і гніву, радостей і страждань: Як мені даровано багато, Скільки в мене щастя, горш візьми! На землі сміятись і страждати, Жити і любить поміж людьми! [5]
Поетика прози Гр. Тютюнника Дивовижно правдиво змальовував життєвi ситуацiï, умiв повно, об'ємно розкрити внутрiшнiй свiт героя.Улюблений жанр Григора Тютюнника - новела. Письменник вважав, що новела стоïть до поезiï найближче. Цей жанр вимагав вiд нього самодисциплiни i великоï концентрацiï думки. Тютюнник у новелах зажди працював над почуттями, що жили навколо нього i в ньому. У результаті аналізу збірки «Батьківські пороги» Григора Тютюнника виділено такі групи проблематики: 1)Соціальні (проблема села – «Син приїхав»; мігративна – «Оддавали Катрю», «Син приїхав»; розбіжності у поглядах – «Холодна м’ята»). Отже, піднімаючи соціальні проблеми, Григір Тютюнник показує різнопланові характери, які жили в той час, намагається показати місце села у долі кожної людини. Автор наголошує на актуальних, суспільних проблемах часу, питань майбутнього щастя народу.2) Філософські (швидкоплинність часу – «Дядько Никін»; самотність людини «Печена картопля», «Холодна м’ята», «Бовкун», «Дивак»; проблема долі людини – «Деревій»; проблема духовності людини – «Син приїхав»).Отже, письменник приділяє значну увагу філософським роздумам над проблемами швидкоплинності часу, самотності людини, долі людини та її духовності. Питання, які розглядає автор є актуальними й сьогодні. 3) Побутові («У Кравчини обідають», «Бовкун»).Таким чином, Григір Тютюнник через побут простих людей намагався показати проблеми, які виникають у звичайних селянських сім’ях Психологічні («Холодна м’ята», «Дивак»). Г.Тютюнника цікавлять не тільки соціальні, філософські та побутові проблеми, а й психологічні. Автор намагався показати життя простих людей через психологічну призму. Аналіз збірки «Батьківські пороги» показав, що письменника дуже хвилювали соціальні проблеми, а особливо сучасне йому село, та філософські. Тому, безперечно, саме ці проблеми переважають у його творчості. Не менше хвилювали Григора Тютюнника побутові та психологічні проблеми.
Білет 21.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 314; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.104.118 (0.011 с.) |