Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
У шістдесятників з’являється релігійність (біблійні образи). Дискурс себепізнання. Пошук ідентичності та автентичностію.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Культ простої людини (людина праці без посад, нагород, але це неймовірно багата духовно людина) Кредо В.Симоненка «Найскладніша людина – проста». Шістдесятники цінують людську неповторність протистуючи проти російського поняття «люди-гвоздья» (йдеться про їх однаковість). У шістдесятників досить поширеною була тематика народу. Вони показали війну очима дитини.
2. Художня деталь (образ, символ, характеристика, вислів) у малій прозі Гр. Тютюнника («Зав’язь, «Холодна м’ята, «Три плачі над Степаном», «Поминали Маркіяна», «Деревій», «У кравчині обідають», «Крайнебо» та ін.) «Створити художній твір – значить у чомусь вичерпати себе» «Іноді я відчуваю людину, як рана – сіль» – це не порожні слова, а вміння (чи присуджений долею обов’язок?) узяти на себе всю ваготу трагіз- 14 му своєї доби, перепустити через власне серце увесь драматизм існування людини в лещатах тоталітарної системи. Гр. Тютюнник умів побачити в людині її біль та муку навіть тоді, коли вони німо застигли в очах. І зізнався в одному зі своїх записників – не людям зізнався – собі: «Я люблю стареньких і малих – і тих, і тих за муд- рість і доброту» У своїй творчості письменник сповідує два визначальних принципи мистецтва – любов і правду. Його новели позбавлені дешевої романтики, адже все, що відбувається на землі, не має штучних прикрас, красивостей, воно красиве від природи. Саме тому іноді суперечливі, «неправильні» твердження автора, звучать як єдино вірогідні, такі, за якими, стоїть справжня, вічна правда. Герої Тютюнника повністю позбавлені егоїзму та індивідуалістичних поривань, вони живуть за принципом, сформульованим героєм новели «Зав'язь»: «Буде в людей — буде і в нас». Найщиріші симпатії Григора Тютюнника віддані скромним будівничим життя, отим самим людям праці, чиї поривання письменник так досконало знав, бо теж був одним з них. Його герої правдиві кожним своїм жестом, кожною психологічною деталлю, реплікою, поглядом, виразом обличчя. Діалоги героїв оповідань вражають своєю природністю, влучністю, бездоганною достовірністю. Тютюнник справді є живописцем життєвої правди і справжнім майстром художньої деталі, у вмілому використанні якої і полягає величезний художній потенціал його творчості. Найчастіше деталь у творах Тютюнника є наскрізною, вона бере участь у творенні характеру і часто переростає у символ, як, наприклад, в оповіданні «Зав'язь». Тут деталь спочатку створює настрій, таку собі елегійну тональність, схвилювання, а потім стає зримим образом, який своїм підтекстом асоціативно дає багатозначний символ у заголовку тексту, книги. «У Кравчини обідають». Розповідь про життя й побут сімейства Юхима Кравчини. За звичайними побутовими подробицями прочитується стиль життя цілої родини, її традиції, стосунки між домочадцями, їхні звички, уподобання. «Зав’язь» — вічна загадка любові. Це зворушлива лірична оповідь про перше кохання, незабутню ранню весну, коли у гіллі «зав’язуються дрібні, мов роса, прозеленкуваті крапельки — зав’язь. Зав’яззю є перше кохання юних Миколки і Соні, сором’язливих і чистих, прекрасних у своїй наївній щирості. Григір Тютюнник залишився в українській літературі не тільки неперевершеним майстром ситуації, а й майстром характеру, портрета, діалогу, вміло користуючись законом зафіксованого колись і пробудженого в потрібний момент спогаду. …Григір Тютюнник завжди надзвичайно любив своїх героїв – часто безталанних, невдатливих, безпорадних, не без якихось химер чи вад, не раз битих лихом, часто гострих на слово, навіть в’їдливих, але загалом добрих, незлобливих, нездатних на підлість чи мстивість. Різкий, вибуховий у житті, письменник культивував у художніх творах образ людини доброї, незлобивої, здатної контролювати свої емоційні сфери. Наприклад односельці згадують покійного Степана: «Лайкою ніколи не брав, а все добрим словом умів якось. Того й слухали всі». Це з новели «Три плачі над Степаном». Створивши цілу галерею портретів людей села, Григір Тютюнник не просто розкрив національний характер у різних його соціальних, моральних, психологічних проявах, а сягнув своїм чесним художнім словом тієї міри до- слідження життя, яка дозволяє говорити про типологічне узагальнення цього характеру, що несе у собі код генетичної пам’яті народу.
Згадаймо одну-єдину, сповнену глибинного значення у контексті тоталітарного режиму знамениту Тютюнниківську фразу про «Сибір неісходиму» («Три зозулі з поклоном»). Можна тільки здогадуватися, яка напружена внутрішня робота відбувалася в письменниковій душі, якщо свої сумніви, відчуття він не довіряв навіть щоденникові. Ті порухи душі – важкі й болючі – можна було вгадати хіба що за якоюсь фразою, вистражданою, виноше- ною, і виваженою до узагальнення, як-от у такому записі, що, очевидно, мав стати фрагментом якоїсь ширшої оповідки (саме так любив письменник на- зивати свої новели й оповідання): Дядько сидів і їв борщ у чайній… – Чого ви, дядьку, такі худі? – спитав у нього племінник (на базар удвох приїхали). Дядько перестав їсти і сказав: – Ми перелякані. – І знову пристав до борщу [8, с. 72]. 19 Це вміння сконцентрувати всю напругу почуття в одній деталі, одній фразі, яка провокує читача на здогад, відчуття, інтуїтивне розуміння, «дома- льовування» уявою того, що залишилося поза «кадром», допомагало письменникові бути повнозвучним у мінімальних зображальних засобах. Вдумаймося в одну оту фразу – «Ми перелякані». Як багато вгадується за нею, написаною задовго до того, як в українському суспільстві – аж на початку 90-х років минулого століття – письменницький голос зміг зазвучати на повну потугу. Переродження людини, яка втрачає розуміння істинних життєвих цін- ностей, справжній «смак до землі», до праці на ній, а відтак, і деморалізація цієї позбавленої своєї сутнісної природи людини, яку ми виразно бачимо на прикладі Ониська, – це наслідок цілеспрямованого розселянювання села, що випало на долю Тютюнникових героїв. Письменникові надзвичайно болить таке жорстоке, цинічне у своїй суті витравлювання з селянина почуття гос- подаря. І він виразно це показує у низці новел, як-от «Облога», «Бовкун», «Комета», «Медаль»; засуджує культивування споживацького ставлення до життя, до природи («Син приїхав», «Оддавали Катрю», «Нюра», «Устим та Оляна», «Грамотний»). Ці та подібні соціальні тенденції простежуються у звичайних житейсь- ких ситуаціях, через людські характери, творенню яких значною мірою слу- гують і майстерні Тютюнниківські портрети – засіб своєрідної Тютюнників- ської індивідуалізації героїв. Досить прочитати декілька його простих і міст- ких фраз – і ти вже бачиш людину. А з того її зовнішнього вигляду можеш значною мірою скласти уявлення і про її внутрішню сутність. Вираз очей, манера говорити чи ходити, якась особлива усмішка чи характерне слівце – оце ті максимально використовувані характеротворчі за- соби, що ними виважено послуговується Григір Тютюнник. Через те його герої – яскраві, неповторні, їх неможливо забути чи з кимось сплутати, адже подані через призму граничної індивідуалізації. Саме через таку антропологічну деталь, як очі, активно присутню в ар- сеналі характерологічних рис письменника, розкодовується вдача Тютюнни- ківських героїв, їхні вади й чесноти. Тільки ця традиційна художня інтерпре- таційна модель людського характеру завдяки якійсь особливій письменнико- вій енергетиці слова набирала в нього такої креативності, виразності й пере- конливості, що годі було запідозрити тут якусь штучність, натягненість чи гіперболізацію: така портретна характеристика сприймалася органічно.
Людина і природа в оповіданнях «Холодна м’ята» та «Деревій» Проблема оповідання «Деревій» – це проблема людини, смислу її життя і місця у всесвіті. Хто вона? Для чого живе? Які її стосунки з навколишнім світом? На ці питання відповідає головний герой твору Данило Коряк власним ставленням до людей, роботи, тварин і рослин, своєю совісністю й добротою, усім праведним життям. Данило Коряк – тип виразно національний, традиційний, улюблений письменником. http://sagna.livejournal.com/34268.html
БІЛЕТ №2
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 692; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.225.95.229 (0.011 с.) |