![]() Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву ![]() Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Графічний метод розв'язування задач лінійного програмуванняСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Для розв'язування двовимірних задач лінійного програмування, тобто задач із двома змінними, а також деяких тривимірних задач застосовують графічний метод, що ґрунтується на геометричній інтерпретації та аналітичних властивостях задач лінійного програмування. Обмежене використання графічного методу зумовлене складністю побудови багатогранника розв'язків у тривимірному просторі (для задач з трьома змінними), а графічне зображення задачі з кількістю змінних більше трьох взагалі неможливе. Розглянемо задачу. Знайти
за умов:
Припустимо, що система (4.1.2) за умов (4.1.3) сумісна і багатокутник її розв'язків обмежений. Згідно з геометричною інтерпретацією задачі лінійного програмування кожне і -те обмеження-нерівність у (4.1.2) визначає півплощину з граничною прямою Умова (4.1.3) невід'ємності змінних означає, що область допустимих розв'язків задачі належить першому квадранту системи координат двовимірного простору. Цільова функція задачі лінійного програмування геометрично інтерпретується як сім'я паралельних прямих Скористаємося для графічного розв'язання задачі лінійного програмування основними властивостями розв’язків задачі лінійного програмування: якщо задача лінійного програмування має оптимальний план, то екстремального значення цільова функція набуває в одній із вершин її багатокутника розв'язків. Якщо ж цільова функція досягає екстремального значення більш як в одній вершині багатокутника, то вона досягає його і в будь-якій точці, що є лінійною комбінацією цих вершин. Отже, розв'язати задачу лінійного програмування графічно означає знайти таку вершину багатокутника розв'язків, у результаті підстановки координат якої в (4.1.1) лінійна цільова функція набуває найбільшого (найменшого) значення. Алгоритм графічного методу розв'язування задачі лінійного програмування складається з таких кроків: 1. Будуємо прямі, рівняння яких дістаємо заміною в обмеженнях задачі (1.4.2) знаків нерівностей на знаки рівностей. 2. Визначаємо півплощини, що відповідають кожному обмеженню задачі.
3. Знаходимо багатокутник розв'язків задачі лінійного програмування. 4. Будуємо вектор 5. Будуємо пряму 6. Рухаючи пряму 7. Визначаємо координати точки, в якій цільова функція набирає максимального (мінімального) значення, і обчислюємо екстремальне значення цільової функції в цій точці. У разі застосування графічного методу для розв'язування задач лінійного програмування можливі такі випадки: 1. Цільова функція набирає максимального значення в єдиній вершині А багатокутника розв'язків (мал. 4.1.1). 2. Максимального значення цільова функція досягає в будь-якій точці відрізка АВ (мал. 4.1.2). Тоді задача лінійного програмування має альтернативні оптимальні плани. 3. Задача лінійного програмування не має оптимальних планів: якщо цільова функція необмежена згори (мал. 4.1.3) або система обмежень задачі несумісна (мал. 4.1.4). Мал. 4.1.1 Мал. 4.1.2
Мал. 4.1.3. Мал. 4.1.4 4. Задача лінійного програмування має оптимальний план за необмеженої області допустимих розв'язків (мал. 4.1.5 та 4.1.6). На мал. 4.1.5 у точці В маємо максимум, на мал. 4.1.6 у точці А — мінімум, на мал. 4.1.7 зображено, як у разі необмеженої області допустимих планів цільова функція може набирати максимального чи мінімального значення у будь-якій точці променя. Мал. 4.1.5. Мал. 4.1.6. Мал. 4.1.7. Розв'язувати графічним методом можна також задачі лінійного програмування n -вимірного простору, де n >3, якщо при зведенні системи нерівностей задачі до системи рівнянь шляхом введення додаткових змінних кількість змінних n на дві більша, ніж число обмежень m, тобто
Оскільки всі значення Розглянемо, як можна зобразити ці умови геометрично. Візьмемо, наприклад, першу з них:
Узявши величину Це рівняння прямої. Для такої прямої В аналогічний спосіб побудуємо і всі інші обмежуючі прямі: У такий спосіб отримують Припустимо, що в задачі необхідно знайти максимальне значення функціонала: Підставивши вирази для де Очевидно, що лінійна функція Задача 4.1. Розв'язати графічним методом задачу лінійного програмування
Маємо Підставляючи значення
Далі за алгоритмом беремо Мал. 4.1.8. Мал. 4.1.9. Знайдемо вигляд функціонала, вираженого через Будуємо вектор У точці А перетинаються дві обмежуючі прямі: Розв'язком системи є Підстановкою значень
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 590; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.218.227 (0.011 с.) |