Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Які науковці запропонували порівняльно-політологічне обгрунтування ролі партій як політичних виразників соціальних розколів ?Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1) К. Маркс; 2) Д. Істон; 3) Г. Алмонд; 4) С. Ліпсет; 5) С. Рокан; 6) Г. О’Доннел.
Критерії побудови ідеальних типів демократичних політичних систем Р. Даля: 1) рівень допустимої опозиції/політичної конкуренції; 2) структура суспільства: однорідна чи плюралістична; 3) частка населення, що має право участі у системі публічного суперництва за владу; 4) поведінка еліт: ворожа чи коаліційна; 5) спрямування і сила політичного контролю; 6) внутрішньосистемна автономія.
Критерії типологізації демократичних політичних систем А. Лейпхардта: 1) рівень допустимої опозиції/політичної конкуренції; 2) структура суспільства: однорідна чи плюралістична; 3) частка населення, що має право участі у системі публічного суперництва за владу; 4) поведінка еліт: ворожа чи коаліційна; 5) спрямування і сила політичного контролю; 6) внутрішньосистемна автономія. Основний внесок в розробку теорії модернізації зробили такі вчені: 1) К. Маркс; 2) Г. Алмонд; 3) Д Істон; 4) Х. Арендт; 5) Д. Растоу; Ш. Ейзенштадт.
Основні типи модернізації за критерієм застосованого механізму: 1) «органічна» модернізація; 2) імітаційна модернізація; 3) амбівалентна модернізація; 4) модернізація «навздогін»; 5) диференційована модернізація; 6) радикальна модернізація.
Основні типи «людини політичної»: 1) аполітична людина; 2) учасник натовпу; 3) пасивна людина; 4) державний урядовець; 5) свідомий громадянин; Активна людина. До основних розділів політичної філософії відносять: 1) політичну фразеологію; 2) політичну онтологію; 3) політичну діалектологію; 4) політичну етнологію; 5) політичну хронологію; Політичну епістемологію.
З філософів Античності найбільший вклад в дослідження суспільства внесли: 1) Фалес; 2) Аристотель; 3) Анаксімен; 4) Демокріт; 5) Платон; 6) Парменід.
Питання філософії політики в період Відродження розроблялися: 1) Н. Коперніком; 2) Н. Макіавелі; 3) Л. да Вінчі; 4) Ж. Боденом; 5) Г. Галілеєм; 6) Б. Паскалем.
До основних ідеологів комунітаризму відносять: 1) Дж. Роулза; 2) Ч. Тейлора; 3) Р. Нозіка; 4) Ф. Хаєка; 5) М. Сендела; 6) Р. Дворкіна.
Виділяють наступні політико-філософські підходи до співвідношення політики та моралі: 1) моралізаторський підхід; 2) концептуальний підхід; 3) ціннісно-нейтральний підхід; 4 ) критично-аналітичний; 5) історико-політичний підхід; 6) компромісний підхід.
Які субсуспільства, згідно А. Тойнбі, дійснювали творчу місію і діяльність щодо своїх цивілізацій? 1) Афіни в третій період розвитку елінського суспільства; 2) Рим в другий період розвитку елінського суспільства; 3) Італія в другий період розвитку західного суспільства; 4) Англія в третій період розвитку західного суспільства; 5) США в четвертий період західної цивілізації; 6) Росія в п'ятий період західної цивілізації. Прихильники неортодоксального прочитання марксизму (С. Платонов) наголошують, що за К. Марксом комунізм – це: 1) ідеальний стан суспільства, який є метою суспільного розвитку; 2) ідеал, з яким дійсність повинна узгоджуватись; 3) істинне становище, що починає з самого себе; 4) не ідеальний стан, а ціла історична епоха; 5) не ідеальний спосіб виробництва, а сукупність способів виробнцтва; 6) ще не позитивний гуманізм, а гуманізм, що опосередковааний сам собою шляхом подолання приватної власності. Прихильники неортодоксального прочитання марксизму (С. Платонов) наголошують, що позитивний гуманізм — це: 1) істинне царство свободи, яке настане після комунізму; 2. передісторія – це царство усвідомленої необхідості; 3) комунізм – це царство природної необхідності; 4) стан суспільства, де самоціллю стає розвиток сутнісних сил людини; 5) епоха відчуження включає 5 способів суспільного виробництва; 6) азійський спосіб виробництваа передує рабовласницькому і є наступником первіснообщинного. Відповідно до тлумачення О. Шпенглера: 1) культури — це живі організми з притаманними їм прасимволами, які осягаються раціонально; 2) культурра є наслідком цивілізації, де панує релігія; 3) цивілізація є вершиною культури з домінуваанням космополітизму; 4) культура народжується як форма опредметнення відповідної душі; Цивілізації притаманні техніцизм, мілітаризм, бюрократія, атеїзм.
У теорії циклічної флуктуації соціокультурних суперсистем П. Сорокіна для ідеаційного типу світогляду характерно: 1) переконання, що все має суто матеріальне походження; 2) смисл свого існування люди вбачають в підчиненні божественному абсолюту; 3) основним обєктом впливу є не людська душа, а природа; 4) в пізнанні домінує емпірична наука і розсудкове мислення; В пізнанні домінує внутрішній духовно-містичний досвід. Які з перерахованих положень є необхідними ознаками етногенези за Л. Гумільовим: 1) поява пасіонаріїв у статистично значущих кількостях напередодні поштовху; 2) поява пасіонаріїв у статистично значущих кількостях в ареалі поштовху; 3) жорстка регламентація поведінки членів новонародженого етносу, контроль шлюбних відносин, встановлення охоронних заходів щодо годуючого ландшафту; 4) демографічних вибух в ареалі поштовху; 5) підвищення національної активності в політичній та культурній царинах життєдіяльності; 6) збереження етнічного стереотипу поведінки в ареалі поштовху.
Неотомістська концепція сенсу історії в інтерпретації Ж. Марітена передбачає: 1) пріоритет граду Божого над градом земним як необхідна умова втілення в життя християнсько-ліберального ідеалу гуманізму; 2) єдність граду земного та граду Божого як необхідна умова втілення в життя християнсько – ліберального ідеалу інтегрального гуманізму; 3) реалізація ідеї «плебісцитарної демократії»; 4) реалізація ідеї «персоналістської демократії»; 5) християнізацію всіх галузей духовної культури та екуменічне зближених релігій; 6) утвердження пріоритету християнства над всіма іншими конфесіями; 7) перехід до ноосфери.
Яке з наведених тверджень відповідає поглядам П.Сорокіна щодо природи соціокультурних суперсистем? 1) за сенсатного типу в мистецтві домінує оспівування духовної і відкидання тілесної краси; 2) є два типи культури, сенсатна та ідеаційна, що поперемінно змінюють одна одну; 3) є три типи культури, а ідеалістичний тип є гармонізацією чуттєвої та духовної; 4) тепер добігає свого завершення сенсатний тип культури і ми напередодні вступу до ідеалістичного типу культури; 5) тепер добігає свого завершення сенсатний тип культури і ми напередодні вступу до ідеаційного типу культури.
15. Відповідно до тлумачення М.Данилевського щодо соціокультурних типів: 1) кожна культура за весь період свого існування повинна пройти етнічну та цивілізаційну фази; 2) нараховується вісім культур, які є біоорганізмами і можуть співіснувати в різних своїх вікових періодах; 3) цивілізація – це опредметнення неповторних рис етносу, які повинні сягнути своїх меж за цивілізації; 4) є чотири розряди культурно-історичної діяльності та чотири типи культур, а слов’янська належить до чотириосновної і буде синтезом усіх попередніх культур; 5) є чотири розряди культурно-історичної діяльності та чотири типи культур; а слов’янська належить до триосновної і буде синтезом усіх попередніх культур. Британський мислитель А.Уайтхед розглядав: 1) релігію як емоційну реакцію; 2) взаємини науки і релігії як неминучий конфлікт, коли наука сприймається як система знань, що розвивається, а релігія – як догматичне мислення; 3) науку і релігію як два різні погляди на дійсність, що дають об’ємне бачення світу; 4) науку і релігію як два різні погляди на дійсність, що дають спотворене бачення світу; 5) науку і релігію як два різні погляди на дійсність, що вимагають відмови від релігійної упередженості.
Визначте три «ідеальних» типи політичної культури за типологією Г.Алмонда і С.Верби: 1) патріархальний; 2) гегемоністський; 3) підданський; 4) активістський; 5) домінуючий; 6) інтегрований.
Визначте три «ідеальних» типи легітимності політичної влади за підходом М.Вебера: 1) авторитарний; 2) демократичний; 3) традиційний; 4) тоталітарний; 5) харизматичний; 6) легальний.
На думку Г.Алмонда і С. Верби, в основі політичної культури знаходяться три різновиди орієнтацій населення, а саме: 1) когнітивні; 2) ірраціональні; 3) оціночні; 4) традиційні; 5) афективні.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-19; просмотров: 288; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.52.108 (0.006 с.) |