Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Контрольно-модульне тестування № 1.

Поиск

 

1. Тип: Істина/Хибність

Питання: Культурно-дозвіллєва програма – це результат традиційної, своєрідної продукції, створеної на основі сценарно-режисерського задуму, що збагатився соціально-культурною творчістю самих учасників програми і глядачів.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

2. Тип: Множинний вибір/Множинна відповідь

Питання: Що не стосується специфічних особливостей драматургії культурно-дозвіллєвих програм в установі культури?

Варіанти відповідей:

1. драматургічна творчість здійснюється колективно і індивідуально;

2. творчість драматурга носить суто індивідуальний характер;

3. драматургія культурно-дозвіллєвих програм динамічна і оперативна;

4. багатогранність і оперативність вирішуваних установою культури завдань дає їм право використання в сценарії опублікованих літературно-художніх, документальних і історичних творів або їх фрагментів;

5. використання документального матеріалу буває украй рідко, але в основному, творчістю драматурга є художня вигадка;

6. драматургія культурно-дозвіллєвих програм – документальна (обов’язковим є включення в сценарій фактів з життя конкретної аудиторії);

7. побудова сценарію здійснюється по епізодах

Правильні відповіді:

Вага запитання: 5.

3. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається сюжетно-образна концепція масового дійства, де само драматургічна дія створюється через вибудовування і програвання сюжетно-образного вирішення програми?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

4. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що у театрі: творчість драматурга носить індивідуальний характер; написання п’єси вимагає оригінальної творчості; використання документального матеріалу буває украй рідко, але в основному, творчістю драматурга є художня вигадка?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

5. Тип: Відповідність.

Питання: Оберіть відповідність назв та характеристик складових композиції сценарію.

Варіанти відповідей:

A.введення в дію, коротка розповідь про події, що передували виникненню конфлікту, зазвичай переростає в зав’язку або безпосередній початок дії. 1. Основна дія.  
B.ця частина підкоряється наступним законам. Строга логічність побудови і розвитку теми. Кожен епізод повинен бути обумовлений, зв’язаний смисловими „містками” з попереднім і подальшим. 2. Закінченість кожного окремого епізоду.
C.задана експозицією-зав’язкою дія розвивається по наростаючій до кульмінації і розв’язки. Не можна йти від емоційно сильних епізодів до слабкіших. Не варто відразу прагнути привернути зал до масового співу, якимсь іншим колективним діям, тому що співучасть – це найвищий емоційний момент, до нього потрібно психологічно підготуватися. 3. Експозиція  
D.вельми важлива частина композиції, вона несе в собі особливе смислове навантаження, оскільки є найбільш важливим моментом для максимального прояву активності всіх учасників. 4. Наростання дії.  
I.у мініатюрі епізод повинен повторити весь сценарій, мати всі складені моменти, закінчену композицію. Дію необхідно обов’язково довести до кульмінації, в якій найбільш концентрований виражається ідея драматургічного задуму. 5. Фінал  

Правильна відповідь:

А-, B-, C-, D-, I-.

Вага запитання: 5.

6. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що сценарій – це приблизна літературна розробка змісту, де узагальнено указується, що говорять і як поступають дійові особи, які художні твори можна виконувати, даючи можливість акторам максимально імпровізувати на сцені?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

7. Тип: Істина/Хибність

Питання: Чи є вірним ствердження, що роботу над сценарієм слід починати з визначення місця і назви.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

8. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається основний вивід, думка, оцінка подій, що зображаються?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

9. Тип: Множинний вибір/Єдина відповідь

Питання: Оберіть невірну характеристику кількісних і якісних показників сценарію культурно-дозвіллєвих програм.

Варіанти відповідей:

1. актуальність культурно-дозвіллєвих програм з позицій поточних суспільно-політичних, соціально-економічних, культурних завдань, що стоять перед суспільством.

2. спадкоємність і послідовність в їх підготовці і проведенні, що виражаються в органічному зв'язку попередніх і подальших програм як в організаційному, так в педагогічному і художньому аспектах.

3. повна імпровізаційність, свобода в їх підготовці і проведенні, що виражаються в хаотичному зв'язку попередніх і подальших програм як в організаційному, так в педагогічному і художньому аспектах.

4. жанрова різноманітність програм, можливість модифікації однієї і тієї ж програми.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 3.

10. Тип: Істина/Хибність

Питання: Чи є вірним ствердження, що особливості драматургії культурно-дозвіллєвої програми, її творчий характер збільшують значення методу монтажу при створенні сценарію.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

11. Тип: Множинний вибір/Єдина відповідь

Питання: Головною драматургічною формою культурно-дозвіллєвої програми є сценарій, докладний літературний опис дії, призначеної для постановки на сценічному майданчику, на основі якого створюються уявлення, що театралізується, свято, масове видовище, ігрова або яка-небудь інша програма. Він має як загальні риси, схожі з драматургічними творами театру, кіно, радіо, телебачення, так і особливі, відмітні, властиві формам культурно-дозвіллєвих програм. Оберіть що не входить до загальних рис?

Варіанти відповідей:

1. дія;

2. ланцюжок подій, зв’язаних сюжетом;

3. наявність дійових осіб і конфлікту як боротьби між дійовими особами;

4. наявність композиції, що сполучає в певній послідовності складові частини (епізоди, блоки) в єдине ціле;

5. наявність композиції, що сполучає у вільній послідовності складові частини (епізоди, блоки) в єдине ціле

Правильні відповіді:

Вага запитання: 3.

 

12. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що документальна основа – також специфічна для драматургії культурно-дозвіллєвих програм, і вона потрібна для того, щоб на близькому і зрозумілому матеріалі розкрити важливі політичні і етичні проблеми, відобразити загальні процеси в долях реальних людей, додати дії особливе емоційне забарвлення і переконливість?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

13. Тип: Множинний вибір/Множинна відповідь

Питання: Що не входить до переліку основних напрямів формування основ сценарної майстерності фахівця установи культури?

Варіанти відповідей:

1. розвиток творчої спостережливості, необхідної для накопичення і відбору життєвого матеріалу, на основі якого будується драматургічна структура майбутнього сценарію;

2. формування навичок і умінь творчого, вільного оформлення продукту сценарної роботи;

3. формування драматургічної логіки (понятійного мислення) на основі загальної теорії драми, потрібної в сценарній роботі для вибудовування сюжетної і подієвої послідовності;

4. формування навичок і умінь літературного оформлення продукту сценарної роботи;

5. виховання художньої уяви (образного мислення), необхідного в сценарній творчості;

6. формування навичок використовувати сценарні «штампи».

Правильні відповіді:

Вага запитання: 5.

 

14. Тип: Множинний вибір/Множинна відповідь

Питання: Оберіть вірно закони композиції сценарію.

Варіанти відповідей:

1. цілісність, взаємозв’язок і підпорядкованість частин цілому;

2. контрастність;

3. підлеглість понадзасобів художнього твору сценарному задуму;

4. єдність змісту і форми;

5. незалежність понадзасобів художнього твору сценарному задуму;

6. відповідність;

7. самостійність форми та змісту;

8. типізація і узагальнення.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

15. Тип: „ Заповніть бланк”

Питання: Як називається коло явищ, відібраних і освітлених автором?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

16. Тип: Істина/Хибність

Питання: Чи є вірним ствердження, що ідея – це основний вивід, думка, оцінка подій, що зображаються.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

17. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається спосіб створення сценарію культурно-дозвіллєвої програми при якому автор створює узагальнений образ на реальній основі?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

18. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що виборча типізація дозволяє на прикладі розповіді про одну людину запропонувати спосіб життя багатьох людей?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

19. Тип: Множинний вибір/Єдина відповідь

Питання: Що не входить до елементів активізацій аудиторії?

Варіанти відповідей:

1. пряме звернення до аудиторії;

2. колективне виконання пісень;

3. здійснення різних цивільних ритуалів;

4. винесення прапорів;

5. звинувачення у бездіяльності;

6. питання до аудиторії.

Правильні відповіді:

Вага запитання: 3.

 

 

20. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається задумана автором (сценаристом, режисером) побудова програми, що включає розробку основної думки (теми, ідеї) і елементи творчого процесу її втілення?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

21. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається програвання певного завдання, вправи, що або формує сценарні навики і уміння, або виконує конкретне сценарне завдання (пошуки сюжету сценарію, задуму, образного рішення, а також робота по монтажу, віршуванню і так далі)?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

22. Тип: Множинний вибір/Єдина відповідь

Питання: Що не входить до переліку етапів роботи над задумом культурно-дозвіллєвої програми?

Варіанти відповідей:

1. Відгук на „соціальне замовлення” суспільства, збір і пошук матеріалу;

2. Особистісна самореалізація драматурга;

3. План творчої діяльності. Визначення тематичної основи майбутнього сценарію, вивчення передбачуваної аудиторії, постановка педагогічних завдань;

4. Кристалізація плану, обростання змістовним матеріалом, пошук додаткових фактів, уточнення подій, явищ, пошук реальних героїв і робота з ними і над документами;

5. Творчі імпровізації і варіації при відборі художнього матеріалу;

6. Вибір форми, обґрунтування конфлікту, пошук сюжету або сюжетного ходу, образній виразності;

7. Робота над композицією сценарію, відбір прийомів активізації глядачів, постановка і пошук вирішення організаційних питань;

8. Доопрацювання і реалізація задуму в одній з форм сценарного запису;

9. Остаточний відбір виразних і образотворчих засобів для втілення задуму.

Правильні відповіді:

Вага запитання: 3.

23. Тип: Відповідність.

Питання: Оберіть відповідність назв та характеристик рівнів сценарного запису.

Варіанти відповідей:

A.нарис композиційної побудови сценарію з розробленою темою, ідеєю, педагогічними завданнями, характеристикою аудиторії. 1. лібрето  
B.більш розгорнене, ніж сценарний план, короткий зміст театрально-музично-вокального твору. 2. режисерський сценарій
C.докладна літературна розробка ідейно-тематичного задуму з повним текстом, описом дійових осіб, музичним оформленням, використанням технічних служб 3. сценарний план  
D.розгорнений план літературного сценарію з точною вказівкою сценічного майданчика, конкретним використанням технічних служб, розписаною світлозвуковою партитурою, з вказівкою часу, мізансцен, виконавців, літературних текстів і організаційних моментів 4. літературний сценарій  

Правильна відповідь:

А-, B-, C-, D-.

Вага запитання: 5.

24. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що композиція – це (з’єднання, розташування, складання) – побудова художнього твору. Вона є основною організуючою і конструюючою силою будь-якого художнього твору, це закон, спосіб з’єднання звукових і текстових частин, скажімо, в літературному і музичному творах, засіб виразу зв’язків між елементами даного твору?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

25. Тип: Множинний вибір/Єдина відповідь

Питання: Оберіть невірне художньо-мистецьке завдання в процесі розвитку умінь і навиків сценарної майстерності майбутнього фахівця культурно-дозвіллєвої діяльності?

Варіанти відповідей:

1. розкріпачення творчої природи майбутнього фахівця.

2. розвиток загальних художньо-мистецьких здібностей: уява, фантазія, творча спостережливість.

3. формування загальних художніх здібностей і специфічного сценарно-режисерського, понятійно-драматургічного мислення.

4. формування навичок конфігурації та консолідації;

5. розвиток умінь і навиків, необхідних для повноцінної сценарної діяльності при створенні культурно-дозвіллєвих програм

Правильна відповідь:

Вага запитання: 3.

 

26. Тип: Істина/Хибність

Питання: Чи вірне ствердження, що монтаж це єдиний родовий метод культурно-дозвіллєвої діяльності, який дозволяє відособити виступи реальних осіб, цитати з документів, уривки з творів художньої літератури, кінофільмів, музичні фрагменти і інші елементи?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

27. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається прийом художнього монтажу, який заснований на зближенні, зіткненні протилежних, різко не схожих між собою явищ і елементів сценарію?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

28. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, коли епізоди дій, різних по своєму ідейному змісту, вмонтовують один за іншим – це вертикальний прийом монтажу?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

29. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається прийом монтажу коли дія йде в різних місцях сцени, на декількох частинах сценічного майданчика одночасно?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

30. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що у діяльності установ культури в ролі сценариста і режисера вистави виступає одна особа?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

31. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається програвання тих або інших обставин, часто узятих з життя, невеликого відрізку сценічного існування, створеного уявою, – „якби”?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

32. Тип: Так/Ні

Питання: Вірно лі ствердження, що основні показники художності – це реалізація в сценарії основних принципів образного віддзеркалення життя?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

33. Тип: Істина/Хибність

Питання: Форма культурно-дозвіллєвої програми може бути реалізована без змісту, без сенсу.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

34. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається один з художніх способів моделювання, за допомогою якого можна проектувати справжню дійсність, минулу і майбутню, „в термінах суб’єктивних переживань якоїсь реальної або вигаданої особи, з якою глядач, слухач має можливість ототожнюватися в процесі сприйняття відповідного змісту”?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

35. Тип: Множинний вибір/Множинна відповідь

Драматургія культурно-дозвіллєвої програми включає обов’язкові елементи, що є зайвого.

Варіанти відповідей:

1. мета як очікуваний ефект від організовуваного спілкування учасників;

2. характеристика відповідного методичного принципу (або принципів);

3. творчість та свобода використання форм, засобів і способів організації діяльності учасників;

4. логіка використання форм, засобів і способів організації діяльності учасників;

5. набір умов її ефективної реалізації.

6. невизначеність мети культурно-дозвіллєвої програми, як необов’язкової її складової.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

36. Тип: Істина/Хибність

Питання: В структурному відношенні кожен сценарій культурно-дозвіллєвих програм може відповідати вимогам ціннісно-орієнтованого, активно-діяльністного підходу до цілісного технологічного процесу в установі культури.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

37. Тип: Множинний вибір/Єдина відповідь

Питання: Специфіка драматургії визначається основними елементами, що є зайвого?

Варіанти відповідей:

1. художньо-виразні засобами культурно-дозвіллєвої діяльності;

2. сценічна апробація програми;

3. методика роботи над сценарієм, його сюжетно-композиційною побудовою;

4. сценічне втілення програми.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 3.

 

38. Тип: Істина/Хибність

Питання: Головною драматургічною формою культурно-дозвіллєвої програми є сценарій, докладний літературний опис дії, призначеної для постановки на сценічному майданчику, на основі якого створюються уявлення, що театралізується, свято, масове видовище, ігрова або яка-небудь інша програма.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2

 

39. Тип: „Заповніть бланк”

Питання: Як називається процес, в якому в образній художній формі знаходять віддзеркалення глибоко осмислені автором (сценаристом, режисером, виконавцем) окремі факти або цілі явища соціальному і приватному життю людини і суспільства?

Правильна відповідь:

Вага запитання: 5.

 

40. Тип: Істина/Хибність

Питання: Драматична дія в сценарії культурно-дозвіллєвої програми, вирішуване в художніх образах, відображає рух дійсності у всіх її суперечностях і взаємозв’язку, а драматичний конфлікт, побудований на боротьбі і зіткненні героїв, рухає розвиток сюжету.

Правильна відповідь:

Вага запитання: 2


МОДУЛЬ 2.

„СЦЕНАРНО-РЕЖИСЕРСЬКІ ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЇ КУЛЬТУРНО-ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ”

ЛЕКЦІЯ № 6

ТЕМА: „НАЙГОЛОВНІШІ ЕТАПИ РОБОТИ НАД СЦЕНАРІЄМ”

Цілі та завдання. Успішне вивчення дозволяє: чітко усвідомлювати та визначати найголовніші етапи роботи над сценарієм; мати уявлення про послідовність головних етапів роботи над сценарієм; знати основну структуру етапу збирання сценарного матеріалу; характеризувати етап створення творчої заявки на сценарій; визначити особливості створення чернетки сценарію.

План:

1. Послідовність головних етапів роботи над сценарієм.

2. Етап збирання сценарного матеріалу.

3. Створення творчої заявки на сценарій.

4. Створення чернетки сценарію

Основні поняття: етапи створення сценарію, збирання сценарного матеріалу, заявка на сценарій, чернетка сценарію.

Література:

1. Захава В. Е. Мастерство актера и режиссера / В. Е. Захава. – М.: Просвещение, 1978. – 241 с.

2. Кнебель М. О. Поэзия педагогики / М. О. Кнебель. – М.: ВТО, 1970. – 124 с.

3. Попов А. Д. Спектакль и режиссер / А. Д. Попов. – М.: ВТО, 1972. – 98 с.

4. Розовский М. Режиссура зрелища / М. Розовский. – М.: Советская Россия, 1973. – 110 с.

5. Силин А. Площади – наши палитры / А. Силин. – М.: Советская Россия, 1982. – 72 с.

6. Товстоногов Г. А. Круг мыслей (статьи) / Г. А. Товстоногов. – П.: Искусство, 1972. – 214 с.

7. Туманов И. М. Режиссура массового праздника и театрализованного концерта / И. М. Туманов. – М.: Просвещение, 1976. – 246 с.

Теоретичний матеріал:

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 239; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.127.153 (0.011 с.)