Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Закони композиції культурно-дозвіллєвих програм.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Композиція має свої закони – цілісність, взаємозв’язок і підпорядкованість частин цілому, контрастність, підлеглість понадзасобів художнього твору сценарному задуму, єдність змісту і форми, відповідність, типізація і узагальнення і ін., які відображають ті багатобічні зв’язки, які необхідно з’єднати в процесі творчої роботи над драматургією культурно-дозвіллєвої програми. Охарактеризуємо основні з них. Закони цілісності, взаємозв’язку і підпорядкованості частин цілому. Специфічна особливість драматургії культурно-дозвіллєвої програми, що виражається у поепізодній побудові сценарію, обумовлена не примхою сценариста, а об’єктивною необхідністю найповніше та багатоаспектно розкрити тему та ідею, включаючи різні сторони вибраної для художнього втілення проблеми або явища. Епізод в сценарії, будучи частиною загального цілого, в той же час характеризується такими якостями, як відносна самостійність сюжетної конструкції, система відібраних художніх засобів, що аргументують якусь грань теми і ідеї, наявність події, навколо якої зав’язується драматургічна дія. Композиційна цілісність в драматургічній конструкції культурно-дозвіллєвої програми не зводиться до простої сумі епізодів, а досягається перш за все за рахунок об'єктивного необхідного їх кількості, що найповніше розкривають авторський задум, а також наступним тематичним зв’язком між ними. Кожен епізод відносно самостійний як за темою, так і за змістовною спрямованістю, але в загальному контексті сценарію є невід’ємною частиною цілого. Слід враховувати, що композиційна цілісність культурно-дозвіллєвої програми досягається не тільки логічною побудовою даних епізодів, а, в першу чергу, системою зв’язків, що виникає в сюжетній конструкції сценарію, яка складається з взаємодії документального і художнього матеріалу, виправданості та узгодженості внутрішніх засобів виразу змісту, прийомів і способів його сценічної реалізації. У композиційній побудові сценарію культурно-дозвіллєвої програми значну роль грають сюжет і сюжетний хід, які, у свою чергу, завжди для сценариста є творчим відкриттям. Саме знайдений сюжетний хід – художній прийом – робить драматургічний твір неповторним і оригінальним по композиційній побудові. Закон контрастності в сценарії витікає з суті діалектичного закону єдності і боротьби протилежностей і є найважливішою творчою опорою у відборі і композиційній побудові сценарного матеріалу. У основі композиційної побудови матеріалу по контрасту лежить прагнення сценариста показати факти, явища, процеси навколишньої дійсності в суперечності, в конфліктному відношенні один до одного. Це забезпечує наявність конфлікту в сценарії, дозволяє активізувати мислення глядацької аудиторії, додати культурно-дозвіллєвій програмі яскраво вираженого художньо-публіцистичного характеру. Використання контрастів грає велику роль в емоційному сприйнятті змісту культурно-дозвіллєвої програми. Переконаність особи в правоті тих або інших ідей не може не формуватися без опори на її відчуття. Відомо, що емоції людини діляться на позитивних і негативних. Формування відчуттів відбувається не тільки в процесі позитивних переживань, але також і через негативні емоції і переживання. І часто позитивне відчуття народжується в „боротьбі” позитивних і негативних емоцій. При сприйнятті змісту культурно-дозвіллєвої програми, побудованої на контрасті, глядач випробовує гамму переживань, забарвлених як позитивними, так і негативними емоціями. Причому ці емоції знаходяться не в статичному стані, а постійно взаємодіють, „борються”, і ця „боротьба” емоцій робить вплив на інтелектуальну сферу глядача, в якій утворюється своєрідний конфлікт тим часом, що вже встановлене в свідомості, і тим, що виникає в процесі сприйняття змісту. Зрештою свідомість глядача збагачується, активне сприйняття позитивно впливає на розвиток особи. Закон підлеглості всіх виразних засобів ідейному задуму культурно-дозвіллєвої програми – одне з найважчих завдань, яке вирішує сценарист при створенні драматургії культурно-дозвіллєвої програми. Це уміння опинитися на рівні свого власного задуму, тобто розробити адекватне своєму задуму зміст даної програми, призначеної для сценічного втілення. Реалізувати задум в змісті – значить, так відібрати сценарний матеріал і так його композиційно збудувати, щоб всі засоби ідейно-емоційної виразності розкрили ідею, авторську позицію. Важливо підкреслити, що всі ці художні компоненти, залежно від місцерозташування в сценарії культурно-дозвіллєвої програми, можуть нести різне смислове навантаження, свою естетичну спрямованість. Відбираючи для сценарію ті або інші художні фрагменти, важливо визначити їх ідейно-тематичну співвіднесену із загальним сценарно-режисерським задумом майбутньої програми. Найбільш високим творчим успіхом сценариста вважається уміння так з’єднати ідейно-емоційні засоби, які, взаємодіючи між собою, дають можливість добитися втілення ідеї художнього задуму. У цьому суть новизни і оригінальності сценарію тієї або іншої культурно-дозвіллєвої програми. Рішення такої творчої задачі вимагає від сценариста великих інтелектуальних і емоційних витрат, розвиненого художнього смаку, тонкого відчуття сучасності, глибокого знання творів літератури і мистецтва. Смисловим змістовним стрижнем в цьому творчому процесі виступає художнє мислення сценариста, розвинені творчі якості, такі, як уява і фантазія, уміння в емоційно-образній формі реалізувати свій задум. Закон відповідності при роботі над драматургією культурно-дозвіллєвої програми базується на необмежених можливостях при пошуку матеріалу. Першим орієнтиром у відборі сценарного матеріалу служить, як правило, подія, якій присвячується та або інша культурно-дозвіллєва програма. Подія, його масштаб і змістовна спрямованість визначають „межі” відбору матеріалу. На другому етапі роботи з матеріалом, вивчаючи проблему, сценарист з маси матеріалу відбирає тільки той, який більшою мірою відповідає його творчому задуму. Цілісність драматургічного твору багато в чому залежить і від кількісного співвідношення матеріалу. Об’єм і характер сценарного матеріалу, його розподіл по епізодах підкоряються завданню якнайповнішої реалізації творчого задуму. І тут в силу вступають такі важливі творчі якості сценариста, як відчуття міри, творча інтуїція. Добиваючись відповідності розташування другорядних і головних частин сценарного матеріалу, синтезуючи ідейно-емоційні засоби, сценарист повинен прагнути до точного і чіткого пропорційного співвідношення структурних елементів композиції – експозиції, зав'язки, основного розвитку дії, кульмінації, розв’язки і закінчення. Така конструкція сценарію дозволяє правильно збудувати сюжет, уникаючи однотипності відбираних відомостей і фактів і одноманітності внутрішніх ритмів драматургічної дії. Знання законів композиційної побудови драматургічного твору вимагає уміння гнучко використовувати основні прийоми монтажу сценарного матеріалу: послідовний, паралельний, контрастний, асоціативний. При цьому слід пам’ятати, що досягнення цілісності і виразності (а кінцева мета композиційної побудови саме в цьому і полягає) не відбувається тільки з написанням текстовій для літератури частині сценарію. Композиційна завершеність драматургічної форми сценарію остаточно наступає в його реалізації на сцені, де величезну роль грає декоративно-художнє оформлення (просторова композиція), світлове рішення і сценічна пластика, загальна атмосфера культурно-дозвіллєвої програми. Тому якісна драматургічна основа є найважливішим чинником її успішної організації і проведення.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 276; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.20.250 (0.006 с.) |