Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Переговори після акту церемоніалу Ольга проводила сама з імператором. Докладний зміст переговорів невідомий. Припускається, що йшлося про військову допомогу русів грекам та торгівлю.
Содержание книги
- Моє пояснення гунської навали на європу, гадаю, надає тієї логіки цьому явищу, якої сучасним його поясненням якраз і недостає.
- У 602 році антська держава впала під тиском кочових племен аварів. Після цього анти В писемних джерелах уже не згадуються, а В літературі починає вживатися назва «слов’яни».
- Найпоширенішими є дві гіпотези: Середньо-дунайська та Карпато-дніпровська. На їхню користь промовляє найбільша кількість мовознавчих та археологічних фактів і її підтримує найбільша кількість учених.
- Таким чином, повідомлення нестора про переселення слов’ян у подунав’я може відноситися не раніше, ніж до V ст. Н. Е.
- Про ці події у 584 році Іоанн Ефезький писав так:
- Версія Середньо-дунайської прабатьківщини слов’ян розкритикована сучасною українською історіографію. Виклад відповідних критичних положень я зробила вище.
- І все ж таки, неправильно було вважати, що росіяни – це русифіковані угро-фіни. Значний внесок в їхню етногенезу зробили татари.
- Як бачимо, він, як археолог, бачив усі сучасні європейські етноси вже В 5 тис. До Н. Е.
- Каталізатором етногенетичних процесів у vііі – ІХ ст. Виступили два чинники:
- І все ж таки на кінець хіх ст. Перевага виявилася на боці антинорманістів, хоча залишалися не проробленими великі лакуни як методологічного й загальноісторичного, так і джерелознавчого характеру.
- По темі « ґенеза слов’яно-руської державності. Виникнення Київської Руси» читається проблемна лекція:
- Подібне значення це має й нині.
- Подивимося, чи маються В історичних джерелах свідчення про те, що українці й росіяни (русскіє) – не одне й те Ж.
- Щодо історичних уявлень росіян – автор теж точний: до Київської Руси росіяни дійсно привласнювали собі й візантію, і рим, об’явивши свою державу ще В хvі столітті «третім римом».
- Ще один претендент – поляки (за працею нормана дейвіса «боже ігрище: історія польщі»).
- На цьому перший том праці нормана дейвіса, В якій і днем з ліхтарем неможливо знайти української історії, закінчується.
- Державно-політичний устрій Київської Руси.
- Християнство і Київська Русь
- Правда, світ, як завжди В історії, виявить відносно Руси свою абсолютну невдячність. І марно йому дорікати за це. Світ є таким, яким він Є.
- Царська корона ярославу (В якості доказу висувається графітичний напис на стіні св. Софії, що Ярослав Мудрий є цар;
- Не признав літургії слов’яно-руського обряду, бо В ній згадувався папа, викреслений з грецьких богослужб ще В 1054 році.
- Зовнішня політика Київської Руси
- До часу правління аскольда джерела відносять і перше хрещення Руси. Але те «аскольдове хрещення», як відомо, значного сліду В історії Руси не залишило.
- Греки зобов’язалися заплатити по 12 гривен срібла на кожного воїна й надати дарунки для «великих князів», що володіли києвом, переяславом, любечем й деякими іншими містами.
- Князь Ігор Рюрикович (912 – 945 рр.).
- Переговори після акту церемоніалу Ольга проводила сама з імператором. Докладний зміст переговорів невідомий. Припускається, що йшлося про військову допомогу русів грекам та торгівлю.
- Великий князь святослав завойовник (964 – 972 рр. ).
- Другий похід на Болгарію (969 р.).
- Великий воїн, лицар без страху й закиду, вірний товариш вояків – таким був святослав. «поляжемо, а не осоромимо землі руської» – таке гасло залишив цей Великий князь нащадкам.
- Прийняття християнства як велика зовнішньополітична акція князя Володимира Святославовича.
- Однак не слід забувати про існування слов’янського варіанту християнства – того третього, «внутрішнього» шляху його постання, який мав вираз у слов’янській кирило-мефодіївській традиції.
- Після смерті Великого князя володимира після деякого часу боротьби між претендентами на великокняжий престол великим князем київським став старший син володимира Ярослав.
- Ярослав одружив з різними європейськими династіями всю свою рідню, за що історики прозвали його «тестем Європи».
- Входження Київської Руси в християнський світ.
- Перший чинник культурного впливу.
- Втім, незважаючи на те, що скандинавські впливи В Руси були менш помітними, ніж впливи християнського сходу, цей культурний чинник органічно вписував руську культуру В контекст культури європейської.
- Отже, поглиблення розколу між православ’ям і католицизмом перетворювало візантинізм у гальмо розвитку культури на всьому просторі Т. Зв. «візантійської співдружності націй».
- Письменство (перекладне й вітчизняне).
- Вважається, що ці книги не мають відношення до науки, як також і відкидають суто християнські уявлення про світ і людей. Але з такими висновками треба бути дуже обережними.
- Наші оригінальні літописи були добре відомі В Європі. Зокрема. Деякі з них увійшли до польських хронік. А деякі дісталися аж до англії, де були використані В хроніці матвія паризького.
- Архітектура і образотворче мистецтво, музика.
- Але існували також ще волинська й галицька архітектурні школи.
- З музичних інструментів княжої доби можна назвати такі: сурми. Роги, сопілки, дуди, гуслі, гудки, бубни, замарни (цимбали).
- З теми «визволення українських земель з-під влади золотої орди й боротьба за створення незалежної української держави (хі V – перша третина Х V і ст. )» читаються лекції:
- Західний напрям геополітики.
- Болеслав Тройденович (король Юрій ІІ).
- Боротьба української політичної еліти за створення
- У 1340 році угорсько-польські Війська вдерлися В галичину. Ця війна за край точилася до 1349 року.
- Литовці приймають католицизм, віддають казну Польщі, виплачують 200 тис. Флоринів вільгельму австрійському за відмову від ядвиги, приєднують до Польщі ще й українські землі.
- Поразка україно-литовських військ на р. Ворсклі (1399 р.) і успіхи та невдачі визвольного руху першої третини ХV ст. «Битва народів» (Грюнвальд, 1410 р.).
Однак значне місце в Літописі займає релігійний момент, який так і залишився незрозумілим для вчених. При Ольжиному дворі був священик Григорій, який явно виконував функцію її духівника, отож Ольга вже була християнкою на цей час. Для чого тоді слугував опис того, що її в Константинополі нібито хотіли охрестити? Ольга ж навмисне підкреслювала різницю вір і свою вірність рідній вірі. Тут існує багато припущень, жодне з яких не може вважатися єдино правильним, тому ми зараз підкреслимо те, що вважаємо головним: підкреслення Ольгою незалежності Руси від Візантії в релігійній площині.
Така дія княгині Ольги була дуже важливою, бо правитель «варварського народу», що приймав хрещення від Константинополя, автоматично ставав архонтом імператора (підлеглим, залежним від нього. Див. вище Фотія: ранг – чи то «приятель», чи то «раб»), бо в Грецькій церкві імператор був головою церкви (головна ознака візантійського цезаропапізму). Коли Ольга повернулась з Константинополя й імператор (Костянтин Багрянородний) спробував нанести їй свій візит, то велика княгиня не прийняла його посольство, посилаючись на те, що її саму в Константинополі він змусив довго чекати свого прийому. Так Ольга змусила стерпіти приниження самого імператора «Нового Риму».
Стосунки Руси часів княгині Ольги зі Східною Римською імперією так і залишались напруженими. Вочевидь, не тільки Ольга залишилась невдоволеною результатами своєї поїздки в Константинополь (про що багато написано істориками), а й греки були невдоволені результатами візиту княгині (й що не можна не пов’язати з незалежною щодо греків поставою Ольги в релігійній геополітиці).
Західний напрям геополітики.
Про напруженість у відносинах Київської Руси зі Східною Римською імперією свідчить насамперед посольство Ольги до Німеччини, яке відбулось у час, коли імператором «Священної Римської імперії німецької нації» був Оттон І. То був великий і сміливий правитель, який мав широкі плани заснування всесвітньої монархії (висунув претензію «на Рим» і проводив дуже активну місіонерську діяльність. Ідея ж «Священного Риму» як єдиного за Землі втілення Спасіння, мала величезне ідеологічне й геополітичне значення в часи Середньовіччя). Для греків, які тільки себе вважали спадкоємцями стародавньої Римської імперії, такі плани Оттона були дуже небезпечними. І тут велика княгиня Ольга робить дуже виразний крок у бік грізного конкурента православних греків – Оттона І.
Про поїздку Ольги на Захід відомо мало. Ось – німецька хроніка, в інформації є неточності: «У 959 р. посли Олени, королеви ругів, що охрестилася в Константинополі при імператорі Романі, прибули до короля (Оттона) й просили, щоб тому народу вислали єпископів і священиків, але, як потім виявилось, нещиро». Фіксуємо неточність: Ольга була в Константинополі при Костянтині Багрянородному й не приймала християнства там. При дворі княгині деякий час проживав посланець Римського папи єпископ Адальберт. Побув – поїхав у Рим, і після того на Захід виїхало посольство Ольги. Можна вважати, що такий зовнішньополітичний акт був задуманий і здійснений Ольгою у співдії з єпископом Адальбертом.
Чому ж «нещиро» просили Ольжини посли церковної ієрархії? Так робиться спроба пояснити незаперечний факт того, що коли той же Адальберт після повернення посольства Ольги від Оттона приїхав до Києва зі священиками від папи, його прогнав з Руси вже син Ольги Святослав, і Адальберт сам ледве врятувався від смерті втечею. Чому так сталося? На це питання вчені не мають однозначної відповіді. Так склалося тому, що й досі остаточно нез’ясовані ні причини передачі влади Ольгою своєму сину Святославу, ні той факт, чи насправді Святослав не був християнином, чи все ж таки був (але міг цього не визнавати), що не дає можливості точно встановити мотиви розриву з Римом. Ясно одне: прагнення вищої княжої еліти Руси зберегти релігійну незалежність держави як від «нового», так і від «старого» Риму простежується чітко. Але чи була то гра самої Ольги спільно зі Святославом, чи дійсно мав місце їхній конфлікт і переобрання самовільно влади сина від матері, – неясно.
Крім того, Рим, очевидно, також зробив щось таке, що сильно роздратувало Святослава, і це «щось» було пов’язане саме з релігійною площиною стосунків Руси з Римом (папа прислав єпископа. В цій дії могла бути в перспективі своя залежність, вже тепер від Риму, чого саме й намагалась уникнути Русь).
Відмітимо важливий момент: у зовнішній політиці Руси часів княгині Ольги чітко проступив як головний саме релігійний аспект тогочасної геополітики. Перші Рюриковичі, таким чином, робили все, щоб досягти й зберегти незалежність власної держави.
|