Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Князь Ігор Рюрикович (912 – 945 рр.).
Содержание книги
- Подальші проблеми країни Дорі будуть зв’язані вже з посиленням русів.
- Моє пояснення гунської навали на європу, гадаю, надає тієї логіки цьому явищу, якої сучасним його поясненням якраз і недостає.
- У 602 році антська держава впала під тиском кочових племен аварів. Після цього анти В писемних джерелах уже не згадуються, а В літературі починає вживатися назва «слов’яни».
- Найпоширенішими є дві гіпотези: Середньо-дунайська та Карпато-дніпровська. На їхню користь промовляє найбільша кількість мовознавчих та археологічних фактів і її підтримує найбільша кількість учених.
- Таким чином, повідомлення нестора про переселення слов’ян у подунав’я може відноситися не раніше, ніж до V ст. Н. Е.
- Про ці події у 584 році Іоанн Ефезький писав так:
- Версія Середньо-дунайської прабатьківщини слов’ян розкритикована сучасною українською історіографію. Виклад відповідних критичних положень я зробила вище.
- І все ж таки, неправильно було вважати, що росіяни – це русифіковані угро-фіни. Значний внесок в їхню етногенезу зробили татари.
- Як бачимо, він, як археолог, бачив усі сучасні європейські етноси вже В 5 тис. До Н. Е.
- Каталізатором етногенетичних процесів у vііі – ІХ ст. Виступили два чинники:
- І все ж таки на кінець хіх ст. Перевага виявилася на боці антинорманістів, хоча залишалися не проробленими великі лакуни як методологічного й загальноісторичного, так і джерелознавчого характеру.
- По темі « ґенеза слов’яно-руської державності. Виникнення Київської Руси» читається проблемна лекція:
- Подібне значення це має й нині.
- Подивимося, чи маються В історичних джерелах свідчення про те, що українці й росіяни (русскіє) – не одне й те Ж.
- Щодо історичних уявлень росіян – автор теж точний: до Київської Руси росіяни дійсно привласнювали собі й візантію, і рим, об’явивши свою державу ще В хvі столітті «третім римом».
- Ще один претендент – поляки (за працею нормана дейвіса «боже ігрище: історія польщі»).
- На цьому перший том праці нормана дейвіса, В якій і днем з ліхтарем неможливо знайти української історії, закінчується.
- Державно-політичний устрій Київської Руси.
- Християнство і Київська Русь
- Правда, світ, як завжди В історії, виявить відносно Руси свою абсолютну невдячність. І марно йому дорікати за це. Світ є таким, яким він Є.
- Царська корона ярославу (В якості доказу висувається графітичний напис на стіні св. Софії, що Ярослав Мудрий є цар;
- Не признав літургії слов’яно-руського обряду, бо В ній згадувався папа, викреслений з грецьких богослужб ще В 1054 році.
- Зовнішня політика Київської Руси
- До часу правління аскольда джерела відносять і перше хрещення Руси. Але те «аскольдове хрещення», як відомо, значного сліду В історії Руси не залишило.
- Греки зобов’язалися заплатити по 12 гривен срібла на кожного воїна й надати дарунки для «великих князів», що володіли києвом, переяславом, любечем й деякими іншими містами.
- Князь Ігор Рюрикович (912 – 945 рр.).
- Переговори після акту церемоніалу Ольга проводила сама з імператором. Докладний зміст переговорів невідомий. Припускається, що йшлося про військову допомогу русів грекам та торгівлю.
- Великий князь святослав завойовник (964 – 972 рр. ).
- Другий похід на Болгарію (969 р.).
- Великий воїн, лицар без страху й закиду, вірний товариш вояків – таким був святослав. «поляжемо, а не осоромимо землі руської» – таке гасло залишив цей Великий князь нащадкам.
- Прийняття християнства як велика зовнішньополітична акція князя Володимира Святославовича.
- Однак не слід забувати про існування слов’янського варіанту християнства – того третього, «внутрішнього» шляху його постання, який мав вираз у слов’янській кирило-мефодіївській традиції.
- Після смерті Великого князя володимира після деякого часу боротьби між претендентами на великокняжий престол великим князем київським став старший син володимира Ярослав.
- Ярослав одружив з різними європейськими династіями всю свою рідню, за що історики прозвали його «тестем Європи».
- Входження Київської Руси в християнський світ.
- Перший чинник культурного впливу.
- Втім, незважаючи на те, що скандинавські впливи В Руси були менш помітними, ніж впливи християнського сходу, цей культурний чинник органічно вписував руську культуру В контекст культури європейської.
- Отже, поглиблення розколу між православ’ям і католицизмом перетворювало візантинізм у гальмо розвитку культури на всьому просторі Т. Зв. «візантійської співдружності націй».
- Письменство (перекладне й вітчизняне).
- Вважається, що ці книги не мають відношення до науки, як також і відкидають суто християнські уявлення про світ і людей. Але з такими висновками треба бути дуже обережними.
- Наші оригінальні літописи були добре відомі В Європі. Зокрема. Деякі з них увійшли до польських хронік. А деякі дісталися аж до англії, де були використані В хроніці матвія паризького.
- Архітектура і образотворче мистецтво, музика.
- Але існували також ще волинська й галицька архітектурні школи.
- З музичних інструментів княжої доби можна назвати такі: сурми. Роги, сопілки, дуди, гуслі, гудки, бубни, замарни (цимбали).
- З теми «визволення українських земель з-під влади золотої орди й боротьба за створення незалежної української держави (хі V – перша третина Х V і ст. )» читаються лекції:
- Західний напрям геополітики.
- Болеслав Тройденович (король Юрій ІІ).
- Боротьба української політичної еліти за створення
- У 1340 році угорсько-польські Війська вдерлися В галичину. Ця війна за край точилася до 1349 року.
- Литовці приймають католицизм, віддають казну Польщі, виплачують 200 тис. Флоринів вільгельму австрійському за відмову від ядвиги, приєднують до Польщі ще й українські землі.
Одним з найважливіших напрямків зовнішньої політики Київської Руси з часів Олега Рюриковича був Степ. До 920 року Київський князь Ігор мав мирні відносини з печенігами, але в 920 році до Степу прийшла нова печенізька орда й після цього війни з ними вже не перепинялись. І понад два століття печеніги були постійною загрозою для майбутніх українських земель.
Другий напрям – Східна Римська імперія. Під кінець князювання Ігоря стосунки з нею зіпсувались. У 941 році Ігор рушив у похід на Константинополь – йшло 1000 човнів (40. 000 людей). Флот грецького імператора в цей час знаходився в поході проти арабів. Але й невеликими силами, застосувавши т.зв. «грецький вогонь» (можливо, то був порох, який греки запозичили в китайців), греки відбили напад руського флоту. Розлючені руси попрямували на схід і почали нищити узбережжя Малої Азії. Руси в жорстокий засіб розправлялися з населенням – розпинали людей на хрестах, прибивали до землі, забивали в голови цвяхи. Війни в ті часи велися дикими засобами, а русів знали як людей дуже суворих звичаїв, що тоді наявно й проявилось.
У цей час з походу повернувся головний флот греків, догнав русів, напав на них, і ті потерпіли в бою такої поразки, якої досі не знали ніколи. Сам Ігор з десятьма кораблями ледве врятувався від смерті. Але відразу ж почав плекати плани реваншу. І в 944 році, зібравши нове військо, не тільки зі слов’ян, а й з печенігів, Ігор рушив на Константинополь. «Йде Русь без числа, кораблі покрили море!», – кричали греки. Імператор Роман злякався й запросив переговорів. Грецькі посли зустріли Ігоря біля р. Дунай. Князь зібрав нараду дружини й повідомив про посольство. Дружина погодилась на переговори. Ігор у свою чергу дав згоду на великий відкуп і на мир.
Так оповідає Літопис, але історики факт цього походу піддають сумніву, бо більше ніде в джерелах немає про нього нічого (хоча такі речі ще ні про що не говорять).
Умови миру були неприємні для Руси, перш за все тому, що Ігор мусив зректися прав на терен Криму та устя Дніпра й обмежити торгівлю в землях Візантії. Договір було укладено в Константинополі у 944 році (умови договору див.: Літопис Руський. – С. 26 – 29). Він містив у собі такі головні положення:
Обидві сторони відновили давній мир і приязнь.
Посли й купці можуть приїздити до Греції, скільки хочуть. Але посли повинні показувати печать золоту, купці срібну, а князь має прислати листа, в якому буде написано, скільки він висилає кораблів, щоб було зрозуміло, що руси йдуть мирно. Якщо хто з’явиться без грамоти, буде затриманий до вияснення справи; якщо буде опиратися й противитися, його можуть убити й греки за це відповідальності не понесуть.
Коли Русь приходить без краму, то не має права на місячину (місячне утримання). Князь має наказати своїм людям, щоб не робили шкоди в грецькій країні. Щодо умов побуту купців у Константинополі, чинними є положення з договору Олега 911 р. Але права Руси обмежено: не можна купцям зимувати в Константинополі і не можна вивозити дорогоцінні тканини.
Якщо втече невільник з Руси під час перебування в Греції, то втечу його треба ствердити присягою, тоді греки заплатять за нього дві штуки тканин.
Крадіжки й грабунки караються подвійною грошовою карою.
Назначено таксу за викуп бранців. За грецького юнака або «добру» дівчину греки платять 10 золотників, за чоловіка середнього вік – 8 золотників, за старця або дитину – 5 золотників. За викуп же руських бранців греки вимагали по 10 золотників, за всіх без різниці.
Руські князі зрікалися прав на «Корсунську сторону», тобто на Крим.
Русь не повинна перешкоджати корсунянам у рибній ловлі при усті Дніпра. Руси ж не можуть зимувати на усті Дніпра, на Білобережжі й острові св. Елевтерія (о. Березань).
Не можна забирати побиті кораблі іншої держави, як також поклажу й людей з них.
|