Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 3 . Закономірності, принципи і методи музичного навчання та виховання.↑ Стр 1 из 18Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
План
1. Знання закономірностей музичного навчання і виховання – одне із важливіших завдань музичної педагогіки. 2. Закономірності, які лежать в основі музично-освітнього процесу. 3. Педагогічні принципи у музичному вихованні. 4. Характеристика методів у музичному навчанні та вихованні.
Стислий зміст лекції Пізнання закономірностей музичного навчання і виховання є одним із найважливіших завдань музичної педагогіки. Навіть при наявності значної кількості науково-методичної літератури все ще мало відомо про ті глибинні процеси, які відбуваються при сприйманні та виконанні музики і які визначають сутність художньо-педагогічного спілкування вчителя та учнів на уроці музики. (Знання цих закономірностей дає можливість зрозуміти суть проблем, з якими стикається кожен учитель, відповісти на численні запитання, що постають перед ним у практичній діяльності. Водночас їх незнання робить поверхневою, а відтак малоефективною музично-освітню діяльність учителя. Суть закономірності не розкривається безпосередньо, а виявляється шляхом вивчення зв'язків між явищами і фактами. У цьому плані важливим є питання про те, як розкрити зв’язки закономірні і випадкові, внутрішні і зовнішні, загальні і часткові, постійні і тимчасові, стійкі і нестійкі, суттєві і не суттєві, глибинні і поверхові, безпосередні й опосередковані тощо. Ви-значальним" тут є поняття повторення, збереження і стійкості зв'язків. Педагогічні закономірності відображають внутрішній суттєвий зв'язок явищ навчання і виховання, який зумовлює їх необхідний вияв і розвиток. Відтак закономірності музичного навчання і виховання відображають відносно стійкі залежності між педагогічними впливами і результатами музичної діяльності учнів за певних умов, між процесами музичного навчання і учіння, між окремими компонентами навчального процесу і його метою, завданнями, змістом, методами тощо. Закономірності навчання – це стійкі педагогічні явища, які базуються на повторюваності фактів, навчальнихї дій і є теоретичною основою принципів навчання. У сучасній педагогічній технології існує певна класифікація закономірностей навчального процесу. Вона передбачає: 1. обумовленість навчання суспільними потребами; 2. залежність навчання від умов, в яких воно відбувається; 3. взаємозалежність процесів навчання, освіти, виховання, розвитку особистості; 4. взаємозв’язок навчальних і реальних пізнавальних можливостей учнів; 5. єдність процесів викладання та навчання; 6. взаємозалежність завдань, змісту, методів і форм навчання в навчальному процесі. Принципи навчання – визначені провідні положення, які передбачають використання сучасних форм, методів та прийомів для здійснення навчально-пізнавальної діяльності учнів і основою яких є педагогічні закономірності. В сучасній педагогічній технології класифікація принципів навчання здійснюється на традиційній та нетрадиційній основі. До традиційних принципів навчання належать такі: 1. Принцип навчання. 2. Принцип систематичності та послідовності використання навчального матеріалу. 3. Принцип зв’язку навчання з життям. 4. Принцип врахування вікових та індивідуальних особливостей у навчанні. Нетрадиційні принципи навчання – принцип демократизації навчання, принцип виховання здорової дитини, диференціація навчального процесу, оптимізація навчального процесу, принцип нетрадиційності системи навчання. Закономірності музичного навчання і виховання 1 1. Музика може виконати свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді, коли діти навчаться по-справжньому чути її й роздумувати про неї. 2. Виховний вплив музичних творів здійснюється за умови естетичного ставлення особистості до музики. Якщо сприймання неадекватне природі музичного мистецтва, то можливості музики не реалізуються і не відіграють ніякої ролі в духовному розвитку особистості. 3. Змістовність пізнання художнього світу твору залежить від духовного багатства особистості, її художнього досвіду. 4. Якщо музичний твір не приносить учневі естетичної насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не вплине на його духовний світ. 5; Мета музичного виховання визначає зміст і методи музично-освітньої роботи, які, в свою чергу, зумовлюють ступінь досягнення визначеної мети. 6. Мета музичного виховання реалізується тільки при цілеспрямованій взаємодії вчителя й учнів. 7. Ефективність музичного навчання і виховання визначається відповідністю поставлених цілей художньо-естетичним потребам учнів. 8. Чим більшу цінність має музика для особистості, тим повніше актуалізується естетичне ставлення до неї у процесі сприймання. Принцип спрямування педагогічних впливів на виховання особистісного ставлення до музики. Принцип.орієнтації на духовний розвиток особистості засобами музики. Принцип опори на внутрішні сили і можливості учнів у музичній діяльності. Принцип досягнення естетичної насолоди від спілкування з музичним мистецтвом. Принцип єдності мети, змісту методів музично-освітньої роботи. Принцип взаємодії вчителя й учнів у музично-освітньому процесі. Принцип орієнтації на художньо-естетичні потреби і смаки учнів. Принцип урахування ціннісних орієнтацій учнів у царині музичного мистецтва. 9. Ефективність музичного навчання Педагогічний вплив учителя залежить від уміння зацікавити дітей музикою, "обрати доцільну форму спілкування. Якщо музична діяльність організується без урахування вікових особливостей учнів, не вміщує нових цікавих завдань, не пов'язана з подоланням художньо-пізнавальних труднощів, то вона не зацікавлює учнів, знижує інтерес до музики. Невідповідність очікуваного і того, що реально сприймається, негативно впливає на емоційно-естетичну реакцію учнів. Складність керування процесом музичного сприймання визначається глибиною педагогічних спрямувань учителя, способом і рівнем включення учнів до музичної діяльності. Сприятливий і доброзичливий психологічний клімат у класі поглиблює колективне сприймання музики. Чим глибший створений музичним мистецтвом ефект власних пошуків істини, набутий у результаті переживання й осмислення музики досвід, тим сильніший її вплив на дітей. Розвиток музичного сприймання школярів досягається при їх активному включенні до музично-творчої діяльності, яка відповідає поставленій меті. Чим активніша і різнобічніша діяльність учнів, тим глибше їхнє пізнання музики. 17. Доцільне керування процесом му Принцип орієнтації на духовний розвиток особистості засобами музики. Принцип емоційної захопленості музичною діяльністю. Принцип опори на вікові особливості, внутрішні сили й можливості учнів у музичній діяльності. Принцип єдності педагогічних впливів і сподівань учнів. Принцип взаємодії вчителя й учнів у музично-освітньому процесі. Принцип єдності індивідуального і колективного впливу на учнів. Принцип активізації музичного мислення. Принцип активізації музично-творчої діяльності учнів. Принцип художньо-творчого спілкування на уроках музики. 18. Без урахування внутрішньої готовності учня до сприймання музики педагогічні впливи вчителя будуть неефективні. 19. Невідповідність установки приводить до фрагментарності сприймання, пропусків важливих моментів розгортання музичного образу, а отже, до його неповноцінності, поверховості. 20. Активність музичного сприймання залежить від складності музичного твору, різноманітності та повторності художніх вражень, міри доступності та трудності сприймання.
21. Нав'язування учням певної інтерпретації музичного твору приводить до зниження активності музичного слуху. 22. Якщо складність музичних творів нижча від можливостей учнів, то вчитель стає непотрібним, а в учнів зникає інтерес до музики. 23. При багаторазовому одноманітному зверненні до музичного твору його естетичні властивості затіняються, перше враження стирається, емоційні процеси стають поверховими, стереотипними. 24. Слухач може зрозуміти і пережити зміст музики лише тоді, коли він здатний сприйняти потік музичних звучань не як випадковий, хаотичний, а як організований, в якому відчувається взаємозв'язок і функціональна взаємозалежність елементів. Усвідомлення цілого приходить через з'ясування ролі та місця в ньому кожної частини.
Принцип опори на внуг-рішні сили і можливості учнів у музичній діяльності. Принцип відповідності установки вчителя музичній діяльності учнів. Принцип повторності музичних вражень; принцип формування музичного сприймання на високому рівні складності; принцип доступності музичної діяльності. Принцип творчої свободи учня в художній інтерпретації твору. Принцип формування музичного сприймання на високому рівні складності. Принцип урізноманітнення музичної діяльності учнів. Принцип єдності емоційного і свідомого у музичному сприйманні. Методи навчальної діяльності: репродуктивний – заключается в создании учащимися певческого звука, повторении способов работы голосового аппарата относительно к пояснению и показу учителя. Єврестичний - поиск звучания, которое соответствует эмоционально-образному содержанию песни. Фонетический – лежит в акцентировании на речевом опыте детей, речевых стереотипах, основывается на активной работе артикуляционных органов – голосовой аппарат. Наведения – незаметно для слушателя ввести в середину событий, где нужно обратить внимание. Сравнения, контраста, метод эмоциональной драматургии, забегание вперёд и возвращение к пройденному, метод обобщения, Игровой метод, метод эфекта удивления, дифференцированные задания, принцип построения самого урока, проблемно-поисковый метод (создание, коррекция, развязка), Метод поощрения, творческие задания, метод наблюдения, метод руководства музыкальным восприятием (художественно-педагогический анализ), метод варьирования – учитель исполняет произведение, меняя тот илил иной способ выразительности, дети определяют: что именно изменилось, метод музыкальных коллекций «Море», «Шарманка», метод пластического интонирования (передача характнра музыки движениями), метод ассоциативного поиска (Яворский разработал систему заданий для изображения на рисунках музыкальных впечатлений (часто это линии, цветные разводы), метод зеркала (В. Коен), метод выбора похожих определений (предлагает 1-2 определения из сложного словарного ряда, затем усложнить ряд с более сложными похожими словами-обозначениями. Методы по Е.Печерской: развитие музыкального восприятия в процессе слушания и анализа музыки. Приёмы: провокация дискуссии (неправильная мысль), забывчивый учитель. Методы творческой деятельности: импровизация, интерпретация, сочинение. Основна література 1. Абдуллин З.Б. Теория и практика музикального обучения в общеобразовательной школе: Пособие для учителя. - М.: Просвещение, 1983. 2. Восприятие музьїки: Сб. ст.//Ред. - сост. В.М.Максимов. - М.: Музьїка, 1980. 3. Коган М.С. Мир общения: Проблеми межсубьектньїх отношений. - М.: Политиздат, 1988. 4. Медушевский В.В. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки. - М.: Музыка, 1976. 5. Падалка Г.М. Учитель, музьїка, дети. - К.: Муз. Украйна, 1992. 6. Ростовський О.Я. Методика викладання музики в осиній школі. -Тернопіль, Богдан, 2000. Додаткова література 1. Апраксина О.А. Методика музикального воспитания в школе: Учебное пособие. -М.: Просвещение, 1983. 2. Дмитриева Л.Г., Черноиваненко Н.М. Методика музикального воспитания в школе. - М.: Асасіет А, 1998. 3.
Самостійна робота Тема. Закономірності, принципи і методи музичного навчання та виховання. Завдання для самостійної роботи: дати характеристику основним закономірностям у методиці музичного виховання, специфічним принципам, охарактеризувати специфічні методи навчання. План 1. Розкрити закономірності, які лежать в основі музично-освітнього процесу. 2. Виділити принципи музичного навчання і виховання, які випливають із закономірностей музично-освітнього процесу, і розкрити їх зв’язки. 3. Охарактеризувати принципи, що спрямовані передусім на виховання ціннісного, особистісно-орієнтованого, емоційно-естетичного ставлення до музики. 4. Назвати й дати характеристику специфічним принципам музичного навчання. 5. Назвати загальні методи навчання, які поділяються за зовнішньою і внутрішньою сутністю. 6. Назвати й охарактеризувати специфічні методи музичного навчання.
Література 1. Абдуллин Э.Б. Теория и практика музыкального обучения в общеобразовательной школе: Пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1983. 2. Апраксина О.А. Методика музыкального воспитания в школе: Учебное пособие. – М.: Просвещение, 1983. 3. Дмитриева Л.Г., Черноиваненко Н.М. Методика музыкального воспитания в школе. – М.: Асаdем А, 1998. 4. Медушевский В.В. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки. – М.: Музыка, 1976. 5. Падалка Г.М. Учитель, музыка, дети. – К.: Муз. Украина, 1992. 6. Ростовський О.Я. Методика викладання музики у початковій школі: Навч.-метод. посібник. –Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2000. 7. Ростовський О.Я. Методика викладання музики в основній школі: Навч.-метод. посібник. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2001. 8. Ростовський О.Я. Педагогіка музичного сприймання. – К.: ІЗМН, 1997.
Питання для самоконтролю та самоперевірки.
1. Розкрийте сутність реформування загальної середньої освіти відповідно до Закону України. 2. Що означає поняття: музична культура людини? 3. Теоретичні положення відомих музикантів – педагогів про роль творчого розвитку особистості. 4. В чому специфіка предмету «Музика»? 5. Охарактеризуйте загальну мету у музичному вихованні. 6. Назвіть основні завдання у методиці музичного виховання. 7. Що є основою формування музичного сприймання школярів? 8. Охарактеризуйте поняття: «методика», «музичне», «виховання». 9. Яке призначення методики музичного виховання? 10. Зв’язок методики музичного виховання з іншими науками. 11. Охарактеризуйте нові підходи у сучасній музично-педагогічній концепції. 12. Що є основою морально-естетичного виховання школярів? 13. Охарактеризуйте особливості програм з музики для початкових класів. 14. Головна мета занять мистецтвом з дітьми. 15. Назвіть послідовність тем програми у початкових класах та виявіть її послідовність та ускладнення по семестрах. 16. Музика - могутнє джерело думки. 17. Назвіть видатних педагогів –музикантів, досвід яких було використано при складанні програм з музики для загальноосвітньої школи. 18. Головна мета дисциплін художнього циклу. 19. Вміння слухати і розуміти музику. 20. Закономірності, принципи і методи у музичному навчанні та вихованні. 21. Специфічні принципи і методи у методиці музичного виховання. ГЛОСАРІЙ (Тлумачний словник педагогічних термінів) Аудіовізуальний – такий, що забезпечує одночасне відтворення і зображувального, і звукового. Освіта – це процес і результат засвоєння знань, умінь і навичків, який потрібний особистості для загальнолюдської та професійної діяльності. Навчання – це спільна цілеспрямована діяльність вчителів та учнів, за якої школярі здобувають знання, уміння, навички, формується світогляд, розвиваються пізнавальні та творчі сили. Знання учня – це систематизовані наукові та загальнолюдські факти, які засвоюються на основі свідомості і підтверджуються реальною практичною діяльністю школяра. Вміння – це система набутих навичок на основі виконання дій, які виконуються незалежно від свідомості особистості. Навички – це певна система вправ, дозволяє виконувати фізичну або теоретичну працю на основі певних знань. Виховання – це процес впливу вихователя на учня з метою формування в нього совісті, честі, людяності, правдивості та інших рис характеру, які визначатимуть особистість школяра як майбутнього свідомого громадянина незалежної України. Виховання: 1) процес передачі соціального і практичного досвіду старшими поколіннями новим поколінням з метою підготовки їх до життя і праці; 2) цілеспрямований, систматичний і планомірний процес впливу на людину з метою формування в неї певних особистих якостей. Дидактика - означає «навчання». Емпатія – розуміння емоційних станів іншої людини у формі співпереживання, співчуття. Інтеграція – процес упорядкування, узгодження і об’днання структур і функцій у цілісному організмі; вища форма прояву єдності елементів; відновлення цілісної системи. Метод означає спосіб, але шлях, яким досягається певний результат. Мета – свідоме передбачення кінцевого результату, на досягнення якого спрямовується діяльність. Розвиток – це складне динамічне явище, яке спрямоване на збільшення фізичних та інтелектуальних сил особистості, що дозволяють формувати творчі здібності шклляра, його активну громадську позицію. Особистість – це індивід, наділений розумовими задатками, які розвиваються у процесі життя, навчання і діяльноссті, дають можливість сформувати певний світогляд школяра і виробити вміння відстоювати його у різних ситуаціях. Зміст освіти – це чітко окреслена система знань, умінь та навичок, якою повинні оволодіти учні на протязі всіх років навчання в школі і яка пвпливає на формування особистості учня як активного громадянина незалежної України. Мистецька освіта – освітня галузь, спрямована на розвиток у людини спеціальних здібностей і смаку, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій, здатності до спілкування з художніми цінностями у процесі активної творчої діяльності та удосконалення власної почуттєвої культури. Гуманізація навчання – створення сприятливих умов длдя розвитку духовних якостей усіх суб’єктів навчально-виховного процесу, формування відносин співробітництва між ними. Гуманітаризація освіти – пріоритетний розвиток загальнокультурних компонентів освіти, орієнтація на вивчення цілісної картини світу. Синестезія – психічне явище, що полягає у виникненні в людини відчуття не тільки в тому органі чуття, на який діє подразник, а водночас (поза її волею) і в іншому органі чуття, або між усіма можливими типами відчуттів. Синергетика – наука про складні (нелінійні) відкриті динамічні системи, що само розвиваються в умовах нестабільності. Синкретизм – не розчленованість, злитність, характерна для початкового стану будь-якого явища. Сприйняття художнє – вид художньої діяльності, спрямований на цілісне осягнення мистецького твору як естетичної цінності, що супроводжується естетичними переживаннями та асоціативними уявленнями. Сугестія – процес впливу на психічну сферу людини, пов’язаний зі зниженням контролю свідомості при сприйманні. Диференціація – визначення відмінноситей між окремими явищами, предметами, рисами особистості, видами мистецтва тощо. Індивідуалізація – організація навчально-виховного процесу, при якій вибір способів, прийомів, темпів навчання враховує індивідуальні відмінності учнів та рівень розвитку їхніх здібностей до навчання.
Методичні рекомендації щодо роботи з модулем. Ознайомившись з лекційним матеріалом, студенти повинні звернути увагу на сутність реформування загальної середньої освіти відповідно до Закону України. Особливо на те, що українська система освіти зорієнтована на створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, формування високої гуманістичної культури покоління, яке здатне створювати й розвивати цінності громадського суспільства. Формування мети та завдань у вихованні підростаючого покоління, духовні цінносні орієнтації, призначення музичного виховання та його роль у загальноосвітній школі, знання існуючих поглядів на музику – все це повинно здійснюватись у нових підходах сучасній музично-педагогічній концепції національної школи України Тому, студенти повинні чітко уявляти поняття музичної культури особистості та ознайомитися з теоретичними положеннями відомих педагогів – музикантів про розвиток творчої особистості дитини; дійти до висновку: що є основою морально-естетичного виховання школярів у загальноосвітній школі? Виходячи з цього, студенти повинні охарактеризувати особливості програм з музики для початкових класів, орієнтуватися у послідовності тем програм з музики та ускладності по семестрах. Звернути увагу на особистісно-зорієнтоване навчання дисциплін художнього циклу у загальноосвітній школі.
Підсумковий заліковий модуль Варіант №1 1. Про реформування загальної середньої освіти відповідно до закону України. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №2
1. В чому специфіка предмету «Музика»? 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №3
1. Мета предмету «Музика», його основні завдання. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №4
1. Призначення музичного виховання в загальноосвітній школі. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №5 1. Назвати послідовність тем програми з «Музики» у початкових классах та виявіть їх послідовність та ускладнення. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №6
1. Нові підходи в сучасній музично-педагогічній концепції загальноосвітньої школи. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №7
1. Особливості програм з «Музики» для початкової школи. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №8
1. Взаємозв’язок різних видів мистецтва на уроках музики. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №9
1. Музичне виховання в системі народної освіти. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №10
1. Мета занять мистецтвом з дітьми у загальноосвітній школі. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №11 1. Розкрити поняття: вміння слухати і розуміти музику. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №12
1. Виховне значення музики як виду мистецтва. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №13
1. Музичне мистецтво – засіб виховання дітей. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №14
1. Музика та її виховні мжливості. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №15
1. Закономірності, які лежать в основі музично-освітнього процесу. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №16
1. Педагогічні принципи у методиці музичного виховання. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №17
1. Специфічні принципи музичного виховання. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №18
1. Педагогічні методи на уроках музики. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №19
1. Розкрити концепцію музичного виховання на основі української національної культури. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №20
1. Педагогічна доцільність використання народних пісень, фольклору у музичному вихованні та навчанні. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №21
1. Художня інтеграція на уроках музики. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №22
1. Назвати й охарактеризувати специфічні методи музичного навчання. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №23
1. Зв’язок методики музичного виховання з іншими науками. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №24
1. Головна мета дисциплін художнього циклу. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №25
1. Розкрити естетичне виховання як важливий складник загальнодержавної культурної політики. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для першого класу. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Міністерство освіти і науки України Бердянський державний педагогічний університет Кафедра початкової освіти
Змістовий модуль II
Основи елементарної теорії музики і сольфеджіо
Укладач ст. викладач Ткачова Н.П.
Бердянськ Цілі: - ознайомити з елементарними поняттями теорії музики та сольфеджіо, які використовуються у музичному навчанні та вихованні в молодших класах загальноосвітньої школи; - засвоїти знання про основні музичні поняття та терміни, які мають основоположне значення при засвоєнні музичного мистецтва в умовах навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи; - виховувати професійну орієнтацію з основних елементів музичної грамоти в молодших класах загальноосвітньої школи.
Методичні вказівки щодо роботи з модулем. Змістовий модуль складається з 2-х тем: Тема №4. Основні поняття і терміни з елементарної музичної грамоти і сольфеджіо в початкових класах загальноосвітньої школи. Тема №5. Практичні навички з музичної грамоти учнів молодших класів. Вивчається протягом лекцій (2год.), практичних (6год.), самостійних занять (12год.), Робота з модулем передбачає засвоєння лекційного матеріалу, участь у обговоренні питань під час семінарського заняття, засвоєння музичної грамоти та гра на музичному інструменті мелодій шкільного репертуару (пісні), вивчення загальних вимог щодо професійної підготовки вчителя музики у молодших класах загальноосвітньої школи, методичного матеріалу з музичної грамоти, самостійну роботу над окремими питаннями тем, модульний контроль.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 335; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.26.184 (0.013 с.) |