Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Угорської музично-педагогічної концепції⇐ ПредыдущаяСтр 18 из 18
ПЛАН 1. Спільні та специфічні риси музичної освіти дітей на основі національного фольклору в Україні та в Угорщині. 2. Музичне виховання за релятивним методом в молодших класах: a) розвиток вокальних навичок; б) розвиток навичок читання та запису музики; в) музична творчість; г) імпровізаційні завдання для учнів; д) слухання музики.
Основна література 1. Живов Л. По системе Кодая / Советская музыка. – М.: Музыка, 1965.- № 2. Мартынов И.И. Литературно-научное наследие Кодая / В кн.: Кодай. Избранные статьи. – М.: Музыка, 1982. 3. Музыкальное воспитание в Венгрии / Ред.-сост. Л.Баренбойм. – М.: Советский композитор, 1983. 4. Тайнель Е. Музичне виховання за методом відносної сольмізації. Навчально-методичний посібник. – Дрогобич, 2001. Додаткова література 1. Антология венгерской поэзии. – М., 1952. 2. Вейс П. З. Кодай. Избранные статьи. – М.: Советский композитор, 1982. 3. Гордійчук М. Фольклор і фольклористика, збірка статей. – К.: Музична Україна, 1979.
Самостійне заняття № 2 ТЕМА: ЕЛЕМЕНТАРНЕ МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ЗА СИСТЕМОЮ К. ОРФА План 1. О «Шульверке» К.Орфа. 2. Ритмо-мелодичні вправи: a) ритмічні вправи; б) гра з використанням „ритмічних блоків”; в) супровід до заданої мелодії; г) супровід до декламації та співу дітей. 3. Мелодичні вправи: а) розміщення інструментів при грі дітей на штабшпілях; б) супровід пісень та п’єс; в) пісні на 2-х – 3-х штабелях та супровід до них; г) різні форми роботи у п’єсах та піснях; д) гра на блок флейті. 4. Елементарне рухове виховання: a) вправи на бистроту реакції; б) гімнастичні вправи; в) тренування рухів; г) ходіння; д) біг; е) стрибки, галоп, колихання; є) варіювання та сполучення рухів; ж) рухові ігри; з) елементарне імпровізування рухів. 5. Музичні інструменти: a) техніка гри на ударних інструментах; б) початок музикування; в) імпровізаційні та творчі вправи; г) розширення творчих вправ; д) методичне та ритмічне імпровізування; е) мажорний та мінорний звукоряд. Основна література 1.Холопова В.Н. Музыкальный ритм. – М.: Музика, 1980. 2.Шип С. Детское музыкальное творчество в динамике становлення личности // Проблемы музыкальной культуры: Сб.ст. – Вып.1. – К.: Муз.Україна, 1987.
3.Елементарное музыкальное воспитание по системе Карла Орфа / Ред.-сост. Л.Баренбойм. – М.: Сов.композитор, 1978. Додаткова література 1. Ветлугіна Н.О. Музичний розвиток дитини. – К.: Муз.Україна, 1978. 2.Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте: Психологический очерк. – М.: Просвещение, 1996. 3. Горюнова Л. Развитие ребёнка как его жизнетворчество // Искусство в школе, 1993.
Питання для самоконтролю та самоперевірки.
1. Мета музичного виховання в болгарських школах. 2. Система музично-ритмічного виховання Е. Жака-Далькроза. 3. Музичне виховання К.Орфа. 4. Система музичного виховання З.Кодая. 5. Музичне виховання в Англії. 6. Музичне виховання в США. 7. Музичне виховання в Японії. 8. Що собою представляє евритміка за системою Е. Жака-Далькроза? 9. Дати характеристику елементарному інструментарію за системою К.Орфа. 10. Головні положення системи З.Кодая. 11. Дати характеристику методичному посібнику «Шульверк» К.Орфа, 12. Послідовність вивчення тем програми з музики з 1-го по 7-ий клас. 13. Значення хорового співу у методиці музичного виховання за системою З.Кодая. 14. Музичне виховання за релятивним методом у молодших класах загальноосвітньої школи (З.Кодай). 15. Музично-педагогічна концепція Д.Б.Кабалевського. 16. Музично-співоче виховання учнів за системою Д.Огородного. 17.Виховання музичного слуху (ладового та метро-ритмічного почуття). 18. Зміст, прийоми та організація роботи на уроці за системою Д.Огородного 19. Показати на прикладі художнє тактування. 20. Розкрити роботу по алгоритму з постановки голосу. 21. Продемонструвати ладо-вокальні жести за системою Д.Огородного. 22. Показати на прикладі вид діяльності: декламація з жестикуляцією.
Методичні рекомендації щодо роботи з модулем При роботі з цим модулем студенти повинні зосередити увагу на формуванні знань та вмінь з досвіду роботи відомих зарубіжних музикантів XX ст., на значенні педагогічних концепцій прогресивних педагогів, а саме: - швейцарський композитор і педагог Еміль Жак-Даль-Кроз – творець системи ритмічного виховання дітей;
- система музичного виховання Золтана Кодая в Угорщині; - характеристика системи музичного виховання, створеної німецьким композитором Карлом Орфом; - метод «Столбіца» Бориса Тричкова. В системі музичного виховання Золтана Кодая звернути увагу на місце угорського фольклору у системі музичного виховання дітей, у формуванні їх духовного світогляду, на види діяльності на уроках музики, використання методу відносної сольмізації та його роль у розвитку почуття ладу та ритму. В системі музичного виховання Карла Орфа студенти повинні уяснити про роль музичного інструментарія у формуванні музичних інтересів та смаків школярів, використання ритмічної та вокальної імпровізації у розвитку творчих здібностей дітей. Вивчаючи методику музичного виховання у болгарських школах, звернути увагу на метод «Столбіца» Б.Тричкова, основний зміст його – система «свідомого нотного співу». Етапи свідомого співу занотами. Система елементарних вправ, музично – педагогічних ігор у розвитку різних видів музичного слуху та співочого голосу учнів. Вивчаючи основні нпрями музичної педагогіки XX ст. студенти повинні також звернути увагу на головні нпрями розвитку музичного виховання у США і Англії. Три типи навчальних планів. Основні види музичної діяльності на уроках музики та у позакласний формах роботи. Організація та зміст освіти у школах Японії. Роль музики у вихованні підростаючого покоління. Мета і завдання музичного виховання школярів. Виходячи з цього, студенти повинні розвивати комплексний підхід до вивчення основних напрямків розвитку музичної педагогіки XX ст., формувати знання та прийоми роботи зарубіжних педагогів – музикантів, методи роботи у різних видах музичної діяльності, орієнтуватися у різних системах музичного виховання. Засвоїти принципові положення світових систем у методиці музичного виховання.
ГЛОСАРІЙ (Тлумачний словник педагогічних термінів)
Освіта – це процес і результат засвоєння знань, умінь і навичків, який потрібний особистості для загальнолюдської та професійної діяльності. Навчання – це спільна цілеспрямована діяльність вчителів та учнів, за якої школярі здобувають знання, уміння, навички, формується світогляд, розвиваються пізнавальні та творчі сили. Виховання – це процес впливу вихователя на учня з метою формування в нього совісті, честі, людяності, правдивості та інших рис характеру, які визначатимуть особистість школяра як майбутнього свідомого громадянина незалежної України. Розвиток – це складне динамічне явище, яке спрямоване на збільшення фізичних та інтелектуальних сил особистості, що дозволяють формувати творчі здібності шклляра, його активну громадську позицію. Особистість – це індивід, наділений розумовими задатками, які розвиваються у процесі життя, навчання і діяльноссті, дають можливість сформувати певний світогляд школяра і виробити вміння відстоювати його у різних ситуаціях. Знання учня – це систематизовані наукові та загальнолюдські факти, якізасвоюються на основі свідомості і підтверджуються реальною практичною діяльністю школяра. Вміння – це система набутих навичок на основі виконання дій, які виконуються незалежно від свідомості особистості.
Навички – це певна система вправ, дозволяє виконувати фізичну або теоретичну працю на основі певних знань. Зміст освіти – це чітко окреслена система знань, умінь та навичок, якою повинні оволодіти учні на протязі всіх років навчання в школі і яка пвпливає на формування особистості учня як активного громадянина незалежної України. Гуманізація навчання – створення сприятливих умов длдя розвитку духовних якостей усіх суб’єктів навчально-виховного процесу, формування відносин співробітництва між ними. Гуманітаризація освіти – пріоритетний розвиток загальнокультурних компонентів освіти, орієнтація на вивчення цілісної картини світу. Мета – свідоме передбачення кінцевого результату, на досягнення якого спрямовується діяльність. Індивідуалізація – організація навчально-виховного процесу, при якій вибір способів, прийомів, темпів навчання враховує індивідуальні відмінності учнів та рівень розвитку їхніх здібностей до навчання.
Підсумковий заліковий модуль Варіант №1 1. Мета музичного виховання в болгарських школах. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №2 1. Види діяльності, запропоновані Д.Огородновим. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №3 1. Система музично-ритмічного виховання Е.Жак-Далькроза. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №4 1. Музичне виховання за системою К.Орфа. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №5 1. Система музичного виховання З.Кодая. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №6 1. Музично-педагогічна концепція Д.Кабалевського. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №7 1. Музичне виховання в Англії. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №8 1. Музичне виховання в США. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №9 1. Евритміка Е.Жак-Далькроза. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №10 1. Характеристика елементарного інструментарію за системою К.Орфа. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №11 1. Різноманітність музичної діяльності у вихованні К.Орфа. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №12 1. Головні положення системи К.Орфа. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №13 1. Розкрити тематичний принцип програми Д.Кабалевського. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №14 1.Дати характеристику методичному посібнику «Шульверк»К.Орфа. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №15 1. Проаналізувати послідовність вивчення тем програми з музики для початкових класів. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару. Варіант №16 1. Мета та завдання музичного виховання З.Кодая. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №17 1.Методи, які запропонував Д.Кабалевський у музично-педагогічній концепції. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №18 1. Яке значення мають провідні педагогічні ідеї зарубіжних педагогів-музикантів? 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №19 1. Музично-співоче виховання за системою Д.Огородного. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №20 1. Музичне виховання за релятивним методом у молодших класах ЗОШ. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №21 1. Значення хорового співу у методиці музичного виховання З.Кодая. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару. Варіант №22 1. Ритмо-мелодичні вправи, які запропонував К.Орф у метод. посібнику «Шульверк». 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №23 1. Елементарне рухове виховання у музично-педагогічній діяльності.Орфа. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №24 1.Засвоєння музичної грамоти у процесі ладової сольмізації (релятивна система). 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 3-го, 4-го класів та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
Варіант №25 1. Головні засоби навчання у методиці музичного виховання зарубіжних педагогів. 2.Самостійна робота. Реферат. 3. Підбір пісень шкільного репертуару для 4-го класу та виконання на музичному інструменті. 4. Анотації до творів шкільного репертуару.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-08-16; просмотров: 169; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.131.13.194 (0.105 с.) |