Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Віри представляли собою сукупність цілком конкретних історичних подій (життя іСодержание книги
Поиск на нашем сайте
діяння Христа). Саме ці події Августин поставив у центр “священної історії Людства”. Усе, що було до Христа, лише передвіщало і готувало його прихід, а все, Що відбудеться після — отримало пояснення у смерті і воскресінні Ісуса Христа. Символ віри перетворився у розповідь про “засвідчені” історичні події. І з цього Погляду християнство є виключно “історичною” релігією. Церковні теологи багато уваги приділили розробці ідеї історії, абстрагованої Від конкретного її розвитку. Усі події в ній пояснювались позаісторичними Термінами і зводилися до Бога. Тож ідея історії набула форму теології історії (“вивчення Бога”). Проте в перспективі це означало народження філософії історії, Поскільки йшлося про єдиний історичний процес, що підпорядкований провідній Ідеї, яка забезпечує можливість пошуку її прояву у конкретних історичних подіях. Людська історія у теологічному тлумаченні перетворювалась у драму Боротьби добра і зла, віри і невір’я, що розгортається у часі і просторі, проходячи ряд Послідовних, але незворотних етапів від “початку” і до “фіналу”. Але людина у такій Історії виявлялась не активним учасником подій, а лише одним зі знарядь Божественої волі — провидіння. Ідея провіденціалізму — намагання знайти у всіх Явищах земного життя прояви божественої волі — стала підставою теологічної Історії і, водночас, її методом тлумачення історичних подій. Августин твердив, що Події земної історії людства і спроби її пояснення якимись іншими, крім Провіденціальних, чинниками, є “оманою”, позбавленою дійсного сенсу. Теологічна історія, запропонована Августином, робила наголос на боротьбі Двох непримиренних сил — вірі і невір’ї, добрі і злі, боротьбі, в якій вирішується доля людства. Втіленням цих сил є два “гради” — “Град Божий” і “Град Земний” (небесний і земний, вічний і тимчасовий). Сенс людської історії за такого Протиставлення заключався у просуванні від “Граду Земного” до “Граду Божого”, де Людська історія знайде своє логічне завершення. Проте ці два “гради” не уявлялись Як щось конкретне і реальне, а як спрямованість людських намірів і діянь до віри. За Таких обставин усі земні явиша містили як би подвійний сенс: з одного боку, вони Були дійсністю і, значить, твором Бога, а з другого, — проявом боротьби віри і Невір’я. Тому оцінка земних явищ залежатиме від того, що в них переважає — віра Чи невір’я. Віра в триєдиного Бога і виконання його волі (провидіння) однозначно Трактувались як богоугодні й доброчинні дії і навпаки. Слідування догматам віри Автоматично “виправдовувало” і надавало сенс людській діяльності. Сприйнявши ідею розвитку, теологія підійшла до визначення категорії часу в Історії. Августин вірно зауважив труднощі, які виникають при визначенні природи Часу, зокрема при спробі відокремити минуле — сучасне — майбутнє. Тому він Постулював висновок, що час є суб’єктивним досвідом людини, властивістю її душі, А значить віри, нерозривно пов’язаної з Творцем. У інтерпретації Августина час Набув ще однієї важливої властивості — лінійності. Час має чітку спрямованість від Творення через пришестя до другого пришестя і “кінця світу”. Він не передбачає Повернення або циклічності. Така есхатологічна догматика впроваджувала початок і Кінець як окремого існування, так і історії в цілому. Августин запропонував також загальну ідею розвитку, як проходження Певних станів на шляху до “другого пришестя”: період “природного стану” (до появи “Закону Божого” у вигляді Старого Завіту), період “Закону Божого” (тобто Старого Завіту), період “Божої милості” (втілення Христа), який потриває до другого Пришестя і страшного суду. Труднощі виникали при спробах історичного тлумачення Біблійних відомостей, зокрема щодо створення світу за шість днів, а також
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2019-05-20; просмотров: 149; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.19.206 (0.006 с.) |