Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Рух від задатків до геніальності↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 22 из 22 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Кожна людина характеризується певними внутрішніми психологічними особливостями, що розвиваються в процесі її соціалізації. Психологічні особливості художника мають східчасту систему розвитку (від задатків до геніальності). Теорія задатків Б. Тєплова (40-і pp. XX ст.) 1) Рівень вроджених задатків (рівень вроджених нервових аналізаторів людини, анатомо-фізіологічних особливостей, тобто певним чином розвинуте зорове, слухове чи дотикове сприйняття). Задатки є природженими, але не обов’язково отримані в спадок. 2) Рівень засвоєння (набуття). На цьому рівні виникає професійний інтерес. 3) Рівень здібностей. Розрізняють здібності: - одиничні; - множинні. З рівня здібностей починається професійна творчість. Тоді народжується професійне мистецтво, а художник набуває статусу фахівця. 4) Рівень обдарованості. 5) Талановитість. 6) Геніальність. Вважають, що від першого до п’ятого етапів становлення геніальності – це ідеальний рух. На думку ж Л. Левчук, самодіяльні мистецтва на мають вищезазначеної градації. Стосується це лише професійної культури. Які ж особливості людини з передумовами таланту, талановитої людини та генія? На це запитання спробував дати в середині 50-х pp. XX ст. відповідь Ревіч («Талант і геній»). Ревіч не вважає, що геній досягає довершеності. Навіть геній залишається лише на рівні прагнення до довершеності. Важливим у такому аналізі творчої особистості є те, що на рівні геніальності починається руйнація, але це призводить до об’єднання. Тож геніальність не може мати послідовників, учнів- геніїв через навчання. Вона створює свій світ. Однак така руйнація може бути виправдана, якщо вона веде до створення нового. На рівні таланту існує як передання досвіду, так і новаторство. Проблема розвитку мистецтва полягає в тому, що мистецтву можна вчитися лише на рівні таланту (учні можуть бути лише в таланта). Геній навчати не може. Геній наділений тією ідеєю нового бачення світу, що розриває зв’язок учня та вчителя.
Специфіка творчого процесу
Творчий процес у різних видах мистецтва відбувається по- різному. Тож можна говорити про етапи творчого процесу окремо в музиці, літературі, образотворчому мистецтві тощо. Значний внесок у дослідження творчого процесу в літературі здійснив М. Арнаудов («Психологія літературної творчості»). Він виділив три етапи в літературній творчості: 1) задум («загальне уявлення, основа наступного розвитку цілого»); 2) концентрація (синтетична робота уяви та розуму, спрямована на розробку задуму); 3) виконання (остаточне внутрішнє та зовнішнє злиття митця з образами через розумову роботу й емоційне піднесення). Дослідженням творчого процесу плідно займався відомий радянський психолог П. Якобсон. Він виділив такі етапи: 1) виникнення задуму; 2) розробка задуму; 3) активізація досвіду життєвих вражень; 4) пошуки форм і втілення задуманого твору; реалізація задуму; опрацювання твору. У теорії Геллі Єрмаш («Творча природа мистецтва») виділено сім основних етапів творчого процесу: 1) початкове художнє накопичення; 2) задум; 3) періоди виношування задуму; 4) плани, чернетки, начерк; 5) фаза кінцевої розробки; 6) процес матеріалізації та оформлення; 7) період авторського редагування. Аналізу етапів творчого процесу присвятила особливу увагу сучасний дослідник, естетик Лариса Левчук («Творча лабораторія художника»). У творчому процесі вона виділила чотири основні етапи: 1) загальне сприйняття – пізнання й спостереження за навколишньою дійсністю (будь-який художник є живою людиною); 2) виникнення задуму твору (класичний етап); 3) вибіркове пізнання та спостереження навколишньої дійсності (логічне звуження, коли припиняється споглядання світу взагалі; художник залишається в межах закладеного задуму); 4) практична робота художника над реалізацією задуму.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-27; просмотров: 233; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.172.75 (0.007 с.) |