Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Жанр казки-ф'яби у творчості К. Гоцці

Поиск

Народився у Венеції у 1722 році, у збіднілій аристократичній родині. Мав титул графа. Все його життя було пов'язане зі світом театральної богеми. Родина Гоцці була дуже великою, складалася з одинадцятьох братів і сестер з їхніми чоловіками, дружинами і дітьми.

Старший брат драматурга — Гаспаро Гоцці — був відомим на той час критиком і дотримувався передових поглядів. Його дружина Луїза Бергаллі була відомою поетесою. Вона переклала всі турбо-ім. пов'язані із господарством та вихованням своїх п'ятьох дітей, на чоловіка та його брата. Карло Гоцці без упину воював із кредиторами Гаспаро та Луїзи, рятуючи родину брата від неминучого банкрутства.

У 20 років через матеріальні нестатки у родині Карло поступив на військову службу у Далмації, потім плавав на військовому кораблі, навчався кавалерійській службі, а потім (у 1744 році) повернувся ло Венеції. Тут почав посилено займатися літературою.

Протягом 1761—1765 років Гоцці написав і поставив у Венеції 10 ф'яб, що мали величезний успіх.

Гоцці помітив, що італійський народ залюбки приймає будь-яку новинку і для нього зовсім не важко писати п'єси. Він запропонував написати п'єсу на сюжет дитячої казки про трьох апельсинів, тим самим вразити Гольдоні і нанести йому остаточну поразку.

Задум Гоцці вдався. Його казкова п'єса «Любов до трьох апельсинів» була поставлена у 1761 році і мала колосальний успіх. Популярний сюжет і багата постановка не могли не захопити публіку. Гоцці висміяв у цій п'ссі, з елементами пародії, усі нововведення Гольдоні і вивів Його самого під іменем мага Челіо.

Після «Трьох апельсинів» були поставлені ще 9 ф'яб, тобто п'єс-казок: «Ворон», «Король Олень», «Турандот». «Жінка-змія», «Зобеїда», «Зелена пташка», «Дзсїм, цар джинів».

У цих п'єсах Гоцці вже по суті відійшов від основного принципу комедії масок — принципу імпровізації. Його ф'яби із простих сценаріїв перетворилися на написані повністю п'єси. Тільки роль Труффальдіно, комічного бсшкстника-слуги, Гоцці залишив ненаписаною, надаючи повну свободу дій виконавцю цієї ролі, знаменитому Саккі. Так. борючись із Гольдоні та його новою комедією, Гоцці сам використовував досягнення цієї комедії.

Успіх драматурга був величезним. Публіка буквально брала наступом його фантастичні п'єси у тому самому театрі Сант-Анжсло, де 10 років тому панував і здійснював свою реформу Гольдоні.

Багато що приваблювало розніжену видовищами італійську публіку (точніше, венеціанську) у театральних казках Гоцці, а саме:

· клоунада старих знайомих;

· особливо яскрава постановка;

· п'єси до крайності були насичені усілякими дивами та перетвореннями, які вимагали складної театральної техніки;

· у п'єсах виростали ніби з-під землі палаци, міста тощо;

· Гоцці вміло користувався фабулою, ставлячи своїх героїв у складні драматичні ситуації;

· головна особливість— Гоцці зумів, спираючись на народні традиції і жанри, пробудити задушевні симпатії народу; він оживив відживаючу свій вік комедію масок, поєднавши її э народною казкою, що втілювала у яскравих фантастичних образах властиву народу жадобу до справедливості;

· Гоцці — предтеча романтизму: він намагався завоювати театр для фантастики та поезії, зобразити на сцені великі пристрасті та сильні благородні почуття;

· іноді свої п'єси він повністю будував на психологічних конфліктах (наприклад, «Принцеса Турандот»);

Плани практичних занять

Практичне заняття № 1

Література Англії XVIII ст. (доба Просвітництва) Творчість Даніеля Дефо

План:

1. Особливості літератури Просвітництва в Англії: її цілі, історичні межі, напрямки, жанри, найвидатніші представники. Періодизація літератури Просвітництва в Англії.

2. Загальна характеристика життєвого і творчого шляху Д. Дефо.

3. Памфлети і сатири Д. Дефо: проблематика, художня своєрідність.

4. Роман Д. Дефо „ Робінзон Крузо „: історія створення, композиція, система образів, проблематика.

5. Уславлення людини „ цивілізованої „, культу праці та природи в романі. Втілення у творі ідеї єднання людини з природою, мирного співжиття людей.

6. Пригоди та екзотика в романі. Значення твору Д. Дефо для розвитку жанру „робінзонади „ у світовій літературі.

Література:

Основна:

1. Аникин Г.В., Михальская Н.П. История английской литературы., М.: Высшая школа, 1975, 528 с. (с. 110 -129).

2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII - XVIII вв., М.: Просвещение, 1978, 608 с. (с. 285 - 297).

3. Бахмутский В.Я. История зарубежной литературы XVIII века., М.: Высшая школа, 1967, 528с. (с. 35-78).

4. История зарубежной литературы XVIII века. Страны Европы и США., под ред.
проф. Неустроева / Издание второе, исправленное й дополненное. - М.: Изд - во
Моск. Ун - та, 1984, 432 с. (с. 20 - 40, 51 - 55,).

5. История зарубежной литературы XVIII века. Учеб. для филол. спец, вузов/
З.И.Плавскин, А.В.Белобратов, Е.М.Апенко й др.; Под ред. З.И.Плавскина. - М.: Высш. шк., 1991.-335с., (с. 21 -47).

Додаткова:

1. Дефо, Даниель. // Краткая литературная знциклопедия. Гл. ред. А.А.Сурков. Т. 2 - М., „Советская знциклопедия", 1962., с. 622 - 624.

2. Шалагінов Б.Б. Література „ просвітницького раціоналізму „ в Англії. // Зарубіжна література в школах України., 2005, № 11, с. 22.

Методична:

1. Бондаренко Г.Ф. Природа - розум - досвід. Вивчення роману Д. Дефо „Робінзон Крузо „. // Зарубіжна література в навчальних закладах., 2001, № 3, с. 18-19.

2. Довбня Л.Е. Словник до твору. Д. Дефо „ Робінзон Крузо „. // Всесвітня
література в середніх навчальних закладах України, 1999, № 3, с. 8 - 9.

3. Зарольська Л.І. Комплекс завдань як засіб диференційованого навчання (На
уроках за романом Д. Дефо „ Робінзон Крузо „). // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 1999, № 3, с. 6 -8.

4. Кругла Л.В. Будуть і в нас робінзони (Два уроки вивчення роману Д. Дефо) //
Відродження, 1995, № 9, с. 41 - 42.

5. Пригодій С.М. Модель ідеального суспільства. Яка вона? (Компаративне
дослідження цієї моделі в романах Даніеля Дефо „ Робінзон Крузо „, Дж.Свіфта „Мандри Гуллівера „ та інших українських, американських різножанрових
просвітницьких текстах. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах
України, 2000, № 12, с. 49 - 50.

6. Ружевич Т.Н., Підставна Л.І. Д. Дефо. „Робінзон Крузо„: матеріали до
варіативного вивчення. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах
України, 2000, № 4, с. 13 - 17.

7. Стрілецький О.Р. „ 3 особливої ласки провидіння „. Даніель Дефо. // Зарубіжна
література в навчальних закладах., 1996, № 11, с. 7 - 9.

8. Султанов Ю.І., Мафтин Н.В., Мариновська О.Я. Людина та цивілізація (Система уроків). Даніель Дефо. „ Робінзон Крузо „. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 2000, № 4, с. 7 - 9.

9. Чередник Людмила. На острові Робінзона. Урок - подорож за романом Д. Дефо. //Всесвітня література та культура, 2002, № 1, с. 15 - 16.

 

Практичне заняття № 2-3

Література Англії XVIII ст. (доба Просвітництва) Творчість Джонатана Свіфта

План:

1. Загальна характеристика життєвого і творчого шляху Дж. Свіфта.

2. Символіка змісту та система образів, антиклерикальний характер памфлету Дж. Свіфта „ Казка про діжку „.

3. Композиція, проблематика, система образів, філософський зміст роману Дж. Свіфта „ Мандри Гуллівера „. Фантастика і пригоди в романі. Образ Гуллівера.

 

• Країна Ліліпутія - гостра політична і соціальна сатира на англійську дійсність XVIII ст.

• Пошук Дж. Свіфтом ідеального суспільного ладу і його розчарування в ідеалі освіченої монархії через зображення автором подорожі Гуллівера до країни велетнів.

• „ Подорож до Лапути... „ - найгостріша сатира на освічену монархію:
критика середньовічного обскурантизму, догматизму, псевдонауки,
монархічного деспотизму і свавілля, буржуазного практицизму.

• Відображення соціальних протиріч англійського суспільства, соціального песимізму автора в „ Подорожі до гуігнгнмів „.

• Художня своєрідність роману. Елементи утопії, антиутопії, сатири та алегорії у творі. Значення роману для подальшого розвитку європейської літератури.

Література:

Основна:

1. Аникин Г.В., Михальская Н.П. История английской литературы., М.: Высшая
школа, 1975, 528 с. (с. 130 -138).

2. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII - XVIII вв., М.:
Просвещение, 1978, 608 с. (с. 297 - 309).

3. Бахмутский В.Я. История зарубежной литературы XVIII века., М.: Высшая школа, 1967, 528с. (с. 78-88).

4. История зарубежной литературы XVIII века. Страны Европы и США., под ред.
проф. Неустроева / Издание второе, исправленное й дополненное. - М.: Изд - во
Моск. Ун - та, 1984, 432 с. (с. 40 - 51).

5. История зарубежной литературьі XVIII века. Учеб. для филол. спец, вузов /
З.И.Плавскин, А.В.Белобратов, Е.М.Апенко й др.; Под ред. З.И.Плавскина. - М.:
Высш. шк., 1991. - 335 с., (с. 49 - 59).

Додаткова:

1. Свифт, Джонатан. // Краткая литературная знциклопедия. Гл. ред. А.А.Сурков. Т. 6 - М., „Советская знциклопедия", 1971., с. 705 - 709.

Методична:

1. Вітрук О.В. Книга, до якої слід звертатися протягом усього життя (Система
уроків текстуального вивчення роману Дж. Свіфта „ Мандри Гуллівера „. //
Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 1996, № 9, с. З - 8.

2. Зарольська Л.І. Організація роботи з художнім текстом - найважливіший засіб виховання читача (На прикладі вивчення повісті Дж. Свіфта „ Мандри Гуллівера „. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 2000, №2, с. 19-23.

3. Кашуба Є.І. Тести до роману Дж. Свіфта „ Мандри Гуллівера „. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 2001, № 11, с. 35.

4. Куцевол О.М. Подорож до країни, яку вигадав Свіфт. Система уроків з вивчення „ Мандрів Гуллівера „ Дж. Свіфта. // Зарубіжна література в навчальних закладах.,

5. Орел В.Я. „ Комашине життя „ ліліпутів. Джонатан Свіфт. „ Мандри Гул лівера „ // Зарубіжна література в навчальних закладах., 2001, № 12, с. 20 - 22.

6. Первак О.П. Система уроків вивчення роману Дж. Свіфта „ Мандри Гул лівера„// Зарубіжна література в навчальних закладах., 2001, № 7, с. 38 - 40.

7. Пригодій С.М. Модель ідеального суспільства. Яка вона? (Компаративне
дослідження цієї моделі в романах Даніеля Дефо „ Робінзон Крузо „, Дж.Свіфта „Мандри Гуллівера „ та інших українських, американських різножанрових просвітницьких текстах. // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 2000, № 12, с. 49 - 50.

8. Сизько Г.Л. Сто двадцять п'ять запитань до текстового аналізу роману Дж. Світа „ Мандри Гуллівера„.// Всесвітня література в середніх навчальних закладах України, 2001, № 11, с. 33 - 35.

9. Стрілецький О.Р. „Жадання бачити чужі країни„. Система уроків по вивченню творчості Дж. Свіфта. // Зарубіжна література в навчальних закладах., 1996, № 10, с. 14-19.

 

Практичне заняття № 4-5

Література Франції XVIII ст. (доба Просвітництва) Творчість Франсуа Марі Аруе (Вольтера)

План:

1. Особливості літератури Просвітництва у Франції: її цілі, історичні межі,
найвидатніші представники. Періодизація літератури Просвітництва у
Франції.

2. Загальна характеристика життєвого і творчого шляху Вольтера.

3. Філософські, соціальні та естетичні ідеї Вольтера.

4. Критика філософії „ оптимізму „ у філософській повісті „ Кандід, або
Оптимізм „.

5. Проблематика та жанрова своєрідність філософської повісті „ Простак „.

6. Антифеодальна та антиклерикальна спрямованість творчого доробку
Вольтера.

Література:

Основна:

1. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII - XVIII вв., М.:
Просвещение, 1978, 608 с., (с. 357 - 368, 384 - 417).

2. Бахмутский В.Я. История зарубежной литературы XVIII века., М.: Высшая
школа, 1967, 528 с., (с. 195 - 202, 231 - 277).

3. История зарубежной литературы XVIII века. Страны Европы и США., под
ред. проф. Неустроева / Издание второе, исправленное й дополненное. - М.:
Изд - во Моск. Ун - та, 1984, 432с., (с.124-132, с.153-180).

4. История зарубежной литературы XVIII века. Учеб. для филол. спец, вузов /
З.И.Плавскин, А.В.Белобратов, Е.М.Апенко й др.; Под ред. З.И.Плавскина. -
М.: Высш. шк., 1991. - 335 с., (с. 118 - 133, с.147 - 163).

Додаткова:

1. Вольтер. // Краткая литературная знциклопедия. Гл. ред. А.А.Сурков. Т. 1 -
М., „Советская знциклопедия", 1962., с. 1029 - 1035.

2. Життєвий і творчий шлях Вольтера (Франсуа Марі Аруе). // Тема, 2001, № З,
с.36-44.

3. Ідейний зміст і художня структура філософської повісті „ Простак ". // Тема,
2001, № 3, с.45-57.

4. Лімборський І.В. Вольтер і Україна. // Зарубіжна література в навчальних
закладах., 1999, № 3, с. 48 - 5І

5. Ігор Артемчук. Вольтер посміхається. // Всесвіт., 1995, № 2, с. 154 - 158.

Методична:

1. Лімборський І.В. „Природна людина" на рандеву з цивілізованими шахраями. Матеріал до уроку - аналізу повісті Вольтера „ Простодушний „.// Зарубіжна література в навчальних закладах., 2000, № 10, с. 32 - 35.

 

Практичне заняття № 6-7

Література Франції XVIII ст. (доба Просвітництва) Творчість Жан - Жака Руссо

План:

1. Загальна характеристика життєвого і творчого шляху Ж. - Ж. Руссо.

2. Філософські, соціальні та естетичні ідеї Ж. - Ж. Руссо.

3. Втілення морально - естетичного ідеалу Ж. - Ж. Руссо в романі „Юлія, або
Нова Елоїза „.

4. Художня своєрідність твору Ж. - Ж. Руссо „ Сповідь „, відображення у ньому
сентименталізму Ж. - Ж. Руссо.

Література:

Основна:

1. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII - XVIII вв., М.:
Просвещение, 1978, 608 с.

2. Бахмутский В.Я. История зарубежной литературыі XVIII века., М.: Высшая
школа, 1967, 528 с.

3. История зарубежной литературы XVIII века. Страны Европы и США., под
ред. проф. Неустроева / Издание второе, исправленное й дополненное. - М.
Изд - во Моск. Ун - та, 1984, 432 с.

4. История зарубежной литературы XVIII века. Учеб. для филол. спец, вузов /
З.И.Плавскин, А.В.Белобратов, Е.М.Апенко й др.; Под ред. З.И.Плавскина. -
М.:Высш. шк., 1991. - 335 с., (с. 173-188).

Додаткова:

1. Руссо, Жан - Жак. // Краткая литературная знциклопедия. Гл. ред.
А.А.Сурков. Т. 6 - М., „Советская знциклопедия", 1971., с. 543 - 549.

2. Руссоизм // Краткая литературная знциклопедия. Гл. ред. А.А.Сурков. Т. 6 -
М., „Советская знциклопедия", 1971., с. 550.

3. Лімборський І.В. Жан - Жак Руссо і українська література // Зарубіжна
література в навчальних закладах., 2001, № 11, с. 59 - 61.

 

Практичне заняття № 8-9

Тема: Література Франції XVIII ст. (доба Просвітництва) Творчість Дені Дідро

План:

1. Загальна характеристика життєвого і творчого шляху Д. Дідро.

2. Філософські, соціальні, естетичні та етичні ідеї Д. Дідро.

3. Праця Д. Дідро над виданням „ Енциклопедії „. її значення для перемоги ідей
Просвітництва у Франції.

4. Викриття згубної філософії соціального паразитизму та буржуазного
індивідуалізму у сатиричному діалозі „ Небіж Рамо „.

5. Антиклерикальна спрямованість роману „ Черниця „.

Література:

Основна:

1. Артамонов С.Д. История зарубежной литературы XVII - XVIII вв., М.:
Просвещение, 1978, 608 с., (с.417 - 432).

2. Бахмутский В.Я. История зарубежной литературы XVIII века., М.: Высшая
школа, 1967, 528 с., (с. 296 - 313).

3. История зарубежной литературы XVIII века. Страны Европы и США., под
ред. проф. Неустроева / Издание второе, исправленное й дополненное. - М.:
Изд - во Моск. Ун - та, 1984, 432 с., (с. 180 - 197).

4. История зарубежной литературы XVIII века. Учеб. для филол. спец, вузов /
З.И.Плавскин, А.В.Белобратов, Е.М.Апенко й др.; Под ред. З.И.Плавскина. -
М.:Высш. шк., 1991. - 335 с., (с. 164-173).

Додаткова:

1. Дидро, Дени. // Краткая литературная знциклопедия. Гл. ред. А.А.Сурков. Т. 2
- М., „Советская знциклопедия", 1965., с. 676 - 682.

2. Діяльність енциклопедистів. // Тема, 2001, № 3, с.11 - 13.

 

Практичне заняття № 10-12.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 334; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.131.115 (0.007 с.)