Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Схема 3. Антиномії космологічної ідеї по КантуСодержание книги
Поиск на нашем сайте
У центрі Кантівської філософії стоїть людина, її гідність і її доля. В «Критиці практичного розуму» Кант викладає оригінальну етичну теорію. Вихідним принципом етики Канта є принцип гуманізму, який стверджує, що всяка особистість – самоціль і ні в якому випадку не повинна розглядатися як засіб здійснення яких би то не було завдань, хоча б це були завдання загального блага. Основний закон етики – категоричний імператив (формальне внутрішнє веління, обов'язкове для кожного індивіда): «.. поводься згідно до такої максими, керуючись якою ти в той же час можеш побажати, щоб вона стала загальним законом». Вчинок людини, по Канту, є моральним, якщо він зроблений єдино з поваги до морального закону. В випадку конфлікту між людськими пристрастями і моральним законом Кант вимагає безумовного підпорядкування моральному боргу. Філософія Г. Гегеля. Філософія Гегеля – завершення і вище досягнення німецького класичного ідеалізму. Розвиваючи, вдосконалюючи діалектичний метод, Гегель застосував його для вивчення природи, суспільства і людини. Джерелом, розвитку по Гегелю є дух, але Гегель, за словами К. Маркса, у діалектиці ідей геніально вгадував діалектику речей. Георг Вільгельм Фрідріх Гегель (1770(1831) народився в сім'ї знатного чиновника, отримав освіту в гімназії і Тюбінгенському теологічному університеті. Студентські роки майбутнього філософа збіглися з великими політичними подіями. Він захоплено зустрів Французьку революцію; разом із Шеллінгом і Гельдерліном брав участь у символічній посадці «дерева волі» в 1791 році. Пізніше Гегель писав про Французьку революцію: «Це був чудовий схід сонця. Всі мислячої істоти святкували цю епоху. В той час панувало піднесене, зворушливе почуття, світ був охоплений ентузіазмом, начебто лише тепер наступило дійсне примирення божественного зі світом». Після закінчення навчання Гегель працює домашнім учителем у Берні і Франкфурті(на(Майні, викладає в Йєнському, Гейдельберзькому і Берлінському університетах, читає лекції по філософії релігії, філософії історії, логіці, натурфілософії, антропології, психології, філософії права, естетиці. Улітку 1831 року знаменитий філософ зненацька вмирає від холери. Основні роботи: «Феноменологія духу», «Наука логіки», «Енциклопедія філософських наук», «Філософія права»; посмертно по лекційних записах були видані: «Філософія історії, «Лекції по естетиці», «Лекції по історії філософії». Філософія Гегеля – це об'єктивний ідеалізм. Першоосновою світу є Абсолютний Дух («Абсолютна ідея»). Завдяки саморозвитку абсолютної ідеї світ перебуває в безперервній і постійній зміні, розвитку. Вивчаючи особливості саморозвитку духу, Гегель уперше представив діалектику як теорію розвитку і метод пізнання у систематичному вигляді, сформулювавши основні принципи, закони і категорії діалектики. Розвиток Гегель розуміє не як простий кількісний ріст, а як складний суперечливий процес: «Всі речі суперечливі в самих собі... Протиріччя є корінь всякого руху і життєдіяльності; лише, оскільки щось має в самому собі протиріччя, воно рухається, має імпульс і діяльність» (закон єдності і боротьби протилежностей). Системоорганізуючим принципом у Гегеля є принцип тріади. В кожному явищі, процесі виділяються три основних стадії: Теза перший етап, вихідний пункт розвитку; антитеза другий етап, перехід на противагу, «заперечення» тези; синтез третій етап, поєднання двох колишніх у новій якості, повернення нібито до початку, замикання кола. Ця логічна схема є основою закону заперечення заперечення. У саморозвитку абсолютної ідеї Гегель виділяє три етапи і відповідно три частини свого вчення: (Теза). Ідея існує у формі чистих логічних сутностей –логіка. (Антитеза). Ідея «відчужує» себе в природу, «Вирішуєть» ся із сама себе вільно відпустити себе в якості природи» – філософія природи. (Синтез). Ідея повертається в себе; у суспільстві, у свідомості людини вона пізнає саму себе і існує в різних формах конкретного духу – філософія духу. За принципом тріади систематизовані і логічні поняття (категорії). Логіка у Гегеля представлена як діалектика; тобто поняття в нього існують не в застиглому і ізольованому вигляді, а як рухливі, суперечливі, перехідні одна в одну логічні сутності. Історію Гегель представляє як процес сходження духу по щаблях свободи (свобода розуміється як інтелектуальна свобода думки, духу) і виділяє три головних щаблі: (дивись схему 4). Схема 4 Перша Східний мир деспотія, свобода деспота, «вільний один» Друга Античний мир демократія і аристократія, «деякі вільні» (Стародавні Греція і Рим) Третя Германський мир істинна монархія: «усі вільні», тому що всі (Християнський мир) усвідомлюють свою духовну сутність
В трьох вищих формах самосвідомості «абсолютного духу» – мистецтві (дух споглядає себе в почуттєвих образах), релігії (дух переживає себе в самозаглибленні, в уявленнях), філософії (дух мислить себе в наукових поняттях) завершується всесвітня історія, і світовий розум повністю усвідомлює себе і самозадовольняється. Це замкнутість системи Гегеля, можливість завершення розвитку суперечить його діалектичному методу, відповідно до якого все у світі піддається нескінченному становленню, зміні розвитку. Філософія Гегеля вплинула на духовну культуру, науку, філософію, стала одним з теоретичних джерел марксизму.
|
|||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-12; просмотров: 413; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.76.102 (0.008 с.) |