Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 19. 3. Контроль знаний. КоллоквиумСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Тема 20. Смертная казнь Цель: развитие навыков и умений устной речи по теме. Задачи: - способствовать овладению тематическим словарем, - совершенствовать навыки чтения текста - совершенствовать репродуктивные грамматические навыки. Учащийся должен знать: - терминологию лексической темы, - полную фактическую информацию, содержащуюся в текстах лексической темы; - знать правила употребления и перевода союзов и союзных слов. Учащийся должен уметь: - воспринимать языковые средства и их точное понимание в тексте, - продуцировать подготовленное высказывание по проблеме профессионального общения с использованием активных грамматических правил.
Тема 20.1. Смертная казнь. История. Грамматическая тема: Союзы и союзные слова.
Study the words and word combinations.
capital punishment – смертная казнь death penalty – смертная казнь corporal – телесный severe – суровый long-term imprisonment – долгосрочное тюремное заключение life imprisonment – пожизненное заключение evidence – доказательство mention – упоминать prescribe – предписывать murder – убийство fornication – внебрачная связь offence – преступление treason –государственная измена larceny – кража, хищение burglary – кража со взломом rape – изнасилование arson – поджог impose – налагать reign – царствование interrogation – допрос torture – пытка capital crime – преступление, наказуемое смертной казнью sentence – приговорить, приговор commute – заменять royal pardon – королевское помилование slave – раб threaten – угрожать commit a crime – совершить преступление effort – усилие abolish – отменять abolition – отмена gather momentum – набирать силу inspire – воодушевлять oppose – противостоять flogging – порка revenge – месть deterrent – сдерживающее средство execution – казнь assassin – убийца last – (гл.) длиться
I. Read and translate the text. Capital punishment: history Capital punishment is a legal infliction of the death penalty, in modern law, corporal punishment in its most severe form. The usual alternative to the death penalty is long-term or life imprisonment. The earliest historical records contain evidence of capital punishment. It was mentioned in the Code of Hammurabi. The Bible prescribed death as the penalty for more than 30 different crimes, ranging from murder to fornication. The Draconian Code of ancient Greece imposed capital punishment for every offence. In England, during the reign of William the Conqueror, the death penalty was not used, although the results of interrogation and torture were often fatal. By the end of the 15th century, English law recognized six major crimes: treason, murder, larceny, burglary, rape and arson. By 1800 more than 200 capital crimes were recognized, and as a result, 1000 or more persons were sentenced to death each year (although most sentences were commuted by royal pardon). In early American colonies the death penalty was commonly authorized for a wide variety of crimes. Blacks, whether slave or free, were threatened with death for many crimes that were punished less severely when committed by whites. Efforts to abolish the death penalty did not gather momentum until the end of the 18th century. In Europe, a short treatise, On Crimes and Punishments, by the Italian jurist Cesare Beccaria, inspired influential thinkers such as the French philosopher Voltaire to oppose torture, flogging and the death penalty. The abolition of capital punishment in England in November 1965 was welcomed by most people with humane and progressive ideas. To them it seemed a departure from feudalism, from the cruel pre-Christian spirit of revenge: an eye for an eye and a tooth for a tooth. Many of these people think differently now.Since the abolition of capital punishment crime – and especially murder – has been on increase throughout Britain. Today, therefore, public opinion in Britain has changed. People who before, also in Parliament, stated that capital punishment was not a deterrent to murder – for there have always been murders in all countries with or without the law of execution- now feel that killing the assassin is the lesser of two evils. Capital punishment, they think, may not be the ideal answer, but it is better than nothing, especially when, as in England, a sentence of life imprisonment only lasts eight or nine years.
II. Complete the following sentences using the appropriate words from the list below:
Lasts, crimes, to abolish, assassin, imposed, evidence, severely, alternative, welcomed
1. The earliest historical records contain … of capital punishment. 2. English law recognized six major …: treason, murder, larceny, burglary, rape and arson. 3. The usual … to the death penalty is long-term or life imprisonment. 4. The Draconian Code of ancient Greece … capital punishment for every offence. 5. Blacks, whether slave or free, were threatened with death for many crimes that were punished less … when committed by whites. 6. Efforts … the death penalty did not gather momentum until the end of the 18th century. 7. The abolition of capital punishment in England in November 1965 was … by most people with humane and progressive ideas. 8. People now feel that killing the … is the lesser of two evils. 9. In England a sentence of life imprisonment only … eight or nine years.
III. Find in the text the English equivalents for the following words:
возмездие; долгосрочное тюремное заключение; допрос отмена смертной казни; пожизненное тюремное заключение; приговаривать к смерти; пытка; телесные наказания; меньшее из двух зол; сдерживающее средство
IV. Find out whether the statements are true or false.
1. Capital punishment is an illegal infliction of the death penalty. 2. By 1800 more than 300 capital crimes were recognized. 3. Blacks, if they were slaves, were threatened with death for many crimes that were punished less severely when committed by whites. 4. The abolition of capital punishment in England in November 1965 was welcomed by most people with humane and progressive ideas. 5. The Bible prescribed death as the penalty for more than 30 different crimes, ranging from murder to fornication. 6. In England, during the reign of William the Conqueror, the death penalty was often used. 7. The abolition of capital punishment in England in November 1965 seemed a departure from feudalism, from the cruel pre-Christian spirit of love.
V. Answer the questions:
1. What is capital punishment?
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 741; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.12.161.6 (0.006 с.) |