Пор де бра в класичному танці 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Пор де бра в класичному танці



ПОР ДЕ БРА (ВПРАВИ ДЛЯ тулуба і рук)

Група вправ, розвиває гнучкість тіла, плавність і м'якість рук і координацію рухів.

Тут дана одна з форм пір де бра, яка полягає в згинанні тулуба вперед і розгинанні його, нахилі тулуба назад і повернення у вихідне положення.

Вправа виконується у опори і на середині залу з п'ятої позиції в положенні обличчям (ан фас) або в полповорота (Круазе, ефасе). Перед початком вправи руки переводяться з підготовчої позиції через першу в другу.

П'ята позиція ніг, друга позиція рук

Зімкнута стійка права перед лівою, шкарпетки назовні, права п'ята зімкнута з носком лівої. Руки в сторони, округлені в ліктьовому і лучезапястном суглобах долонею вперед, великий палець всередину.

Port de bras є складовою і невід'ємною частиною всіх рухів класичного танцю.

Навчальна практика налічує шість твердо встановлених форм port de bras.

Перша форма рort de bras

Позиція ніг - п'ятий, права попереду, croisé (Круазе (рис. 1)). Руки піднімаються з підготовчого становища в 1-у позицію, потім в 3-ю, з якої розкриваються в 2-у позицію і опускаються в підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голова при підніманні рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистей і злегка нахиляється вліво, погляд спрямований на кисті. При перекладі рук з першого в 3-ю голова вирівнюється і злегка підводиться догори. Погляд спрямований в тому ж напрямку. Під час розкриття рук в 2-у позицію голова повертається направо. Коли руки опускаються в підготовче становище, голова залишається повернутою праворуч (рис. 2).

Виконуючи першу форму рort de bras, необхідно суворо зберігати 5-у позицію ніг, підтягнутість колін і стегон. Руки переводяться пластично, ритмічно точно і вільно, корпус утримується сторно з рівними, вільно опущеними і розкритими плечима. Голова утримується, повертається і нахиляється легко, в єдиному ритмі з рухом рук. Погляд фіксується точно і впевнено, неприпустимі ніякі "підглядання", дивитися треба прямо і відкрито в тому напрямку, куди повертається обличчя.

Друга форма рort de bras

Позиція ніг - 5-я, права нога попереду, croisé. Спочатку робиться préparation (підготовка): руки з підготовчого становища піднімаються в 1-у позицію, потім права відводиться в другу позицію, ліва одночасно піднімається в 3-ю. Корпус утримується прямо. Голова під час піднімання рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистей і злегка схиляється наліво. Погляд спрямований на кисті. Під час перекладу правої руки в 2-у позицію і лівої в 3-ю голова повертається у вихідне положення, направо.

Після цієї підготовки виповнюється рort de bras: ліва рука з 3-й позиції відкривається в 2-у, права одночасно перекладається з 2-ій позиції в 3-ю. Далі ліва рука з 2-ій позиції опускається в підготовче становище. Потім права рука і ліва одночасно переводяться в 1-у позицію і знову повертається в вихідні позиції: права рука відводиться в 2-у позицію, ліва в 3-ю.

З даного положення друга форма рort de bras повторюється спочатку, без підготовчого руху. Корпус весь час утримується прямо. Голова повертається слідом за рукою, яка перекладається з 3-й позиції в 2-у. Погляд спрямований на кисть цієї руки. Коли ліва рука опускається в підготовче становище, голова, злегка нахиляючись вперед, повертається направо. Під час з'єднання рук в першій позиції голова повертається обличчям до кистей рук і трохи схиляється вліво. При перекладі правої руки в 2-у позицію, лівою в 3-ю голова повертається направо, тобто у вихідне положення (рис. 3)

.

Закінчується це рort de bras перекладом лівої руки з 3-й позиції в 2-у і подальшим опусканням обох рук в підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голова повертається до лівої руки, що відкривається з 3-й позиції в 2-у, при поверненні в підготовче становище вона злегка схиляється вперед і повертається до правого плеча.

Третя форма рort de bras

Позиція ніг 5-а, права попереду, croisé. Спочатку виконується préparation: руки з підготовчого становища піднімаються через 1-у позицію в 2-у. Корпус утримується прямо.

Голова під час піднімання рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистей і злегка нахиляється наліво, погляд спрямований на кисті. Коли руки відкриваються з перших позиції в 2-у, голова повертається до правого плеча.

Після цієї підготовки виповнюється рort de bras: руки опускаються в підготовче становище, корпус одночасно нахиляється вперед. Далі, коли руки піднімаються через 1-у позицію в 3-ю, корпус одночасно випрямляється. Потім третій позиція рук фіксується, а корпус в цей момент перегинається тому. Після цього він випрямляється, одночасно руки розкриваються в 2-у позицію. Голова при нахилі корпусу вперед нахиляється разом з ним, погляд супроводжує рух кисті правої руки. При випрямленні корпусу голова повертається до правого плеча. Під час перегинання корпуса назад і випрямлення голова зберігає те ж положення (рис. 4).

Закінчується це рort de bras опусканням рук з 2-ій позиції в підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голова повернена направо.

Новий елемент у 3-й формі рort de bras - перегинання корпусу; виконувати його треба плавно, з вільно опущеними і розкритими плечима, з точним положенням рук і голови. Нагинатися вперед слід в поперекових хребцях, а не в тазостегнових суглобах, що не сутулитися або піднімати плечі, підтискати підборіддя або затримувати голову, піднімати корпус і голову - також плавно і струнко.

Перегинатися назад треба по можливості у всіх хребцях, а не тільки в попереку, зберігаючи при цьому стрункість корпусу. Голова відхиляється настільки, щоб шия залишалася вільною, що не затиснутою.

Руки під час нахилу корпусу вперед повинні одночасно опускатися в підготовче становище строго витримувати всі його правила. При випрямленні корпусу руки одночасно піднімаються в 1-у позицію і переводяться в 3-ю рівномірно, без затримки.

Коли корпус перегинається назад, руки відхиляються разом з ним, але не заходять за лінію плечей і строго витримують 3-ю позицію. При випрямленні корпусу руки плавно і одночасно розкриваються в 2-у позицію.

Четверта форма рort de bras

Позиція ніг 5-а, права попереду, croisé. Спочатку виконується préparation: руки з підготовчого становища піднімаються в 1-у позицію, потім переводяться ліва в 3-ю, права в 2-у. Корпус прямій. Голова повернена до правого плеча.

Потім робиться рort de bras: ліва рука переводиться з 3-й позиції в 2-у, права залишається в 2-ой, обидві кисті звертаються долонями вниз. Корпус одночасно повертається вліво з легким прогином. Далі руки з'єднуються в перше позиції, причому ліва проходить через підготовче положення, і знову займають вихідні позиції. Корпус одночасно повертається в початкове положення і так утримується до кінця вправи. Голова при перекладі лівої руки з 3-й позиції в 2-у повертається обличчям до її пензля. При повороті корпусу вліво голова повертається обличчям до правого плеча і трохи схиляється в ту ж сторону. Коли руки з'єднуються в перше позиції, голова повертається обличчям на кисті рук і трохи схиляється вліво. Під час перекладу лівої руки в 3-ю позицію, правою в 2-у голова повертається у вихідне положення (рис. 5).

Закінчується четверта форма рort de bras опускання лівої руки з 3-й позиції в 2-у, потім обох рук з 2-ій позиції в підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голова повертається до лівої руки, коли вона опускається з 3-й позиції в 2-у, при поверненні обох рук в підготовче становище злегка схиляється вперед і, вирівнюючись, повертається до правого плеча.

П'ята форма рort de bras

Позиція ніг 5-а, права попереду, croisé. Спочатку виконується préparation: руки з підготовчого становища піднімаються через 1-у позицію, потім права переводиться в 2-у, ліва в 3-ю. Корпус утримується прямо. Голова повернена до правого плеча.

З це положення починається п'ята форма рort de bras: корпус нахиляється вперед, в цей час ліва рука опускається в 1-у позицію, права через підготовче положення підводиться до неї. Потім корпус випрямляється з легким круговим відхиленням в ліву сторону, руки зберігають 1-у позицію. Далі корпус, вирівнюючись, починає перегинатися назад, одночасно права рука піднімається в 3-ю позицію, ліва розкривається в 2-у. Після цього посилюється перегинання корпусу, руки одночасно переводяться права в 2-у позицію, ліва в 3-ю. Нарешті, корпус випрямляється, руки залишаються в тому ж положенні.

Перед нахилом корпусу вперед голова, зліг підводячись, повертається обличчям у бік лівої руки, погляд спрямований на кисть. Під час нахилу корпусу вперед погляд супроводжує рух цієї руки. При випрямленні корпусу голова злегка схилена вліво і повернута обличчям на кисті рук, що знаходяться в першому позиції. Під час останнього перекладу рук (правою в 2-у позицію, лівою - в 3-ю) голова повертається до правого плеча і так утримується до закінчення випрямлення корпусу (рис. 6).

Закінчується п'ята форма рort de bras (так само як і попередня) опусканням лівої руки з 3-й позиції в 2-у, потім - обох рук з 2-ій позиції в підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голова повертається до лівої руки, коли вона опускається з 3-й позиції в 2-у, при поверненні обох рук в підготовче становище злегка схиляється вперед і, вирівнюючись, повертається до правого плеча.

Шоста форма рort de bras

Перед початком даної вправи виконується підготовка. Вихідна позиція ніг - 5-я, права попереду, croisé. Виповнюється demi-pliè, права нога ковзаючим рухом витягується вперед на croisé; далі здійснюється перехід на цю ногу в позу croisé тому.

Руки під час відведення ноги вперед піднімаються з підготовчого становища в 1-у позицію. Коли робиться перехід на відведену ногу, права рука розкривається в 2-у позицію, ліва піднімається в 3-ю. Корпус утримується прямо. Голова під час піднімання рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистей, при переході на відведену ногу - повертається до правого плеча.

З цієї пози починається шоста форма рort de bras. Виконується глибоке demi-pliè на правій нозі, ліва одночасно з витягнутим коліном, підйомом і пальцями ковзаючим рухом носка по підлозі відводиться назад на croisé можливо далі від опорної ноги. Потім робиться перехід на витягнуту ліву ногу, не підтягуючи її попередньо до правої. Наприкінці переходу права нога підтягується до лівої, ковзаючи носком по підлозі, і залишається відведеної вперед на croisé. Далі виконується перехід вперед на праву ногу через що проходить demi-pliè по 4-ій позиції в початкове положення. Корпус під час глибокого demi-pliè до межі нахиляється вперед, руки - у вихідному положенні: права залишається в 2-ій позиції, ліва в 3-й. Під час переходу на ліву ногу корпус випрямляється, руки з'єднуються в першу позиції. Слідом за цим корпус сильно перегинається назад з круговим відхиленням вліво, як у п'ятій формі рort de bras; руки одночасно переводяться: права в 3-ю позицію, ліва в 2-у. Коли корпус повертається у вихідне положення, права рука переводиться в 2-у позицію, ліва - в 3-ю.

Голова перед нахилом корпусу вперед повертається до лівої руки, обличчя і погляд звернені на її кисть. Під час нахилу корпусу вперед голова нахиляється разом з ним в такій же мірі. При випрямленні корпусу вона злегка нахиляється вліво. обличчя і погляд спрямовані на кисті рук, що знаходяться в перші позиції. Коли корпус перегинається назад, голова повертається ліворуч і одночасно з останнім перекладом рук повертається направо (рис. 7)

.

Закінчується шоста форма рort de bras так само, як п'ята, опусканням лівої руки з 3-й позиції в 2-у, потім - обох рук з 2-ій позиції в підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голова повертається до лівої руки, коли вона опускається з 3-й позиції в 2-у, при поверненні обох рук в підготовче становище злегка схиляється вперед і, вирівнюючись, повертається до правого плеча.

Виконувати вправу плавно, дотримуючись точні позиції рук, супроводжуючи їх рух поглядом і поворотом голови. Музичний розмір-3/4, 4/4, темп повільний.

Стилі аргентинського танго

Аргентинське танго - це цілий танцювальний напрямок, у якому багато стилів і форм танців. Підрозділ танго на стилі умовно. Основним при виборі того чи іншого стилю є місце, де ви танцюєте танго: у клубі, чи на сцені. Виходячи з цього, стилі можна умовно розділити на клубні і сценічні. До клубного відносяться: канженге, орілльєро, танго де салон, танго лісо, танго нуево (у Європі), вони засновані на принципах імпровізації. До сценічного: танго «на експорт» і танго «фантазія».
Канженге відноситься до стилів кінця 20-х - 30-х років. Танцювали його в основному в закладах із сумнівною репутацією. В сорокові роки з появою клубів і в міру того, як танго ставало усе більш популярним серед забезпечених шарів суспільства, стиль канженге практично зник.

Орілльєро - стиль, що зародився на окраїнах Буэнос Айреса, «орілльях». Сьогодні орілльєро характеризується швидкими рухами, для виконання яких необхідно вільний простір.

Танго де салон - стиль танго 40-х років. Цей період вважається «Золотим Століттям» танго, він характеризується повільними розміреними рухами, включає всі основні кроки і фігури танго, у тому числі хірос (повороти) і низькі болео (махи ногою від коліна).

Танго лісо - характеризується відсутністю вишуканих. Використовуються тільки самі основні кроки і фігури танго: камінада (основні кроки), очо (вісімки), і т.д.

Танго «на експорт» - танго, що виконується в кабаре Парижа, Нью-Йорка, Берліна чи Токіо. Його виконавці демонструють видовищні па і награну пристрасть для задоволення публіки.

Танго-«фантазія» - гібрид декількох стилів танго. Виконується професійними танцюристами. Воно поєднує традиційні кроки танго і фігури балету, бальних, сучасних танців, елементи гімнастики, і т.д. Це танго можна побачити на танго - шоу. Музика, що виконується при цьому, може бути навіть не танго, а, наприклад, джазом, чи аранжуванням класичної мелодії і т.д.

Танго «нуево» – «нове танго», прихильниками якого є в основному молоде покоління танцюристів. Воно дуже популярно в Європі.

Клубні і сценічні стилі танго розрізняються не тільки по місцю виконання і технікою, але і по характеру танцю. Для клубних стилів характерна камерність, щирість, імпровізація. Для сценічних - віртуозна техніка виконання, видовищність рухів і фігур.

 

Танці в стилі свінг

Танець Лінді Хоп, який з’явився з появою музики свінг, був показаний у голлівудському фільмі («Hellsapoppin'», 1937). Знімалася найвідоміша тоді група «Whіtу's Lindy Hoppers». Після цього фільму Лінді Хоп став самим масовим і модним танцем. Свінгувала вся Америка і, природно, що у різних місцях виникли унікальні стилі: East Coast Swing (стиль східного узбережжя) більше нагадує кантрі,,West Coast Swing (стиль західного узбережжя) схожий на сучасний Бугі-Вугі і найвідоміший «Savoy Style» - отримавший свою назву від культового танцзалу Савой, де і працювала група «Whity's Lindy Hoppers».

В Європу Лінді Хоп і Вест Коуст були завезені у військові роки і незабаром з'явився трохи змінений стиль, що одержав назву Бугі-Вугі (Boogie Woogie) за аналогією з популярним у 40-і стилем музики. Поза, ведення, відчуття ритму були адаптовані до європейської традиції. Європейці довго розглядали цей танець як дикунський. Викладачі довго вагалися – запроваджувати бугі-вугі в курс навчання, чи ні. Тільки після багато років суперечок, бугі-вугі був прийнятий усюди, але в більш цивілізованому виді, чим його перший варіант.

Інтерес до свінгових танців трохи згас у 60-ті, в епоху повальної бітломанії та диско в 70-ті, а в 80-х роках знову сплеск інтересу до ретро-стилів. У 1988 році два каліфорнійських танцюристи розшукали одного із солістів «Whity's Lindy Hopers, він був запрошений консультантом у бродвейский мюзикл «Black & Blue», що удостоївся премії «Tony». І в Америці почалося бурхливе відродження старих традицій (new retro rennessance).

Основа всіх розглянутих стилів на перший погляд однакова. Малюнок танцю виглядає так: партнери роблять два кроки з поворотами і погойдуваннями вбік, потім роблять крок назад і повторюють все з початку, змінюючи ногу. Крок назад і зміна ноги стали стандартом танцю і його ритмічною основою. Що ж стосується поворотів вбік і похитувань, то тут з'явилося безліч варіантів.

Зараз свінг один із самих популярних клубних танців.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 4282; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.137.127 (0.022 с.)