Крос- переміщення у просторі.продемонструвати рухи 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Крос- переміщення у просторі.продемонструвати рухи



КРОС.

Пересування в просторі

Цей розділ уроку розвиває танцювальність і дозволяє придбати манеру і стиль модерн-джаз танцю. Традиційних, зафіксованих кроків, стрибків і обертань небагато. Кожен з педагогів вільний імпровізувати і варіювати, як підказує йому педагогічне чуття.

Види рухів:

кроки;

стрибки;

обертання.

Кроки

Кроки поділяються на чотири основні групи: I. Кроки примітиву. II. Кроки в модерн-джаз манері. III. Кроки в рок-манері. IV. Кроки в мюзикл-комеді-джаз манері, тобто раннього джазу. Існують ще й сполучні кроки.

I. Кроки примітиву були запозичені з афро-танцю, а також популярних побутових танців, про які згадувалося вище. Всі кроки цієї групи виконуються в позі колапсу, коліна зігнуті, стопи виключно в паралельному положенні. Зазвичай кроки виконуються з легким трамплін погойдуванням, проте рівень розташування тіла повинен залишатися незмінним.

Найбільш поширені види кроків:

Flat step,

І.П, - Ноги у 2 парал. поз., коліна трохи зігнуті і спрямовані вперед. Торс трохи нахилений вперед. Вся стопа під час кроку повністю плоско стосується статі.

Camel walk ("верблюжа ходьба"),

При цьому кроці коліно "робочою" ноги піднімається вгору, одночасно опорна нога згинається. Акцент спрямований вниз.

Крок з танцю "Ча-ча-ча",

Складається з чотирьох рухів:

І. П.- 1 парал, поз. ніг, коліна зігнуті.

1 - Крок П.Н. в сторону. І - Приставити Л.Н.

2 - Повторити П.Н. крок убік.

3 - Л.Н. поставити на полупальци ззаду П.Н.

І - Перенести вагу корпусу на Л.М. (Коліно зігнуте) і підняти вгору П.Н.

4 - Крок на місці П.Н.

5-8 - Аналогічно виконати вліво з Л.М,

Latin walk. Крок, при якому тяжкість корпусу на одній нозі, інша нога вільна. Вона підштовхує опорну ногу вперед або в сторону, на короткий час приймаючи тяжкість корпусу. При цьому стегно піднімається вгору.

Всі кроки примітиву виконуються з координацією з ізольованими центрами. Спочатку вивчається крок в "чистому" вигляді, потім додається один центр, два центри і так далі.

Кілька прикладів на основі flat step: кроки виконуються по діагоналі класу або по колу.

1. З рухом Пелвіс вперед-назад при кожному кроці.

2. Те саме з рухом Пелвіс з боку в бік.

3. З напівколами Пелвіс зліва направо при першому кроці і справа наліво при вто ром кроці.

4. З "вісімкою" Пелвіс, яка виконується на два кроки.

5. З підйомом стегна вгору на кожен крок.

6. Координація в різних ритмічних малюнках: кроки виконуються на кож ний рахунок, Пелвіс рухається вперед-назад в два рази швидше.

7. З рухом грудної клітки вперед-назад,

8. Аналогічно рух грудної клітки з боку в бік.

9. Координація з рухом рук: flex я витягування кисті на кожні два кроки, кола кистями, кола передпліччям, переклади рук з позиції в позицію.

10. Руки рухаються уздовж тіла в положенні "locomotor".

11. З поворотами голови вправо-вліво.

12. З нахилами голови вперед-назад.

13. З sundari, виконуваним вперед-назад.

14. З напівколами головою свінгового характеру справа наліво і зліва направо.

15. З рухом плечей вгору-вниз.

16. З твістом плечей.

17. З колами плечима.

18. З шейком плечей.

19. Виконання jelly roll під час кроку.

20. З колом Пелвіс, виконуваним на два кроки.

Кілька прикладів координації трьох центрів на основі flat step:

1. Пелвіс з боку в бік, голова вперед-назад, плечі вгору-вниз.

2. Пелвіс з боку в бік, руки locomotor, повороти голови вправо-вліво.

3. Пелвіс з боку в бік, плечі - twist, одне - вгору, інше - вниз, повороти голови вправо-вліво.

4. Пелвнс вперед-назад, грудна клітка в опозицію назад-вперед, руки зігнуті в ліктях, передпліччя закриваються і відкриваються.

Крім того, кроки всіх видів можуть мультипліковані. (Питання мультиплікації був детально розглянутий раніше.) Кілька прикладів на основі flat step:

1. Удар подушечкою правої стопи перед Л.Н. і крок з правої ноги вперед.

2. Аналогічно удар п'ятою і крок з цієї ж ноги.

3. Мазок всією стопою по підлозі перед кроком і крок вперед.

4. Два удари: носок, п'ята і крок вперед з цієї ж ноги.

5. Півколо ззаду вперед і крок вперед з цієї ж ноги.

При виконанні мультипліковані рухів необхідно пам'ятати, що всі додаткові акценти не повинні займати основні частки такту. Так, у всіх вищенаведених прикладах додатковий рух виконується на "і", а крок виповнюється на "раз",

II. Кроки в модерн-джаз манері. Ці кроки виконуються з акцентом на "раз". При координації з руками використовується опозиція, т. Е. В рух приходять права нога і ліва рука. Темп руху цих кроків різко поступальний. Це означає, що учні повинні дуже енергійно просуватися вперед, як би прагнучи досягти якоїсь мети. Оскільки всі ці кроки були запозичені в основному з танцю-модерн, вони максимально природні, не вимагають виворотність положень ноги і спеціального "вибудовування" пози або положення. Спочатку учні повинні освоїти простий поступальний крок з носка.

Первісне вправу:

І.П. - 1 парал. поз. ніг.

І - П.Н, вивести вперед на носок.

1 - Як би прослизаючи вперед П.М., перенести на неї вагу корпусу; Л.Н.

залишається позаду витягнутої. І - Через паралельний passe par terre вивести Л.Н. вперед на носок.

2 -Все повторити з Л.Н.

Потім цей рух виповнюється з опозиційним свінгового розгойдуванням рук. І ось тут виникають труднощі: учні намагаються зробити крок і послати вперед однойменну руку і ногу, тобто порушується принцип опозиції. Також опозиція повинна зберігатися при кроках назад, при кроці з правої ноги назад права рука надсилається вперед. Цей момент потребує особливої ​​уваги педагога і відповідного коригування.

Далі можливе вивчення різних видів простих кроків: на полупальцах, в deml-pll4, зі зміною напрямку руху, з поворотами, але при виконанні всіх кроків педагогу необхідно суворо контролювати енергійний, поступальний характер руху. Для того щоб учні краще його засвоїли,

в техніці Грехем є вправа, яка називається "Біг проти вітру", т. е. біг з опором: грудна клітка висувається вперед, корпус прогинається назад, і учні виконують біг з прискоренням по діагоналі класу. Це допоможе відчути енергію руху.

Кроки в модерн-джаз манері теж можуть мультипліковані. Найбільш поширеним прикладом такої мультиплікації служить триплет - комбінація трьох кроків на два рахунки. Найяскравіший приклад триплета - два кроки на полупальцах з витягнутими колінами, правої, лівої і один крок tombe з правої ноги. За рахунком це виглядає наступним чином:

1 - Крок П. Н, на полупальцах вперед, І - Аналогічно Л. Н.

2 - Крок iambi вперед П. Н.

3 і 4 - Всі повторити з Л, Н,

Триплет може виконуватися з боку в бік. Дуже часто педагоги використовують термін "step ball change",

І.П. - 1 парад, поз. ніг, руки вільно опущені уздовж торсу.

1 - Крок tombe П.Н. вправо, Л.Н. залишається витягнутої носком у підлогу. І - Піднімаючись на полупальци П.М., підставити витягнуту Л.Н. ззаду, перенести на неї вагу корпусу.

2 - Залишаючись на полупальцах, зробити невеликий крок П.Н. вправо у 2 парал. поз.

3 і 4 - Повторити 1 з Л.М,

Більш складний квадроплет, при якому на рахунок "і-два" робиться три кроки на полупальцах - таким чином крок tombe виповнюється весь час з однієї ноги. Триплет і квадроплети можуть бути з просуванням вперед, назад, по колу і з боку в бік. Особливу складність викликає координація руху ніг і рук. При триплеті і квадроплете руки завжди рухаються опозиційно, тобто права нога, ліва рука. Це ж правило зберігається і при пересуванні тому: крок назад правою ногою, права рука вперед. Триплети часто ускладнюються твіст і спіралями торсу, а також з'єднанням з contraction і release.

III. Кроки в рок-манері. Ці кроки виконуються на рахунок "і-раз". Таким чином, сильне акцентоване рух, пов'язаний з переносом ваги тіла, йде на слабку музичну частку, через такту; так, наприклад, в триплеті крок tombe буде виконуватися на "і", а на "раз" - перший крок на полупальцах. У рок-манері можлива координація рук і ніг у паралельному русі.

IV. Кроки в мюзикл-комеді-джаз манері. Ці кроки народилися і народжуються досі в театральному танці, танці вар'єте й естради. В основному до цієї групи відносяться всі канканірующіе кроки, тобто кроки з одночасним кидком ноги вперед або в сторону. Правил виконання подібних кроків не існує, їх вивчення залежить від фантазії і хореографічної майстерності педагога. У цю ж групу можуть бути віднесені кроки, запозичені з модних стилів побутової хореографії, таких як "брейк", "вог", "диско", "реп" і т.д.

При переході з одного положення або пози в інше використовуються сполучні кроки. Це можуть бути chasse, pas de bourree, glissade, coupe, degage. Техніка їх виконання не змінюється, але можлива зміна напрямків, наприклад, chasse виповнюється боком і, природно, змінюється координація, тобто поло-

жения рук і голови. Кроки можуть об'єднуватися в комбінації, координуватися з іншими центрами. Це найбільш імпровізована частина уроку. Основне завдання - засвоїти манеру, стиль руху. Тому педагогу бажано використовувати єдину техніку в одному уроці, наприклад, запропонувати для вивчення комбінацію, використовуючи кроки в рок-манері.

Стрибки

Стрибки у уроці модерн-джаз танцю використовуються в поєднанні з кроками і обертаннями.

Стрибки умовно можна розділити на 4 групи:

- З двох ніг на дві (jump);

- З однієї ноги на іншу з просуванням (leap);

- З однієї ноги на ту ж ногу (hop);

- З двох ніг на одну.

Характерною особливістю є виконання стрибка як з акцентом вгору, так і з акцентом вниз. Так само, як кроки, стрибки можуть координуватися з іншими центрами, торс може бути не витягнуть вгору, як це вимагає класичний танець, а бути нахилений або зігнутий. Найбільш оптимальним для педагога може бути шлях трансформації якогось стрибка, запозиченого з арсеналу класичного танцю за рахунок іншої координації або зміни напрямку. Ось, наприклад, як можна трансформувати стрибок temps saute:

1. Виконати по паралельних позиціях.

2. Почати з виворотного позиції, а під час приземлення перевести стопи в паралельну позицію.

3. Під час стрибка зігнути коліна, гомілка завести назад і п'ятами торкнутися сідниць.

4. Зігнути одну ногу під час стрибка в положення "у коліна". 6. Виконати contraction в центр торсу під час стрибка.

6. При зльоті виконати arch торсу.

7. Зігнути обидва коліна і з'єднати стопи (* жаба ").

8. Раавесті прямі ноги в сторони ("розніжка").

9. Зігнути коліна і притиснути їх до грудей.

Як і в класичному танці, стрибки можуть виконуватися на місці і з пересуванням у просторі. Можливо поєднання різних за характером стрибків у єдину комбінацію: в модерн-джаз танці немає поділу на великі, середні та малі стрибки.

Обертання

Обертання, як і стрибки, можуть виконуватися на місці і з пересуванням у просторі.

Основні види поворотів:

- На двох ногах;

- На одній нозі;

- Повороти по колу навколо уявної осі;

- Повороти на різних рівнях;

- Лабільні обертання.

Повороти на двох ногах. Цей тип поворотів і обертань, як найлегший, вивчається першим. Починається вивчення з так званого "трехшаговий повороту", який виконується наступним чином:

І.П, - 1 парал, поз. ніг.

1 - Крок П.Н. вправо.

2 - Крок JLH. в тому ж напрямку, одночасно напівповороті на 180 °.

3 - Крок П.Н. в тому Еке напрямку, завершуючи повний поворот.

4 - Приставити Л.М, до П.Н.

Так само виконати з просуванням вліво з Л.Н.

Corkscrew повороти - повороти, аналогічні soutenu en tournant. "Робоча" нога схрещується попереду або позаду опорної ноги, і поворот здійснюється в напрямку en dehors або en dedans. Найчастіше при такому повороті відбувається зміна рівня виконавця, тобто поворот починається з demi-plie і закінчується на полупальцах.

Tour chains виповнюється так само, як в класичному танці, проте може змінитися рівень обертання (на полупальцах, на повній стопі, на demi-plie).

Повороти на одній нозі. Техніка виконання аналогічна техніці виконання піруетів і партерних турів класичного танцю. Можлива зміна положення "робочою" ноги. Вона може бути в положенні cou-de-pied, "у коліна", відкрита в будь-якому з напрямків або перебувати в положенні attitude. Також можливі різні варіанти положення опорної ноги: на полупальцах, на всій стопі, на demi-plie. Однак у будь-якому варіанті спина служить віссю обертання, руками береться форс, а голова "тримає точку". Як у класичному танці, діють поняття en dehors і en dedans.

Повороти по колу навколо уявної осі. Виконуються на одній або двох ногах навколо уявної осі. Техніка виконання аналогічна техніці виконання в класичному танці.

Повороти на різних рівнях. В модерн-джаз танці широко використовуються повороти, коли танцюрист змінює рівень розташування тіла під час обертання. Ця зміна може здійснюватися і при обертанні на місці, коли виконавець, поступово згинаючи коліна, опускається вниз або, навпаки, піднімається вгору ("штопорні повороти"), і при пересуванні в просторі, коли виконавець змінює рівень поступово. Наприклад, виконати tour chaines по діагоналі Класу: чотири рази на полупальцах, чотири на повній стопі, чотири на demi-plie і закінчити поворотом на колінах. Повороти на колінах і сідницях, а також різні види перекатів в партері дуже поширені в різних техніках сучасного танцю.

Лабільні обертання. У всіх вищеописаних поворотах віссю обертання служив хребет і центр ваги розташовувався над опорною ногою. Однак в модерн-джаз танці існує група поворотів, коли хребет нахилений в якомусь напрямі або розслаблений. Ці нестійкі повороти закінчуються або падінням, або переходом в стабільне обертання (тобто з опорою), або виконавець робить кілька кроків, щоб знайти рівновагу.

Зазвичай виконується не більше одного лабільного повороту, і в основному ці повороти виконуються за рахунок сильного форсу, який беруть руки. Положення рук під час обертання може бути різним: в будь-який з позицій або положень, описаних вище, - схрещеними на грудях, заведеними за поперек і т.д. Але ці положення рук фіксуються вже під час самого обертання, перед ним руки повинні взяти форс і дати енергію для обертання.

Сучасні танцювальні напрями

Современной танець (початок - середина XX століття)

-Вільний Танець

Вільний танець (також пластичний, ритмопластические) - виникло на початку ХХ століття рух за звільнення від конвенциональности колишнього балетного театру і злиття танцю з життям. Вільний танець стояв біля витоків танцю ХХ століття; в ньому були сформульовані принципи, на яких частково грунтувалися танець модерн і джаз-модерн, контемпорарі, і навіть буто та контактна імпровізація.

Творців вільного танцю об'єднувало не тільки бажання перетворити його у високе мистецтво, що має рівний статус з музикою або живописом, а й особливий світогляд. Всі вони в тій чи іншій мірі сприйняли ідею Ніцше про танець як метафорі свободи і танцюриста як втіленні розкутого і творчого духу. Для засновників вільного танцю танець став особливою філософією, від якої вони очікували трансформації життя. Айседора Дункан (1877-1927) мріяла про нову людину, для якого танець буде так само органічний, як і інші повсякденні справи, про жінку майбутнього - власниці «самого піднесеного розуму в самому вільному тілі».

Одним з ідейних джерел вільного танцю став рух за фізичне вдосконалення, розкріпачення тіла. Його прихильники шукали джерело відродження в природі, закликали до природності, звільнення людини від вимог, що накладаються на нього сучасною цивілізацією.

-Танец Модерн

Танець модерн - один з напрямків сучасної зарубіжної хореографії, що зародився в кін. XIX - початок. XX ст. в США та Німеччині. Термін «Танець модерн» з'явився в США для позначення сценічної хореографії, що відкидає традиційні балетні форми. Увійшовши у вжиток, витіснив інші терміни (вільний танець, дунканізм, танець босоніжок, ритмопластические танець, виразний, експресіоністський, абсолютний, новий художній), що виникали в процесі розвитку цього напрямку. Загальним для представників танцю модерн, незалежно від того, до якої течії вони належали і в який період проголошували свої естетичні програми, був намір створити нову хореографію, відповідала, на їхню думку, духовним потребам людини XX століття. Основні її принципи: відмова від канонів, втілення нових тем і сюжетів оригінальними танцювально-пластичними засобами. У прагненні до повної незалежності від традицій представники Т.М. прийшли, врешті-решт, до прийняття окремих технічних прийомів, у протиборстві з якими зародився новий напрямок. Установка на повний відхід від традиційних балетних форм на практиці не змогла бути до кінця реалізована.

-Контемп (Контемпорарі (contemporary))

Контемпорарі-денс - стиль сучасного сценічного танцю, что розвінувся зі стілів модерного та постмодерного танцю.

Для контемпорарі характерна відмова від традіційніх атрібутів балету, робота на підлозі. Танець цього стилю часто віконується босоніж

-контактними Імпровізація

Контактна імпровізація (КІ) - танець, в якому імпровізація будується навколо точки контакту з партнером. Контактна імпровізація є однією з форм вільного танцю.

-Буто

Буто (яп. 舞 踏, буто:, «танець темряви») - напрям сучасного японського танцю.

Сучасний танець (кінець XX - початок XXI століття)

Клубний танець:

-Electro

-House

-Trance

-Тектонік

Тектонік (англ. Tecktonik) нове танцювальне рух XXI століття, що містить в собі елементи, jumpstyle, хіп-хопу, локінга, попінга, техно і т. П.

 

-Strip-Dance

Strip Dance - танцювальний напрямок, по суті є частиною стриптизу. Якщо стриптиз, це "вміння оголення в танці", то стрип денс - це "вміння танцю, відповідного для оголення". Тобто стрип денс - це будь-танцювальний напрямок, який можливо органічно застосувати для стриптизу. Відповідно існують різні варіанти стрип денсу: R'n'B strip, Стрип-латина, класична стрип-пластика і т.д. Також існують різні види стрип денсу, засновані на різних техніках стриптизу, заснованих на взаємодії з предметами, як то: lap-dance, table-dance, pole-dance і т.д.

-Go-Go

Go-Go (гоу-гоу) - стиль еротичного танцю, при якому на відміну від стриптизу танцюристи НЕ роздягаються.

Мета танцю - розвага відвідувачів дискотек.. Go-go виникло на початку 1960-х років, коли жінки в «Peppermint Lounge» в Нью-Йорку стали на столи і почали танцювати твіст.

-Хакка

Хакка (нід. Hakken, так само нід. Hakkuh) - стиль танцю, що з'явився в Нідерландах, в 90-х роках як атрибут молодіжної субкультури хардкор (габбер)

-Джампстайл

Джампстайл (англ. Jumpstyle від англ. Jump - стрибок) - танцювальний стиль, що поширився в Європі в останні роки, в основному в Нідерландах, Бельгії, а також на півночі Німеччини та Франції. Танці проходять під енергійну електронну музику, кожен танцюрист на свій манер в ритм музики здійснює рухи, схожі на стрибки, за що стиль і отримав свою назву. Якщо танцюристів декілька, вони не повинні торкатися партнера. Вітаються несинхронні дії різними танцюристами. Стався від стилю Hardstyle

-Шаффл

Мельбурн шаффл (Melbourne shuffle) - це стиль танцю, який стався наприкінці 80-х років в Австралії, в андеграунд-сцені міста Мельбурн. Це швидкі, типові для джазу танцювальні рухи (степ), але на «сучасний» лад, і танцюють його під різноманітні стилі електронної танцювальної музики.

-DnB Step

D'n'B Dance (Drum and Bass step), або D'n'B step x-outing - вуличний танець, атрибут молодіжної субкультури драм-н-бейс, виконується під музику в стилі DnB, найчастіше на так званих сходках (неформальних зборах або D'n'B-вечірках), баттлах (танцювальних змаганнях, від англ. battle - битва), і в клубах Drum And Bass напрямки. Стиль D'n'B dance ввібрав в себе елементи брейк-біту та хіп-хопу. D'n'B dance виконують у зручних кедах або кросівках на плоскій підошві і найчастіше джинсах або штанах, які не сковували рухів.

Основний акцент при виконанні D'n'B dance - на рух ніг («фінти» ногами):

техніка чергування «носок - п'ята, носок - п'ята» (так звана основа, basic);

техніка махів вперед, в сторони, схрещування ніг;

техніка поворотів і напівповороті на п'яті, на носку, зрідка в повітрі;

техніка розворотів на 180, 360 або іноді і більше градусів (найскладніша).

-Сквер Данс

Сквер данс (англ. Square dance, в перекладі з англійської «танець квадратів») - це народний танець, який з'явився в США. Танцювальні фігури, прийняті в Сквер данс, запозичені з традиційних народних танців, привезених в Сполучені Штати емігрантами з Європи. Серед цих танців - морріс, англійський танець «кантрі» і кадриль. Сквер данс танцюють у всьому світі. У Росії він вперше з'явився в 2003 році.

Вуличний танець:

-хіп Хоп

Хіп-хоп (англ. Hip hop) - культурний напрям, що зародився в середовищі робітничого класу Нью-Йорка в кінці 1970-х. Діджей Afrika Bambaataa першим визначив п'ять стовпів хіп-хоп культури: MCing, DJing, breaking, graffiti writing, and knowledge. Інші елементи включають бітбоксинг, хіп-хоп моду і сленг.

Виникнувши в Південному Бронксі, в 1980-х роках хіп-хоп став частиною молодіжної культури в багатьох країнах світу. З кінця 1990-х з вуличного андеграунду, що має гостро соціальну спрямованість, хіп-хоп поступово перетворився на частину музичної індустрії, а до середини першого десятиліття нинішнього століття субкультура стала "модною", "мейнстрімной". Однак, незважаючи на це, всередині хіп-хоп чимало діячів все ще продовжують його «основну лінію» - протест проти нерівності і несправедливості, опозицію до можновладців.

-брейк-Данс

Брейк-данс або бібоінг (англ. Breakdance) - вуличний танець, одна з течій хіп-хоп культури.

 

-C-Walk (Crip walk)

Crip walk (C-walk, Cwalk) - стиль сучасного вуличного танцю, орієнтований на віртуозну імпровізовану роботу стоп. C-Walk народився десь в 1970 році в Південній і Центральній частині Лос-Анджелеса.

-Поппінг

Поппінг (паппінгу, пап; від англ. Popping) - стиль танцю, який заснований на техніці швидкого скорочення і розслаблення м'язів, щоб викликати поштовхи в тілі танцюриста - поп або хіт. Це робиться безперервно в ритмі музики в поєднанні з різними рухами і позами. Танцюрист, виконуючий поппінг, називається поппером. в Росії довгий час невірно називався «верхній брейк-данс». Поппінг також використовується як загальний термін для групи споріднених стилів, які часто об'єднуються з Поппінг, щоб створити більшу різноманітність у виконанні.

У змаганнях з вуличних танців Juste Debout, Popping є одним з основних 4 категорій, по яких проходять батли (змагання)

-Krump

-Локінг

Справжня краса якого лежить в чистій імпровізації, а не серії запланованих послідовних рухів.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 1135; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.145.114 (0.083 с.)