Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Прийоми навчання в молодшій групіСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
(під час формування співочих вмінь) 1) Співоча постава - положення тулубу (корпусу)- сидіти, спираючись на стілець. Прийоми: показ, слово вихователя (пояснення).
2) 3вукоутворення - не чітке, в'яле. Діти не вміють володіти своїм голосом. Артикуляційний апарат розвинутий слабо. Діти часто картавлять, ковтають окремі звуки, тобто співають „говірком” (пе - ту - шок). Програмові вимоги - вчити співати без напруги і крику, протяжно. Для протяжного співу використовувати такі методичні прийоми: вчити підспівувати спочатку окремі слова - склади („мяу, тра -та – та”), а потім всю пісню. Для співучості пропонувати співати на склад „ля”, ”ду”, “ко –ко”(наприклад „ Кошка” (мяу) і „Цыплята” (ко - ко - ко).
З) Дихання - поверхове, коротке. Вчити не брати дихання посеред слова (на підставі показу).
4 ) Дикція - повинна бути чіткою. Діти повинні розуміти зміст слів. Для цього бажано використовувати наступні методичні прийоми: наочність (картки, іграшки, пояснення слів, показ, індивідуальна робота). Не можна слова пісні вчити як вірш, слова засвоюються разом з мелодією, а окремо повторюються тільки важкі слова.
5) Чистота інтонування (стрій). Прийоми: спів з голосу педагога. Потрібно знати, що з голосу малюки краще сприймають мелодію. Тому спочатку треба вчити співати без супроводу (а капелла). Велике значення має використання вправ, пов’язані з наспівуванням. Діти співають в ігровій формі звуконаслідування: „ку- ку”, “а- у”, “бі- бі –бі”. а) Поспівки співають без інструменту, з голосу вихователя; б) Важкий інтервал пісні можна співати на склад „ля” чи інший; в) Співи гарно співаючих дітей; г) Індивідуальні заняття з нечисто співаючими.
6) Ансамбль. Діти часто відстають або випереджають один одного під час співу. Прийоми: а) зібрати увагу дітей: „Посмотрите все на меня. Поем по руке”; б) виразний початок пісні. в)Індивідуальна робота; На одному занятті можна виконати 2-3 пісні, а за рік 6 пісень.
Середня група. На п’ятому році життя діти мають певну музичну підготовку. У них зміцнився голос, поширився діапазон – ре1 – сі1, краще стало вимовляння звуків. Це дає можливість поширити обсяг співочих вмінь. До кінця року діти повинні оволодіти такими програмними навичками: - співати природнім голосом без напруги, протяжно; - брати дихання між короткими фразами; - вимовляти слова чітко, правильно; - разом починати й закінчувати пісню; - правильно передавати нескладну мелодію; - співати узгоджено в межах „ре1 – сі1”; - прислухуватися до голосів інших; - розрізняти звуки за висотою; - співати ізсупроводом та без нього; Основний метод - виразний, емоційний показ, як і молодша група, а прийом – ігровий, який поки що залишається основним. а) Над звукоутворенням - продовжити роботу над протяжністю звучання, тому іноді діти ще співають „говірком”. б) Над диханням - показ і контроль за зміною дихання. в) Над дикцією - роз'яснення змісту пісні та слів. г) Над чистотою інтонування - вправи на розширення діапазону, показ голосом прийомів, наприклад, як пищить комар (спів тоненьким, високим голосом), а потім питання: „А ведмідь теж пищіть?”. - “Ні”, а як? - спів без супроводу (Вправи: „ Двімашини”, „Качелі”, „Птах і пташенята”, гарно вивчена пісня). д) Над ансамблем - діти самі повинні починати спів з показу вихователя. Потрібно звертати увагу на характер вступу, слухати інструмент, співати не голосно. Прийоми: чіткий показ вступу, індивідуальна робота, спів по підгрупам. В середній групі на одному занятті діти можуть виконати 2-3пісні. На закріплення. Пед. завд. № 11(про машини). МЕТОДИКА НАВЧАННЯ СПІВАМ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ.
Вікові особливості: Дитина зміцнюється фізично, вдосконалюється її голосовий апарат. Увага більш стійка, мислення більш активне. Діти мають достатньо розвинену мову, щоб висловити свої думки з приводу змісту пісні. Вони розуміють пояснення вихователя, дітей привчають до усвідомленого виконання. У них краще розвинений слух - звуковисотний, тембровий, ритмічний, динамічний.
Програмові завдання: а) по звукоутворенню – продовжувати вчити співати природнім легким голосом, без напруги, співучим звуком, м’яко співати без ударні кінці фраз; б) по дикції – вчити вимовляти слова чітко, виразно; в) по диханню – вчити брати як глибоке дихання, в наспівних піснях, так і коротке в рухливих піснях; г) по чистоті інтонування – вчити співати пісні з великими інтервалами (стрибками); д) по ансамблю – не тільки починати і закінчувати разом, але й з відтінками, виразно, самостійно як їз супроводом, так і без нього. За рік 6-8 нових пісень. МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ. Для поширення діапазону: а) дітей розміщують в три ряди (в залежності від їх діапазону): - І ряд – дітей з обмеженим діапазоном (2-3 звуки); - ІІ ряд – з неповним діапазоном; - ІІІ ряд – з нормальним діапазоном. б) підбирають пісні з більш широким діапазоном; в) поступове підвищення тональності вивченої пісні: Для звукоутворення. Наспівні пісні співати на слоги “ля”, “ду”; Рухливі – на “тьох”, “тук”; Швидкі пісні вчити у помірному темпі.
Для дихання – диригентський жест, пояснення, показ.
Для дикції – промовляння тексту пошепки, (в ігровій формі), спів скоромовок. Для чистоти інтонування: - настройка на І-й звук; - спів на певні слоги; - спів поспівок, змінюючи тональність; - прийом звуконаслідування (під час роботи над важкими місцями); - вправа “музичне ехо”; - спів без супроводу; - спів гарно співаючих дітей. Для ансамблю – рухове моделювання, диригентський, тест, слуховий контроль, показ, обличчя педагога. Дітей підготовчої групи вихователь готує до занять по нотах. З цього приводу, що в школі діти від співу по слуху переходять до співу по нотах. Дітям потрібно дати деякі відомості про музичну грамоту, познайомити з умовними, поки графічними позначками, які показують співвідношення звуків з висотою та тривалістю (звуковисотний нотний). Стан з нотами – “метеликами”, великі і малі фігурки, фланелеграор, музична сходинка, рухове моделювання, спів а капелла).
Методика організації ритмічної діяльності молодших школярів 1. Значення та завдання. Види рухів. а) Ритміка – взаємозв’язок музики та рухів. б) Значення музично – ритмічних рухів. в) Завдання педагога з музичного – ритмічного виховання дошкільників. г) Зв’язок музики і рухів. д) Вікові можливості дошк. у музично – ритмічні діяльності (сам. робота). є) Види музично – ритмічних рухів. 2. Програма виховання та навчання з р. 1. “Музично – ритмічні рухи”. 3. Методика навчання рухам в різних вікових групах.
ЗМІСТ ЛЕКЦІЙНОГО МАТЕРІАЛУ. 1. Ритміка – взаємозв’язок музики та рухів. Музично –ритмічне виховання потрібно починати якомога раніше. Воно здійснюється через муз. ігри, музично – ритмічні вправи, хороводи, танці. Органічна єдність музики і рухів необхідна і природна. Рухи повинні розкривати зміст музики, відповідати характеру, формі, динаміці, темпу і ритму муз. твору. Яскравим прикладом зв’язку музики рухів є балет, а також такий вид спорту як художня гімнастика, фігурне ковзання, синхронне плавання. Систему музичних вправ з допомогою ритмічних рухів одним з перших розробив ще на початку ХІХ ст. швейцарський музикант – педагог Жан Далькроз. Його метод полягає в тому, щоб, використовуючи спеціальне підібране тренувальні вправи, розвивати у дошкільників муз. слух, пам’ять, увага ритмічність, пластичну виразність рухів. Ці позиції враховуються та розробляються сучасною педагогікою. 2. Музично – ритмічні рухи мають велике значення у справі всеб. вихов.: Вони сприяють: 1) розвитку муз. сенсорних здібностей; 2) психічних процесі; 3) пізнавальних процесів; 4) поширенню муз. кругозору; 5) всебічному розвитку дитини: Інсценівки, національні танці, ігри формують: а) моральні якості дошкільників, допомагають виховувати у дітей любов до Батьківщини, почуття інтернаціоналізму, привчають до колективних дій. б) сприяють фізичному вихованню – зміцнюють дитячий організм, поліпшують дихання, посаду, швидкість, кровообіг, сприяють формуванню моторики. в) розумовому вихованню – веселі ігри, танці викликають активну діяльність вищих відділів головного мозку, пов’язаних з інтелектуальними та вольовими процесами. г) естетичному вихованню – виховують почуття прекрасного, емоційна чутливість, на прекрасне, рухи становлять виразними, красивими, легкими, граціозними. 3. Завдання педагога, які здійснюються в процесі муз. – ритм., виховання. 1) вчити дітей узгоджувати рухи з характером музики, яскравими засобами музичної виразності, ритмічно, виразно рухатися, грати в ігри, водити хороводи, танцювати як на заняттях, так і поза них; 2) розвивати почуття ритму, яке виражається у тому, що діти почувають у музиці ритмічну виразність, відгукуються на неї і передають її у рухах; 3) розвивати художньо – творчі здібності, які можуть проявитися у дошкільників у тому, що вони самі шукають засоби вивчення ігрового образу, вигадують, комбінують танцювальні рухи, пропонують зміни в танцях за власною ініціативою, водять хороводи поза занять. 4. Різні муз. твори викладають у дітей емоційне хвилювання, народжують повні настрої, під впливом яких і рухи отримують відповідний характер. Наприклад, урочисте звучання святкового маршу бадьорить, веселить, радує. Це виражається у підтягнутій посаді, точних рухах рук та ніг. Навпаки, спокійний, плавний характер таночка (вальсу) дає можливість зробити посаду вільною, рухи м’якими, повільними. Особливості ладу, ритму, темпу, також відображаються у рухах. Принцип контрасту і неповторності в музиці викликає контрастність і неповторність рухів. Нескладний ритм виражається акцентами, хлопками, притопами. Динаміка і темп – зміною швидкості, напруженості, амплітуди, напрямку рухів. 5. В процесі розвитку музично-ритмічних рухів необхідно враховувати вікові особливості дітей. Навчання музично-ритмічним рухам починається з молодшої групи. 1) діти 3-го – 4-го року життя можуть вимовитися про гру, згадуючи її окремі моменти. Здатні самостійно змінювати рухи відповідно 2-х часним музичним творам. Але ці реакції недосконалі. Діти легко засвоюють ритмічний малюнок у хлопках, ніж під час бігу чи ходу. Чіткі темпові та динамічні зміни викликають бажання бігати. 2) 4-го – 5-го року життя діти роблять короткі зауваження з приводу музично-ритмічних ігор, вправ, щодо сюжету, динаміки,... Можуть достатньо чітко ходити у відповідності з матричною пульсацією. Але вірної передачі ритмічного малюнку у таночку ще важко досягти. Відчуваючи зміну темпу діти не завжди точно відтворюють це у рухах. 3) в 5-6р. намагаються відзначити зв’язок музики і рухів. Слухаючи твір, можуть відтворити в пам’яті його послідовність у рухах, в танцях, іграх. Відчувають і можуть вірно передати у рухах повторні та контрастні частини в рухах музики. З’являється рухаючи виразність, точність та граціозність. Дітям характерно більш розвинене почуття ритму, вміння виділяти акцент, сильну долю, зміну темпу. 4) в 6-7 років – активно сприймають музику, відзначають її зв’язок з рухами, почувають виразні особливості музики. Самостійно рухаються в хороводі, танку, розрізняючи форму твору: розподіл на фрази, речення. Відтворюють ритмічний малюнок, рівномірно відтворювані акценти, змінюють темп, прискорюючи чи уповільнюючи його, виконують рухи виразно, з зацікавленістю відносяться до творчих завдань, проявляючи ініціативу. Щоб рухатися у відповідності з характером музики, потрібно мати відповідний запас рухів. Їх беруть з вправ, сюжетної драматизації, танцю, з фізкультурних вправ. З фізкультури: 1) хода, біг, стрибки, які зустрічаються в хороводах, іграх, танцях; 2) рухи з використанням різних предметів (м’ячі, прапорці, стрічки тощо). 3) перешикування (хода шеренгами, у колі, парами) для хороводів, танців. В галузі сюжетної драматизації береться такий принцип побудови як інсценування сюжету пісень, програмової музики. Діти передають музично-ігрові образи в рухах. Вони втілюють в рухах враження від спостережень за діями праці дорослих, за рухами фізкультурників, воїнів, транспорту, тварин, птахів. Діти використовують міміку, жести, дії. В галузі танцю – використовують елементи народного танцю (польки, галопу, плескання, притупування).
Види музично-ритмічних рухів. І. Вправи, ігри, таночки. Музичні заняття починаються з музично-ритмічних вправ. Вони складаються з трьох груп рухів: а) основні – хода, біг, стрибки; б) танцювальні – крок польки, галоп тощо; в) характерні (імітаційні) – відтворення дій людей, поведінки тварин. Музично-ритмічні вправи є підготовчим етапом для засвоєння рухів, які потім зустрінуться в іграх, танцях. Музично-ритмічні вправи можуть бути сюжетними і безсюжетними. Сюжетні частіше використовуються в молодших та середніх групах. Безсюжетні – в старших та підготовчих групах. (“Біг парами” Шуберта). Вправи спрямовані на розвиток слідуючи вмінь: - узгоджувати рухи: а) з характером музичних творів; б) із зміною регістру (високий, середній, низький); в) із зміною динамічних відтінків; г) з темпом. - починати і закінчувати рух одночасно з музикою; - самостійно змінювати рухи відповідно формі твору; - виконувати перешикування (колона, шеренга, по колу один за одним); - виконувати танцювальні рухи (“пружинка”, “галоп”), та вправи з атрибутами. Музичні ігри двох типів: 1. ігри під інструментальну музику (сюжетні, безсюжетні) 2. ігри під спів. В основі сюжетної гри є відповідний образ, в ній є правила, розгорнута дія. Обов’язкове завдання – на зміну характеру музики реагувати зміною характеру рухів. (“Зайці та ведмідь”) Безсюжетні ігри мають завдання – навчати дітей рухатися відповідно характеру музики. Правила таких ігор пов’язані з музикою, яка супроводжує біг, стрибки, крокування (“Карусель”), а словесні сигнали замінюються музичними. В цих іграх обов’язково є елемент змагання, що сприяє розвитку спритності, швидкості, виконання рухів. Ігри під спів (сюжетні) – хороводи, інсценування пісень. Діти вчаться передавати рухами: - зміст пісні, загальний характер музики (веселий, спокійний); - форму (заспів, приспів); - темп; - динаміку; - ритм; - регістр. Іноді спів може бути тільки зав’язкою до гри (“Мишеловка”: спочатку під спів рухаються по колу, а коли пісня закінчується, піднімають руки і починають ловити мишей). В молодших групах в основному проводяться ігри під спів вихователя. В старших групах під спів вихователя і дітей. Спочатку пісню розучують, а потім грають і співають. Під спів дошкільників можна проводити тільки спокійні ігри, зі спокійними плавними рухами (крокування, піднімання і опускання рук, притупування, виставляння почергово ніг вперед). Бігати і стрибати під час співів не можна, тому що це ускладнює дихання дітей. У швидких іграх, хороводах пісню співає вихователь, а діти тільки виконують рухи відповідно тексту пісні, або вихователь розділяє дітей на підгрупи (одна співає, друга-грає, а потім навпаки). Танці трьох видів: а) фіксовані (з зафіксованими рухами) – танці, в яких за певною музикою закріплюється певна послідовність рухів (“Український танок” – спочатку йде слухання музики, визначається форма, засоби музичної виразності, а на наступному занятті вихователь показує рухи і діти починають їх розучувати). б) характерні (імітаційні) – рельєфно малюють той чи інший персонаж (танок сніжинок, ведмежат). в) вільний (або творчий) танок може бути: колективний, груповий, індивідуальний. Прослухавши музику, діти повинні самостійно використати ті знання танцювальних рухів, які відповідають музиці. Під час занять треба приділяти увагу відпрацюванню точності, красоті рухів, культури взаємин між дітьми, в процесі чого у дітей розвивається естетичний смак. М.І.Калінін говорив: “Людина, що вміє танцювати і до кімнати ввійде красиво і повернутись, зуміє як слід”.
2. Програма з розділу „Музично – ритмічні рухи” 3) Методика роботи по музично – ритмічним рухом у молодшій та середній групах. План 1. Методи, прийоми (по муз. – ритм. рухам в молодший та середній групах). 2. Вікові можливості. 3. Методика роботи.
1. Методи і прийоми, які використовують з муз. – ритмічних рухів такі ж, які в співах: а) наочно – слуховий (виразне виконання музики педагогом чи грамзапис). б) наочно – зоровий (показ гри, танців, посібники, атрибути, іграшки). в) словесний (розповідь про нову гру, танок) з використанням художнього слова. г) вікові можливості дітей мол. групи. У дітей молодшої групи координація рухів розвинена слабо, вони тягнуть ноги, опускають голову, важко бігають та стрибають, погана постава. Характерно швидке збудження нервової системи і недостатнє гальмування, тому у дітей уповільнюється реакція на музичні сигнали. Не дивлячись на це, у дітей з`являється інтерес до музичних ігор, танців. Малят вчать слухати музику і рухатись згідно з нею. Тому першим завданням є формування елементарної ритмічності, у зв`язаності рухів. Порівнюючи вікові особливості дітей молодший групи з дітьми середньої, відмічаємо, що на 5 році виробляється краща осана, бігають ритмічно, легко, впевнено, виконувати танцювальні рухи, звертають увагу на те, що за допомогою темпа, динаміки можна передати спів, гру труби, сопілки („Труби, Грицю, в рукавицю”) рухи ведмедя в грі („Зайці і ведмідь”) вчаться в іграх, хороводах швидко змінювати характерні рухи: швидку ходьбу – на легкий біг, енергійний кротна тихий, - тобто вчаться тому, що відповідає програмним завданням дітей середньої групи. Так як в програмі вимоги до молодшої і середньої групи мають багато (однакового, спільним завданням по музично - ритмічним рухає: 1. Розвивати вміння розрізнювати початок і кінець музики, починати і закінчувати рухи під музику (гра з брязкітками). 2. Самостійно змінювати рухи відповідно з контр. 2 х частиною в молодшій групі, в 3х ч. – в середні групі. „Гуляти – відпочивати”: під тиху – сплять: під бадьору – крокують по кімнаті. 3. Сприймати контр. за регістром, динамікою музику („Пальчики і ручки”, - під тиху – вдаряють пальцем о палець: під голосну – притупують). Згадайте рухи, якими оволодіють діти в мол. в середній групах. Методика роботи в обох групах майже однакова, так як програмні завдання, вимоги мають багато спільного. Всі види муз. – ритм. рухів (вправи танці, ігри) в обох групах виконуються після показу дорослого, або показу завчасно підготовленої дитини. На вивчення – 4,5,6 занять, в залежності від складності. І етапах роботи на д муз. – ритм рухами – ознайомленою – відповідає заняття. Існує декілька засобів ознайомлення з грою цілком: а) спочатку виконується музика, а потім коротке виконання гри, в кільці ще раз звучить музика. б) коли розповідь випереджує виконання музики (пояснювання правил гри, яке повинне бути коротким). в) чергування музики з розповіддю (приклад гри. „Прогулянка і дощик” - завд. визн. спосіб ознайомлення з грою).
Послідовність вивчення танцю: 1. слухання музики. 2. пояснення вихователем її характеру, форми. 3. показ не тільки вихователем, але завчасно підготовленню дитиною.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 531; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.122.20 (0.012 с.) |