Тема 2. Література 30-40-х років хіх століття. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 2. Література 30-40-х років хіх століття.



Творчий шлях Ч. Діккенса: проблематика творчості, особливості художнього методу письменника. Творчий шлях В. Теккерея: роман „Ярмарок суєти”. Творчість сестер Бронте.

Практичне заняття №8. Жанр роману виховання в творчості Ч. Діккенса

Практичне заняття №9. Автор і герой в романі В. Теккерея „Ярмарок суєти”

Практичне заняття №10. Поєднання реалістичних і романтичних тенденцій в творчості Ш. Бронте („Джейн Ейр”) та Е. Бронте („Грозовий перевал”)

Тема 3. Індустріальний роман в англійській літературі ХІХ століття

Поетика індустріального роману. Творчість Елізабет Ґаскел і Бенджаміна Дізраелі.

Тема 4. Класичний реалізм 50-60-х років ХІХ століття

Творчий шлях Джордж Еліот: особливості художнього методу. Творчість Ентоні Троллопа як найтиповіше втілення рис Вікторіанської Англії.

 

Курсова робота

Іспит („Літературний процес в Англії ХVІІІ – ХІХ століть”)

7-ий семестр: „Англійська література кінця ХІХ – першої половини ХХ століть”

Модуль І

Змістовий модуль І. Літературний процес останньої третини ХІХ століття в Англії

Тема 1. Загальні тенденції у розвитку англійська література останньої третини ХІХ століття. Реалізм. Натуралізм.

Основні літературні напрями, течії та жанри в англійській літературі останньої третини XIX ст. Англійський реалістичний роман 70-80-х рр. ХІХ ст.: творчість Т. Гарді, С. Батлера, Дж. Мередіта. Натуралізм.

Тема 2. Декаданс в англійській літературі.

Естетизм: творчість О. Вайлда як поета, новеліста, романіста, драматурга і теоретика літератури. Неоромантизм: творчість А. Конан Дойля, Р.Л. Стівенсона, Р. Кіплінга, Дж. Конрада.

Практичне заняття №1. Естетична програма О. Вайлда та її художня реалізація в романі „Портрет Доріана Ґрея”.

Змістовий модуль ІІ. Модернізм в англомовній літературі першої пол. ХХ століття

Тема 1. Особливості розвитку англомовної літератури модернізму.

Загальні тенденції розвитку англійської літератури ХХ ст. Декаданс і модернізм: зв’язок і відмінності. Філософські основи модернізму. Модернізм і оновлення художніх форм: природа новаторства, техніка „потоку свідомості”. Діяльність групи Блумсбері.

Тема 2. Поезія модернізму.

Англо-американська поезія модернізму: етапи розвитку імажизму, представники, новаторство. Творчість Езри Паунда. Творчість Т.С. Еліота: поема-міф „Безплідна земля”. Т.С. Еліот як теоретик літератури.

Тема 3. Англійський модерністичний роман.

Жанрові різновиди англійського модерністичного роману. Творчість Д.Г. Лоуренса: роман „Коханець леді Чатерлей”. Інтелектуальний роман О. Гакслі.

Тема 4. Життєвий і творчий шлях Вірджинії Вулф.

Творчість В. Вулф як новеліста, романіста і теоретика літератури модернізму. Роман „потоку свідомості” в творчості письменниці: „Місіс Делловей”.

Практичне заняття №2. Особливості психологічного роману В. Вулф: „Місіс Делловей”

Тема 5. Загальні тенденції розвитку ірландської англомовної літератури кінця ХІХ – першої половини ХХ століття.

Поняття англо-ірландської літератури. Життєвий і творчий шлях Дж. Джойса: його вплив на подальший розвиток літератури ХХ ст. „Улісс” Дж. Джойса як роман-міф.

Практичне заняття №3-4. Дж. Джойс – творець міфологічного роману: „Улісс”

Модуль ІІ

Змістовий модуль І. Реалізм в англійській літературі першої пол. ХХ століття

Тема 1. Особливості розвитку реалізму в англійській літературі першої пол. ХХ ст.

Реалізм: синтез традицій класичного реалізму ХІХ ст. з модерністськими новаціями. Жанрова система і різноманіття форм реалістичного мистецтва ХХ ст. Творчість Джона Ґолсворсі. Форсайтівський цикл письменника.

Тема 2. Література «втраченого покоління».

Роман Р. Олдінґтона „Смерть героя” і література „втраченого покоління”. Сатиричні романи І. Во.

Тема 3. Розвиток утопічних жанрів у літературі XX століття.

Поняття “утопія”, “антиутопія”, “дистопія” в історії літератури: жанроутворюючі ознаки та основні характеристики. Творчість Г. Веллса. Соціально-фантастичний роман у творчості письменника: „Містер Блетсуорсі на острові Ремпол”. Антиутопія і модернізм. Роман „Дивний новий світ” О. Гакслі як зразок антиутопії. Роман Дж. Орвела „1984” як роман-дистопія.

Практичне заняття №5. Розвиток жанру утопії в англійській літературі першої половини ХХ століття

Тема 4. Англійська драма кінця ХІХ – першої половини ХХ століть.

Творчість Б. Шоу. Праця Б. Шоу „Квінтесенція ібсенізму”. Драма-дискусія „Дім, де розбиваються серця”. Творчий шлях Дж.Б. Прістлі.

Залік („Англійська література кінця ХІХ – першої половини ХХ століть”)

8-ий семестр: „Англійська література другої половини ХХ століття”

Модуль І

Змістовий модуль І. Загальні тенденції розвитку англійської літератури другої половини ХХ століття

Тема 1. Англійська література повоєнного періоду

Особливості соціокультурного й історичного розвитку Великої Британії після Другої світової війни. Загальні тенденції розвитку англійського роману в повоєнний період. Реалізм у літературі повоєнного періоду: проблематика та жанри. Крах англійського колоніалізму і його відображення в англійському реалістичному романі 50-60 рр. ХХ ст. Творчість Г. Ґріна в контексті антиколоніального роману. Робітничий роман. Творчість Ч.П. Сноу: епічний цикл „Чужі і брати”.

Тема 2. Традиція комічного роману в англійській літературі другої пол. ХХ ст.

Література „молодих розгніваних”. Традиція комічного роману в творчості Мюріел Спарк.

Тема 3. Англійський інтелектуальний роман другої половини ХХ століття.

Вплив філософії й літератури екзистенціалізму. Філософсько-психологічні романи А. Мердок: тематика, проблематика, традиція і новаторство. Філософські притчі В. Ґолдінґа: особливості художнього методу письменника.

Практичне заняття №1. Художні особливості роману А. Мердок „Чорний принц”

Практичне заняття №2. Філософський роман В. Ґолдінґа: „Володар мух”

Тема 4. Розвиток драми в англійській літературі другої половини ХХ століття.

Тематика і проблематика драматургії Г. Пінтера. Особливості художнього методу Т. Стоппарда.

Змістовий модуль ІІ. Постмодернізм в англійській літературі

Тема 1. Постмодернізм у літературі останніх десятиліть ХХ століття

Основні риси постмодерністичної літератури, жанрова система. Творчий шлях Дж. Фаулза: своєрідність художнього методу. Університетський роман 70-80 рр. ХХ ст.: Д. Лодж, М. Бредбері. Творчість Д. Лессінг.

Практичне заняття №3. Особливості художньої прози Дж. Фаулза: „Жінка французького лейтенанта”

Тема 2. Біографічний роман в англійській літературі другої половини ХХ ст.

Біографічний роман в творчості П. Акройда. Творчість Дж. Барнса.

Іспит („Англійська література кінця ХІХ – ХХ століть”)

Державний іспит

 

Самостійна робота

№ з/п Назва теми
  Самостійне опрацювання окремих тем
  Опрацювання літературних маніфестів та програмних статей
  Конспект прочитаних художніх текстів
  Підготовка до письмового колоквіуму
  Підготовка до практичних занять
6. Написання рефератів
7. Написання курсової роботи

Рекомендована література

Ий семестр

Основна

1. Алексеев М. Литература средневековой Англии и Шотландии. – М., 1984.

2. Зарубежная литература средних веков. Немецкая, испанская, итальянская, английская, чешская, польская, сербская, болгарская литературы / Сост. Б.И. Пуришев. – М., 1975.

3. Древнеанглийская поэзия. – М., 1982.

4. История всемирной литературы в 9-ти томах. – М., 1985-1988. Том 2-5.

5. История зарубежной литературы XVII ст. – Л., 1987.

6. История западноевропейского театра / Под. ред. Мокульского С. – Т. 2. – М., 1957.

7. Література західноєвропейського середньовіччя / Під. ред. Висоцької Н.О. – Вінниця, 2003.

8. Мелихов О. История зарубежных литератур XVII-XVIII вв. – М., 1977.

9. Мортон А. От Мэлори до Элиота. – М., 1970.

10. Рубанова Г.Л. Історія світової літератури. західноєвропейське Середньовіччя (III-XIV ст.). – Львів, 2004.

11. Шаповалова М., Рубанова Г., Моторний В. Зарубіжна література доби Середньовіччя та Відродження. – Львів, 1993.

12. Bandrovska O. The English Literature of the Middle Ages: Textbook. – L’viv, 2008.

13. Schlauh, Margaret. Medieval Literature and Its Social Foundations. – Warszawa, 1967.

Додаткова

14. Английская лирика первой половины XVII столетия. – М., 1989.

15. Английская комедия XVII-XVIII веков: Антология. – М., 1989.

16. Андреев М. Средневековая европейская драма. Происхождение и становление. – М., 1989.

17. Аникст А. Творчество Шекспира. – М., 1963.

18. Барг М.А. Великая английская революция в портретах ее деятелей. – М., 1991.

19. Берджес Э. Шекспир. Гений и эпоха. – М., 2001.

20. Габлевич М. Шекспірів Ерос життя і творчості // Шекспір, Вільям. Сонети. – Львів, 1998.

21. Дубашинский И. Вильям Шекспир. – М., 1995.

22. Жирмунский В.Н. Народный героический эпос. – М., 1962.

23. Мелетинский Е.М. Средневековый роман. Происхождение и классические формы. – М., 1983.

24. Осиновский И.Н. Томас Мор. – М., 1974.

25. Парфенов А.Г. Бен Джонсон и его комедия «Вольпоне». – М., 1982.

26. Парфенов А.Г. Кристофер Марло. – М., 1964.

27. Платов А. В поисках Святого Грааля. Король Артур и мистерии древних кельтов. – М., 1999.

28. Самарин Р.М. Творчество Джона Мильтона. – М., 1964.

29. Сапрыкин Ю.М. От Чосера до Шекспира: этические и политические идеи в Англии. – М., 1985.

30. Світовий сонет: Антологія. – К., 1983.

31. Українка Л. Джон Мільтон // Українка, Леся. Зібрані твори: У 12-ти томах. – Е. 8. – К., 1976.

32. Утопия и утопическое мышление: антология зарубежной литературы. – М., 1991.

33. Франко І.Я. Передмова. Джон Мільтон. Самсон-борець // Франко І.Я. Зібрані твори: У 50-ти томах. – Т. 12. – К., 1978.

34. Хейзинга Й. Осень Средневековья. Исследование форм жизненного уклада и форм мышления в XIV и XV веках во Франции и Нидерландах. – М., 1988.

35. Шаповалова М.С. Шекспір в українській літературі. – Львів, 1976.

36. Шведов Ю.Ф. Эволюция шекспировской трагедии. – М., 1975.

37. Brewer D. A New Introduction to Chaucer. – Oxford, 1988.

38. Eliot T.S. Milton: Two Studies by T.S. Eliot. – London, 1968.

39. Stephens J., Waterhouse R. Literature, Language, and Change: From Chaucer to the Present. – London, 1990.

Ий семестр

Основна

1. Аникин Т.В., Михальская Н.П. История английской литературы. – М., 1985.

2. Дьяконова Н.Я. Английский романтизм. Проблемы эстетики. – М.,1978.

3. Елистратова А. Английский роман эпохи Просвещения. – М., 1966.

4. Зарубіжні письменники. Енциклопедичний довідник. У 2 т. / За ред. Н. Михальської та Б. Щавурського. – Тернопіль, 2005.

5. История всемирной литературы в 9-ти томах. – М., 1985-1988. Том 2-5.

6. История зарубежной литературы XVIII века / Под. ред. Неустроева В., Самарина Р. – М., 1974.

7. Мортон А. От Мэлори до Элиота. – М., 1970.

8. Павличко С. Д. Зарубіжна література: Дослідж. та критич. статті. – К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2001.

9. Norton Anthology of English Literature, The. W. W. Norton & Company, Inc, New York, Fifth Edition, 1986.

10. Sutherland, John. Victorian Novelists and Publishers. – Chicago, 1976.

Додаткова

11. Аникст А. Даниель Дефо. – М., 1957.

12. Атарова К. Лоренс Стерн и его «Сентиментальное путешествие по Франции и Италии». – М., 1988.

13. Бандровська О.Т. „Грозовий перевал” Емілі Бронте в культурному просторі вікторіанської Англії. Передмова. // Е. Бронте. Грозовий перевал. – Харків: Фоліо, 2006. – С. 3-18.

14. Бельский А.А. В.Скотт. Очерк творчества. – М.,1981.

15. Дайчес Д. Сэр В. Скотт и его мир. – Л.,1984.

16. Дьяконова Н.Я. Лондонские романтики и проблемы английского
романтизма. – М.,1989.

17. Дубашинский И. «Путешествие Гулливера» Д. Свифта. – М., 1969.

18. Елистратова А. Генри Филдинг. – М., 1954.

19. Елистратова А. Роберт Бернс. – М., 1957.

20. Ивашева В. В. Творчество Диккенса. – М.: «Изд-во Московского ун-та», 1954.

21. Ивашева В.В. Теккерей-сатирик. – М., 1958.

22. Кеттл А. Введение в историю английского романа. – М., 1966.

23. Клименко Е.И. Английская литература первой половины 19 в. – М., 1986.

24. Клименко Е.И. Проблема стиля в английской литературе первой трети
19 в. – М., 1989.

25. Клименко Е.И. Стилистическая реформа Вордсворта и Кольриджа. – М., 1988.

26. Кузьмин Б. О Голдсмите, о Байроне, о Блоке… – М., 1977.

27. Лексикон загального та порівняльного літературознавства / Ред. Волков А. та ін. – Чернівці, 2001.

28. Муравьев В. Джонатан Свифт. – М., 1968.

29. Овчинникова Ф.Г. Творчество Теккерея. – Л., 1961.

30. Реизов Б.Г. Творчество В. Скотта. – Л.,1965.

31. Соколянский М. Творчество Генри Филдинга. – К., 1975.

32. Соловьёва Н.А. У истоков английского романтизма. – М., 1987.

33. Chesterton, G. K. Appreciations and Criticisms of the works of Charles Dickens.

34. Cochran, Peter. Byron and Orientalism. Cambridge Scholars Press, 2006.

35. McGann, Jerome. Byron and Romanticism. Cambridge University Press, 2002.

36. Monsarrat, Ann. An Uneasy Victorian: Thackeray the Man. – New York, 1980.

37. Peters, Catherine. Thackeray’s Universe: Shifting Worlds of Imagination and Reality. – New York, 1987.

38. Stephens J., Waterhouse R. Literature, Language, and Change: From Chaucer to the Present. – London, 1990.

Ий семестр

Основна

1. Аникин Г., Михальская Н. История английской литературы. – М., 1985.

2. Венгеров Л. Зарубіжна література. 1871 – 1973. Огляди і портрети. – К., 1974.

3. Гарин И. И. Век Джойса. – М.: ТЕРРА – Книжный клуб, 2002.

4. Гончаренко Э. П. Творчество Джеймса Джойса и модернизм 1900−1930 гг. – Днепропетровск: Наука и образование, 2000.

5. Жантиева Д. Г. Английский роман ХХ века. 1918−1939. – М.: Наука, 1965.

6. Жлуктенко Н. Ю. Английский психологический роман ХХ века. – К.: Выща школа, 1988.

7. Зарубіжна література ХХ ст.: Посібник / За ред. О.М. Николенка, Т.М. Конєвої. – К.: Академія, 1998.

8. Зарубіжні письменники. Енциклопедичний довідник. У 2 т. / За ред. Н. Михальської та Б. Щавурського. – Тернопіль, 2005.

9. Затонський Д.В. Про модернізм і модерністів. – К., 1972.

10. Ивашева В. В. Литература Великобритании ХХ века: Учеб. для филол. спец. вузов. – М.: Высшая школа, 1984.

11. История всемирной литературы в 9-ти томах. – М., 1986-1994.

12. Кеттл Ф. Введение в историю английского романа. – М.: Прогресс, 1966.

13. Література Англії ХХ століття: Навчальний посібник / за ред. К. О. Шахової. / К. О. Шахова, Н. Ю. Жлуктенко, С. Д. Павличко та інш. – К.: Либідь, 1993.

14. Михальская Н. Пути развития английского романа 1920–1930-х годов (Утрата и поиски героя). – М.: Высшая школа, 1966.

15. Мортон А. От Мэлори до Элиота. – М., 1970.

16. Современное зарубежное литературоведение (Страны Западной Европы и США): концепции, школы, термины. Энциклопедический справочник. – М., 1999.

17. Beach J. W. A History of English Literature. Volume 4. – New York: Appleton-Century-Crofts, 1962.

18. Beach J. W. The Twentieth Century Novel: Studies in Technique. – New York: Appleton-Century-Crofts, 1960.

Додаткова

19. Акимова О.В. Этика и эстетика Оскара Уайльда: Учеб. пособие. – СПб.: Алетейя, 2008.

20. Віконська Д. Джеймс Джойс. Тайна його мистецького обличчя. – Львів: [НТШ], Арс-Графіка, 1934.

21. Вірджинія Вулф у листах і щоденниках // Всесвіт. – 1991. – № 6.

22. Влодавская И. А. Поэтика английского романа воспитания начала ХХ века. Типология жанра. – К.: Выща школа, 1983.

23. Дьяконова Н.Я. Стивенсон и английская литература 19 в. – Л.,1984.

24. Жантиева Д. Г. Джеймс Джойс (1882−1941). – М.: Высшая школа, 1967.

25. Затонский Д. Модернизм и постмодернизм. Мысли об извечном коловращении изящных и неизящных искусств. – Харьков, 2000.

26. Ивашева В. В. Английский реалистический роман XIX века в его современном звучании. – М.: «Худ. лит.», 1989.

27. Ивашева В. Современная английская литература. – М., 1963.

28. Ионкис Г. Э. Английская поэзия ХХ века (1917–1945): Учеб. пособие для пед. ин-тов. – М.: Высшая школа, 1980.

29. Олдингтон, Ричард. Стивенсон: портрет бунтаря. – М.: Книга, 1985.

30. Ромм А.С. Бернард Шоу. – М., 1965.

31. Сенчук І. Ірландський модернізм кінця ХІХ – першої половини ХХ століть: В.Б. Єйтс і Дж. Джойс. – Львів, 2011.

32. Соколянский М.Г. Оскар Уайльд: очерк творчества. – Киев; Одесса, 1990.

33. Урнов Д.М. Джозеф Конрад. – М., 1977.

34. Урнов М. На рубеже веков. Очерки английской литературы. – М., 1970.

35. Урнов М.В. Томас Гарди. Очерк творчества. – М., 1969.

36. Хоружий С. С. «Улисс» в русском зеркале // Джойс, Джеймс. Избранное: В 2 т. – М.: ТЕРРА, 1997. − Т. 2. − С. 361−558.

37. Эко У. Поэтики Джойса / Перев. с итал. А. Коваля. – СПб.: Симпозиум, 2003.

38. The Idea of Literature. The Foundations of English Criticism. – M.: Progress Publishers, 1979.

39. Stewart J. I. M. Eight Modern Writers. – Oxford: Oxford University Press, 1963.

40. Tindall W. Y. A Reader’s Guide to James Joyce. – Syracuse: Syracuse University Press, 1995.

41. The Twentieth Century / Ed. By M. Dordsworth. – London: Penguin Books, 1994.

Ий семестр

Основна

1. Аникин Г., Михальская Н. История английской литературы. – М., 1985.

2. Жлуктенко Н. Ю. Английский психологический роман ХХ века. – К.: Выща школа, 1988.

3. Зарубіжні письменники. Енциклопедичний довідник. У 2 т. / За ред. Н. Михальської та Б. Щавурського. – Тернопіль, 2005.

4. Затонский Д. Модернизм и постмодернизм. Мысли об извечном коловращении изящных и неизящных искусств. – Харьков, 2000.

5. Ивашева В. В. Литература Великобритании ХХ века: Учеб. для филол. спец. вузов. – М.: Высшая школа, 1984.

6. Ивашева В. Современная английская литература. – М., 1963.

7. Література Англії ХХ століття: Навчальний посібник / за ред. К. О. Шахової. / К. О. Шахова, Н. Ю. Жлуктенко, С. Д. Павличко та інш. – К.: Либідь, 1993.

8. Павличко С. Д. Зарубіжна література: Дослідж. та критич. статті. – К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2001.

9. Филюшкина С. Современный английский роман. – Воронеж, 1988.

Додаткова

10. Аникин Г. Английский роман 60-х годов ХХ века. – М., 1974.

11. Бандровська О. Творчість Девіда Лоджа і академічний контекст. – К., 1998.

12. Бандровська О. Трансформації біографічного жанру в творчості Пітера Акройда // Записки Наукового товариства імені Шевченка Т. CCXLVI. Праці Філологічної секції. – Львів, 2003. – С. 127-137.

13. Блум Г. Західний канон: книги на тлі епох / Пер. з англ. під загальною редакцією Р. Семківа. – К.: Факт, 2007.

14. Венгеров Л. Зарубіжна література. 1871 – 1973. Огляди і портрети. – К., 1974.

15. Дубашинский И. Роман Ч.П. Сноу «Коридоры власти». – М., 1984.

16. Ивашева В. Английский роман последнего десятилетия. – М., 1962.

17. Мірошниченко Л. Останній роман В. Ґолдінґа // Всесвіт. – 1998. - № 8. – С. 146-151.

18. Сачик О. Творча гра та ігрова творчість // Всесвіт. – 1999. - № 1-2. – С. 114-116.

 

19. Зарубежная литература второго тысячелетия. 1000 – 2000: Учеб. пособие / Под ред. Л. Андреева. – М., 2001.

20. Зарубіжна література ХХ ст.: Посібник / За ред. О.М. Николенка, Т.М. Конєвої. – К.: Академія, 1998.

21. Ильин И. П. Постмодернизм от истоков до конца столетия: эволюция научного мифа. – М., 1998.

22. Лексикон загального та порівняльного літературознавства / Ред. Волков А. та ін. – Чернівці, 2001.

23. Лиотар Ж.-Ф. Ответ на вопрос: что такое постмодерн? – М.: Ad Marginem, 1993. − С. 303−323.

24. Наливайко Д. Искусство: направления, течения, стили. – К.: Мистецтво, 1981.

25. Постмодернизм. Энциклопедия. – Минск, 2001.

26. Современное зарубежное литературоведение (Страны Западной Европы и США): концепции, школы, термины. Энциклопедический справочник. – М., 1999.

Список художніх текстів

Ий семестр

1. Поема про Беовульфа.

2. Сер Гавейн та Зелений лицар.

3. Ленгленд, Вільям. Видіння про Петра Орача.

4. Чосер, Джефрі. Кентерберійські оповідання.

5. Мелорі, Томас. Смерть Артура.

6. Балади про Робіна Гуда.

7. Мор, Томас. Утопія.

8. Марло, Крістофер. Трагічна історія доктора Фауста.

9. Шекспір, Вільям. Сонети. Сон літньої ночі / Дванадцята ніч.

Ромео і Джульєтта. Гамлет. Король Лір. Буря.

10. Джонсон, Бенджамін. Вольпоне.

11. Донн, Джон. Пісні і сонети.

12. Мільтон, Джон. Втрачений рай. Самсон-борець.

 

Ий семестр

XVIIІ століття:

1. Дефо, Деніел. Робінзон Крузо.

2. Свіфт, Джонатан. Мандри Гулівера.

3. Філдінґ, Генрі. Історія Тома Джонса, знайди.

4. Стерн, Лоренс. Життя та думки Трістрама Шенді, джентльмена.

5. Волпол, Горас. Замок Отранто.

6. Шеллі, Мері. Франкенштейн, або Сучасний Прометей.

7. Ґодвін, Вільям. Пригоди Калеба Вільямса, або Речі, якими вони є.

8. Блейк, Вільям. Поезії.

9. Бернс, Роберт. Поезії.

ХІХ століття:

10. Колрідж, Семюел. Поема про старого мореходця.

11. Вордсворт, Вільям. Поезії. Передмова до „Ліричних балад”.

12. Сауті, Роберт. Поеми, балади.

13. Байрон, Джордж Ґордон. Лірика. Корсар. Гяур. Каїн. Дон Жуан.

14. Шеллі, Персі Біші. Поезії. Ченчі. Звільнений Прометей. Захист поезії.

15. Скотт, Вальтер. Айвенго. Уеверлі. Квентін Дорвард.

16. Остін, Джейн. Гордість та упередження. Ема.

17. Ґаскел, Елізабет. Мері Бартон.

18. Дізраелі, Бенджамін. Сибіла, або Дві нації.

19. Діккенс, Чарльз. Дейвід Копперфілд. Олівер Твіст. Домбі і син.

20. Теккерей, Вільям. Ярмарок суєти.

21. Бронте, Шарлота. Джейн Ейр.

22. Бронте, Емілі. Грозовий перевал.

23. Еліот, Джордж. Млин на Флоссі. Мідлмарч.

24. Троллоп, Ентоні. Барчестерські вежі.

 

Ий семестр

1. Мередіт, Джордж. Егоїст.

2. Батлер, Семюел. Шлях усякої плоті.

3. Гарді, Томас. Тесс з роду д’Ербервілей.

4. Вайлд, Оскар. Казки. Портрет Доріана Ґрея.

5. Конрад, Джозеф. Лорд Джим. Серце темряви.

6. Стівенсон, Роберт Льюїс. Володар Баллантре. Чорна стріла. Дивна історія доктора Джекіля і містера Гайда. Острів скарбів.

7. Кіплінг, Редьярд. Поезії. Книги джунглів. Кім.

8. Конан Дойл, Артур. Загублений світ. Пригоди Шерлока Голмса.

9. Керрол, Льюїс. Аліса в дивосвіті. Полювання на снарка.

10. Вулф, Вірджинія. Місіс Делловей. До маяку.

11. Гакслі, Олдос. Цей дивовижний новий світ. Контрапункт.

12. Лоуренс, Дейвід Герберт. Коханець леді Чатерлей. Сини та коханці.

13. Еліот, Томас Стернз. Безплідна земля.

14. Єйтс, Вільям Батлер. Поезії. Дейрдре. Смерть Кухуліна. Воскресіння.

15. Джойс, Джеймс. Улісс. Портрет митця замолоду. Дублінці.

16. Веллс, Герберт. Людина−невидимка. Машина часу. Містер Блетсуорсі на острові Ремпол.

17. Ґолсворсі, Джон. Сага про Форсайтів. Сучасна комедія.

18. Шоу, Бернард. Пігмаліон. Дім, де розбиваються серця.

19. Олдінґтон, Річард. Смерть героя.

20. Орвелл, Джордж. 1984.

21. Во, Івлін. Мерзенна плоть. Жменя праху.

 

Ий семестр

1. Олдрідж, Джеймс. Дипломат.

2. Девідсон, Безіл. Річкові пороги.

3. Стюарт, Десмонд. Невідповідний англієць.

4. Ґрін, Греєм. Тихий американець.

5. Чаплін, Сід. День сардини.

6. Сілітоу, Алан. В суботу ввечері, в неділю зранку.

7. Еміс, Кінґслі. Щасливчик Джим.

8. Вейн, Джон. Поспішай донизу.

9. Сноу, Чарльз Персі. Пора надій. Наставники. Коридори влади.

10. Спарк, Мюріел. Міс Джин Броуді в розквіті. Розрадники.

11. Мердок, Айріс. Чорний принц. Під сіткою. Єдиноріг.

12. Фаулз, Джон. Жінка французького лейтенанта. Колекціонер.

13. Ґолдінґ, Вільям. Володар мух. Шпиль. Вільне падіння.

14. Лодж, Дейвід. Обмін місцями. Райські новини.

15. Бредбері, Малкольм. Крок на Захід. Курси обігу.

16. Барнс, Джуліан. Історія світу в 10 з половиною главах. Папуга Флобера.

17. Акройд, Пітер. Останній заповіт Оскара Вайлда. Мільтон в Америці.

 

Питання до іспиту / заліку

Ий семестр

Питання до заліку:

1. Англійська література доби Середньовіччя: періодизація, характеристика основних періодів.

2. Розвиток англосаксонської літератури.

3. Християнсько-монастирська література.

4. Англосаксонський народний епос. Поема „Беовульф”: сюжет, композиція, історизм твору.

5. Англійська література періоду норманського завоювання.

6. Середньовічний лицарський роман.

7. XIV століття в історії англійської літератури.

8. Алегорична дидактична поезія XIVст. Поема „Видіння про Петра Орача”: проблема авторства, жанр твору, композиція.

9. Творчість Джона Гауера.

10. Життя та творчість Джефрі Чосера. Поема Дж. Чосера „Кентерберійські оповідання”: сюжет, композиція, образна система.

11. Літературний процес в Англії XVст.

12. Томас Мелорі „Смерть Артура”.

13. Англійська балада XVст.

14. Загальні тенденції розвитку англійської літератури доби Відродження: періодизація.

15. „Утопія” Томаса Мора: її значення у становленні утопічної літератури в Англії.

16. Англійська поезія доби Відродження.

17. Англійська проза доби Відродження.

18. Розквіт англійського театру доби Відродження. Творчість Крістофера Марло.

19. Життєвий і творчий шлях Вільяма Шекспіра: шекспірівське питання, періодизація творчості, жанрове різноманіття, особливості творчого методу.

20. XVIIст. в історії англійської літератури: провідні напрями та стилі.

21. Бароко в англійській літературі XVIIст. Джон Донн та школа метафізиків.

22. Драматургія молодших сучасників Шекспіра.

23. Творчість Бена Джонсона.

24. Життєвий і творчий шлях Джона Мільтона. Поема Дж. Мільтона „Втрачений рай”: сюжет, композиція, ідейний зміст.

Ий семестр

Питання до іспиту:

1. Загальна характеристика англійської літератури доби Просвітництва: періодизація.

2. Класицизм в англійській літературі першої половини XVIIIст. Творчість Олександра Поупа.

3. Розвиток журналістики в Англії початку XVIIIст.

4. Розвиток англійського просвітницького роману: головні джерела, жанрові різновиди.

5. Життєвий та творчий шлях Деніела Дефо.

6. „Робінзон Крузо” Д. Дефо як перший просвітницький роман.

7. Життя та творчість Джонатана Свіфта.

8. Сатиричне спрямування та жанрова своєрідність „Мандрів Гулівера” Дж. Свіфта.

9. Життєвий та творчий шлях Генрі Філдінга.

10. Драматургічна діяльність Г. Філдінга.

11. Роман Г. Філдінга „Історія Тома Джонса, знайди”: жанрові особливості, композиція, новаторство.

12. Сентименталізм в англійській літературі XVIIIст.

13. Англійська поезія сентименталізму.

14. Творчість Л. Стерна. „Життя та думки Трістрама Шенді, джентльмена” як пародія на англійський просвітницький роман, літературне новаторство.

15. Передромантизм в англійській літературі останньої третини XVIIIст.

16. Поезія передромантизму. Творчість Дж. Макферсона та Т. Чаттертона.

17. Готичний роман в англійській літературі останньої третини XVIIIст.: поетика, представники. „Замок Отранто” Г. Волпола як зразок готичного роману.

18. Якобінський роман в англійській літературі кінця XVIII – початку XIXст.: поетика, представники.

19. Роман В. Ґодвіна „Пригоди Калеба Вільямса” як зразок якобінського роману.

20. Життєвий і творчий шлях В. Блейка: особливості художнього методу.

21. Загальні тенденції розвитку англійської літератури ХІХ ст.

22. Особливості англійського романтизму: етапи розвитку, жанрова система, представники.

23. Творчість поетів-лейкістів. Передмова до „Ліричних балад” як перший маніфест англійського романтизму.

24. Діяльність Лондонських романтиків.

25. Життєвий і творчий шлях Дж.Ґ. Байрона.

26. Жанр ліро-епічної поеми в творчості Дж.Ґ. Байрона.

27. Творчість П.Б. Шеллі – поета, драматурга і теоретика літератури.

28. Життєвий і творчий шлях В. Скотта.

29. Особливості історичного роману В. Скотта.

30. Особливості формування англійського реалізму ХІХ ст.: основні етапи розвитку.

31. Жанрова система англійського реалістичного роману ХІХ ст.

32. Творчість Дж. Остін як місток між просвітницьким реалізмом і класичним реалізмом ХІХ ст.

33. Особливості розвитку англійського класичного реалізму в 30-40-і рр. ХІХ ст.

34. Індустріальний роман. Творчість Е. Ґаскел.

35. Життєвий і творчий шлях Ч. Діккенса.

36. Проблематика та художня своєрідність романів Ч. Діккенса.

37. Життєвий і творчий шлях В.М. Теккерея.

38. Роман В.М. Теккерея „Ярмарок суєти”: жанрова своєрідність, проблематика, образна система.

39. Життєвий і творчий шлях Ш. Бронте.

40. Роман Е. Бронте „Грозовий перевал”: особливості творчого методу письменниці.

41. Проблематика та художня своєрідність творчості Дж. Еліот.

42. Творчість Е. Троллопа як втілення найтиповіших рис вікторіанського суспільства.

Ий семестр

Питання до заліку:

1. Загальні тенденції розвитку англійської літератури в ост. третину ХІХ ст.

2. Англійський реалістичний роман 70-90 рр. ХІХ ст.

3. Неоромантизм в англійській літературі останньої третини ХІХ ст.

4. Естетизм. Творчість О. Вайлда – новеліста, романіста, драматурга, поета і теоретика літератури.

5. Художні особливості роману О. Вайлда „Портрет Доріана Ґрея”.

6. Розвиток англійської новели кінця ХІХ – першої половини ХХ ст.

7. Модернізм як один із провідних літературних напрямів англійської літератури першої половини ХХ ст.

8. Життєвий і творчий шлях Дж. Джойса: його вплив на подальший розвиток літератури ХХ ст.

9. „Улісс” Дж. Джойса як роман-міф.

10. Англо-американська поезія модернізму. Творчість Т.С. Еліота – творця поеми-міфу.

11. Жанрові різновиди англійського модерністичного роману.

12. Творчість В. Вулф – новеліста, романіста і теоретика літератури модернізму.

13. Психологічний роман у творчості В. Вулф.

14. Творчість Д.Г. Лоуренса: проблематика та художня своєрідність романів письменника.

15. Інтелектуальний роман О. Гакслі.

16. Розвиток утопічних жанрів в англійській літературі першої половини ХХ ст.

17. Тема втраченого покоління в англійській літературі першої половини ХХ ст. Творчість Р. Олдінґтона.

18. Особливості розвитку реалізму в англійській літературі першої пол. ХХ ст.

19. Життєвий і творчий шлях Дж. Ґолсворсі.

20. Форсайтівський цикл Дж. Ґолсворсі.

21. Творчість Г. Веллса.

22. Англійський комічний роман ХХ ст. Творчість І. Во.

23. Загальні тенденції розвитку англійської драматургії кінця ХІХ – першої половини ХХ ст.

24. Драма ідей у творчості Б. Шоу.

 

Ий семестр

Питання до іспиту:

1. Загальні тенденції розвитку англійської літератури в ост. третину ХІХ ст.

2. Англійський реалістичний роман 70-90 рр. ХІХ ст.

3. Неоромантизм в англійській літературі останньої третини ХІХ ст.

4. Творчий шлях Р. Кіплінга.

5. Естетизм. Творчість О. Вайлда – новеліста, романіста, драматурга, поета і теоретика літератури.

6. Художні особливості роману О. Вайлда „Портрет Доріана Ґрея”.

7. Розвиток англійської новели кінця ХІХ – першої половини ХХ ст.

8. Жанр казки в англійській літературі кінця ХІХ ст.

9. Модернізм як один з провідних літературних напрямів англійської літератури першої половини ХХ ст.

10. Загальні тенденції розвитку ірландської англомовної літератури кінця ХІХ – першої половини ХХ ст. Творчість В.Б. Єйтса.

11. Життєвий і творчий шлях Дж. Джойса: його вплив на подальший розвиток літератури ХХ ст.

12. „Улісс” Дж. Джойса як роман-міф.

13. Англо-американська поезія модернізму. Творчість Т.С. Еліота – творця поеми-міфу.

14. Жанрові різновиди англійського модерністичного роману.

15. Творчість В. Вулф – новеліста, романіста і теоретика літератури модернізму.

16. Психологічний роман у творчості В. Вулф.

17. Творчість Д.Г. Лоуренса: проблематика та художня своєрідність романів письменника.

18. Інтелектуальний роман О. Гакслі.

19. Розвиток утопічних жанрів в англійській літературі першої половини ХХ ст.

20. Роман Дж. Орвелла „1984” як зразок роману-дистопії.

21. Тема втраченого покоління в англійській літературі першої половини ХХ ст. Творчість Р. Олдінґтона.

22. Особливості розвитку реалізму в англійській літературі першої половини ХХ ст.

23. Життєвий і творчий шлях Дж. Ґолсворсі.

24. Форсайтівський цикл Дж. Ґолсворсі.

25. Творчість Г. Веллса.

26. Англійський комічний роман ХХ ст. Творчість І. Во.

27. Загальні тенденції розвитку англійської драматургії кінця ХІХ – першої половини ХХ ст.

28. Драма ідей у творчості Б. Шоу.

29. Загальні тенденції розвитку англійської літератури в другій половині ХХ ст.: провідні напрями і жанри.

30. Крах англійського колоніалізму і його відображення в англійському романі 50-60 рр. ХХ ст. Поетика антиколоніального роману.

31. Творчість Г. Ґріна в контексті антиколоніального роману.

32. Робітничий роман: особливості, представники.

33. Література „молодих розгніваних”.

34. Творчий шлях Ч.П. Сноу.

35. Традиція комічного роману в англійській літературі другої половини ХХ ст. Творчість М. Спарк.

36. Філософський роман В. Ґолдінґа.

37. Філософсько-психологічний роман А. Мердок.

38. Постмодернізм в англійській літературі другої половини ХХ ст.

39. Творчий шлях Дж. Фаулза.

40. Університетський роман 70-80 рр. ХХ ст.: Д. Лодж, М. Бредбері.

41. Творчість Дж. Барнса.

42. Біографічний роман в творчості П. Акройда.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 432; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.223.123 (0.323 с.)