Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: Література «втраченого покоління». Е.М. Ремарк «Три товариші»

Поиск

Завдання:

1.З’ясувати, чому роман «Три товариші» належить до літератури «втраченого покоління».

2. Розкрити тему кохання у творі.

 

Література:

1. Затонський Д. Перечитуючи Ремарка // Вікно в світ. Зарубіжна література. – 1999. - № 2. – С. 47-54.

2. Зварич В.З. Твори, які виховують відразу до насильства: Матеріали до оглядового уроку «Е.М.Ремарк – видатний німецький письменник» // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1998. - № 1. – С. 30-32.

3. Лейтес Н.С. Немецкий роман 1918-1945. Эволюция жанра. – Пермь, 1975.

4. Николаева Т.С. Творчество Ремарка-антифашиста. – Издательство Саратовского университета, 1993.

5. Сучков Б. О книгах Э.М. Ремарка // Сучков Б. Лики времени: В 2-х томах. Т. 2. – М.: Художественная литература, 1976. – С. 139-175.

 

Самостійна робота №4

Тема: Риси постмодернізму у творчості П. Зюскінда.

Завдання:

1.Виявити елементи постмодерністської поетики в романі П. Зюскінда «Запахи».

2. Розкрити філософсько-моральну проблематику у творі.

 

Література:

1. Бігун Б. Митець і його творіння за постмодерністської доби // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2002. – № 5-6. – С. 75-81.

2. Затонский Д. Модернизм и постмодернизм. – Х., 2000. – С. 74-83..

3. Затонський Д. Роман П. Зюскінда «Запахи» у дзеркалі літературознавства // Всесвітня література в середніх навчальних закладах. – 2002. – № 5-6. – С. 71-74.

4. Ратушняк О.М. Чому мистецтво Гренуя не очищає душу: матеріал до проблемного уроку // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2002. – № 4. – С. 43-44

5. Уліщенко В. Особливості аналізу епічних творів постмодернізму. Роман П. Зюскінда «Запахи» // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2002. – № 3. – С. 13-18.

Самостійна робота №5

Тема: «Сто років самотності» Г. Маркеса як твір «магічного реалізму»

Завдання:

1. Розкрити поняття «магічний реалізм» на прикладі роману «Сто років самотності».

2.Дослідити міфопоетику твору.

 

Література:

1. Грисенко Л. «Від історії людства до історії духовності»: Матеріали до вивчення роману Г. Гарсіа Маркеса «Сто років самотності» 11 кл. // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2001. – № 5. – С. 41-44.

2. Затонський Д. «Сутність нашої самотності». Про «магічний реалізм» Г. Гарсіа Маркеса // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2001. – № 12.

3. Омельченко М. Система образів роману Г. Гарсіа Маркеса «Сто років самотності» // Зарубіжна література. – 2003. – № 8 (лют.) – С. 6-8.

4. Штейнбук Ф. Через «Сто років самотності» зникають навіть «Тіні забутих предків» // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях та колегіумах. – 2002. – № 2. – С. 107-111.

 

 

Індивідуальна робота

Кожен студент, використовуючи комп’ютерні технології готує інформаційне повідомлення із запропонованих тем. Готуючи матеріал з теми, необхідно звернути увагу на оригінальність виконання завдання, на вичерпність інформації, науковість, добір цікавого матеріалу, індивідуальність у виконанні, новизну.

Індивідуальна робота може бути представлена наступними видами робіт:

· у вигляді презентації;

· у вигляді реферату (оформленого за всіма вимогами);

· цікавої розробки уроку з пропонованої теми або виховного заходу;

· укладення тестів різних рівнів;

· у вигляді опорних схем, таблиць (використовуючи комп’ютер);

· фільм та рецензія на нього (порівняти художній фільм із твором);

 

Студент може обрати власну форму виконання індивідуального завдання або власну тему з історії зарубіжної літератури ІІ половини ХХ століття.

 

Теми:

1. «Театр абсурду» як явище неоавангардизму. Характерні ознаки абсурдиської драми, її найяскравіші представники (Е. Йонеско «Носороги», С. Беккет «Чекаючи на Годо»).

2. Літературний екзестенціоналізм у Франції (А. Камю «Міф про Сізіфа», «Бунтуюча людина», Ж.П. Сартр).

3. Вістен Гью Оден – один з найвидатніших англомовних поетів ХХ століття. Широта тематичного і жанрово-стильового діапазону поезії Одена.

4. Традиції англійської класики та екзестенціалістської літератури у творі В. Дж. Голдінга «Володар мух».

5. Своєрідність філософського роману А. Мердок. Ідеали добра, тема творчої праці в «Чорному принці».

6. Модерністські традиції і американський роман другої половини ХХ століття (Дж. Апдайк, Дж. Болдуін).

7. Віддзеркалення нонконформістського світовідчуття в повісті Дж. Селінджера «Над прірвою в житі».

8. Філософський характер фантастики Рея Бредбері «Посмішка», «Марсіанські хронічки», «451º за Фаренгейтом».

9. Схрещення елементів класичної та масової літератури в романі П. Зюскінда «Запахи».

10. Крістоф Рансмайр і формування філософсько-естетичних засад австрійського постмодернізму. Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора в романі «Останній світ».

11. Політична тематика театру Макса Фріша. Екзестенціалістська забарвленість драм про пошук сенсу буття («Санта Крус»).

12. Фрідріх Дюрренматт «Гостина старої дами».

13. Філософський роман-притча І. Кальвіно «Коли однієї зимової ночі подорожній…».

14. Умберто Еко. Життєвий та творчий шлях письменника. Місце роману «Ім’я троянди» в ньому.

15. Концепція «Хозарського словника» М. Павича: пересторога розчиненню народів у вирі глобалізації сучасного світу.

16. Риси постмодерної поетики в оповіданні М.Павича «Дамаскин».

17. «Магічний реалізм» Г.Г. Маркеса. Роман «Сто років самотності»

18. Філософський роман Кобо Абе «Жінка в пісках»: ідея відчуження людини в сучасному суспільстві. Національні філософські традиції і модерністські тенденції у творі.

19. Лірика російських поетів Є. Євтушенка, А. Вознесенського, Д Самойлова, Б. Окуджави, В. Висоцького.

20. Лірика Й. Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини ХХ століття.

21. О. Солженіцин. Книга документальної прози «Архіпелаг Гулаг», її великий резонанс.

СПИСОК ТЕКСТІВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ:

 

1. Бродський Й. В пору зимну, в місцевості, звиклій; Стрітення.

2. Оден В. Куди ж ти, куди?..., 1 вересня 1939 року.

3. Твардовський О. Мене вбито під Ржевом; Василь Тьоркін (уривок).

4. Целан П. Фуга смерті.

5. Тувім Ю. Сутність, яка палає; Доля; Ти.


Питання до екзамену

для студентів 4 курсу українського відділення

 

1. Розкрийте своєрідність новел Гі де Мопассана. Тематика і проблематика новел.

2. Новели Гі де Мопассана про франко-прусську війну. Проаналізувати новели «Пампушка», «Два приятелі».

3. Тема грошей у новелах Новели Гі де Мопассана. (На прикладі новел «Намисто», «На морі», «Барильце»).

4. Розкрийте особливості естетичної теорії О. Уайльда. Реалізація естетичних принципів письменника в романі «Портрет Доріана Грея».

5. Тема мистецтва та краси в романі О. Уайльда «Портрет Доріана Грея». Ідейне значення образів Доріана Грея, Безіла Холлуорда, лорда Генрі, Сибіли Вейн.

6. Визначте проблематику роману Дж. Лондона «Мартін Іден».

7. З’ясуйте у чому полягає трагічна доля художника в романі Дж. Лондона «Мартін Іден». Система образів твору.

8. Творча історія роману Кн. Гамсуна «Пан». Філософське прочитання назви роману. Проблематика твору.

9. Схарактеризуйте образ Томаса Глана у романі Кн. Гамсуна «Пан». Особливості розкриття теми кохання.

10. Розкрийте поетичний світ П. Верлена. (Збірка «Осіння пісня» (1866), збірка «В серці і сльози і біль…» (1874), збірка «Поетичне мистецтво» (1874))

11. А. Рембо як поет французького символізму. Основні періоди його творчості та провідні мотиви лірики.

12. Новела Т. Манна «Смерть у Венеції» як вираження проблеми «споглядального мистецтва». Образна характеристика персонажів твору.

13. Драматургія Б. Шоу як новий етап в розвитку англійської драми. Роль Б. Шоу у створенні англійської соціально-аналітичної «драми-дискусії».

14. «Пігмаліон» Б.Шоу як зразок «драми-дискусії». Переосмислення драматургом міфу про Пігмаліона. Конфлікт комедії.

15. Особливості образної системи драми Б.Шоу«Пігмаліон». Сутність духовного переродження Елізи. Зображення героя як «носія ідей».

16. Соціально-психологічна драма Г. Ібсена «Ляльковий дім». Особливості драматичного конфлікту твору.

17. Тема кохання в романі Шолом-Алейхема «Пісня над піснями», ідея нездійснення мрії про ідеальне кохання.

18. Філософська драма-казка М. Метерлінка «Синій птах». Символістська картина світу у творі. Багатозначність образу Синього птаха.

19. Художні відкриття російської поезії «срібного століття». Провідні мотиви лірики О. Блока («Вірші про Прекрасну Даму», «Незнайомка», «Весно, весно, без меж і без краю…» та ін.), А. Ахматової («Довкола жовтий вечір ліг», «Літній сад», «Я прийшла до поета в гості» та ін.).

20. Художні відкриття російської поезії «срібного століття». Провідні мотиви лірики В. Маяковського («А ви змогли б?», «Послухайте!») та ін.), М. Гумільова («Я конквістадор…», «Капітани», «Слово» та ін.)

21. Модернізм як естетико-культурний переворот ХХ ст. Світоглядні та естетичні засади модернізму.

22. Філософський зміст казки А. де Сент Екзюпері «Маленький принц». Специфіка поетики і стилю.

23. «Перевтілення» Ф. Кафки як зразок модерністської прози.

24. Література «втраченого покоління». Е.М. Ремарк «На західному фронті без змін», «Три товариші».

25. «Епічний театр» Б. Брехта. Антивоєнна драма Б. Брехта «Матінка Кураж та її діти».

26. Провідні мотиви лірики М. Цвєтаєвої. («Поет», «Вірші до Пушкіна», «Знаю, що помру на зорі…», «Батьківщина» та ін.)

27. Роман М. Булгакова «Майстер і Маргарита». Поєднання фантастики і філософсько-біблійних мотивів.

28. Модерністські й неоавангардистські тенденції в драматургії ІІ пол. ХХ ст. «Театр абсурду» як явище неоавангардизму, історико-культурні передумови його розвитку у 50-60 рр. ХХ ст. Характерні ознаки абсурдської драми Е. Йонеско.

29. Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства – провідна тема п`єс Е. Йонеско. Особливості п’єси «Голомоза співачка».

30. Проблема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості у п’єсі Е. Йонеско «Носороги». Символічний сенс назви твору. Система образів твору.

31. Художньо-стильові особливості п’єси Е. Йонеско «Носороги» (руйнація звичайної логіки дії, ексцентричність сюжету, абсурдність діалогів, гра слів, використання гротеску тощо).

32. Особливості драматургії Ф. Дюрренматта («Гостина старої дами»).

33. Життєподібний сюжет і філософсько-символічний зміст повісті Е. Хемінгуея «Старий і море». Гуманістичний пафос твору. Проблематика повісті-притчі. Жанрова своєрідність.

34. Духовний світ старого Сантьяго у повісті Е. Хемінгуея «Старий і море». Характеристика образів твору. Людина і природа у творі.

35. Символіка повісті-притчі Е. Хемінгуея «Старий і море». Поняття про хемінгуеївський стиль («принцип айсберга», лаконізм тощо). Сенс фіналу твору.

36. Роман-антиутопія Р. Бредбері «451º за Фаренгейтом» як попередження автора про загрозу науково-технічного прогресу майбутньому людської цивілізації при втраті духовності. Проблематика твору.

37. Образно-символічний світ повісті Р. Бредбері «451º за Фаренгейтом». Етапи духовної еволюції Гая Монтега. Характеристика образу Клариси.

38. Абсурд бездуховного існування людей у романі Р. Бредбері «451º за Фаренгейтом».

39. Філософський зміст оповідання Р. Бредбері «Посмішка».

40. Роман «Сто років самотності» Г. Гарсіа Маркеса як узагальнення долі латиноамериканського континенту. Національна міфологема самотності. Риси «магічного реалізму».

41. Міфопоетика роману Г. Гарсіа Маркеса «Сто років самотності».

42. Постмодернізм як один з найзначніших напрямів мистецтва кінця ХХ ст. Його філософсько-естетичні засади, етапи розвитку, представники.

43. Лейтмотиви оповідання М. Павича «Дамаскин». Характеристика образів твору. Історичні прототипи.

44. Втілення в оповіданні «Дамаскин» М. Павича рис постмодернізму (гра письменника з текстом та читачем; гіпертекст; «відмова від монопольного права автора на істину»; «віртуальний історизм» тощо).

45. Постмодерністські тенденції в романі У. Еко «Ім`я троянди»: забарвленість сюжету пошуків зниклої книги; елементи жанру історичного, пригодницького й детективного роману; пафос реабілітації сміхового начала, гра з «чужим» текстом і читачем, засоби стилізації у творі.

46. Визначити риси екзистенціалізму у творчості А. Камю (На прикладі творів «Чума», «Бунтуюча людина», «Сторонній»).

47. Розкрити провідні мотиви творчості А. Камю: відчуження людини й абсурдність буття. (На прикладі творів «Чума», «Бунтуюча людина», «Сторонній»).

48. Визначити риси антиутопії та «антиробінзонади» у творі В. Голдінга «Володар мух».

49. Схарактеризувати образи роману В. Голдінга «Володар мух». Розкрити символіку.

50. Виявити елементи постмодерністської поетики в романі П. Зюскінда «Запахи».

51. Розкрити філософсько-моральну проблематику у в романі П. Зюскінда «Запахи».

52. Вістен Гью Оден – один з найвидатніших англомовних поетів ХХ століття. Широта тематичного і жанрово-стильового діапазону поезії Одена.

53. Віддзеркалення нонконформістського світовідчуття в повісті Дж. Селінджера «Над прірвою в житі».

54. Крістоф Рансмайр і формування філософсько-естетичних засад австрійського постмодернізму. Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора в романі «Останній світ».

55. Художній час і простір у романі К. Рансмайра «Останній світ». Символіка й художня сила образів.

56. Політична тематика театру Макса Фріша. Екзестенціалістська забарвленість драм про пошук сенсу буття («Санта Крус»).

57. Філософський роман Кобо Абе «Жінка в пісках»: ідея відчуження людини в сучасному суспільстві. Національні філософські традиції і модерністські тенденції у творі.

58. Відтворення самобутнього духу японської культури у творі Я. Кавабата «Тисяча журавлів».

59. Філософський роман Кобо Абе «Жінка в пісках» і ідея відчуження людини в сучасному суспільстві.

60. Лірика Й. Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини ХХ століття.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-16; просмотров: 370; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.149.27.33 (0.012 с.)