Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Лабораторная работа 1 (грамматическая)↑ Стр 1 из 19Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Порядок слов в предложении. Притяжательный падеж существительных.
Времена группы Simple (Active)
Задание 1. Раскройте скобки. Поставьте глаголы в настоящем времени. Образец: 1. We (to work) in the laboratory. We work in the laboratory. 2. He (to write) letters very often. He writes letters very often. Задание 2. Раскройте скобки. Поставьте глаголы в прошедшем времени. Образец: I (to write) a letter yesterday. I wrote a letter yesterday. Задание 3. Раскройте скобки. Поставьте глаголы в будущем времени. Образец: 1. We (to work) in this lab next month. We shall work in this lab next month. 2. They (to carry on) research next year. They will carry on research next year. 4. You (to prepare) breakfast in ten minutes. Задание 4. Сделайте следующие предложения вопросительными (общий вопрос) в настоящем времени. а) Образец: Her mother likes to travel, Does her mother like to travel? b) Образец: These students translate well. Do these students translate well? Задание 5. Сделайте следующие предложения вопросительными в прошедшем времени. Образец: 1. The scientist visited many labs of our faculty. Did the scientist visit many labs of our faculty? 2. He wrote a letter to his parents. Did he write a letter to his parents? Задание 6. Сделайте следующие предложения вопросительными в будущем времени. Образец: 1. This student will go to Kiev. Will this student go to Kiev? 2. We shall start our work next month. Shall we start our work next month? Задание 7. Используя предыдущие образцы вопросительных предложений, выберите нужный вспомогательный глагол для образования общих вопросов. 1. She likes to listen to Russian songs (does, will, did). Задание 8. Используя вопросительные слова where, when, why, how, поинтересуйтесь, когда, где, почему и как происходит, происходило или будет происходить действие. Образец дается только для прошедшего времени. Образец: He discussed this problem at the seminar yesterday. 1. When did he discuss this problem at the seminar? 2. Where did he discuss this problem yesterday? 3. Why did he discuss this problem yesterday? 4. How did he discuss this problem at the seminar yesterday? Задание 9. Прочитайте утвердительные предложения и скажите, а потом запишите в отрицательной форме: а) в прошедшем времени: Образец: I saw this scientist at the conference. I did not see this scientist at the conference. б) в настоящем времени: Образец: 1. I say good morning to the teacher. I don't say good morning to the teacher. 2. He says good morning to the teacher. He doesn't say good morning to the teacher. в) в будущем времени: Образец: 1. They will go to the concert on Sunday. They will not go to the concert on Sunday. 2. I shall do this work soon. I shall not do this work soon Задание 10. Закончите следующие вопросительные предложения а) в прошедшем времени: Образец: He passed his exams last year, didn't he? He didn't study French, did he? б) в настоящем времени Образец: 1. She spends her free time in the library, doesn't she? She doesn't spend her free time in the library, does she? 2. We attend these lectures, don't we? We don't attend these lectures, do we? в) в будущем времени: Образец: 1. We shall study French, shan't we? We shall not study French, shall we? 2. He will know the subject well, won't he? He will not know the subject well, will he? Задание 11: Сделайте следующие предложения вопросительными, используя альтернативу, данную в скобках. а) Образец: 1. You study (work). Do you study or work? 2. She studies (work). Does she study or work? б) Образец: You worked at school (Institute). Did you work at school or at the Institute? в) Образец: 1. This scientist will finish his research in a year (two years). Will this scientist finish his research in a year or in two years? 2. We shall discuss this book (that book). Shall we discuss this or that book? 3. They will give the answer in a day (two days). Задание 12: Образуйте притяжательный падеж существительных. а) Образец: The room of my friend. My friend's room. б) Образец: The room of my friends. My friends' room. Задание 13: Переведите предложения с английского языка на русский, обращая внимание на притяжательный падеж имени существительного. 1. He showed me his sister's letter. Задание 14: Замените, где возможно, существительные с предлогом притяжательной конструкцией. 1. The table of our teacher. 2. The wife of my brother, the letter of Pete, the pages of the book, the voice of the girl, the teachers of our faculty, the library of our University, two pieces of chalk, the words of the lesson.
Ключи к заданиям: Задание 1. 1. meet; 2. play; 3. translates: 4. discusses; 5. does; 6. know. Задание 2. 1. visited; 2. made; 3. studied; 4. graduated; 5. prepared. Задание 3. 1. shall show; 2. shall make; 3. will discuss; 4. will prepare; 5. will take part. Задание 4. а) 1. Does she like… 2. Does his friend study… 3. Does this machine translate… 4. Does he visit… б) 1. Do they usually go… 2. Do I like to… 3. Do these students discuss... 4. Do we like to do… 5. Do you make… Задание 5. 1. Did they invite… 2. Did he graduate... 3. Did she buy… 4. Did we meet… 5. Did she provide… 6. Did I begin… Задание 6. 1. Will they buy… 2. Shall I visit… 3. Will these machine do… Задание 7. 1. Does she like to… 2. Did he come… 3. Did he speak to... Задание 8. 1. When did he translate… Where did he translate… Why did he translate… How did he translate… 2. When will they read… Where will they read… Why will they read… How will they read… 3. When does she attend… Where does she attend… Why does she attend… How does she attend… 4. When shall I meet… Where shall I meet… Why shall I meet… How shall I meet… 5. When did we understand… Where did we understand… Why did we understand… How did we understand… 6. When do I take part in the… Why do I take part in the… Where do I take part in… How do I take part in… Задание 9. а) 1. She did not know... 2. They did not buy... 3. We did not read… 4. I did not find… б) 1. I don't discuss… 2. He does not change… 3. We don't study... 4. She doesn't meet… 5. They don't begin… в) 1. I shall not finish... 2. They will not give... 3. He will not help 4. We shall not show... Задание 10. а) 1. didn't he; 2. didn't she; 3. did you; 4. did they. б) 1. does not she; 2. don't they; 3. doesn't she; 4, does she; 5. do they. в) 1. won't she; 2. will they; 3. shan't we; 4. will they. Задание 11. а) 1. Do you like to walk or go by bus? 2. Does she understand English or French? 3. Does our faculty train teachers or doctors? 4. Does my friend study in Donetsk or in Makeevka? б) 1. Did I read this or that article? 2. Did he enter the University or the Institute? 3. Did they sing an English or an American song? 4. Did she discuss the book or the film? в) 1. Will the teacher examine students in spring or in autumn? 2. Shall I organize the meeting on Monday or on Tuesday? 3. Will they give the answer in a day or in two days? 4. Shall we help you in the experiment or in calculating the results? Задание 12. а) his friend's son; my son's good marks, this economist's letter; your friend's name, this scientist's research, our teacher's sister. б) our students' marks; those men's work; these students' dictations; these girls' dresses; Задание 13. Он показал мне письмо своей сестры. Дайте мне тетради ваших студентов. Вчера дети нашли птичье гнездо. Они посетили новый клуб рабочих. Она знала много поэм Пушкина. Задание 14. Our teacher's table, my brother's life, Pete's letter, the girl's voice.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 234; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.247.17 (0.006 с.) |