Тема: Существительные: единственное/множественное число, определённый/неопределённый/нулевой артикль 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема: Существительные: единственное/множественное число, определённый/неопределённый/нулевой артикль



Упражнения:

Упражнение 1: Напишите формы множественного числа следующих существительных

flower _________________

man _________________

boat _________________

language_________________

watch_________________

country _________________

knife _________________

woman _________________

address_________________

sheep _________________

tooth _________________

leaf _________________

сhild_________________

foot_________________

umbrella_________________

person_________________

family_________________

holiday_________________

sandwich_________________

city_________________

mouse_________________

Упражнение 2. Поставьте следующие существительные во мн. при этом особое внимание обращайте на артикли.

Образец: a test — (любое) испытание, tests — испытания (вообще); the test— данное испытание, the tests— эти испытания.

Risk, the risk, a hint, the hint, a net, the net, the lens, a lens, a hill, the hill, the end, a dress, a step, the step, a lift, a dog, the dog, an oak, the oak, an ode, the ode, a desk, the desk, the theme, a theme.

Упражнение 3. Поставьте перед словами a/an или нулевой артикль. Посмотрите перевод слова в словаре, если необходимо.

Water, rice, oak, tree, bee, sugar, monitor, keyboard, angel, button, bed, ice, tea, address, flower, ode, apple.

Упражнение 4. Поставьте перед словами определённый артикль the или неопределённый артикль a/an. Посмотрите перевод слова в словаре, если необходимо.

Don, apple, Volga, tree, Metropol, palace, place, God, opposition, box, angle, ace, truth, cube, monitor, videocard, motherboard, Alps, Lena (река), Hague, Moscow, Queen Mary (корабль), fan, eel, elf.

 

 

Урок 3

Глагол: общие сведения. Инфинитив

Упражнения:

Упражнение 1. Образуйте из приведенных слов существительные и глаголы в инфинитиве. Поставьте существительные во множественном числе (где возможно!). Переведите на русский язык. Будьте особо внимательны при переводе!

Образец: fish: a fish – рыбина: to fish – ловить рыбу.

Check, plan, help, test, lift, stress, hint, risk, belt, step, end, trend, mill, spark, block, shift, present, control, book, clone, print, water, cry, paint, plant, watch, call, slip, key, smoke, love, study, list, flow, film, act, blame, distance, stub, suck, sugar, rain, snow, reek, rock, meal, beat, ribbon, gaze, laugh, exhibit, knock

 

Упражнение 2. Переведите на русский язык, обращая внимание на артикли.

Образец: to shift the block – передвинуть (этот) блок.

To check the text, to miss a hint, to test the net, to test a net, to fix a tent, to fix tents, to end the test, to mill shells, to check the plan, to shift the block, to block progress, to block the test, to hint, to stress the hint, to place the exhibit, to write a poem, to risk love, to state the fact, to shift a desk, to question love, to ribbon a dog, to book a ticket, to suck a lollipop, to call the cops, to clone a sheep, to print a text, to film the party, to key the door, to present flowers, to control the process, to water a tree, to battle a lion, to catch a bird, to help friends.

 

Урок 4

Члены предложения. Порядок слов в английском предложении

Упражнения:

 

Упражнение 1. Пользуясь правилом твердого порядка слов, опреде­лите подлежащее, сказуемое и дополнение в следующих предложе­ниях. Попытайтесь перевести на русский язык (сказуемые в этих предложениях имеют форму настоящего времени). Обращайте вни­мание на артикли или их отсутствие.

Образец: Students solve problems Студенты решают (разные) проблемы.

Plans help.

The plans help.

They fix the shelf.

The belts fix shelves.

The men lift boxes.

The architects test the plans.

Chiefs plan the help.

The chemists test the scheme.

People plant flowers.

Drivers fix problems (компьют).

Monitors show images.

The phone rings.

A scanner scans documents.

A director controls a process.

A reporter states the fact.

A king rules a state.

A man drives a car.

Modems transmit the signals.

A poet writes a poem.

The pen writes.

Tourists book tickets.

A woman locks the door.

The teacher explains.

Students check mistakes.

Fingers press buttons.

The students finish the test.

Sportsmen lift weights.

Bakers make cakes.

The key starts the engine.

The stereo makes noise.

A horseman rides a horse.

The fridge contains products.

A child sucks the lollipop.

Christmas gives pleasure.

 

Упражнение 2. Переведите на английский язык. Выбор артикля покамест остаётся за Вами. Обращайте внимание на образование множественного числа существительных как в функции подлежащего, так и в функции дополнения..

Ремни закрепляют полку.

Спортсмены поднимают тяжести.

Пальцы нажимают кнопки.

Мониторы показывают изображения.

Сканеры сканируют документы.

Драйвера устраняют проблемы.

Туристы заказывают билеты.

Дети сосут леденцы.

Студенты проверяют ошибки.

Люди садят деревья.

Новый Год дарит радость.

Студенты заканчивают тесты.

В холодильниках лежат продукты (холодильники содержат продукты).

Пекари пекут торты.

Продавцы продают товары.

Собаки лают.

Младенцы ползают.

Ключи заводят двигатели.

Учёные проверяют схемы.

Парни устанавливают палатки и проверяют сети.

Карандаши чертят.

Девочки поют песни.

Программисты создаёт программы.

Звонят телефоны.

Студенты закрывают окна.

 

Урок 5.

Глагол в функции сказуемого. Изъявительное и повелительное наклонение. Личные местоимения в дательном и объектном падеже.

Практические задания:

Задание 1. Переведите предложения на русский язык. Обращайте внимание на артикли.

 

  1. Test the net. 2. Let us test the nets. 3. Let them test nets! 4. Shift the desk! 5. Let me shift the desk. 6. Let her fix the tent! 7. Let me help you! 8. Let us help her!

 

 

Задание 2. Переведите на русский язык.

ОБРАЗЕЦ: Check the plans of the students – Проверьте планы (этих) студентов.

 

Check the test!

Fix the tent!

Let us fix the tent!

Shift the block!

Let him shift the block!

Lift the box!

Let us risk!

Plan tests!

Test plans!

Check the test!

Help the chemist!

Let us help to lift the block!

Let him help to plan the test!

Let us help him to shift the boxes!

Let us help him to shift boxes!

Plan the help!

Check the plan!

Let him (to) plan the test!

 

 

Задание 3. Соедините предложения со сказуемым в повелительном наклонении на английском языке в первой колонке с их русскими эквивалентами во второй колонке. Обратите внимание на некоторые нюансы перевода!

 

 

  1. Let them go!
  2. Let the man listen!
  3. Do tell me about that!
  4. Let’s go to the cinema!
  5. Do read that aloud!
  6. Don’t let’s go in there!
  7. Do speak!
  8. Do work!
  9. Let me go!
  10. Do let me go!
a) Давайте не будем заходить туда! b) Расскажи же мне об этом! c) Пусть этот мужчина слушает! d) Отпустите меня! e) Работайте же! f) Пусть они идут! g) Разрешите же мне идти! h) Ну же, говори! i) Пойдём в кино! j) Читай же это вслух!

 

 

Задание 4. Дайте в письменном виде английские эквиваленты предложений со сказуемым в повелительном наклонении. Помните о правилах использования артиклей.

 

  1. Проверьте (эту) программу. 2. Проверяйте (всегда) программы. 3. Давайте проверим (эти) программы. 4. Пусть он проверит (эту) программу. 5. Помогите мне поднять (этот) блок. 6. Пусть она поможет ему. 7. Пусть они помогут нам. 8. Давайте проверим этот текст. 9. Пусть он проверит его. 10. Разрешите мне помочь вам.

 

Урок 6.

The Present Indefinite Active

Практические упражнения.

Задание 1. Вставьте данные слова в нужной форме в пропущенные в предложениях места. Используйте словарь.
boil, close, cost, cost, go, have, like, meet, open, smoke, speak, teach, wash

1.She's very clever. She speaks four languages.

2. Steve __________ ten cigarettes a day

3. We usually dinner at 7 o'clock

4. I _________ films I often ________ to the cinema.

5. Water ____________ at 100 degrees Celsius.

6. In Britain the banks ____________ at 9 in the morning.

7. The City Museum at 5 o'clock every evening.

8. Food is expensive It _____________ a lot of money.

9. Shoes are expensive. They ___________ a lot of money.

10. Tina is a teacher. She ___________________ mathematics to young children.

11. Your job is very interesting. You ______________ a lot of people.

12. Peter ________ his hair twice a week.

 

Задание 2. Напишите отрицания к данным предложениям.

1. I play the piano very well. I don’t play the piano very well.

2. Jack plays the piano very well.

3. You know the answer.

4. She works very hard.

5. They do the same thing every day.

Задание 3. Напишите противоположное данному (утверждение или отрицание).

1. I understand. I don’t understand

2. He doesn't smoke. He smokes

3. They know.

4. She loves him.

5. They speak English.

6. I don't want it.

7. She doesn't want them.

8. He lives in Rome.

 

Задание 4. Напишите короткие ответы на вопросы. (Yes, he does; No, she doesn’t и т. д.)

1 Do you smoke? No, I don't

2 Do you live in a big city?

3 Do you drink a lot of coffee?

4 Does your mother speak English?

5 Do you play a musical instrument?

6 Does it rain a lot where you live?

 

Урок 7-8.

Неправильные глаголы

Практическое задание 1: Выберите, к какой из групп относятся следующие глаголы:

a) правильные (regular)

b) неправильные (irregular)

с) неправильные глаголы, которые могут образовывать формы прошедшего времени и причастия II стандартным способом

 

To file, to light, to understand, to dwell, to put, to win, to hit, to cancel, to learn, to sleep, to find, to spread, to tread, to hide, to be, to shrink, to sit, to bear, to begin, to meet, to teach, to bite, to blow, to look, to break, to do, to wear, to split, to wake, to draw, to say, to seek, to sell, to drink, to drive, to eat, to fall, to fly, to hold, to forbid, to spell, to sink, to hear, to catch, to come, to freeze, to give, to lie, to ride, to ring, to tell, to swear, to think, to rise, to become, to remove, to leave, to see, to watch, to shake, to relate, to shave, to show, to fling, to get, to grind, to sow, to speak, to wind, to spin, to steal, to cut, to swim, to swing, to tear, to bind, to slide, to bring, to cost, to need, to shed, to go, to cancel, to pay, to grow, to know, to shut, to burn, to buy, to dig, to feed, to fight, to flee, to build, to swell, to hang, to have, to sing, to shoot, to set, to keep, to hurt, to run, to leap, to lay, to spring, to design, to lead, to write, to let, to read, to beat, to lend, to creep, to burst, to spoil, to forget, to deal, to lose, to smell, to broadcast, to saw, to reach, to spill, to forgive, to make, to send, to react, to take, to shine, to spit, to program, to stand, to arise, to stick, to spend, to breed, to sting, to cast, to strike, to sweep, to bleed, to weep, to strive, to dream, to lean, to mean, to cling, to feel, to awake, to speed, to move, to choose, to stop, to throw, to kneel, to bend, to divide.

 

 

Практические задание 2: Выберите, к какой из групп относятся следующие неправильные глаголы:

a) глаголы, все три формы которых одинаковы;

b) глаголы, все три формы которых разные;

c) глаголы, у которых две формы одинаковые, но отличаются от третьей;

d) глаголы, которые могут образовывать формы прошедшего времени и причастия II стандартным способом

 

To burst, to hit, to find, to spread, to arise, to be, to shoot, to shrink, to sit, to bear, to begin, to bite, to blow, to break, to choose, to do, to smell, to wake, to draw, to say, to seek, to sell, to drink, to drive, to eat, to fall, to fly, to forbid, to spell, to spill, to forgive, to catch, to come, to freeze, to give, to lie, to ride, to ring, to rise, to saw, to become, to leave, to see, to shake, to shave, to show, to fling, to get, to grind, to sow, to speak, to wind, to awake, to spin, to spring, to steal, to strive, to swear, to cut, to swim, to take, to tear, to throw, to bind, to bleed, to slide to bring, to cost, to bend, to shed, to go, to grow, to know, to shut, to burn, to buy, to dig, to dwell, to feed, to fight, to flee, to build, to swell, to hang, to have, to sing, to sink, to hear, to hold, to broadcast, to set, to keep, to hurt, to split, to run, to leap, to kneel, to lay, to lead, to write, to let, to put, to read, to beat, to lend, to creep, to spoil, to forget, to deal, to lose, to make, to send, to shine, to sleep, to spit, to stand, to stick, to spend, to breed, to sting, to cast, to strike, to sweep, to tell, to think, to understand, to weep, to win, to tread, to wear, to dream, to lean, to mean, to meet, to pay, to learn, to light, to swing, to teach, to cling, to feel, to speed.

 

 

Практические задание 3: Образуйте форму прошедшего времени (Past Indefinite) следующих неправильных глаголов:

 

To stick, to leap, to forget, to spoil, to think, to deal, to lose, to sing, to win, to dwell, to spill, to lend, to sweep, to hit, to find, to spread, to sit, to grow, to shrink, to do, to shoot, to be, to arise, to wake,, to smell, to lay, to sell, to seek, to say, to draw, to choose, to break, to blow, to bite, to begin, to bear, to give, to freeze, to forgive, to forbid, to fly, to drink, to drive, to eat, to fall, to come, to catch, to lie, to ride, to ring, to rise, to saw, to become, to leave, to speed, to see, to feel, to shake, to shave, to show, to fling, to sow, to get, to grind, to speak, to wind, to awake, to spin, to spring, to steal, to strive, to swear, to cut, to swim, to take, to spell, to tear, to bind, to bleed, to slide, to bring, to cost, to bend, to shed, to go, to know, to shut, to burn, to throw, to buy, to dig, to feed, to fight, to flee, to build, to swell, to hang, to have, to sink, to hear, to hold, to broadcast, to set, to sleep, to spit, to stand, to send, to shine, to put, to read, to beat, to make, to let, to kneel, to lead, to write, to keep, to hurt, to split, to run, to creep, to breed, to sting, to cast, to strike, to tell, to understand, to weep, to burst, to tread, to wear, to spend, to dream, to lean, to mean, to meet, to pay, to learn, to light, to swing, to teach, to cling.

 

 

Практические задание 4: Переведите неправильные глаголы, указав все три формы.

писать

стрелять

писать или про­износить слово по буквам

бросать

покупать

резать

плавать

брать

учиться

понимать

терять

красть

показывать

закрывать

гнать, везти, ехать

прислоняться

приходить

строить

подниматься

ударять; бастовать

звонить; звенеть

стоить

рождать

ломать

держать, хранить

видеть сны; мечтать

замерзать, замораживать

ударять; поражать

начинать, -ся

видеть

забывать

класть

носить

приносить

говорить

пахнуть; нюхать

копать

падать

забывать

идти, ехать

лежать

истекать кровью

бороться, сражаться

плавать

повредить, ушибить.

 

Урок 9.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 373; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.140.151 (0.062 с.)