Криза народництва та модерний дискурс в українській літературі межі хіх та ХХ століття 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Криза народництва та модерний дискурс в українській літературі межі хіх та ХХ століття



V. ПЛАНИСЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І

Криза народництва та модерний дискурс в українській літературі межі ХІХ та ХХ століття

Семінар 1. Народництво і модернізм: контроверсійні стратегії(2 год.)

План

1. Риси народництва і його рецепція в модернізмі й постмодернізмі.

2. Літературні дискусії щодо інновацій в літературі.

3. Модернізм як художня концепція: риси, вияви, розвиток.

 

Література

1. Агеєва В. Українська імпресіоністична проза. – К., 1994. – С. 3–19.

2. Гундорова Т. ПроЯвлення Слова. Дискурсіяранньогоукраїнськогомодернізму: постмодерна інтерпретація. – Львів: Літопис, 1997. – 297 с.

3. Єфремов С. В поискахновойкрасоты // Літературно-критичні статті. – К., 1993.

4. Єфремов С. Історія українського письменства. – К.: Феміна, 1995. – 688 с.

5. Моклиця М. Модернізм як структура: Філософія. Психологія. Поетика. – Луцьк: Вежа, 2002. – 390 с.

6. Моренець В. Національні шляхи поетичного модерну першої половини ХХ століття: Україна і Польща. – К: Основи, 2002.

7. Наливайко Д. Про співвідношення «декадансу», «модернізму», «авангардизму» // Слово і час. – 1997. – №11 – 12. – С.44 – 49.

8. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К.: Либідь, 1999. – С.60 – 68; 97–105.

9. Поліщук Я. Історична й аісторична орієнтації в літературі кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Дивослово. – 1999. – №8. – С.2–3.

10. Поліщук Я. Міфологічний горизонт українського модернізму. – Монографія. – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2002. – 392 с.

11. Франко І. З останніх десятиліть ХІХ віку // Зібрання творів: У 50 т. – Т. 41.

12. Франко І. Старе й нове в сучасній українській літературі // Зібрання творів: У 50 т. – Т. 35.

Семінар 2. Драматичні поеми Лес і Українки (2 год.)

План:

1. Леся Українка як теоретик «новоромантизму».

2. Типологічна характеристика драматичних поем: проблематика, мотиви, поетика.

3. «Лісова пісня» художні та літературно-критичні контексти.

Література:

1. Бабишкін О. Драматургія Лесі Українки. – К., 1963.

2. Денисюк І., Міщенко Л. Дивоцвіт. Джерела і поетика «Лісової пісні» Лесі Українки. – Львів: ЛДУ, 1963. – 94 с.

3. Зборовська Н. Моя Леся українка / Есей. – Тернопіль: Джура, 2002. – 228 с.

4. Історіяукраїнськоїлітератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.: У 2 кн.: Підручник / За ред. О. Д. Гнідан. – К.: Либідь, 2005. – Кн. І. – 624 с.

5. Кузякина Н. Украинская драма начала ХХ века. Пути обновления. – Л.: Наука, 1987.

6. Кулінська Л.П. У світіідей і образів: ОсобливостіпоетикиЛесіУкраїнки. – К., 1971.

7. Кухар Р.В. До джерел драматургії Лесі Українки. – Ніжин: Вікторія, 2000.

8. Павличко С. Теорія літератури. – К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2002. – 679 с.

9. Поліщук Я. Міфологічний горизонт українського модернізму. – Монографія. – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2002. – 392 с.

10. Скупейко Л.І. Драма лесі Українки «Лісова пісня» (Питання міфопоетики) // Вісник запорізького державного університету. філологічні науки. – 2001. – № 1. – С. 115 –117.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ.

Західноєвропейські літературні, естетичні та філософські впливи на українську літератури межі ХІХ та ХХ століття

 

Семінар 3. Поетика творів Михайла Коцюбинського (2 год.)

План:

1. Неоромантичні й неоміфологічні тенденції у творчості письменника.

2. Імпресіоністична поетика М. Коцюбинського.

3.Повість «Fatamorgana»: проблематика, мотиви, поетика.

Література:

1. Агеєва В. Українська імпресіоністична проза: М.Коцюбинський, Г.Косинка, А.Головко. – К., 1994. – 159 с.

2. Білоцерківець Н. Тінізабутихпредків: (любов і смерть у МихайлаКоцюбинського) // Сучасність. – 1994. – № 1. – С.76-82.

3. Грицюта М.С. М.Коцюбинський і народна творчість / АН УРСР. Ін-т л-риім. Т.Г.Шевченка. – К., 1958. – 56 с.

4. Єфремов С.О. Коцюбинський: критично-біографічний нарис. – К.: Слово, 1922.

5. Історіяукраїнськоїлітератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.: У 2 кн.: Підручник / За ред. О. Д. Гнідан. – К.: Либідь, 2005. – Кн. І. – 624 с.

6. Калениченко Н.Л. Михайло Коцюбинський: Нарисжиття і творчості. – К.: Дніпро, 1984. – 190 с.

7. Кузнецов Ю. Імпресіонізм в українській прозі кінця ХІХ – початку ХХ ст.: (Проблеми естетики і поетики). – К.: Зодіак-ЕКО, 1995. – 303 с.

8. Кузнецов Ю.Б. М.Коцюбинський – імпресіоніст. – К., 1997.

9. Могилянський М. «Тінізабутихпредків» // Наука і культура. Україна. – К.: Т-во«ЗнанняУкраїни», 1991. – Вип.25. – С.346-349.

10. Пригодій С.М. Літературний імпресіонізм в Україні та США: (Типологія та національні особливості). – К.: Нора-принт, 1998. – 311 с.

11. Спогади про МихайлаКоцюбинського / Упоряд., післямова та прим. М.М.Потупейка. – 2-ге вид., допов. – К.: Дніпро, 1989. – 279 с.

12. Федоренко Є. ПошукиМихайлаКоцюбинського – стиліста // Українське слово: Хрестоматіяукр. літ. та літер.критики ХХ ст. – К.: Аконіт, 2001. - Кн. І. – С.83 – 99.

13. Филипович П.П «Цвіт яблуні» М. Коцюбинського // Филипович П.П. Літ.-крит. ст. – К., 1991.

14. Черненко О. Михайло Коцюбинський – імпресіоніст: Образ людини в творчостіписьменника. – Мюнхен: Сучасність, 1977. – 143 с.

Семінар 4. Стильова поліфонія прози Ольги Кобилянської (2 год.)

План:

1. Ідейна тенденційність ранніх повістей («Людина», «Царівна»).

2. Типологія жіночих образів у прозі письменниці.

3. Повість «Земля»: проблематика, мотиви, поетика.

Література:

1. Бабишкін О. Ольга Кобилянська: Нарис про життя і творчість. – Львів, 1963.

2. Вознюк В.О. Про Ольгу Кобилянську: Новіматеріали. Роздуми. Знахідки. – К.: Дніпро, 1983. – 183 с.

3. Гузар З.П. Вивчення творчості Ольги Кобилянської. – К., 1978.

4. Гундорова Т. FeminaMelancholica: стать і культура у гендернійутопії Ольги Кобилянської. – К.: Критика, 2002. – 272 с.

5. Гундорова Т. Кобилянська – Довженко: навколо«Землі», абоРізницяаналогій // Слово і Час. – 1997. – № 11-12. – С.57-62.

6. Демченко І.А. Особливостіпоетики Ольги Кобилянської: Монографія. – К.: Твімінтер, 2001. – 208 с.

7. Денисюк І.Розвитокукраїнськоїмалоїпрози ХІХ – поч. ХХ ст. – К.: Вища школа. Головне видавництво, 1981. – С, 109-211.

8. Історіяукраїнськоїлітератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.: У 2 кн.: Підручник / За ред. О. Д. Гнідан. – К.: Либідь, 2005. – Кн. І. – 624 с.

9. Кирилюк С. Ольга Кобилянська і світовалітература – Чернівці: Рута, 2002. – 173 с.

10. Климюк Ю. Функціональна роль міфологізму в повісті О. Кобилянської «Земля» // Науковий вісник Чернівецького університету: Зб. наук. пр. – Чернівці: Рута, 1999. – Вип. 58-59. – С.52-55.

11. Кобилянська О. Слова зворушеногосерця: Щоденники; Автобіографії; Листи; Статті та спогади / Упоряд. Ф.П.Погребенник. – К.: Дніпро, 1982. – 359 с.

12. Луців Л. Ольга Кобилянська: (В 100-річчя їїнародин). – Нью-Йорк; ДжерзіСиті: Свобода, 1965. – 71 с.

13. Ольга Кобилянська в критиці та спогадах / Упоряд. Ф.П.Погребенник та ін. – К.: Держлітвидав, 1963. – 560 с.

14. Филипович П.П. «Земля» Ольги Кобилянської // Филипович П.П. Літературно-критичністатті. – К.: Дніпро, 1991. – С.143-156.

15. Филипович П.П. О.Кобилянська в літературному оточенні // Филипович П.П. Літ.-крит. ст. – К, 1991.

Семінар 5. Особливості ідіостилю Василя Стефаника (2 год.)

План:

1. Експресіонізм і українська література.

2. Проблемне поле новелістики В.Стефаника.

3. Композиційні особливості новелістики письменника.

 

Література:

1. Василь Стефаник – художник слова / Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника; Редкол.: В.В.Грещук та ін. – Івано-Франківськ: Плай, 1996. – 271 с.

2. Василь Стефаник у критиці та спогадах: Статті, висловлювання, мемуари / Упоряд., вступ. ст. та прим. Ф. Погребенника. – К.: Дніпро, 1970. – 483 с.

3. Гнідан О.Д. Василь Стефаник: Життя і творчість. – К., 1991.

4. Грицюта М.С. Художній світ В. Стефаника. – К., 1982.

5. Євшан М. В.Стефаник // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. – К., 1998. – С.213 – 216.

6. Лепкий Б. Василь Стефаник // Лепкий Б. Твори: У 2 т. – К., 1991. – Т.2. – С.651 – 678.

7. Лесин В.М. Василь Стефаник – майстер новели. – К.: Дніпро, 1970. – 332 с.

8. Луців Л. Василь Стефаник – співецьукраїнськоїземлі. – Нью-Йорк, 1972. – 487 с.

9. Погребенник Ф. Сторінки життя і творчості Василя Стефаника. – К., 1980.

10. Погребенник Ф.П. Василь Стефаник у слов’янських літературах. – К., 1976.

11. «Покутська трійця» й літературний процес в Україні кінця ХІХ – початку ХХ століть: (До 130-річчя від дня народж. В.Стефаника і Л.Мартовича): Матеріали наук. конф. / Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. – Дрогобич: Вимір, 2001

12. Стефаник Ю. Роздумипро батька: Статті про Василя Стефаника. Листи в Україну / Упоряд., вступ. ст., комент. Ф.Погребенника. – К.: Криниця, 1999. – 223 с.

13. Черненко О. Експресіонізм у творчості Василя Стефаника. – Мюнхен: Сучасність, 1989. – 280 с.

14. Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Українське слово. Хрестоматія: У 4 книгах. – К., 1994. – Кн.1. – С.204 – 213.

 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІІ.

Утвердження модернізму в українській літературі межі ХІХ та ХХ століття

VІ.ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Тема 1. Народницький і ранньомодерністський дискурси кінця ХІХ – початку ХХ століття (5 год.)

Законспектувати статті Івана Франка про модернізм та «У пошуках нової краси» Сергія Єфремова. Ознайомитися з працями про український модернізм Соломії Павличко та Тамари Гундорової.

 

Тема 2. Художні напрями та течії в українській літературі к. ХІХ – поч. ХХ ст. (5год)

Написати реферат на тему (за вибором): Риси імпресіонізму в літературі. Ніцшеанство й модерністська теорія в Україні. Експресіоністська естетика й поетика. Новоромантизм як естетична концепція й ідеї Лес Українки.

 

Тема 3. Неоромантизм Лесі Українки (10 год)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавча рецепція «Лісової пісні» Лесі Українки. Белетристика Лесі Українки. Драматургія Лесі Українки в контексті західноєвропейської літератури.

 

Тема 4. Імпресіоністичне письмо: М. Коцюбинський (4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором) Літературознавча рецепція творчості Михайла Коцюбинського. Сергій Єфремов як дослідник творчості М. Коцюбинського. Листування Михайла Коцюбинського.

Тема 5. Модерністичні тенденції в творчостіОльги Кобилянської(4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Творчість Ольги Кобилянської в рецепції київсських «неокласиків». Творчість Ольги Кобилянської в рецепції Тамари Гундорової. Творчість Ольги Кобилянської в рецепції Марка Павлишина.

Тема 6. Покутська трійця: творчість Марка Черемшини та Леся Мартовича (4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавча рецепція творчості Марка Черемшини. Літературознавча рецепція творчості Леся Мартовича. Сецесійний стиль Марка Черемшини. Засоби сатири в творах Леся Мартовича.

Тема 7. Від реалізму до модернізму: Архип Тесленко і Степан Васильченко (4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавча рецепція творчості Архипа Тесленка. Літературознавча рецепція творчості Степана Васильченка. Риси експресіонізму в творчості А.Тесленка. Стильова поліфонія творів С.Васильченка.

Тема 8. Сецесійний дискурс письменників «Молодої музи» (5 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавчі погляди Михайла Рудницького. Особливості поетичного стилю Василя Пачовського. Остап Луцький як літописець «Молодої музи». Сецесія як культурний феномен.

Тема 12. Український поетичний символізм: Олександр Олесь. Микола Вороний. Грицько Чупринка (5 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Символістська драма Олександра Олеся й Спиридона Черкаського. Микола Вороний як літературний критик. Версифікаційні особливості поезії Грицька Чупринки.

Тема 8 Творчість Володимира Винниченка(9 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Концепція «чесність з собою» Володимира Винниченка. Володимир Винниченко як публіцист. «Щоденники» ВолодимираВинниченка як дзеркалодоби. Винниченко як драматург.

 

Змістовий модуль І.

Криза народництва та модерний дискурс в українській літературі межі ХІХ таХХ століття

1. Літературні альманахи й естетичні маніфести початку ХХ століття.

2. Лесезнавчі студії київських «неокласиків» М. Зерова, М. Драй-Хмари, Б. Якубського.

3. Новітня рецепція українського модернізму (С. Павличко, Т. Гундорова, Я. Поліщук, М. Павлишин).

4. Поетична інноватика Лесі Українки.

5. Драма Лесі Українки «Касандра»: гендерний та комунікативний аспекти.

6. Літературні дискусії початку ХХ століття.

7. Борис Грінченко і література модернізму.

 

Змістовий модуль ІІ.

Змістовий модуль ІІІ.

Утвердження модернізму в українській літературі межі ХІХ та ХХ століття

1. Критика українського поетичного модернізму «неокласиками» й футуристами.

2. Літературно-критична діяльність Миколи Вороного.

3. Літературно-критична діяльність Михайла Рудницького.

4. Остап Луцький і його рецепція «Молодої музи».

5. В. Винниченко й М. Горький: контроверсійна версія.

6. В. Винниченко в інтерпретації Лесі Українки.

7. Громадська й публіцистична діяльність Володимира Винниченка.

8. Творчість В.Винниченка в сучасній інтерпретації.

9. Гі де Мопассан і В. Винниченко: паралелі.

10. «Відродження нації» В. Винниченка.

 

Теми для ІНДЗ

Варіант 1

Варіант2

Рекомендована література.

1. Павличко. С.Д. Націоналізм, сексуальність, орієнталізм: складний світ Агатангела Кримського. – К.: Основи, 2001.

2. Матвєєва. Л.В. А.Ю. Кримський – неодмінний секретар Всеукраїнської академії наук: вибране листування. – К.: Обереги, 1997

3. Кримський. А. Ю. Вибрані твори. – К.: Дніпро, 1965

 

Варіант 3

Рекомендована література.

1. Костюченко В. Крізь терни до світла // Тесленко А. Оповідання. – К., 1985.

2. Костюченко В. Степан Васильченко: Літературний портрет. – К., 1965.

3. Нестер З.М. Гумор і сатира у творчості С.Васильченка. – К., 1962.

4. Олійник В.П. Творчість С.Васильченка. – К., 1979.

5. Півторадні В.І. Архип Тесленко: Життя і творчість. – К, 1982.

6. Смілянська В. Архип Тесленко // Тесленко А. Прозові твори. Драматичні твори. Вірші. Листи. – К., 1988.

7. Шевчук Вал. Теплий талант Степана Васильченка // Шевчук Вал. Дорога в тисячу років. – К., 1990.

8. Шумило Н.М. Проза Степана Васильченка. – К., 1986.

 

 

ХІ. ПИТАННЯ ДО ПМК

1. Українське народництво кінця ХІХ століття.

2. Стаття Лесі Українки «Малоруссикиеписатели на Буковине»: терміни «модернізм» та «народництво» в літературно-критичному дискурсі.

3. Процес загального оновлення українського художнього мовлення в творах М.Яцкова.

4. Ідея дуалістичності культурі в прозі Василя Стефаника.

5. Експресіоністичний код прози Василя Стефаника.

6. Феномен «нової жінки» в українській культурній ситуації межі ХІХ та ХХ століття: Леся Українка, Ольга Кобилянська.

7. Драма «Блакитна троянда»: «вікторіанська мораль» і контекст «жіночого божевілля».

8. Feminamelancholica: інтерпретація Лесі Українки та Ольги Кобилянської («Блакитна троянда», «Меланхолійний вальс»)

9. Міф про куртуазне кохання та його реконструкція в творчості Лесі Українки («Камінний господар», «Давня казка»)

10. «Одержима» Лесі Українки: проблема «жіночого голосу» та розірваної комунікації.

11. Ідея дендізму в оповіданнях Агатангела Кримського: бунт проти природності.

12. «Андрій Лаговський» – перший українській інтелектуальний роман.

13. Драматургія Володимира Винниченка та ідеї волі до влади і надлюдини.

14. Ніцшеанство Євшана: стаття «Генріх фон Кляйст і німецька література».

15. «Це штука – я не пхаю тут ідей»: принцип мистецтва заради мистецтва «молодомузівців».

16. Риторика естетизму в українській поезії: Микола Вороний.

17. Дуалістичність жіночого образа в романі В. Винниченка «Записки кирпатого Мефістофеля».

18. Естетизм в поезія В. Пачовського та Б. Лепкого.

19. Поезія Карманського і апологетика краси.

20. Суcпільно-культурний розвиток України на межі ХІХ-ХХ ст.

21. Нові тенденції в українській літературі кінця ХІХ – початку ХХ століття. Модернізм як напрям. Його основні риси. Філософське підґрунтя. Етапи розвитку.

22. Особливості українського модернізму.

23. Літературна дискусія щодо модернізму.

24. Сутність неоромантизму як течії модернізму (риси ілюструвати прикладами з творів).

25. Збірка «Зів’яле листя» Івана Франка. Риси модернізму у збірці.

26. Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Три періоди творчості.

27. Духовно-естетична еволюція Лесі Українки.

28. Волюнтаризм Лесі Українки. Утвердження культу волі, мужності, саможертовності, оптимізму у поезіях «Contraspemspero!», «Епілог», «Ритми», «Мріє, не зрадь».

29. Утвердження високої місії мистецтва у суспільстві. Аналіз віршів Лесі Українки «Поет під час облоги», «Слово, чому ти не твердая криця», «Де поділися ви, голоснії слова».

30. Релігійність Лесі Українки. Інтимна лірика поетеси: адресати віршів, образ ліричної героїні, особливості поетики. Аналіз віршів «Не дорікати слово я дала...», «Твої листи завжди пахнуть зів’ялими трояндами...», «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Хотіла б я тебе, мов плющ обняти...»

31. Драма-феєрія Лесі Українки «Лісова пісня»: філософські ідеї, образи, проблематика, символи.

32. Прикмети неоромантизму та неокласицизму у творчості Лесі Українки. Аналіз драм «У пущі», «Оргія».

33. Національно-патріотична проблематика драматичної поеми Лесі Українки «Бояриня».

34. Аналіз драми Лесі Українки «Касандра».

35. Драма Лесі Українки «Блакитна троянда»: проблематика, система образів, символіка.

36. Драма Лесі Українки «Камінний господар».

37. Ольга Кобилянська: віхи біографії. Основні теми, мотиви, жанри творчості.

38. Творчий вплив німецької літератури на формування мистецького світогляду Ольги Кобилянської. Входження в українську літературу.

39. Проблема статі у творчості Ольги Кобилянської. Аналіз новел «Valsemelancolical», «Природа», «Некультурна», «Битва».

40. Феміністична спрямованість повістей Ольги Кобилянської «Людина», «Царівна»: історія написання, особливості композиції, система образів.

41. Повість Ольги Кобилянської «Земля»: риси символізму у творі; проблематика твору (влада землі, село – місто, влада долі над людиною); земля як головний персонаж і джерело конфлікту твору; образна система.

42. Повість Ольги Кобилянської «В неділю рано зілля копала...» як вияв поетики неоромантизму.

43. Символізм. Естетичні концепції Едгара По та Шарля Бодлера.

44. Початки символізму в українській літературі. Поява групи «Молода Муза». Стосунки групи з класичною українською літературою. Іван Франко і «молодомузівці».

45. Суть мистецької концепції «Молодої Музи». Особливості поетики: символістські тенденції; культ поезії як краси; версифікаційне оновлення поезії; досконала метафорика; філософічність; песимізм у сприйманні світу.

46. Поезія «Молодої Музи». Основні художні принципи. Творчість Богдана Лепкого, Петра Карманського, Василя Пачовського. Аналіз поезій.

47. Олександр Олесь. Основні теми творчості, риси стилю (на прикладі аналізу поезій митця).

48. Творчість Олександра Олеся в епоху революції 1905-1907 років. Аналіз поезій «Айстри», «Три менти», «О слово рідне! Орле скутий!», «Яка краса: відродження країни!»

49. Творчість Олександра Олеся періоду еміграції. Тема ностальгії, голоду. Аналіз творів.

50. Українська символістська драма. Аналіз драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в казку» та поеми «Над Дніпром».

51. Імпресіонізм як течія модернізму. Основні прикмети (ілюструвати прикладами з творів).

52. Життя і творчість Михайла Коцюбинського. Еволюція у бік модернізму.

53. Глибина внутрішнього конфлікту у психологічних новелах Михайла Коцюбинського «Цвіт яблуні», «Intermezzo» (докладно проаналізувати, визначити основні прикмети імпресіонізму у творах).

54. Дослідження таємниці внутрішнього світу людини у новелах Михайла Коцюбинського «На камені», «Дебют», «Лялечка», «Поєдинок».

55. Проблематика тоталітарної влади і революційності у новелах Михайла Коцюбинського «Personagrata», «Невідомий», «Сміх», «Він іде», «Подарунок на іменини».

56. Повість Михайла Коцюбинського «Fatamorgana»: риси реалізму та імпресіонізму у творі.

57. Повість Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків»: історія написання, джерела, проблематика, образи.

58. Основні риси експресіонізму як течії модернізму (ілюструвати прикладами з творів).

59. Концепція життя і смерті, сенсу страждання у творчості Василя Стефаника. Аналіз новел «Скін», «Палій», «Сама-саміська».

60. Проблема добра і зла, злочину і кари у новелах Василя Стефаника «Басараби», «Новина», «Лесева фамілія», «Злодій», «Гріх».

61. Новела Василя Стефаника «Камінний хрест» як втілення ідеї всезагального взаємозв’язку всього сущого.

62. Національно-патріотична тематика у творчості Василя Стефаника. Аналіз новели «Марія».

63. Сутність неореалізму. Прикмети течії у творчості Володимира Винниченка.

64. Моральні та естетико-філософські ідеали Володимира Винниченка. Три періоди творчості митця.

65. Особливості малої прози Володимира Винниченка. Аналіз оповідань «Суд», «Салдатики», «Студент» (розкриття психології натовпу; ставлення автора до юрби), «Малорос-європеєць» («малоросійство» як типове явище, у чому біда?).

66. Творчість Володимира Винниченка про дітей. Цикл «Намисто»: проблематика, художня специфіка (аналіз творів).

67. Драматургія Володимира Винниченка: тематика, особливості поетики, проблематика. Аналіз однієї з драм на вибір.

68. Проблема гріха посутнього і наносного: аналіз драми Володимира Винниченка «Гріх».

69. Драма особиста і суспільна у п’єсі Володимира Винниченка «Між двох сил».

70. Експерименти над проблемами «нової» моралі: драма Володимира Винниченка «Брехня».

71. Проблема «мистецтва для мистецтва» у драматургії Володимира Винниченка. Аналіз драми «Чорна Пантера і Білий Ведмідь».

72. Роман Володимира Винниченка «Записки кирпатого Мефістофеля»: композиція, проблематика, образна система, особливості поетики, символи.

73. Етико-філософський трактат «Конкордизм» – Винниченкова філософія щастя.

74. Мистецтво сатири у фантазії Володимира Самійленка «У Гайхан-бея». Гротеск як ознака поетики.

75. Поезія Володимира Самійленка. Гумор і сатира у доробку митця («Ельдорадо», «Пісня про віщого Василя», «На печі», «Патріота Іван»).

76. Поети «Української хати» (Микола Вороний, Грицько Чупринка, Олександр Олесь). Особливості поезії «хатян».

77. Повість «Камінна душа» Гната Хоткевича: образи, проблематика, символи.

78. Прикмети модернізму у творчості Гната Хоткевича. Збірка «Поезія в прозі» (1902 р.) як спроба оновлення жанрової системи

79. Агатангел Кримський. Особливості стилю митця. Любовна та пейзажна лірика Агатангела Кримського (аналіз віршів).

V. ПЛАНИСЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І

Криза народництва та модерний дискурс в українській літературі межі ХІХ та ХХ століття



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 581; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.106.114 (0.096 с.)