Семінар 6 Модерністський дискурс у прозі Михайла Яцкова. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Семінар 6 Модерністський дискурс у прозі Михайла Яцкова.



План:

1. Концепція творчості Михайла Яцкова.

2. Стильові особливості прози письменника.

3. Поетика новел Михайла Яцкова. Повість «Блискавиці».

Література:

1. Ільницький М. Поетична концепція з музичним і малярським тлом // Яцків М. Муза начорному коні. – К., 1989.

2. Історія української літератури ХХ століття. – К.: Либідь, 1998. – Кн. 1. – С. 83-94; 144-145; 207-213; 214-218; 262-267.

3. Матусяк А. Химерний Яцків: Модерністський дискурс у прозі Михайла Яцкова. – Вроцлав; Львів: ЛА «Піраміда», 2010. – 224 с.

4. Павличко С. Теорія літератури. – К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2002. – 679 с.

5. Шумило Н.М. Під знаком національноїсамобутності: (Українськахудожня проза і літературна критика кінця ХІХ–поч. ХХ ст.). – К.: Задруга, 2003. – 354 с.

Семінар 7 Новаторство української поезії початку ХХ століття.

План:

1. Український поетичний символізм: естетичні виміри.

2. Своєрідність лірики Володимира Самійленка.

3. Новаторство в поезії МиколиВороного: мотиви, версифікація.

4. Особливості лірики Олександра Олеся й Грицька Чупринки.

Література:

1. Бабишкін О. ВолодимирСамійленко. – К.: ДержлітвидавУкраїни, 1963.

2. Білецький О. Микола Вороний // Зібр. праць у 5 т. – К., 1965.

3. Бондар М.П. Творчість Володимира Самійленка // Самійленко В. Твори. – К., 1990.

4. Вервес Г. Поет повертається на Батьківщину // Микола Вороний. Твори. – К, 1989.

5. Голомб Л. «Дух шукання» в ліриці Григорія Чупринки // Голомб Л. Із спостережень над українською поезією ХІХ – ХХ століть. – Ужгород, 2005. – С. 185-199.

6. Голомб Л. Екзистенцій ні джерела розв’язання проблеми творчості в ліриці Григорія Чупринки // Голомб Л. Із спостережень над українською поезією ХІХ – ХХ століть. – Ужгород, 2005. – С. 199-215.

7. Історіяукраїнськоїлітератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст.: У 2 кн.: Підручник / За ред. О. Д. Гнідан. – К.: Либідь, 2005. – Кн. ІІ. –496 с.

8. Кузьменко В. ПалімпсестиМ.Вороного // Дивослово, 1996. – № 12.

9. Лесик В. ПоетичнаспадщинаМ.Вороного // Дивослово. 1994. – № 12.

10. Нервлий М. Олександр Олесь: Життя і творчість. – К., 1994.

11. Пилипович П.П. Олесь: Літ-крит.ст. – К., 1991.

12. Рильський М. Володимир Самійленко: Літ-крит.ст. – К., 1980.

13. Рильський М. Поезія Олеся // Олесь О. Поезії. – К., 1964.

14. Українське слово: В 4-х кн. – К.: Аконіт, 2001. – Кн. 1.

15. Франко І. Володимир Самійленко. Проба характеристики // Франко І Зібр. тв.: У 50 т. – К., 1982. – Т. 37.

16. Хропко П. Трагедіясерця (О.Олеся) // Дивослово. – 1998. – № 7.

17. Яременко В. Микола Вороний // Українське слово. К., 1996. – Кн. 1.

 

Семінар 8.Романістика Володимира Винниченка

План:

1. Типологія романів у творчості Винниченка.

2. Концепція «чесності з собою» та її вияви в проблематиці романів.

3. Проблематика та поетика роману «Записки кирпатого Мефістофеля».

Література:

1. Багрій Р. «Записки кирпатого Мефістофеля, або Секс, подружжя і ще деякі проблеми //Всесвіт. – 1990. – № 11. – С. 166-171.

2. Гусар-Струк Д. Винниченкова моральна лябораторія //Українське слово. – К.: Рось,1994. – Кн. 1. – С. 374-383

3. Зеров М. Від Куліша до Винниченка. Нариси з новітнього українського письменства // Зеров М. Твори: В 2 т. – К.: Дніпро, 1990. – Т. 2. – 601 с. – С. 435-457.

4. Мельниченко, Т.Кохання і любов: діалог чуттєвого і раціонального в романі В. Винниченка «Записки кирпатого Мефістофеля»/ Т. Мельниченко // Українська мова та література. – 2009. – № 9. – С. 8-14.

5. Панченко В. Будинок з химерами. Творчість Володимира Винниченка 1900-1920 р. р. у європейському літературному контексті. – Кіровоград, 1998. – 272 с.

6. Панченко В. Володимир Винниченко: парадокси долі і творчості: Книга розвідок та мандрівок. – К.: Твімінтер, 2004. – 288 с.

7. Пастух, Б.В. Ранні романи Володимира Винниченка / Б. Пастух;[відпов. ред. Л. Сеник]; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, Ін-т літературозн. студій ЛНУ ім. І. Франка.– Львів: ПАІС, 2009. – 159 с.

8. Погорілий С. Неопубліковані романи В. Винниченка. – Нью-Йорк, 1981.

9. Погорілий, С. Неопубліковані романи Володимира Винниченка / С. Погорілий; УВАН у США. Коміс. для вивч. й публ. спадщини В. Винниченка.– Нью-Йорк, 1981. – 212 с.

10. Хархун, В.П. Роман Володимира Винниченка «Записки Кирпатого Мефістофеля»(Проблеми поетики): навч. посіб. до курсу «Укр. л-ра» для студ. та магістрів педун-тів (спец.»Укр. мова та л-ра») / В.П. Хархун; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М. Гоголя.– Ніжин, 2001. – 116 с.

 

VІ.ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Тема 1. Народницький і ранньомодерністський дискурси кінця ХІХ – початку ХХ століття (5 год.)

Законспектувати статті Івана Франка про модернізм та «У пошуках нової краси» Сергія Єфремова. Ознайомитися з працями про український модернізм Соломії Павличко та Тамари Гундорової.

 

Тема 2. Художні напрями та течії в українській літературі к. ХІХ – поч. ХХ ст. (5год)

Написати реферат на тему (за вибором): Риси імпресіонізму в літературі. Ніцшеанство й модерністська теорія в Україні. Експресіоністська естетика й поетика. Новоромантизм як естетична концепція й ідеї Лес Українки.

 

Тема 3. Неоромантизм Лесі Українки (10 год)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавча рецепція «Лісової пісні» Лесі Українки. Белетристика Лесі Українки. Драматургія Лесі Українки в контексті західноєвропейської літератури.

 

Тема 4. Імпресіоністичне письмо: М. Коцюбинський (4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором) Літературознавча рецепція творчості Михайла Коцюбинського. Сергій Єфремов як дослідник творчості М. Коцюбинського. Листування Михайла Коцюбинського.

Тема 5. Модерністичні тенденції в творчостіОльги Кобилянської(4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Творчість Ольги Кобилянської в рецепції київсських «неокласиків». Творчість Ольги Кобилянської в рецепції Тамари Гундорової. Творчість Ольги Кобилянської в рецепції Марка Павлишина.

Тема 6. Покутська трійця: творчість Марка Черемшини та Леся Мартовича (4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавча рецепція творчості Марка Черемшини. Літературознавча рецепція творчості Леся Мартовича. Сецесійний стиль Марка Черемшини. Засоби сатири в творах Леся Мартовича.

Тема 7. Від реалізму до модернізму: Архип Тесленко і Степан Васильченко (4 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавча рецепція творчості Архипа Тесленка. Літературознавча рецепція творчості Степана Васильченка. Риси експресіонізму в творчості А.Тесленка. Стильова поліфонія творів С.Васильченка.

Тема 8. Сецесійний дискурс письменників «Молодої музи» (5 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Літературознавчі погляди Михайла Рудницького. Особливості поетичного стилю Василя Пачовського. Остап Луцький як літописець «Молодої музи». Сецесія як культурний феномен.

Тема 12. Український поетичний символізм: Олександр Олесь. Микола Вороний. Грицько Чупринка (5 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Символістська драма Олександра Олеся й Спиридона Черкаського. Микола Вороний як літературний критик. Версифікаційні особливості поезії Грицька Чупринки.

Тема 8 Творчість Володимира Винниченка(9 год.)

Написати реферат на тему (за вибором): Концепція «чесність з собою» Володимира Винниченка. Володимир Винниченко як публіцист. «Щоденники» ВолодимираВинниченка як дзеркалодоби. Винниченко як драматург.

 

Змістовий модуль І.

Криза народництва та модерний дискурс в українській літературі межі ХІХ таХХ століття

1. Літературні альманахи й естетичні маніфести початку ХХ століття.

2. Лесезнавчі студії київських «неокласиків» М. Зерова, М. Драй-Хмари, Б. Якубського.

3. Новітня рецепція українського модернізму (С. Павличко, Т. Гундорова, Я. Поліщук, М. Павлишин).

4. Поетична інноватика Лесі Українки.

5. Драма Лесі Українки «Касандра»: гендерний та комунікативний аспекти.

6. Літературні дискусії початку ХХ століття.

7. Борис Грінченко і література модернізму.

 

Змістовий модуль ІІ.

Західноєвропейські літературні, естетичні та філософські впливи на українську літератури межі ХІХ та ХХ століття

1. Дискурс модернізму в часописі «Українська хата».

2. Теоретико-літературні погляди М. Євшана.

3. Феміністична рецепція творчості Ольги Кобилянської й контроверсійні інтерпретації.

4. Рецепція західноєвропейської літератури українськими письменниками.

5. Особливості українського декадентизму як художнього напрямку.

6. «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського й С. Параджанова: інтерсеміотичні сполучення.

7. Агатангел Кримський як письменник і критик.

8. Поезія у прозі Гната Хоткевича.

9. Наталя Кобринська, Уляна Кравченко й Христина Алчевська: типологія творчості.

10. Осип Маковей як письменник й літературний редактор.

Змістовий модуль ІІІ.

Утвердження модернізму в українській літературі межі ХІХ та ХХ століття

1. Критика українського поетичного модернізму «неокласиками» й футуристами.

2. Літературно-критична діяльність Миколи Вороного.

3. Літературно-критична діяльність Михайла Рудницького.

4. Остап Луцький і його рецепція «Молодої музи».

5. В. Винниченко й М. Горький: контроверсійна версія.

6. В. Винниченко в інтерпретації Лесі Українки.

7. Громадська й публіцистична діяльність Володимира Винниченка.

8. Творчість В.Винниченка в сучасній інтерпретації.

9. Гі де Мопассан і В. Винниченко: паралелі.

10. «Відродження нації» В. Винниченка.

 

Теми для ІНДЗ

Варіант 1



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 240; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.66.206 (0.026 с.)