Проза Осипа Маковея й ТимотеяБордуляка в контексті модернізму. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Проза Осипа Маковея й ТимотеяБордуляка в контексті модернізму.



План:

1. Поетична спадщина Осипа Маковея.

2. Особливості прози Осипа Маковея.

3. Особливості прози ТимотеяБордуляка.

Рекомендована література:

1. Засенко О. Осип Маковей: Життя і творчість. – К., 1968.

2. Засенко О. ТимотейБордуляк (Критично-біографічний нарис)// Літературно-критичнінариси і статті. – К., 1962.

3. Кріль Й.П. Осип Маковей. До сторіччя з дня народження. – К., 1966.

4. Лисенко Е. Тимофій Бордуляк. – К., 1958.

5. Погребенник Ф. Осип Маковей // Маковей Осип. Твори: У 2 т. – К., 1990. – Т.1.

6. Приходько І. Осип Маковей // Творчі портрети українських письменників XXстоліття. – Тернопіль, 1993.

7. Приходько І. Тимофій Бордуляк// Творчі портрети українських письменників XXстоліття. – Тернопіль, 1993.

Варіант2

Український декаданс: проза Агатангела Кримського й Олекси Плюща.

План:

1. Ідея культури декадансу та поняття «помираючої епохи». Войовничий індивідуалізм прози Агатангела Кримського та Олекси Плюща.

2. Ідея дендізму в оповіданнях Агатангела Кримського: бунт проти природності. Дискурс міста в прозі Агатангела Кримського. Пародіювання народницького дискурсу.

3. «Андрій Лаговський» – перший українській інтелектуальний роман. Перверсійна тілесність. «Мистецтво – дзеркало, в якому відбивається, той, хто в нього дивиться, а не життя».

Рекомендована література.

1. Павличко. С.Д. Націоналізм, сексуальність, орієнталізм: складний світ Агатангела Кримського. – К.: Основи, 2001.

2. Матвєєва. Л.В. А.Ю. Кримський – неодмінний секретар Всеукраїнської академії наук: вибране листування. – К.: Обереги, 1997

3. Кримський. А. Ю. Вибрані твори. – К.: Дніпро, 1965

 

Варіант 3

Від реалізму до модернізму: Архип Тесленко і Степан Васильченко

План:

1.Особливості поетики переходу від реалізму до модернізму.

2.Ідіостиль Архипа Тесленка.Модерністські тенденції в повісті «Страчене життя» (1910).

3.Ідіостиль письменника.Цикл новел-мініатюр «Крилаті слова».

Рекомендована література.

1. Костюченко В. Крізь терни до світла // Тесленко А. Оповідання. – К., 1985.

2. Костюченко В. Степан Васильченко: Літературний портрет. – К., 1965.

3. Нестер З.М. Гумор і сатира у творчості С.Васильченка. – К., 1962.

4. Олійник В.П. Творчість С.Васильченка. – К., 1979.

5. Півторадні В.І. Архип Тесленко: Життя і творчість. – К, 1982.

6. Смілянська В. Архип Тесленко // Тесленко А. Прозові твори. Драматичні твори. Вірші. Листи. – К., 1988.

7. Шевчук Вал. Теплий талант Степана Васильченка // Шевчук Вал. Дорога в тисячу років. – К., 1990.

8. Шумило Н.М. Проза Степана Васильченка. – К., 1986.

 

 

ХІ. ПИТАННЯ ДО ПМК

1. Українське народництво кінця ХІХ століття.

2. Стаття Лесі Українки «Малоруссикиеписатели на Буковине»: терміни «модернізм» та «народництво» в літературно-критичному дискурсі.

3. Процес загального оновлення українського художнього мовлення в творах М.Яцкова.

4. Ідея дуалістичності культурі в прозі Василя Стефаника.

5. Експресіоністичний код прози Василя Стефаника.

6. Феномен «нової жінки» в українській культурній ситуації межі ХІХ та ХХ століття: Леся Українка, Ольга Кобилянська.

7. Драма «Блакитна троянда»: «вікторіанська мораль» і контекст «жіночого божевілля».

8. Feminamelancholica: інтерпретація Лесі Українки та Ольги Кобилянської («Блакитна троянда», «Меланхолійний вальс»)

9. Міф про куртуазне кохання та його реконструкція в творчості Лесі Українки («Камінний господар», «Давня казка»)

10. «Одержима» Лесі Українки: проблема «жіночого голосу» та розірваної комунікації.

11. Ідея дендізму в оповіданнях Агатангела Кримського: бунт проти природності.

12. «Андрій Лаговський» – перший українській інтелектуальний роман.

13. Драматургія Володимира Винниченка та ідеї волі до влади і надлюдини.

14. Ніцшеанство Євшана: стаття «Генріх фон Кляйст і німецька література».

15. «Це штука – я не пхаю тут ідей»: принцип мистецтва заради мистецтва «молодомузівців».

16. Риторика естетизму в українській поезії: Микола Вороний.

17. Дуалістичність жіночого образа в романі В. Винниченка «Записки кирпатого Мефістофеля».

18. Естетизм в поезія В. Пачовського та Б. Лепкого.

19. Поезія Карманського і апологетика краси.

20. Суcпільно-культурний розвиток України на межі ХІХ-ХХ ст.

21. Нові тенденції в українській літературі кінця ХІХ – початку ХХ століття. Модернізм як напрям. Його основні риси. Філософське підґрунтя. Етапи розвитку.

22. Особливості українського модернізму.

23. Літературна дискусія щодо модернізму.

24. Сутність неоромантизму як течії модернізму (риси ілюструвати прикладами з творів).

25. Збірка «Зів’яле листя» Івана Франка. Риси модернізму у збірці.

26. Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Три періоди творчості.

27. Духовно-естетична еволюція Лесі Українки.

28. Волюнтаризм Лесі Українки. Утвердження культу волі, мужності, саможертовності, оптимізму у поезіях «Contraspemspero!», «Епілог», «Ритми», «Мріє, не зрадь».

29. Утвердження високої місії мистецтва у суспільстві. Аналіз віршів Лесі Українки «Поет під час облоги», «Слово, чому ти не твердая криця», «Де поділися ви, голоснії слова».

30. Релігійність Лесі Українки. Інтимна лірика поетеси: адресати віршів, образ ліричної героїні, особливості поетики. Аналіз віршів «Не дорікати слово я дала...», «Твої листи завжди пахнуть зів’ялими трояндами...», «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Хотіла б я тебе, мов плющ обняти...»

31. Драма-феєрія Лесі Українки «Лісова пісня»: філософські ідеї, образи, проблематика, символи.

32. Прикмети неоромантизму та неокласицизму у творчості Лесі Українки. Аналіз драм «У пущі», «Оргія».

33. Національно-патріотична проблематика драматичної поеми Лесі Українки «Бояриня».

34. Аналіз драми Лесі Українки «Касандра».

35. Драма Лесі Українки «Блакитна троянда»: проблематика, система образів, символіка.

36. Драма Лесі Українки «Камінний господар».

37. Ольга Кобилянська: віхи біографії. Основні теми, мотиви, жанри творчості.

38. Творчий вплив німецької літератури на формування мистецького світогляду Ольги Кобилянської. Входження в українську літературу.

39. Проблема статі у творчості Ольги Кобилянської. Аналіз новел «Valsemelancolical», «Природа», «Некультурна», «Битва».

40. Феміністична спрямованість повістей Ольги Кобилянської «Людина», «Царівна»: історія написання, особливості композиції, система образів.

41. Повість Ольги Кобилянської «Земля»: риси символізму у творі; проблематика твору (влада землі, село – місто, влада долі над людиною); земля як головний персонаж і джерело конфлікту твору; образна система.

42. Повість Ольги Кобилянської «В неділю рано зілля копала...» як вияв поетики неоромантизму.

43. Символізм. Естетичні концепції Едгара По та Шарля Бодлера.

44. Початки символізму в українській літературі. Поява групи «Молода Муза». Стосунки групи з класичною українською літературою. Іван Франко і «молодомузівці».

45. Суть мистецької концепції «Молодої Музи». Особливості поетики: символістські тенденції; культ поезії як краси; версифікаційне оновлення поезії; досконала метафорика; філософічність; песимізм у сприйманні світу.

46. Поезія «Молодої Музи». Основні художні принципи. Творчість Богдана Лепкого, Петра Карманського, Василя Пачовського. Аналіз поезій.

47. Олександр Олесь. Основні теми творчості, риси стилю (на прикладі аналізу поезій митця).

48. Творчість Олександра Олеся в епоху революції 1905-1907 років. Аналіз поезій «Айстри», «Три менти», «О слово рідне! Орле скутий!», «Яка краса: відродження країни!»

49. Творчість Олександра Олеся періоду еміграції. Тема ностальгії, голоду. Аналіз творів.

50. Українська символістська драма. Аналіз драматичного етюду Олександра Олеся «По дорозі в казку» та поеми «Над Дніпром».

51. Імпресіонізм як течія модернізму. Основні прикмети (ілюструвати прикладами з творів).

52. Життя і творчість Михайла Коцюбинського. Еволюція у бік модернізму.

53. Глибина внутрішнього конфлікту у психологічних новелах Михайла Коцюбинського «Цвіт яблуні», «Intermezzo» (докладно проаналізувати, визначити основні прикмети імпресіонізму у творах).

54. Дослідження таємниці внутрішнього світу людини у новелах Михайла Коцюбинського «На камені», «Дебют», «Лялечка», «Поєдинок».

55. Проблематика тоталітарної влади і революційності у новелах Михайла Коцюбинського «Personagrata», «Невідомий», «Сміх», «Він іде», «Подарунок на іменини».

56. Повість Михайла Коцюбинського «Fatamorgana»: риси реалізму та імпресіонізму у творі.

57. Повість Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків»: історія написання, джерела, проблематика, образи.

58. Основні риси експресіонізму як течії модернізму (ілюструвати прикладами з творів).

59. Концепція життя і смерті, сенсу страждання у творчості Василя Стефаника. Аналіз новел «Скін», «Палій», «Сама-саміська».

60. Проблема добра і зла, злочину і кари у новелах Василя Стефаника «Басараби», «Новина», «Лесева фамілія», «Злодій», «Гріх».

61. Новела Василя Стефаника «Камінний хрест» як втілення ідеї всезагального взаємозв’язку всього сущого.

62. Національно-патріотична тематика у творчості Василя Стефаника. Аналіз новели «Марія».

63. Сутність неореалізму. Прикмети течії у творчості Володимира Винниченка.

64. Моральні та естетико-філософські ідеали Володимира Винниченка. Три періоди творчості митця.

65. Особливості малої прози Володимира Винниченка. Аналіз оповідань «Суд», «Салдатики», «Студент» (розкриття психології натовпу; ставлення автора до юрби), «Малорос-європеєць» («малоросійство» як типове явище, у чому біда?).

66. Творчість Володимира Винниченка про дітей. Цикл «Намисто»: проблематика, художня специфіка (аналіз творів).

67. Драматургія Володимира Винниченка: тематика, особливості поетики, проблематика. Аналіз однієї з драм на вибір.

68. Проблема гріха посутнього і наносного: аналіз драми Володимира Винниченка «Гріх».

69. Драма особиста і суспільна у п’єсі Володимира Винниченка «Між двох сил».

70. Експерименти над проблемами «нової» моралі: драма Володимира Винниченка «Брехня».

71. Проблема «мистецтва для мистецтва» у драматургії Володимира Винниченка. Аналіз драми «Чорна Пантера і Білий Ведмідь».

72. Роман Володимира Винниченка «Записки кирпатого Мефістофеля»: композиція, проблематика, образна система, особливості поетики, символи.

73. Етико-філософський трактат «Конкордизм» – Винниченкова філософія щастя.

74. Мистецтво сатири у фантазії Володимира Самійленка «У Гайхан-бея». Гротеск як ознака поетики.

75. Поезія Володимира Самійленка. Гумор і сатира у доробку митця («Ельдорадо», «Пісня про віщого Василя», «На печі», «Патріота Іван»).

76. Поети «Української хати» (Микола Вороний, Грицько Чупринка, Олександр Олесь). Особливості поезії «хатян».

77. Повість «Камінна душа» Гната Хоткевича: образи, проблематика, символи.

78. Прикмети модернізму у творчості Гната Хоткевича. Збірка «Поезія в прозі» (1902 р.) як спроба оновлення жанрової системи

79. Агатангел Кримський. Особливості стилю митця. Любовна та пейзажна лірика Агатангела Кримського (аналіз віршів).



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-23; просмотров: 270; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.33.87 (0.018 с.)