Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Засоби уніатів в боротьбі проти новопосталої православної ієрархіїСодержание книги
Поиск на нашем сайте
В той час, як король Сигізмунд III і католицький біскуп Шишковський просили патріарха Феофана вплинути на українських козаків, щоб ті боронили Польщу від ворогів християнства - турків, уніатський митрополит Йосиф Велямин Рутський, з роду москвин, ширив чутки, що патріарх Феофан - зрадник і турецький шпигун. Мелетій Смотрицький писав, що на сеймі 1620 року „жодного з земських послів не знайшлось такого, який би проти цього святого мужа (патріярха Феофана) сказав хоч одне таке слово, які про нього оцей безчесний лжець (Велямин Рутський) поширив по всій Короні і Великому Князівстві Литовському” („Werificatia niewinnosci”). Акція уніaтського митрополита Рутського дала підстави для універсалів Сигiзмунда III, в яких король, скориставши вже з впливів патріaрха Феофана посеред козацтва, тепер наказував хапати архiєреїв, висвячених Феофаном, як підозрілих людей, і кидали їх до в’язниць. У Вільно ж, з наказу короля, мали перевести суворе дослідження, хто допомагав поставленому патріархом в архієпископа Полоцького Мелетію Смотрицькому в визнанні його архіпастирської влади народом. Одночасно виключено було з Віленського магістрату православних його членів та застосовані репресії до міщан православних м. Вільна та інших міст Польщі й Литви. Така уніатська акція викликала „Протестацію” Київського і Галицького митрополита Іова Борецького, внесену ним 15 травня 1621 року до Київських гродських книг; „Протестація” представлена була від імені самого митрополита, всіх єпископів, висвячених патріархом Феофаном, духовенства митрополії і від „усього великого і славного роду руського в Короні Польській і Великім Князівстві Литовським, що ніколи не відступав від свого архіпастиря, Святійшого Константинопольського патріарха, і не заключав унії з римською церквою” [2]. „Протестація” була подана проти уніатського митрополита Рутського і підпорядкованих йому єпископів, які, „відпавши від верховних архипастирів українського народу - царгородських патріархів, не перестають видавати себе перед королем за ніби справжніх і законних владик українського народу”. В цій „Протестації” митрополит Іов обвинувачує Рутського та інших владик-уніатів, що вони в неправдивому світлі виставили перед королем справу висвяти православної ієрархії, отримавши завдяки тому з королівської канцелярії універсал, „противний християнській любові, закону, конституціям і наданим українському народу жалованним грамотам”, - універсал „образливий” про те, щоб рукоположених Єрусалимським патріархом ієрархів хапали, ловили й карали [2]. Навівши цілий ряд фактів насильств, для повного переліку яких „не вистачило б паперу, щоб описати усі ті переслідування” [2], митрополит Іов урочисто свідчить і протестує проти „обманних” способів одержання з королівської канцелярії універсалів уніатськими владиками і взагалі проти беззаконних дій уніатів. Коли б з-за таких дій український народ прийшов в яке „замішання”, то вина за це все упаде на уніатську церковну владу, що переводить насильства над свободою віри православних. На закінчення „Протестації” митрополит Іов заявляє, що він „буде судом відатися з уніятськими владиками” [2]. На сеймі 1621 р., який скликав король через велику небезпеку з боку турків, православні обмежились тільки подачею твору архиєпископа Мелетія Смотрицького „Werificatia niewinnosci”. Твір цей мав метою відкинути й спростувати всі ті наклепи й неправди, які вигадували й ширили уніaти на шкоду православним [16, 41]. У той час українське козацтво, все ще не втрачaючи надії на легалізацію королем нової православної ієрархії, вкрило себе славою у час походу 1621 р. султана Османа на Польщу, коли в бою під Хотином урятувало Польщу від розгрому й спустошень турками та сприяло заключенню перемир’я між Польщею й Туреччиною. У бою під Хотином був тяжко поранений сам Петро Конашевич Сагайдачний, що знову був гетьманом Запорізького війська. Перед цим походом козаків проти турків Сагайдачний, з доручення козацької військової ради (в Сухій Діброві), вів переговори з польським урядом про признання православної ієрархії і подав укладену ним петицію королеві, яку Литовський канцлер Лев Сапіга назвав „найдорогоціннішим твором” [43]. Король усно запевнив, що вволить просьбу козацтва про ієрархію. Гетьман Сагайдачний „з великим задоволенням” від’їхав з Варшави просто на фронт боїв з турками. Великий цей борець за свободу й права Української Православної Церкви так і помер, 10 квітня 1622 року, від ран, отриманих ним в бою під Хотином, не дочекавшись визнання державною владою православної ієрархії, відновленої для Української Церкви патріархом Феофаном. В передсмертному свому листі до короля Сигізмунда III гетьман Сагайдачний просив короля, аби „унія, за милостивим його Найяснішої Величности дозволом тепер з Русі через Святійшого Феофана Єрусалимського знесена, вперед в тій же Русі не відновлялась і своїх ріг не підіймала” [47]. Шляхетний гетьман вірив в королівську обіцянку визнати новоутворену православну ієрархію за знесення, ліквідацію в Польсько-Литовській державі самої унії. Поховано було гетьмана Петра Конашевича Сагайдачного при братській церкві Київського Богоявленського Братства.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2020-10-24; просмотров: 183; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.79.214 (0.009 с.) |