Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
ГЛАВА III. Контрольные работы↑ Стр 1 из 22Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Курс 1 семестр
Для выполнения контрольной работы необходимо повторить следующий грамматический материал: вспомогательные глаголы “to be”, “to have”; порядок слов в предложении, постановка вопросов различного коммуникативного типа; число, притяжательный падеж имен существительных; артикль; обороты “there + be”, “it + be”; времена группы Indefinite – Present Indefinite, Past Indefinite, Future Indefinite.
Контрольная работа №1 Вариант 1 Complete the sentences. Use the verb “to be” in the Present Indefinite Tense. Вставьте глагол “to be” в настоящем неопределенном (простом) времени. 1. I... a student. I... at home. 2. Sunday... my day off. 3. Diamonds... not cheap. 4. “Where... the children?” – “I don’t know”. 5. My friend... 40 years old.. 6 You... welcome. 7. What country... she from? Use “to be” or “to have” in one of the Indefinite Tenses (Past, Present, Future). Заполните пропуски формой глаголов “to be” или “to have (got)”, употребляя их в соответствующей форме неопределенного времени. 1. That... good news! 2. The police here... helpful. 3. We... a lot of work to do today. 4. “... this your watch?” – “Yes, it... ”. 5. She... some fine pictures. 6. He... at the theatre yesterday. 7. My sister... blue eyes and her hair... fair. 8. This car... four doors. 9. My aunt... at home tomorrow. 10. When my granny... young, she... an actress. Put the words in the right order. Составьте предложения, правильно расположив слова. 1. (she/smokes/every day/ten cigarettes) 2. (on television/news /did you watch/the?) 3. (in her bag/ the/ money/put/the/ woman) 4. (I /fluently/want to speak/English) 5. (on Monday/here/will they be?) Make the following nouns plural. Образуйте множественное число следующих существительных (не забудьте, что неопределенный артикль опускается перед множественным числом). A dog, a box, a day, a slice, a woman, a party, an ex-president, a leaf, a sheep, a German, a wolf, a watch, a dress, a son-in law, a handkerchief, a woman-judge. Choose the correct noun. Выберите правильную форму существительного. 1. The... comes every morning. a) postman b) postmen 2.... are also domestic animals. a) mouse b) mice 3. How many... high is that house? a) feet b) foot 4. ... walk to school every day. a) child b) children 5.... was my favourite subject when I was at school. a) mathematics b) mathematic 6. They are going to buy some new.... a) furniture b) furnitures 7. The tourist guide gave us some... about the town. a) information b) informations Use nouns in the possessive case instead of prepositional phrases. Перефразируйте, употребляя притяжательный падеж. 1. The flat of my sister is large. 2. The work of these students is interesting. 3. Where is the office of the manager? 4. The house of my brother-in-law is very big. 5. What is the name of the man who lent us the money? Translate into English using possessive case. Переведите предложения на английский язык, используя притяжательный падеж. 1. Это пальто моей жены. 2. “Чья это сумка?” – “Это сумка Кати”. 3. Отец моего друга – директор крупной компании. 4. Это книги моего сына. 5. Семья миссис Росс живет на юге Англии. 8. Use “there is/are ”, “ there was/were ” construction. Вставьте оборот “ there is/are ”, “ there was/were ”. 1.... much snow in the street. 2.... men at the office yesterday. 3.... books on the shelf. 4. Look! The bag is empty.... nothing in it. 5.... a lot of children’s summer clothes in our shop. 6.... a storm yesterday. 7.... much food in the fridge? Choose the right variant. Укажите правильный вариант перевода. 1. There is no telephone in the room. a) Телефона нет в комнате. b) В комнате нет телефона. 2. The flowers are in the vase. a) Цветы в вазе. b) В вазе цветы. 3. There is a good film on TV this evening. a) Хороший фильм по телевизору сегодня вечером. b) Сегодня вечером хороший фильм по телевизору. 4. There will be a lot of people at the party on Sunday. a) В воскресенье на вечеринке будет много людей. b) Будет много людей на вечеринке в воскресенье. Choose the right variant. Выберите правильный вариант. 1.... is never late to study. a) it b) there 2. Once upon a time... lived a beautiful princess. a) it b) there 3. What is...? a) it b) there 4. Is... a library in your school? a) it b) there 5. The journey took a long time.... was a lot of traffic. a) it b) there 6. How far is... from Minsk to Moscow? a) it b) there Use articles where necessary. Вставьте артикль, где необходимо. 1. I like to have... cup of tea when I wake up in... morning. 2. Can I have... apple? 3. Have you ever seen... Acropolis in... Athens? 4.... British usually have... butter on their bread. 5. What... wonderful news! 6. Most people watch TV after... supper. 7. We have... new student in the class.... student came from Grodno. 8.... Tverskaya Street is the central street of Moscow. Make the following sentences interrogative and negative. Поставьте предложения в вопросительную и отрицательную формы. 1. They are clever. 2. She was in her last year at the University. 3. They will move into a new flat. 4. He has many uncles and aunts. 5. It’s cold today. 7. There were many photos in this album. 8. My friend goes to the Crimea every summer. 9. My mother bought a new suit last week. 10. Tom and Nick play football very well. Give three forms of the verbs. Translate them into Russian. Напишите основные формы следующих глаголов. Переведите их на русский язык. Read, cost, decide, see, study, like, work, give, talk, catch, go.
Use the correct tense forms (Present, Past or Future Indefinite). Раскройте скобки, употребив нужную видовременную форму глагола. 1. My aunt (to get) up at seven o’clock. 2. For lunch he (to have) a cup of coffee. 3. They (to read) many books. 4. He (not to go) to the country yesterday. 5. How often (you/read) newspapers? 6. He (to go) to the theatre tomorrow. 7. Last Monday she (to walk) to her office. 8. I (not to eat) ice cream tomorrow. 9. What Nick (to do) yesterday? 10. Where you (to go) next summer?
Translate into English. Use Present, Past or Future Indefinite. Сделайте письменный перевод. 1. Майкл – студент университета. Он живет в общежитии. 2. После ужина они иногда гуляют. 3. Я буду писать тебе письма каждый день. 4. В моем институте несколько факультетов. 5. Джон Кеннеди стал президентом США, когда ему было 43 года. 6. Кто приносит газеты по утрам? 7. Где ты купил этот словарь? 8. Куда мы пойдем после занятий? 9. Было очень холодно на прошлой неделе. Read the text. Прочтите текст. Tom and Diamond Ring. A 48-year-old named Tom Wallace bought a beautiful diamond ring, because he was going to ask his girlfriend to marry him. He went to the office the next morning and left the ring at home by mistake. At lunch time, the woman, who lived in the flat next door to Tom, phoned him at the office and told him she had heard noises coming from his flat. She wanted to know if she should call the police. Tom suddenly remembered about the ring, and without answering her he left. He wanted to take a taxi, but he couldn’t, so he ran the two miles home. When he arrived at the building where he lived, he found that the lift wasn’t working there either. So he ran up the four flights of stairs to his flat and then remembered that he had left his keys at the office, but nothing could stop him now. He kicked in the door and rushed into the flat. Then he ran into the living room and found that the ring was missing from the desk. He looked everywhere for the robber, searching under the bed and in the cupboards. He was frantic. Then he rushed to the window and saw a man walking out of the front door of the building four floors below. “That’s him”, he thought and ran into the kitchen, pushed the fridge into the living room, and heaved it out of the window onto the man down below. Then, suddenly poor old Tom had a heart attack. At the gates of heaven, some time later, three men stood waiting for. St. Peter. To pass the time they asked each other how they had died. The first man said, “Well, I was walking out of a block of flats when some idiot dropped a fridge on my head. What could I do?” The second one said, “Well, I had to run all the way across the town and then had a heart attack from pushing the fridge out of the window of my flat.” Then the two men asked the third man how he had died. “Well,” he said, “there I was sitting in this fridge... ”. Translate the text into Russian in written form Переведите текст письменно. Make up all possible questions (general, alternative, disjunctive, special, question to the subject). Поставьте различные типы вопросов к следующим предложениям (общий, альтернативный, разделительный, специальный, вопрос к подлежащему), обозначьте тип вопроса. 1. Tom Wallace bought a beautiful diamond ring. 2. He looked everywhere for the robber, searching under the bed and in the cupboards.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 419; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.15.35.129 (0.01 с.) |