Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
I I . Слухання музики М. Глінка. Опера “Руслан і Людмила”. Увертюра ( експозиція )↑ Стр 1 из 12Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Вч. Для композиції є важливим принцип поєднання та взаємодії образів, тобто принцип драматургічного розвитку. В експозиції використаний принцип контрасту: неподібні між собою образи, що символізують один світ – світ добрих сил. Для конфлікту потрібні інші образи. А поки що, за словами Михайла Глінки, увертюра “ летить на повних вітрилах ”! Її музика стрімка, динамічна, розгортається, ніби на одному пориві. Принцип драматургічного розвитку – принцип поєднання та взаємодії образів.
Михайло Іванович Глінка (1804 - 1857) – видатний російський композитор ХІХ століття, основоположник російської класичної музики. Здобувши серйозну музичну освіту в Європі, Глінка зумів глибоко усвідомити особливості російської національної музики. Перші музичні враження Глінки пов’язані з народними піснями, які він чув у сільській садибі батьків. Ще в дитинстві Михайло долучився до професійної музики (слухав концерти кріпосного оркестру, часто сам брав у них участь). У 20 - х роках був популярний у музичних колах як піаніст і співак. Тоді ж з’явилися перші твори Глінки, серед яких яскраво вирізняються романси. У 30 - х роках Глінка подорожував Італією, Австрією, Німеччиною; там він познайомився з музичним життям найбільших європейських центрів. Вивчення шедеврів італійського оперного мистецтва викликало в композитора бажання писати так само досконало, але „по – російськи ”. Повернувшись до Росії, композитор створив романси, симфонічні твори, дві опери ("Життя за царя", або „Іван Сусанін” та "Руслан і Людмила "). Як виконавець і педагог Глінка велику увагу приділив мистецтву співу; він служив капельмейстером петербурзької Придворної співочої капели. Щоб підібрати голоси для цієї капели, Глінка їздив до України. На його думку, „серафимські” (тобто ангельські) голоси можна було знайти саме там. В Україні Глінка познайомився з чудовим співаком Семеном Гулаком - Артемовським, майбутнім українським композитором, автором опери „ Запорожець за Дунаєм ”. У 40 - 50- х роках Глінка подорожував Францією, Іспанією, Польщею. Під враженням від іспанської музики він створив " іспанські увертюри ": "Арагонську хоту " та " Ніч у Мадриді ". Творчість Глінки – це свідчення могутнього підйому національної культури. У російській музиці Глінка має таке значення, як Пушкін – у поезії. Обидва геніальні, обидва основоположники нового російського мистецтва, обидва глибоко національні митці, що черпали великі сили з коріння свого народу, обидва створили нову російську мову. Один – у поезії, інший – у музиці.
I I I. Теорія. Вч. Для кожного музичного твору композитор обирає певний лад (мажор, мінор) як систему звуків. В основі музичного твору лежить узгоджений взаємозв’язок стійких та нестійких звуків. Стійких ступенів у ладі є три – I – III – V, а всі інші нестійкі – II, IV,VI, VIII. Звуки, розміщені на нестійких ступенях, намагаються перейти до більш стійких. Проспівайте мелодію народної пісні, виз-начіть стійкі та нестійкі ступені.
Неможливо завершити мелодію пісні чи музичний твір на нестійкому звукові.
I V. Розучування пісні Г. Струве «Шкільний корабель».
Вч. Демонстрація пісні “ Шкільний корабель ”
Розучування пісні “Шкільний корабель”
Вч. Розучуючи пісню, визначте фрази мелодії, їх подібність і відмінність. Зверніть увагу на кульмінацію кожної фрази.
V. Підсумок роботи.
Вч. Образи Руслана та Людмили є складовими композиції поеми Олександра Пушкіна та композиції опери Михайла Глінки. Знайомству з головними образами допомагає увертюра.
УРОК 2. ТЕМА УРОКУ: Сонатна форма.
МЕТА УРОКУ: Навчальна: вчитиучнів уважно слухати музичні тво- ри вміти характеризувати їх; - біографія М. Глінки; - аналізування драматургії та композиції музичних творів різних жанрів і форм (увертюра) щодо відо- браження мозаїки навколишнього світу; - визначення основних типів музичної драматургії: контрастного, конфліктного, безконфліктного. - характеристика особливостей побудови сонатної форми як співставлення та розвитку різнохарактер- них образів; - Інтерпретація музичного твору; - засвоєння поняття музична драматургія, сонатна форма та її складові. Виховна: - виховувати любов до класичної му – зики, рідного народу; - виховувати здатність співпереживати зміст ро- зучених пісень та почутих музичних творів. Розвиваюча: - розвивати музичні здібності учнів їх творчі задатки; - розвивати співацькі навики; - розвиток вокально – хорових навичок. Обладнання: Інструменти, магнітофон, диск із запи – сом твору, папки із теорією, портрет компози- тора, наочні матеріали. Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда), наоч- ні (використання папок портрету композитора демонстраційний матеріал малюнок) власний показ вчителя аналіз музичного твору, метод порівняння, спів групами та індивідуально.
ХІД УРОКУ:
I. Організація учнів до уроку. Музичне вітання:
Вступне слово вчителя:
Вч. Сьогодні ми розглянемо форму сонати, продовжимо знайомство з її частинами – експозицією, розробкою та репризою. Музичні образи, взаємодіючи між собою, утворюють різні композиції (або структури, форми). Є прості форми, наприклад, куплетна, а також складніші – варіації, рондо, двочастинна і три частинна форми. Найскладніша з форм – сонатна – складається з експозиції, розробки та репризи. У першій частині сонати (експозиції) представлені тема вступу, головна та побічна партії. У середній частині сонати – розробці – теми - образи розвиваються. Вони переплітаються, розбиваються на короткі мотиви, змінюють свій вигляд. Між темами загострюються суперечності. Музика набуває напруженого, нестійкого характеру, з’являється потреба в розрядці. Настає час розрядки – це реприза, тобто повторення, відновлення. Теми звучать так само, як і на початку, але контраст між ними згладжується.
Сонатна форма – це побудова музики, образи якої не тільки протиставляються, а й активно взаємодіють, утворюючи частини: експозицію, розробку та репризу.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 416; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.104.175 (0.01 с.) |