Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
IV. Make up questions to these sentences.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1) Murillo was a great painter in Spain. 2) Murillo painted beautiful pictures and he had many students. 3) When the night came and everybody went away, Sebastian began to paint. V. Fill in this table:
VI. Unscramble these sentences: 1) cafe/and/to/once/picture/he/there/studio/beautiful/has/a/found/very ____________________________________________________ 2) answer/slave/not/the/did ____________________ 3) was/painter/Murillo/in/a/Spain/great ____________________________ VII. Complete the crossword and find the secret word: 1) студент 2) урок 3) зрозуміло 4) кожний 5) початок
VIII. Make up your own sentences with words and word combinations. 1) turned round ___________________________________________ 2) honest man ___________________________________________ 3) painter ____________________________________________ 4) slave _____________________________________________ 5) pictures _____________________________________________ IX. Fill in the gaps with the missing letters: p…_in…_er,_ic…_ures,s…_a…_e,g…_ea…_e,st…_d…_o,b…_f…_re…,рr…_ud,_enly,_oi…_e,l…_on._ X. Match two halves of the sentences: 1) Murillo was a a) you, master,” 2) Murillo painted b) great painter in Spain. 3) The slave c) lessons to your students, and I heard them”. 4) “I took my lessons from d) did not answer. 5) “But you gave e) beautiful pictures and he had many students XI. Write the second from of the irregular verbs and translate them into Ukrainian.
XII. Match the opposites: 1) beautiful a) after 2) found b) lost 3) nobody c) day 4) night d) everybody 5) before e) disgusting XIII. Who says these sentences in the story? 1) “Sebastian,”___________ 2) “I took my lessons from you, master,”____________ 3) “you are a very good painter. How did you learn to paint?”_________ 4) “From me? I have never given you lessons”________ 5) “But you gave lessons to your students, and I heard them,”_________ XIV. Unscramble these sentences and translate into Ukrainian. 1) Hepaintedbeautifulpicturesandhehadmanystudents. 2) Theslavedidnotanswer. 3) Sebastianbegantopaint 4) Hedidnotthinkofthetime. 5) Howdidyoulearntopaint? 6) Ihavenevergivenyoulessons. 7) Murillowasaveryhonestman. XV. Let’s play. A b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z 1292219820 25 7 18 21 6 10 5 11 4 14 23 26 1 24 13 16 2 17 3 15
1) 14/18/22/24/13/26/8/1/ _________________ 2) 1/24/13/19/8/11/24/1/__________________ 3) 1/10/12/16/8/__________ 4) 10/8/1/1/4/11/1/__________ 5) 7/4/11/8/1/24/______________ 6) 20/26/8/8/19/4/5/____________ XVI. Знайди та підкресли слова: Good, students, slave, studio, painter, lessons
XVII. Think of the moral of these fable and express your own idea in a few sentences (4-5)
Text 17 Read and translate the text. The Lion and the Mouse A lion, who was stalking a deer in the forest, almost stepped on a mouse one morning. «Please,Mister Lion», squealed the mouse. «Don’t eat me. Why, I’d bravely be a mouthful for you». «You’re right», - said the lion, and he carefully stepped around the tiny creature. Later that same day, the mouse found the lion trapped in a net which had been set by hunters to capture wild animals. With his sharp teeth, the mouse soon gnawed through the tangles in the net, and the lion was free. «Thanks a lot, little friend. Now, how can I repay you?», - the lion asked. «Never mind», - the mouse said. «After all, you let me go free earlier today, and one good turn deserves another».
Tasks to the text: I. Translate into Ukrainian. 1) deer-__________________________ 2) stalking-________________________ 3) squealed-_______________________ 4) bravely-________________________ 5) carefully-_______________________ 6) tiny-___________________________ 7) creature-________________________ 8) trapped-________________________ 9) net-____________________________ 10) hunters-________________________ 11) capture-________________________ II. Unscramble these words: 1) lid=____________ 2) refe=___________ 3) peray=__________ 4) imnd=__________ 5) oumse=_________ 6) leareir=_________ 7) rtun=___________ 8) servdees=_______ 9) noather=_________ 10) iwhch=_________ III. Decide if these statements are true (T) or false (F).
IV. Make up questions to these sentences. 1) Later that same day, the mouse found the lion trapped in a net which had been set by hunters to capture wild animals. 2) A lion, who was stalking a deer in the forest, almost stepped on a mouse one morning. 3) “Thanks a lot, little friend. Now, how can I repay you?” the lion asked. V. Fill in this table:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-19; просмотров: 330; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.7.53 (0.009 с.) |