Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Художній образ і мовна особистість
Художній образ в літературі і мистецтві — це будь-яке явище, узагальнене і творчо відтворене художником, композитором або письменником в предметі мистецтва. Він наочний і чуттєвий, тобто зрозумілий і відкритий для сприйняття, і здатний викликати глибокі емоційні переживання. Ці особливості властиві образу тому, що художник не просто копіює життєві явища, а наповнює їх особливим змістом, розцвічує за допомогою індивідуальних прийомів, робить більш ємними, цільними і об’ємними. Природно, що, на відміну від наукового, художня творчість дуже суб’єктивно, воно і привертає до себе насамперед особистістю автора, ступенем його уяви, фантазії, ерудиції і почуття гумору. Яскравий образ в літературі і мистецтві створюється ще й за рахунок повної свободи творчості, коли перед творцем відкриваються неозорі дали художнього вимислу і безмежні способи його вираження, за допомогою яких він створює свій твір. Тож, у Г.І. Богіна під мовною особистістю розуміється сукупність пізнавальних, творчих здібностей і характеристик суб'єкта, що обумовлюють створення і сприйняття ним мовних творів (текстів), які відрізняються ступенем структурно-мовної складності, глибиною і точністю відображення дійсності, певною цільовою спрямованістю. Саме від здібностей мовця залежать особливості створюваних ним текстів. Мова розглядається в широкому контексті буття людини, вона є невід’ємною частиною життя і тісно пов’язана зі свідомістю, світосприйняттям, баченням світу,культурним багажем та культурно-практичною діяльністю. Інтелект найбільш інтенсивно проявляється в мові та досліджується через мову. Але інтелектуальні властивості людини чітко спостерігаються не на кожному рівні володіння мовою і використання мови]. З’явилася необхідність дослідити чи залежить і як залежить мова від культурного світу людини, чи є зв’язок між вибором мовних засобів, стилю і ситуації спілкування, мовного осередку. Класифікація художнього образу (автологічний, метологічний). У розумінні художнього образу як форми відображення окремі його види вирізняють у залежності від типу змістового узагальнення або за типом смислового співвідношення між чуттєвим образом та його ідеєю. У системі класифікації всі види худ. Образу складають 2 гр.:
Автологія — вживання слів у прямому значенні. Автологічний образ називають "самозначущим", "самодостатнім", частіше — образом-типом. Різновидом автологічного образу є образ-гротеск. Гротеск — один із найстаріших типів образності. Французьке grotesque — незвичний, химерний, італійське — gratta — грот, печера. Особливості гротеску: 1) тяжіння до незвичайних, ексцентричних, спотворених форм; 2) поєднання в одному предметі несумісних, контрастних явищ (піднесеного і грубо натуралістичного, комічного і фантастичного, реального і фантастичного); 3) заперечення сталих норм (зв'язок гротеску з бурлеском, пародією, травестією); 4) стильова неоднорідність (поєднання "високого" і "низького", грубого і поетичного). За допомогою гротеску письменник створює химерний образний світ. Гротеск використовувався в літературі з часів античності. Спочатку гротеском називали тип орнаменту, знайдений у гротах (печерах). У ньому поєднувались рослинні і тваринні форми. Гротеск плідно використовували Аристофан, Плавт, Лукіан, Шекспір, Еразм Роттердамський, Свіфт, Гофман, Салтиков-Щедрін, Шевченко. У металогічному (грец. meta — через, після, logos — слово) образі чуттєвий образ та ідея належать до різного кола явищ. Так, природа у творах письменника розкриває людські переживання. Звірі і речі в байках відтворюють людські стосунки. Металогічними образами є символ, алегорія і підтекст. (Див наступні питання)
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-20; просмотров: 232; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.85.33 (0.005 с.) |