Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ф. ШУБЕРТ (1797 – 1828). Біографія та короткий огляд творчостіСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Історичні передумови появи романтизму. Його характерні риси: спрямованість на втілення в мистецтві внутрішнього світу людини; провідна роль лірики; теми природи, мандрів; фантастика. Розширення зв’язків з народно-побутовою культурою, прагнення до національної самобутності. Музика епохи романтизму. Тяжіння до програмності. Створення нових жанрів. Ф. Шуберт – великий австрійський композитор початку ХІХ ст., один із перших представників музичного романтизму. Традиції домашнього музикування в родині композитора. Навчання в конвікті при соборі Св. Стефана у Відні. Конфлікт з батьком, вибір мистецького шляху. Роль дружнього творчого оточення у виникненні і розповсюдженні творів Шуберта (“шубертіади”). Концертні поїздки, тимчасова праця в родині Естерґазі. Життєві труднощі, матеріальні нестатки. Трагедія невизнаного митця. Передчасна смерть. Зв’язок з класичною традицією і ознаки романтичного стилю у творчості Шуберта. Провідне значення пісенного жанру, його вплив на інші жанри. Новаторство у жанрахфортепіанної мініатюри, симфонії. Демократизм музичної мови. Коло образів: природа, побут простих людей, ліричні почуття. Психологічна поглибленість, трагізм творів останніх років життя.
Музичний матеріал: Ф. Шуберт. Фантазія фа мінор для фортепіано в 4 руки (1 розділ) Квінтет “Форель” (фраґменти) Лендлери або марші для фортепіано на вибір Пісня “Ave Maria” (слова В.Скотта) Жанри пісні та фортепіанної мініатюри в творчості Ф. Шуберта Визначальна роль пісні у творчості Ф. Шуберта. Глибина змісту, багатство тем і образів, жанрова різноманітність пісенної творчості. Єдність музики і тексту, провідна роль мелодії, значення фортепіанної партії. Балада “Лісовий цар” (слова Й.В. Ґете) – зразок нового романтичного вокального жанру. Поєднання оповідальності з драматизмом. Вільна композиція: зіставлення контрастних епізодів, що втілюють образи персонажів балади у поєднанні з принципом наскрізного розвитку і кульмінацією-розв’язкою в кінці. Інтонаційна виразність “мови” кожного персонажу. Виразова і, водночас, конструктивно-об’єднувальна роль фортепіанного супроводу. “Маргарита за прялкою” (слова Й.В. Ґете) – перетворення пісенного жанру в психологічний монолог. Втілення теми нещасливого кохання і трагічної жіночої долі. Інтонаційно гнучкий розвиток мелодії, поєднання зображальності з емоційно-психологічною виразністю в акомпанементі. Динамізація куплетної форми. “Форель” (слова К.Ф.Д. Шубарта) – типово романтичне втілення образу природи у зіставленні з людськими почуттями. Фольклорна основа мелодики. Зв’язок тексту і музики в розгортанні пісенного “сюжету”. Серенада (слова Л. Рельштаба) і Баркарола (слова Ф.Л. Штольберга) – піднесено-поетичне трактування традиційних жанрів. Тісний зв’язок фортепіанної творчості Шуберта з побутовим музикуванням. Поетизація танцювальної мініатюри (вальс сі мінор). Перетворення танцювальності в Музичному моменті фа мінор. Інструментальна мініатюра як втілення ліричних почуттів (експромт Соль бемоль мажор).
Музичний матеріал: Ф. Шуберт. Балада “Лісовий цар” (слова Й.В. Ґете) Пісні: “ Маргарита за прялкою” (слова Й.В. Ґете) “Форель” (слова К.Ф.Д. Шубарта) Серенада (слова Л. Рельштаба) Баркарола (слова Ф.Л. Штольберга) Твори для фортепіано: Вальс сі мінор Музичний момент фа мінор Експромт Соль бемоль мажор 4. Вокальні цикли “Прекрасна мельниківна”, “Зимова путь” Поняття про вокальний цикл. Вокальні цикли на вірші В. Мюллера – найвищі творчі досягнення композитора. Сюжетна основа, втілення романтичної теми блукань. Значення образів природи. Автобіографічний підтекст, лірична авторська інтонація. Вокальний цикл “Прекрасна мельниківна”. Сюжетний принцип композиції циклу. Лірична тема юнацького кохання з характерним романтичним мотивом розчарування, втрати надій. Світлі образи природи у початкових піснях (“У дорогу”, “Куди?”), радісна кульмінація (“Моя!”), драматичний злам, поява конфліктного образу (“Мисливець”), сумна розв’язка (“Мельник і струмок”), трагічна і водночас світла післямова (“Колискова струмка”). Фольклорні джерела мелодики, простота форм, важлива роль фортепіанної партії. Вокальний цикл “Зимова путь”. Відсутність сюжетної лінії у циклі. Зв’язок зі змістом “Прекрасної мельниківни”. Образ шляху без мети і надії (“На добраніч”), жорстоке зіткнення мрії і дійсності (“Весняний сон”), символічний образ самотності у фіналі циклу (“Лірник”). Ускладнена музична мова, використання прийому драматичного контрасту в будові окремих пісень і всього циклу.
Музичний матеріал: Ф. Шуберт. Вокальний цикл “Прекрасна мельниківна”: “У дорогу” “Куди?” “Моя!” “Мисливець” “Мельник і струмок” “Колискова струмка” Вокальний цикл “Зимова путь”: “На добраніч” “Весняний сон” “Лірник” 5. Симфонія № 8 сі мінор “Незакінчена” Симфонія № 8 — один із перших зразків романтичної симфонії. Втілення теми протистояння людини і долі. Автобіографічність твору. Врівноваженість двочастинної будови циклу, що втілює романтичне протиставлення світів трагічної дійсності та прекрасної мрії. Пісенна природа тематичного матеріалу. І ч. – романтичний образ злої долі у темі вступу. Ліричність обох партій експозиції. Панування трансформованоїтеми вступу в розробці і коді. ІІ ч. як дзеркальне відображення І ч. Піднесена мрійливість першої теми; інтонаційний і образний зв’язок другої теми з головною партією І ч.; вторгнення драматичних образів у наступних розділах.
Музичний матеріал: Ф. Шуберт. Симфонія № 8 сі мінор “Незакінчена”:
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 379; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.198.148 (0.006 с.) |