Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
М. РАВЕЛЬ (1875 – 1937). Творчий портрет.
“Болеро” для симфонічного оркестру Моріс Равель – видатний французький композитор, чий творчий метод близький до імпресіонізму. Образна палітра його творчості. Твори, пов’язані з іспанською тематикою. “Болеро” для симфонічного оркестру. Задум твору як музики для хореографічної картинки у виконанні видатної танцівниці того часу Іди Рубінштейн. Використання ритмів та інтонацій іспанського танцю. Особливості композиції твору – своєрідне перетворення жанру симфонічних варіацій. Багаторазове повторення у різних інструментів незмінної теми з поступовим наростанням звучності оркестрового звучання і динаміки до кінця твору.
Музичний матеріал: М. Равель. “Болеро” для симфонічного оркестру Гра води (для фортепіано) Інші твори (за вибором) Розділ XV. Нові течії у музиці ХХ століття. Аванґард як сукупність найновіших напрямків у мистецтві ХХ століття* Експресіонізм – один із перших проявів аванґардизму. Характерні риси: протест проти насильства, відображення складного внутрішнього світу людини; загострена емоційність. Видатні представники експресіонізму – композитори нововіденської школи: А. Шонберґ (1874 – 1951), А. Берґ (1885 – 1935), А. Веберн (1883 – 1945). Цілковита відмова нововіденців від звичних мелодії, гармонії та тональності. Дисонантність і атональність музичної мови. Метод додекафонії (буквально – «дванадцять звуків», які трактуються як повністю рівноправні, і мають застосовуватись у визначеному порядку). Урбанізм (і близький до нього конструктивізм): відображення стрімкого і жорсткого ритму життя індустріального суспільства. Показовий приклад цього напрямку – оркестрова п’єса Артюра Онеґґера “Симфонічний рух № 1. “Локомотив. Пасифік –231”. Сонористика та мінімалізм – створення в музиці “звукових плям”, “застиглих” і водночас рухливих звучань. Алеаторика – культ випадковості, зростання ролі виконавця і зменшення ролі композитора. Конкретна музика – конструювання музичних творів з різноманітних звуків та шумів за допомогою звукозаписувальної техніки (гудки пароплавів, спів птахів, скрип дверей і т. д.). Електронна музика – конструювання музичних творів із синтетичних звуків, що записуються на магнітних та електронних носіях.
Поєднання аванґардизму та традицій у неофольклоризмі та неокласицизмі. Творчість Б. Бартока, К. Орфа, П. Гіндеміта, К. Шимановського.
Музичний матеріал: А. Шенберґ. “Місячний П’єрро” (фраґменти) А. Онеґґер.“Симфонічний рух № 1 “Локомотив “Пасифік – 231” Б. Барток. Allegro barbaro (Варварське алеґро) (фраґменти) К. Орф. Сценічна кантата “Карміна Бурана” П. Гіндеміт. Вальс-бостон із сюїти ”ХХ століття” К. Шимановський. Мазурки ор. 50 (на вибір викладача) Джерело Аретузи І. СТРАВІНСЬКИЙ (1882 – 1971). Творчий портрет. Балет “Петрушка” І. Стравінський – великий композитор ХХ століття. Значення творчості І. Стравінського для розвитку музичного мистецтва. Балет як один з основних жанрів творчості І. Стравінського. Балети “російського” періоду: “Петрушка”, “Жар-птиця”, “Весна священна”. Співпраця І. Стравінського з балетною трупою С. Дягілєва (“Російські сезони” в Парижі), видатними танцівниками та балетмейстерами (В. Ніжинський, А. Павлова, М. Фокін). Неофольклоризм, неокласицизм, додекафонія у творчості Стравінського. Балет “Петрушка”: новаторство у використанні фольклору, оркестрова майстерність та темброва винахідливість композитора.
Музичний матеріал: І. Стравінський. Балет “Петрушка” (фраґменти за вибором викладача)
Розділ XVI . Музична культура Росії ХХ століття. С. ПРОКОФ’ЄВ (1891 – 1953). Біографія та короткий огляд творчості. Симфонія № 1 Ре мажор “Класична”. Фортепіанні твори. Музика до кінофільмів С. Прокоф’єв – великий російський композитор ХХ століття, піаніст та дириґент. Оптимізм прокоф’євського світосприйняття, динамічність та енергія його музики. Дитячі роки, навчання у Петербурзькій консерваторії, початок концертної та творчої діяльності. Закордонний період життя і творчості, світове визнання, аванґардні тенденції. Повернення на батьківщину, поєднання новаторства і традицій: «нова простота». Жорстка критика і тиск на композитора з боку тоталітарного режиму. Складна життєва ситуація останніх років. Відтворення особливостей стилю класичної симфонії гайднівського типу в Симфонії № 1. Побіжна характеристика симфонії № 1 як одного з найбільш відомих ранніх творів композитора.
Особливості музичної мови С.Прокоф’єва на прикладі п’єс для фортепіано. Зв’язок творчості С. Прокоф’єва з кінематографом, співпраця з С. Ейзенштейном, музика до кінофільму “Олександр Невський”. Створення на її основі однойменної кантати.
Музичний матеріал: С. Прокоф’єв. Симфонія № 1 Ре мажор “Класична”, І ч.:
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-26; просмотров: 262; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.181.231 (0.005 с.) |